Skocz do zawartości

Problem z wiskiem


agula883

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jesli masz Visco z lewym gwintem i czterema śrubami od strony wentylatora to spróbuj kupic do Forda transit'a 2.0

Wymieniałem takie w poprzednim E36 i działało bez zarzutu a kosztowało połowę tego co do BMW.

Takie "przyzwyczajenie" sprzedawców do marki BMW...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jesli masz Visco z lewym gwintem i czterema śrubami od strony wentylatora to spróbuj kupic do Forda transit'a 2.0

Wymieniałem takie w poprzednim E36 i działało bez zarzutu a kosztowało połowę tego co do BMW.

Takie "przyzwyczajenie" sprzedawców do marki BMW...

 

Nie do konca. Visco w fordach ma nieco inna budowe. Tam jest sprezynka, ktora pod wplywem temperatury uruchamia wiatrak. Nie ma tam oleju ani innych pierdol a dziala tak samo jak to w BMW i kosztuje polowe mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam nieoryginalne ale z gwarancją i jest GIT. Jak będziesz miał problemy z odkręceniem to będziesz musiał wyciąć specjelny klucz - ja się pół dnia męczyłem :| Pewny jesteś że to wiskoza padła? Może się tylko zapowietrza...

Tomek

Autoelektronika,

Gorzów Wielkopolski

automotiv.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi podpowiedziano:) a objawy mojej choroby to:

-grzeje sie podczas postoju tzn kiedy stoje w dużym korku zaczyna łapać temperature

- gdy wkręcam ja na obroty podczas wolnego postoju takze

A momencie gdy zaczynam jechac temperatura spada tzn wystarczy ze przejade około 1km i juz jest wszystko w normie. podczas jazdy tak sie nie dzieje, teraz wystarczy jej nawet ze załapłapie kilka swiateł i zaczyna się grzac, wiec postanowilam działac ale nadal nie mam pojęcia co zrobic- jakie kupić:(:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dokładnie te same problemy miałem - w trasie spoko, w korku gotowanie (ratowało mnie włączenie nawiewu).

Co do VISC'a to nie kupowałem z myslą o zamienniku od Forda. Takie VISCO pokazał mi sprzedawca, szukając wcześniej w/g przykazania do BMW E36 1,6i Sedan. Znalazł w komputerze oznaczenie SV-5001 i powiedział że to takie. Po założeniu efekt przegrzewania zniknął.

Oto fotki wspomnianego zamiennika :

 

http://img47.imageshack.us/img47/940/64sf00640im.th.jpg

 

http://img524.imageshack.us/img524/378/64sf00651td.th.jpg

 

 

http://img522.imageshack.us/img522/4206/64sf00632vs.th.jpg

 

PS : Gostek wspomniał coś jeszcze o sposobie przechowywania VISCa - musi stać w pionie tak jak pracuje (nie jak na fotkach), w przeciwnym wypadku olej z niego wycieka (chyba wiskotyczny czy siakiśtam). Może to tylko "porada babci Aliny" ale coś w tym musi być... Uwaga ta dotyczy VISC kupowanych z niepewnych źródeł.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłam :) wygląda tak samiutko:) w tym tygodniu zakladam mam nadzieje ze poskutkuje bo mam dosyc ciągłej nerwowki w obawie przed przegrzaniem. Dziękuje Bardzo :D

 

a szkoda bo czasem można naprawić, często zaworek się blokuje z brudu i wystarczy popsikać WD i oczyścić zaworek pod bimetalem i chula jak nowe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ramach sprostowania w wiskozie nie ma żadnego zaworka tylko jest popychacz/bolec, przez który naciska prostujący się pod wpływem temperatury bimetal i ściska tarczki wewnątrz sprzęgła. Tarczki są zanurzone w oleju wiskotycznym, który zabezpiecza je przed zatarciem i częściowo przenosi napęd dzięki swojej dużej lepkości.

W oryginalnym sprzęgle fordowskim (nie tym na zdjęciu powyżej) wiskoza działa na tej samej zasadzie, tylko bimetal, jak któryś kolega opisał powyżej, ma kształt spirali a nie blaszki. Jednak też prostuje się pod wpływem temperatury i ściska dwie tarczki do siebie.

Jako ciekawostkę dodam, że do bmw wiskozy występują w dwóch rodzajach: normalna i na rynki tropikalne.

Są "spece", którzy "regenerują wiskozy. Polega to mniej więcej na podgięciu blaszki bimetalu i wywołaniu większej siły działającej na te tarczki. Na długo taki patent nie pomaga, bo takie sprzęgło jest już albo wytarte albo wylał się olej i po takim ściśnięciu jeszcze szybciej się rozleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisane jest wszystko ładnie, czytałem już to kiedyś, nie tylko na forum. Z drugiej strony wiem jednak jak wisko zbudowane jest w środku i nie ma tam żadnych zaworków. Ten wystający bolec pod bimetalem to mechaniczny popychacz, który przybliża jedną tarczkę do drugiej, przez co wisko przenosi większy moment. Można to bardzo łatwo sprawdzić biorąc wykręcone wisko do ręki, naciskając palcem na bimetal i kręcąc drugą ręką za wałek. Im mocniej się naciśnie, tym ciężej kręcić.

Nie wykluczam jednak, że są jakieś bardziej skomplikowane wiska, np. w samochodach ciężarowych, ale akurat od bmw, forda i opla wiska rozbierałem. Mam nawet takie od iesa bez przedniego dekielka to zrobię jego zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.