Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zastanawiam się czy w jakiś sposób nie uszkodzi mi to kiedyś np siłowników lub klapy (bo jak nie patrzeć nie jest to rozwiązanie fabryczne) no i ile wytzymają te sprężyny bo w sumie zdecydowaną większość czasu będą maksymalnie ściśnięte.

 

Sprężynom nic się nie stanie, ale za 2-3 miesiące będzie po siłownikach i nie będą w stanie utrzymać klapy, przerabiałem ten temat w e46.

A jak wygląda teraz zamykanie klapy? Dużo ciężej się to robi?

 

A co Ci się stało z siłownikami?? W sumie to są odciążone.

Wcześniej można było puścić klapę żeby się zamknęła a teraz trzeba ją dopchnąć. Także porównując do luźnego puszczenia to duża różnica ale wątła nastolatka spokojnie zamknie jedną ręką więc chyba tragedii nie ma ;)

www.nemo.dot.pl
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Trochę nie było czasu żeby się tym zająć ale od kilku dni chodzi. Jak będzie działać za kilka tygodni to spróbuję jakoś się z tym rozreklamować i na forum oczywiście też dam znać.

Poniżej link z filmem jak to wygląda :)

Edytowane przez KissV8
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
Podkładki są bo inaczej sprężyny by wlazły na teleskop lub tą plastikową odkręcaną główkę.
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
jak z zamykaniem ? dużo ciężej ? czasem dociągania nie masz klapy ? tak się wydaje na filmiku
Opublikowano
Nie jest dużo ciężej ale nie da się (co oczywiste) puścić klapy samej w dół bo rzecz jasna znów się otworzy. Ostatnie 5-10cm trzeba dopchnąć z siłą... hmm... powiedzmy z siłą jakiej trzeba użyć by zamknąć szeroko otwarte drzwi w iksie. Jak widać zamykam ją spokojnie jedną ręką bez siłowania się. Dociąganie chyba było w każdym E53?? Kiedyś miałem przedlifta z 2000 roku i też wystarczyło przybliżyć klapę do burty i sama się domykała bez potrzeby trzaskania.
www.nemo.dot.pl
Opublikowano

No to może mnie pamięć zawodzi bo to było jakieś 8 lat temu jak miałem przedlifta ale wydawało mi się, że tak samo się dociągała klapa. Na 100% miałem dociąganie w jeszcze starszej E38 a jak będę miał kiedyś okazję to z ciekawości sprawdzę czy na pewno przedlift nie miał dociągania ;)

Tak czy siak - u mnie jest i jak widać z dociągnięciem sprężyn sobie radzi.

www.nemo.dot.pl
Opublikowano

:cool2:

Generalnie technicznie e53 nie ma praktycznie nic wspólnego z e38, zdecydowanie bliżej jej do e39. Tak naprawdę pod względem elektroniki i wyposażenia to e53 jest jakby zubożoną wersją e39, mimo że jest nowsza, a kosztowała więcej niż seria 7.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Tu jest stronka polskiego producenta sprężyn:

http://www.obrobkaplastyczna.pl/sprezyny-2/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html

Całą gama wystarczy sobie coś dobrać ponoć montują zielone V25-064 - ale jest to informacja nie sprawdzona.

 

Jezeli masz takie info to warto spróbować. Ew będzie sie do czego odnieść...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie ponawiam temat. I jak wam wyszedł montaż sprężyny i jaką dokładnie użyliście? Czy ktoś by mógł dokładnie napisać jak to zrobił bo to bardzo ciekawe udogodnienie.
Opublikowano

Zamontowałem i faktycznie działa, ALE by zamknąć trzeba ostro trzasnąć. podczas jazdy zdażyło sie, że sama sie otwierała i ciągle blad otwartej klapy na zegarach ponieważ za słabo trzasnąłem.

Po tygodniu zdemontowalem i odczułem ulgę :)

Opublikowano
A mi się nie otwierała sama, żadnych błędów czy problemów. Chciałem sobie ciut skrócić sprężyny i za dużo uciąłem ale temat zdecydowanie do ogarnięcia bez kłopotów z uszkodzeniem siłowników, zamykaniem czy otwieraniem. Widać na filmie na poprzedniej stronie.
www.nemo.dot.pl
Opublikowano
A jaka sprężynę kupiłeś masz może linka? I co zrobiłeś żeby ją tam zamontować żeby nie wyleciała przez teleskop? Wymieniał teleskop czy użyłeś oryginalny?
Opublikowano

Napisałem na poprzedniej stronie - metodą prób dobrałem sprężyny będąc w fabryce sprężyn.

Żadna filozofia zrobić żeby nie spadały. Jest filmik mój, są na yt filmy. Temat spokojnie do ogarnięcia jak pisałem. Powodzenia

www.nemo.dot.pl
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie, aby nie zakładać nowego wątku podepnę się.... Chce wymienić siłowniki tylnej klapy, standardowe, bez sprężynek i innych modów. Orientuje się ktoś, czy znajdę jakieś zamienniki troszkę dłuższe od oryginału ?? Pytam bo jestem dość wysoki i często zahaczę głową o klapę gdy jest otwarta, a nie wiem też czy w ogóle sama klapa jest w stanie się wyżej unieść nie hacząc o nic.

Będę wdzięczny za info.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

Kombinowałem podobnie.

Klapa spokojnie otworzy się trochę wyżej i o nic nie haczy.

Ściągnij katalog sprężyn gazowych magneti marelli (mają tego tysiące modeli).

Do e53 pasuje sprężyna GS0576.

Ważne parametry to:

Uchwyty dół/góra: typ R25/R25.

Siła: 530N

Średnice tłoka/obudowy: fi8/fi19 (większość sprężyn ma podobną, jak by była średnica obudowy za duża to może gdzieś obcierać)

Całkowita długość: 530mm

Skok tłoka: 175mm


Teraz żmudnie przeglądasz katalog (prawie 200 stron), w poszukiwaniu sprężyny o tych samych uchwytach, tej samej sile, tych samych średnicach tłok/obudowa ale: całkowita długość większa o 1,5 do 2cm (da to wyraźnie większe uniesienie klapy ale bez przesady - 1,5cm dłuższa sprężyna to wyraźnie wyżej otwarta klapa) no i większy skok tłoka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.