Skocz do zawartości

f10 Czujniki zużycia klocków


bestb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

We wrześniu 2018 na wyświetlaczu pojawił się komunikat że tylne klocki do wymiany za 5000 km, od tego czasu zrobione ok 5000 km, a komunikat wciąż ten sam. Przy przeglądzie olejowym w ASO serwisanci zdjęli koła i "zbadali "problem. Stwierdzili że czujnik "tak ma czasami", a stan klocków pozwala jeszcze na przejechanie przynajmniej 6-7 tyś km... Koła założyli, komunikat się pokazuje, wizyta w sprawie klocków może za 3-4 miesiące...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie „czujnik tak ma czasami”, tylko tak pracuje algorytm obliczający przybliżony koniec żywotności klocków.

Każdy model BMW ma określoną (wpisaną do komputera) teoretyczną żywotność klocków, różną nawet w obrębie tego samego modelu (zależną od wersji silnikowej, rodzaju układu hamulcowego, itd. - czyli np. cięższe/mocniejsze auto po zresetowaniu klocków może pokazać spodziewany przebieg np. 40.000km, a słabsze 50.000km).


Algorytm na bieżąco oblicza spodziewany przebieg, m.in. w zależności od stylu jazdy - jeśli ktoś często hamuje, to auto będzie pokazywało krótszą spodziewaną żywotność klocków, niż gdyby hamował mniej.


Pamiętać jednak należy, że jest to algorytm który oblicza TEORETYCZNĄ a nie rzeczywistą, przewidywaną żywotność klocków. W praktyce może się to rozmijać z rzeczywistością - tym bardziej w sytuacji, gdy zastosowano nieoryginalne klocki, gdyż przypisana dla danej wersji auta teoretyczna żywotność (pokazująca się po resecie) odnosi się do klocków oryginalnych.

Zastosowanie twardszych/miększych klocków może bardzo znacząco rozmijać się z tym, co pokazuje komputer...


P.S.

Czujnik zużycia do powyższego nic nie ma. Jego rolą jest zasygnalizowanie momentu faktycznego zużycia klocka, tzn. sytuacji gdy czujnik dotknie tarczy hamulcowej. Wtedy jest to znak, że klocki faktycznie się kończą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie „czujnik tak ma czasami”, tylko tak pracuje algorytm obliczający przybliżony koniec żywotności klocków.

Każdy model BMW ma określoną (wpisaną do komputera) teoretyczną żywotność klocków, różną nawet w obrębie tego samego modelu (zależną od wersji silnikowej, rodzaju układu hamulcowego, itd. - czyli np. cięższe/mocniejsze auto po zresetowaniu klocków może pokazać spodziewany przebieg np. 40.000km, a słabsze 50.000km).


Algorytm na bieżąco oblicza spodziewany przebieg, m.in. w zależności od stylu jazdy - jeśli ktoś często hamuje, to auto będzie pokazywało krótszą spodziewaną żywotność klocków, niż gdyby hamował mniej.


Pamiętać jednak należy, że jest to algorytm który oblicza TEORETYCZNĄ a nie rzeczywistą, przewidywaną żywotność klocków. W praktyce może się to rozmijać z rzeczywistością - tym bardziej w sytuacji, gdy zastosowano nieoryginalne klocki, gdyż przypisana dla danej wersji auta teoretyczna żywotność (pokazująca się po resecie) odnosi się do klocków oryginalnych.

Zastosowanie twardszych/miększych klocków może bardzo znacząco rozmijać się z tym, co pokazuje komputer...


P.S.

Czujnik zużycia do powyższego nic nie ma. Jego rolą jest zasygnalizowanie momentu faktycznego zużycia klocka, tzn. sytuacji gdy czujnik dotknie tarczy hamulcowej. Wtedy jest to znak, że klocki faktycznie się kończą.

Czujnik jest obwodem.

Jak zostanie przetarty - zostanie przerwany i komputer wtedy odlicza od 1000km.

Dla wprawnych słychać dźwięk przetarcia. Ja trzy na trzy razy słyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moje spostrzeżenia:

Wczoraj zmieniałem koła i obejrzałem klocki z czujnikiem.

Jest jeszcze jakiś 1 mm do przetarcia.

Komputer pokazuje mi na żółto 1500km do wymiany.

Próbowałem zrobić reset, niby wykonywał, ale bez sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje spostrzeżenia:

Wczoraj zmieniałem koła i obejrzałem klocki z czujnikiem.

Jest jeszcze jakiś 1 mm do przetarcia.

Komputer pokazuje mi na żółto 1500km do wymiany.

Próbowałem zrobić reset, niby wykonywał, ale bez sukcesu.

Czyli się nie wykonał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Przegub by piszczał? Z tego co jeździłem wieloma autami to przeguby zazwyczaj stukały, a tu jest taki pisk podobny do klocków jak się chamuje najczęściej to jak z jednego skrętu kierownicy np. od lewej odbijam w prawo pełen obrót kierownicy...i od razu takie pytanie te czy podczas delikatnego hamowania jak szarpie auto to które tarcze mogą być krzywe przednie czy tylnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.