Skocz do zawartości

Wymiana wentylatora klimatyzacji bezpiecznik BMW E39 1997


HardyDemon

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przedstawię na wstępie moją Beemke otóż: BMW E39 528i automat 1997r touring

Przestała chłodzić mi klimatyzacja zajechałem wiec do "klimaciarza" w celu dobicia odczynnika i odgrzybienia klimy. Specjalista powiedział, że ciśnienie jest w układzie i pewnie powód niedziałania będzie inny. Namierzyliśmy wentylator który to nawet nie chce się obrócić pod wpływem siły człowieka np śrubokrętem. Zatarł się na amen.

Może dysponuje ktoś filmikiem gdzieś w sieci pokazującym jak można samemu go wymienić. Bądź ma jakiś dobry foto-scenariusz, który to mógłby mi podesłać?

Będę wdzięczny za udostępnienie mi takiego materiału :)

Druga sprawa jest taka- gdzie znajduje się w moim modelu bezpiecznik od tego właśnie wentylatora. Nie udało mi się go namierzyć. Bardzo bym prosił jak ktoś ma doświadczenie w tej sprawie oraz dokładny namiar na ten bezpiecznik oraz podania jego parametrów.

Jeszcze jedna sprawa. Czy w moim modelu i w tym roczniku wychodził tylko jeden konkretny model czy mogło występować kilka rodzajów. Chciałbym mieć już następny zanim przystąpię do wymiany.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bezpiecznik ma 50A i jest schowany ZA schowkiem pasażera.

Zeby go zobaczyć trzeba zdjąć plastikową osłonę pod schowkiem pasażera i najlepiej położyc się tak by widzieć to co jest za schowkiem.

Bezpiecznik jest słabo widoczny ale to duży bezpiecznik i powinieneś go tam wypatrzeć.

Jak masz sprawne ręce to dasz radę go wyjąć bez zdejmowania schowka pasażera.

 

Co do wentylatora to masz z czteropinową wtyczką sterowany opornikami.

Do jego wymiany trzeba zdjąć zderzak i lampy.

 

Można próbować go naprawić < zajmuję się tym>

Możesz też mi go odsprzedać < PW>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę nikt nie dysponuję gotową podpowiedzią jak się do tego zabrać co krok po kroku rozkręcać?

Sam bez podpowiedzi nie dam rady a mechanicy wszyscy pozajmowani ;-/

Prosżę o podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj wyszukiwarki - temat ciągle wraca jak przyjdą upały aż do zesrania.

Jest na forum na pewno dokładny opis ze zdjęciami jak to zrobić, bo sam to przerabiałem kilka lat temu.

 

A niedziałający wentylator wcale nie musi być przyczyną niedziałającej klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż tematów jest sporo ale każdy który znalazłem przy próbie wczytania foto z linku link jest niedziałający...

mój wentylator jest prawdopodobnie zatarty. Bo nawet przy próbie ruszenia go śrubokrętem nawet nie drgnie.

Jak wystartuje zimnym samochodem czuje delikatnie ze klima coś tam tloczy. Jednak jak wszystko się rozgrzeje już nic nie czuć...

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozebrałem ich już sporo i powiem wam , że odklejone magnesy przeważnie oznaczają spalony < nadpalony> wirnik.

Często też płytka trzymająca szczotki jest uszkodzona < popalone elementy>

 

Dosłownie przypadek jak wirnik jest cały.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HardyDemon

 

Szukaj gdzie indziej usterki klimy, bo z padniętym wentylatorem musi działać. Wiem, bo tak jeździłem przez dłuższy czas.

 

Wentylator chłodzi układ kiedy się rozgrzeje, nie jest niezbędny od pierwszej sekundy. Klima powinna wystartować, chyba że jest ogromny upał, a już na pewno powinna w miarę normalnie działać podczas jazdy, kiedy pęd powietrza zastępuje działanie wiatraka. Przejedź się, dla pewności pojedź przez jakiś czas z równą prędkością (nie musi być duża, 80 - 90 km/h w zupełności wystarczy). Klimatyzacja powinna normalnie chłodzić, jeśli wszystko poza wentylatorem jest sprawne. Oczywiście nie jest to zdrowe, bo ciśnienie w układzie może być za wysokie, więc nie polecam na dłuższą metę.

 

Co do wymiany (bo ona i tak Cię oczywiście czeka). Robiłem to dwa razy, raz się dałem namówić na używany oryginał i padł po pół roku, drugi raz robiłem już sam i wymieniłem na nowy zamiennik, chodzi drugi rok bez problemu. Dokładnej instrukcji wymiany raczej nie znajdziesz, ale nie jest to trudne, tyle że upierdliwe i czasochłonne. Musisz zdjąć zderzak i kilka innych elementów pod spodem, po zrzuceniu zderzaka będzie wszystko dokładnie widać. Przygotuj sobie czteropak piwa i parę godzin czasu, a dasz radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy. Też właśnie mi się wydawało, że przy padniętym wentylatorze powinna chłodzić. U mnie też już jakiś czas temu tak było, że wentylator nie chodził a klima jakoś tam działała ale na pewno w aucie było miło...

To co jeszcze może być uszkodzone jeżeli nie wentylator? Czego jeszcze szukać?

A jest możliwe np., że odczynnika jest mało (ale jest) i nie może przez zbyt niskie ciśnienie tłoczyć klimy? Bo skoro nie działał wentylator a chłodziło a teraz nie no to może po prostu dobije freonu i jest szansa, żeby śmigało?

Teraz też mam wrażenie, że czasami tam coś mi tej klimy poleci ale na chwilę i delikatnie...

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

CZujnik temperatury zewnętrznej musi być sprawny.

Ale najpierw trzeba się upewnić czy wentylator działa.

 

Najprościej to zmostkować kawałkiem cienkiego przewodu piny we wtyczce czujnika < włącznika > na chłodnicy .

 

Trzeba zmostkować na zmianę środkowy z bocznym. Raz z jednym raz z drugim.

Wentylator powinien ruszyć raz powoli < bieg pierwszy> a raz bardzo szybko < bieg trzeci>

 

Oczywiście na właczonym zapłonie ale bez właczonej klimy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZujnik temperatury zewnętrznej musi być sprawny.

Ale najpierw trzeba się upewnić czy wentylator działa.

 

Najprościej to zmostkować kawałkiem cienkiego przewodu piny we wtyczce czujnika < włącznika > na chłodnicy .

 

Trzeba zmostkować na zmianę środkowy z bocznym. Raz z jednym raz z drugim.

Wentylator powinien ruszyć raz powoli < bieg pierwszy> a raz bardzo szybko < bieg trzeci>

 

Oczywiście na właczonym zapłonie ale bez właczonej klimy.

OK dzięki. A jest sens dobijać klimę i sprawdzać czy coś to pomoże?

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HardyDemon

 

Szukaj gdzie indziej usterki klimy, bo z padniętym wentylatorem musi działać. Wiem, bo tak jeździłem przez dłuższy czas.

 

Wentylator chłodzi układ kiedy się rozgrzeje, nie jest niezbędny od pierwszej sekundy. Klima powinna wystartować, chyba że jest ogromny upał, a już na pewno powinna w miarę normalnie działać podczas jazdy, kiedy pęd powietrza zastępuje działanie wiatraka. Przejedź się, dla pewności pojedź przez jakiś czas z równą prędkością (nie musi być duża, 80 - 90 km/h w zupełności wystarczy). Klimatyzacja powinna normalnie chłodzić, jeśli wszystko poza wentylatorem jest sprawne. Oczywiście nie jest to zdrowe, bo ciśnienie w układzie może być za wysokie, więc nie polecam na dłuższą metę.

Zgadzam się z tym co napisał kolega rafał99 w 100/

Ten twój spec od klimy spuścił ci czynnik ważąc go ile było w układzie, czy po prostu podpiął przewody do układu i doszedł do takiego wniosku ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiął przewody i stwierdził, że jeszcze coś tam odczynnika mam... powiedział, że nie wie ile ale ciśnienie jakieś jest.

Ważne jest to, że mi już kiedyś ktoś napomniał, że nie działa mi wentylator klimy ale od tamtego czasu rok jeździłem i klima działała. Fakt szału nie było bo w poprzednim BMW dużo lepiej mi chłodziło a w tym no po prostu działała ale słabo.

Dlatego właśnie myślałem, że może zbyt mocno spadło ciśnienie w układzie (za mało freonu) i dlatego przestałą działać... Jest taka możliwość? Ryzykować dobiciem klimy nie naprawiając wentylatora?

Mam teraz bardzo słabo z czasem i sam tego nie zrobię a mechanik mój też nie ma czasu. Jeden gość może mi "zajrzeć" wykręcić na podstawie wykręconego zamówić podobny i wymienić. Ale w piątek chce jechać na wakacje i jak by nie dał rady to będzie słabo...

Dobijać czy nie ma sensu?

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo to widzę z Twojego opisu ;)

Jeśli czasem coś zadziała, ale slabo, to możliwe że układ jest sprawny, tylko ma za mało czynnika, ale też możliwe, że jest niesprawny i tylko czasem załapie. Dobić czynnik możesz, ale jeśli wyjdzie, że jednak trzeba robić np. kompresor, to i tak trzeba będzie go spuścić.

 

Kwestia wentylatora jest w tym momencie pomijalna - oczywiście docelowo musi działać, ale bez niego też powinno być dobrze. Jeśli jednak chcesz robić na tip top, to faktycznie zacznij od wentylatora i wyeliminujesz jeden problem od razu na starcie.

 

Inna sprawa, że INPA z tego co pamiętam pokazuje, czy kompresor startuje i pracuje normalnie, więc zacząć możesz od prostej diagnozy przez interfejs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czekam na odpowiedź czy jest sens ryzykować z dobiciem klimy bo mam znajomego co dobija i może dzisiaj podjechał bym do niego dobić... Bo jeżeli nic nie nie może nie zmienić to nie ma sensu gościa przy niedzieli fatygować...
Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej nikt ci tego nie powie przez net.

 

JAk masz znajomka to chyba lepiej nie trafisz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłe sens. Dobiłem, klima działa bez wentylatora. Piszę jedynie dlatego, że gdyby ktoś miał podobny problem to pewnie to rozwieje jego wątpliwości :)

PS. Wentylator nie da się poruszyć nawet śrubokrętem przez kratki oczywiście. Bezpiecznik spalony! Sens wymieniać bezpiecznik? Jest szansa, że ruszy? Nie chcę zmieniać bez porady z tego względu aby się kable nie usmażyły i nie stało coś gorszego... Nie znam zasady jego działania i oporu jaki stawia kiedy jest bez pracy...

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

mam problem z wentylatorem. wentylator 4 piny. brak napięcia na kostce przy załączonym kompresorze. na krótko działa. bezpieczniki sprawdzone i są ok. nie załacza ani 1 ani 2 biegu. panel klimy sprawdzony w drugim aucie działa. które przekaźniki koło filtra są od wentylatora klimatyzacji? w środe klima działała, w czwartek wsiadam do auta i lipa nie chłodzi. jeżeli zmostkuje na krótko czujnik przy chłodnicy to działa tylko 3 bieg, 2 bieg nie włącza sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.