Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w przyszłym roku chce kupić swoje pierwsze bmw , od paru tygodniu jestem na forum dzień w dzień .

Zauważyłem ze odradzane są X ( bmw 330xi) Dlaczego ? Czy zawieszenie jest o wiele droższe , psuje się bardziej , jest coś tam bardzo awaryjnego ?

 

Proszę o odpowiedz , i pozdrawiam !:)

Opublikowano
Odradzają ci co nie wiedzą o co chodzi, ale znają kogoś kto wie o kimś kto jest kolegą takiego co miał ten model.
Opublikowano

Konkretna odpowiedź :)

@bialy to jak kupujesz xksa ?

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

No zawieszenie jest inne, ale dostępne. Półosie są całkowicie rozbieralne i przeguby można wymieniać. Drogie są amortyzatory i żeby było śmiesznej do xi/xd pakowali te produkowane przez Delphi...w Polsce.

Jeśli wszystko jest w dobrej kondycji to będzie długo służyć. Xi podobno więcej pali, ale za to oszczędza opony.

Mi się ten napęd podoba, ale jeśli kiedyś będę myślał o BMW (w tej chwili nie) to nie będę się upierał, że musi być 4x4.

Opublikowano

Auta z napędem X kupuje się nie dla wyglądu ani dla szpanu tylko z potrzeby.

Na typową miejską jazdę to bym nie polecał, ale w zimie jak się jeździ po górkach i do tego słabo odśnieżonych to przy odpowiednim ogumieniu satysfakcja zapewniona. W tych jednostkach należy pamiętać aby opony były jednakowe bo może ucierpieć rozdział mocy napędowej.Tak jak już koledzy zauważyli że na dłuższą metę w eksploatacji może być droższe.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

a ja nie rozumiem po co ktoś chce w bmw naped X

ani to fajne, ani praktyczne, ani tanie w eksploatacji, ani pożądane w bmw....

a przy obecnych zimach, raczej ich braku, zupełnie niepotrzebne

nie mowiąc juz o odbieraniu sobie radości przy śniegu o ile on spadnie ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Często ktoś bierze, bo 3.0d/i w takiej konfiguracji łatwiej znaleźć - jeszcze pakują się w At z tym zestawem.

Ogólnie dyskusja taka jak o zimówkach czy 225 r17 czy 205 r17 i ich praktyczności.

Reasumując podobnie uważam jak przedmówca.

Jak ktoś chce coś konkretnego na góry/zimy/śniegi to i tak albo jakieś jeep-wate albo quattro lub coś z seri X a nie z X-em.

Opublikowano

Jak ktoś chce coś konkretnego na góry/zimy/śniegi to i tak albo jakieś jeep-wate albo quattro lub coś z seri X a nie z X-em.

 

Quattro już dawno nie ma nic wspólnego z prawdziwym Quattro, a na pewno nie jest doskonalsze niż X, szczególnie tanie Quattro- haldex

 

porównaj sobie układ napędowy np. z X3 z tym z 330xi/d i który według Ciebie będzie lepiej się sprawdzał??

 

co do awaryjności to kosztowne może być:

uszczelnienie wycieków z miski olejowej (półoś przechodzi przez miskę i żeby ją zdjąć jest sporo rozbierania) a powyżej 200tkm lub się z niej polać

mity związane z awaryjnością przedniego napędu wynikają z zaniedbań, trzeba powymieniać osłony przegubów jak tego wymagają, a nie czekać aż rozsypią się przeguby

powymieniać olej w dyfrach i transferze, pilnować wycieków, żeby nie lało się i można spokojnie śmigać

 

ja kupiłem 330xi z przebiegiem 190tkm, przez 11 miesięcy zrobiłem 42 000km i poza gruntownym serwisem na początku nie robiłem nic więcej

 

Jeżeli lubisz jeździć bardzo szybko, czasami strzelić boka, liczy się dla ciebie każda sekunda to daruj sobie X bo będziesz się tylko denerwował

(moje poprzednie e36 328i spokojnie objeżdża obecną moją 330ix, zarówno ze startu jak i przy większych prędkościach, zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie)

 

jeżeli jeździsz spokojniej, czasami potrzebujesz zapasu mocy, samochodem jeździ twoja żona i boisz się że tylny napęd ją zaskoczy, lub mieszkasz w terenie gdzie często jeździsz po śliskich, zaśnieżonych drogach to kupuj X i się nie przejmuj

 

ps mam dobrego 330xi w manualu na sprzedaż jeśli jesteś zainteresowany

Opublikowano

Quattro już dawno nie ma nic wspólnego z prawdziwym Quattro, a na pewno nie jest doskonalsze niż X, szczególnie tanie Quattro- haldex

 

Trochę nie na temat, ale rozwiniesz swoją myśl? Zdecydowanie bardziej wolę BMW ("nasze" roczniki), ale quattro miażdży x-drive... zmieniło się coś w tej kwestii? Dzisiaj, kiedy Audi designem wyprzedza BMW, miło byłoby usłyszeć, że x-drive chociaż jest lepszy :P

Opublikowano

Quattro już dawno nie ma nic wspólnego z prawdziwym Quattro, a na pewno nie jest doskonalsze niż X, szczególnie tanie Quattro- haldex

 

Trochę nie na temat, ale rozwiniesz swoją myśl? Zdecydowanie bardziej wolę BMW ("nasze" roczniki), ale quattro miażdży x-drive... zmieniło się coś w tej kwestii? Dzisiaj, kiedy Audi designem wyprzedza BMW, miło byłoby usłyszeć, że x-drive chociaż jest lepszy :P

 

opinia subiektywna - ale bmw moim zdaniem są ładniejsze ;)

Opublikowano (edytowane)

BMW nie ma odpowiednika R8. SUV'y są ładniejsze BMW niż Audi.

W "przeciętnych" modelach (seria 3 vs S4 itd.) po nowościach BMW, zwłaszcza M4, uważam, że idą łeb w łeb, ale to BMW musiało dogonić :P

Limuzyna natomiast jest zdecydowanie najładniejsza Audi. No i wersje kombi też ładniejsze są chyba jednak Audi.

 

Koniec OFF'a, chciałem po prostu zapytać czy nie macie wrażenia, że ponad 10 lat temu bezapelacyjnie wygrywało BMW, a teraz tak różnie :D

 

Najważniejsza jest jakość. Taki głupi przykład: u nas w e46 do dzisiaj przyciski (przynajmniej w mojej) na takiej kierownicy są całe. W Q7 po 2 latach kompletnie zdarte... wydawać by się mogło, że opuścili jakość w porównaniu do BMW. Potem siedziałem w X5, gdzie była imitacja drewna drukowana... nic nowego, ale w połowie druk ucięty, kilka milimetrów czarnego paska i ten sam wzór, ale drukowany jakby od innego miejsca :D I ciekawi mnie czy jakakolwiek marka trzyma jeszcze poziom w tych kwestiach ;) nadzieję opieram na Lexusie, w którym niestety nie miałem okazji siedzieć. Może chociaż japońce...

Edytowane przez Adrian A-One
Opublikowano
Właśnie, zaraz się okaże że kupiłeś z przebiegiem 100k i zrobiłeś 30k... Rada dla autora tematu kup alfę romeo nie ma lepszych samochodów...

 

He he kupiłem z przebiegiem 98 tys a teram mam 150....właśnie w sobotę kupuję 3 swoją alfę.

Opublikowano
a ja nie rozumiem po co ktoś chce w bmw naped X

ani to fajne, ani praktyczne, ani tanie w eksploatacji, ani pożądane w bmw....

a przy obecnych zimach, raczej ich braku, zupełnie niepotrzebne

nie mowiąc juz o odbieraniu sobie radości przy śniegu o ile on spadnie ;)

 

68% idzie na tył 32% na przód...wiesz jak to pięknie bokiem idzie na śniegu? I zawsze pierwsze ze świateł....na mokrym i śliskim oczywiście.

Opublikowano
BMW nie ma odpowiednika R8. SUV'y są ładniejsze BMW niż Audi.

W "przeciętnych" modelach (seria 3 vs S4 itd.) po nowościach BMW, zwłaszcza M4, uważam, że idą łeb w łeb, ale to BMW musiało dogonić :P

Limuzyna natomiast jest zdecydowanie najładniejsza Audi. No i wersje kombi też ładniejsze są chyba jednak Audi.

 

Koniec OFF'a, chciałem po prostu zapytać czy nie macie wrażenia, że ponad 10 lat temu bezapelacyjnie wygrywało BMW, a teraz tak różnie :D

 

Najważniejsza jest jakość. Taki głupi przykład: u nas w e46 do dzisiaj przyciski (przynajmniej w mojej) na takiej kierownicy są całe. W Q7 po 2 latach kompletnie zdarte... wydawać by się mogło, że opuścili jakość w porównaniu do BMW. Potem siedziałem w X5, gdzie była imitacja drewna drukowana... nic nowego, ale w połowie druk ucięty, kilka milimetrów czarnego paska i ten sam wzór, ale drukowany jakby od innego miejsca :D I ciekawi mnie czy jakakolwiek marka trzyma jeszcze poziom w tych kwestiach ;) nadzieję opieram na Lexusie, w którym niestety nie miałem okazji siedzieć. Może chociaż japońce...

 

Tylko nie zapomnij, że audi to auto, a BMW................................ to nie tylko auto :8)

Gdyby nie BMW, to nie byłoby porządnych aut na świecie :8) BMW wyznacza trend, mode i wygląd porządnego auta :D

Opublikowano

Co do awaryjności x-a ja moją zrobiłem 80 tys. i w tym czasie wymieniłem jedną półoś amortyzatory i sprężyny z tyłu( przy czym sprężyna była pęknięta w czasie zakupu).

Co prawda sprężyny i amory do najtańszych nie należą ale moim zdaniem trwałość zawieszenia i napędu jest dobra. Zwłaszcza że autem nie poruszam się po autostradach

tylko po naszych polskich drogach a jakie one są każdy widzi.

Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedzi, jednak chyba wybiorę ta bez X z silnikiem 2.2-2.5, jechałem ostatnio taka 2.2 i bardzo fajnie się jeździ, zim jako takich nie ma jak ktoś to napisał, mieszkam na dolnymslasku drogi zazwyczaj odśniezone ;)
Opublikowano

Czwarta zime bede teraz jezdzil napedem na tyl. Kompletnie w niczym to nie przeszkadza kolego.

Jakbys mieszkal na wsi gdzies albo malym miasteczku i planowal wycieczki na rozdroza to rozumiem naped 4x4, ale wtedy raczej polecilbym Ci nissana patrola niz E46 mimo wszystko.

Pewnie, ze naped na 4 kola generalnie nie jest przeklenstem, ale ukryc sie nie da, ze koszty czesci ekspolatacyjnych z tym zwiazane sa wyzsze. Zyski na suchej nawierzchni natomiast zadne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, 330xi xd to chyba jeszcze nie x-drive:)

Ja mam 330xi z 2000r i nie narzekam. Auto jezdzi jak po sznurku, zwarte i b. przewidywalne. Spalanie miasto 13L, trasa 7-8.

Bokiem na suchym ani na mokrym nie polatasz,bo to nie auto do driftu. Ale bardzo przyjemnie sie jezdzi.

Polecam.

Opublikowano
BMW xDrive – jest układem który napędza wszystkie cztery koła opcyjnie w samochodach BMW serii 3 od typoszeregu E46 (dokładnie od 1999 r.) i serii 5 (od 2003 r. - BMW E60), seryjnie zaś w X3, X5 oraz X6. Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Przy dobrej przyczepności pojazdu 60 procent siły napędowej trafia do osi tylnej, a 40 procent do przedniej. Dzięki połączeniu z DSC (odpowiednik ESP) system zapobiega ewentualnemu poślizgowi i reaguje w czasie krótszym niż 100 milisekund.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie, zaraz się okaże że kupiłeś z przebiegiem 100k i zrobiłeś 30k... Rada dla autora tematu kup alfę romeo nie ma lepszych samochodów...

 

Alfa Romeo jest jak Lidl - codziennie coś nowego :lol:

Opublikowano

Teraz był test 330d a4 3.0 i scierwowagon pasat - wszystko pięknie w bmw ale zero atrakcji właśnie przez X.

Mimo, że nie jest to gazeta dla ścigantów ale ogólna auto moto.

Wiem, że to inny X niż w e46 ale napisałem to jako ciekawostkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.