Skocz do zawartości

sbycho82

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    f10 528i 2012

Osiągnięcia sbycho82

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Na pewno warto wykonać profilaktyczną wymianę napędu pompy oleju wraz z pompą oleju i łańcuchem rozrządu. Trzeba pamiętać, że wymiana nie rozwiązuje problemu. Mechanik z ASO nieoficjalnie zaleca wymianę co 100 000 km. W moim przypadku nie było żadnych oznak zużycia napędu pompy oleju. Absolutna cisza, żadnego świstu. Silnik pracował do końca. Nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju (???) a jedynie odłączyła się skrzynia biegów do pozycji N. Po wyłączeniu silnika już go nie uruchomiłem. Ja byłem totalnie tym zaskoczony. Żadnych oznak, żadnego świstu. Samochód był w serwisie trzy tygodnie przed awarią i tam też nie słyszeli niepokojących oznak. W czasie jazdy po prostu odłączenie skrzyni biegów, wyłączenie silnika, żadnych kontrolek ostrzegawczych. Stop i nie można było już odpalić.
  2. Hej, ja niestety borykam się aktualnie z niemal identyczną sytuacją. Na początku grudnia byłem na przeglądzie serwisowym, wydaje się podstawowym, w jednym z serwisów BMW, od którego kupiłem w marcu 2016r używany samochód z przebiegiem 110.000km. Wyglądało standardowo. Samochód po przeglądzie wydany bez większych uwag. Mijają trzy tygodnie, ok. 1000 km może mniej i podczas jazdy silnik stop, bez żadnych ostrzeżeń. Diagnoza po paru dniach: zatarty wał korbowy silnika, mocno wysunięty tłok napinający łańcuch napędu pompy olejowej silnika. Silnik zapewne do wymiany. Mam zdjęcia jak to wyglądało po częściowej rozbiórce silnika. Łańcuszek wygląda na cały, więc jedyna przyczyna to raczej może być problem z napinaczem łańcucha. Możesz napisać czy już temat masz naprawiony ewentualnie jak to dalej u Ciebie się potoczyło. Ja aktualnie zastanawiam się co dalej z tym fantem robić... Wymieniłem silnik, oczywiście poza ASO. Dużo taniej. Sprawdź, czy nie obejmuje Ciebie rękojmia, jeśli kupiłeś samochód od dealera. No właśnie całe szczęście w tym, że rękojmia obowiązuje i zamierzam z niej skorzystać, pytanie tylko czy pójdzie gładko czy też skończy się sądem. Na razie dopiero była weryfikacja usterki. Wszystko rozstrzygnie się w przyszłym tygodniu.
  3. Hej, ja niestety borykam się aktualnie z niemal identyczną sytuacją. Na początku grudnia byłem na przeglądzie serwisowym, wydaje się podstawowym, w jednym z serwisów BMW, od którego kupiłem w marcu 2016r używany samochód z przebiegiem 110.000km. Wyglądało standardowo. Samochód po przeglądzie wydany bez większych uwag. Mijają trzy tygodnie, ok. 1000 km może mniej i podczas jazdy silnik stop, bez żadnych ostrzeżeń. Diagnoza po paru dniach: zatarty wał korbowy silnika, mocno wysunięty tłok napinający łańcuch napędu pompy olejowej silnika. Silnik zapewne do wymiany. Mam zdjęcia jak to wyglądało po częściowej rozbiórce silnika. Łańcuszek wygląda na cały, więc jedyna przyczyna to raczej może być problem z napinaczem łańcucha. Możesz napisać czy już temat masz naprawiony ewentualnie jak to dalej u Ciebie się potoczyło. Ja aktualnie zastanawiam się co dalej z tym fantem robić...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.