Skocz do zawartości

bierze olej e90 318i 2005


rafalplock

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkim,

mam pytanko odnośnie ubytków oleju w BMW 318i 129 KM 2005 rok nalatane 155000 km.

Od ostatniej wymiany oleju przy 150 000 km dolewałem już litr oleju.

Jazda głównie w mieście.

Auto nie kopci. Czy to normalne.?

Jakieś podpowiedzi ?

 

Napisz ile rzeczywiście dolałeś oleju na np. 5 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz silnik N46. Na temat zużycia oleju w tych silnikach jest kilka wątków. Głównym sprawcą są zużyte uszczelniacze zaworów. Pozostałe to wycieki: spod pokrywy zaworów, pompy vacum, zaworów vanos i miski olejowej. Jeśli nie masz wycieków to na razie nic bym nie robił - ewentualnie popróbował rewiltalizować chemicznie uszczelniacze zaworów. Jest duży wątek na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżyć temat chciałem z moim e90. Oleju bierze coraz więcej ale dziwne objawy zauważyłem.

Rano po odpaleniu i przejechaniu kilku km aż czujnik złapie poziom pokazuje max za chwilę po zgaszeniu i przejechaniu kolejnych km pokazuje już min. czy te czujniki elektroniczne tak mają czy coś szwankuje.

Co bo brania oleju to bierze już 1 na 2000 km, są drobne wycieki spod czujników wałków i delikatne w dole silnika nie wiem skąd no i puszcza małą chmurkę jak auto jedzie dojeżdżam do świateł np. i stoję na wolnych obr i ruszam w tym momencie puści chmurę ale nie zawsze. tylko w takich sytuacjach.

Jakiś pomysł. Moim zdaniem uszczelniacze ale ...? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Chciałem odświeżyć temat brania oleju. Po wymianie domy z rurami (kosztować zabawka) moje bmw bierze w zależności od stylu jazdy 1 na 1500 km jak delikatnie jadę 1 ltr na 2000 km.

Prawdopodobnie uszczelniacze na zaworach ale nie mam pewności. Ma ktoś podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżyć temat chciałem z moim e90. Oleju bierze coraz więcej ale dziwne objawy zauważyłem.

Rano po odpaleniu i przejechaniu kilku km aż czujnik złapie poziom pokazuje max za chwilę po zgaszeniu i przejechaniu kolejnych km pokazuje już min. czy te czujniki elektroniczne tak mają czy coś szwankuje.

Co bo brania oleju to bierze już 1 na 2000 km, są drobne wycieki spod czujników wałków i delikatne w dole silnika nie wiem skąd no i puszcza małą chmurkę jak auto jedzie dojeżdżam do świateł np. i stoję na wolnych obr i ruszam w tym momencie puści chmurę ale nie zawsze. tylko w takich sytuacjach.

Jakiś pomysł. Moim zdaniem uszczelniacze ale ...? :(

Odnośnie czujnika poziomu oleju?U mnie co kilka miesięcy robi taki numer że wyskakuje komunikat od olewce 1l oleju.Po podpięciu pod kompa komunikat znika.Za pierwszym razem dałem sie nabrać dolałem 0,5 L oleju-komunikat nie zniknął nadal chciał 1Litr.Zlałem olej z silnika i okazało się ze w trakcie alarmu miałem 3,5L oleju(łącznie spłynęło jakieś 3,9L

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie buj się to nic strasznego. Ja mam e90 z silnikiem n46, palił mi ponat litr na tysiąc, biały dym przy ruszaniu na rozgrzanym silniku po dłuższej chwili na światłach. W Warszawie i do 200km wokół obdzwoniłem masę warsztatów, chcieli mnie naciągnąć od 3,5 tyś. do nawet 14tyś za naprawę, trafiłem na alledrogo na panów którzy zrobili mi wymianę uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy za 650zł+koszt uszczelki pod pokrywę zaworów, trzeba było tylko jechać 360km do wsi Bukowie. Chłopaki robią to na akord mieli całe wiadro tych uszczelniaczy. Po wymianie która trwała jakieś 3h jak ręką odjoł, od wymiany do wymiany no może z pół litra, coś tam ubywa ale nie dziwi mnie to bo wysoko go kręcę.

Jestem mega zadowolony.

 

Apeluje Panowie nie dajcie się dym.. na kasę.

Jak by ktoś chciał kontakt do nich zapraszam na prv.

Edytowane przez melman147
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik N46. Na temat zużycia oleju w tych silnikach jest kilka wątków. Głównym sprawcą są zużyte uszczelniacze zaworów. Pozostałe to wycieki: spod pokrywy zaworów, pompy vacum, zaworów vanos i miski olejowej. Jeśli nie masz wycieków to na razie nic bym nie robił - ewentualnie popróbował rewiltalizować chemicznie uszczelniacze zaworów. Jest duży wątek na ten temat.

Odnośnie rewitalizacji?Wlewał już ktoś ten specyfik,jakie efekty?Znalazłem liqui molly stop wyciekom(rewitalizuje gumowe uszczelki)

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.