Skocz do zawartości

328i Touring by K3m0T


K3m0T1989

Rekomendowane odpowiedzi

ide za ciosem więc i wymiana uszczelki dekla, gumek pod śrubami, uszczelek na świece oraz filtry gazu :)

 

najpierw filterki gazu, fazy lotnej

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0262_zpstzhhqc78.jpg

 

a fazy ciekłej to tam w tle maleńki filterek :) 10 tys miały wiec już czas.

 

potem zaczałem targać dekiel

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0263_zpsd2j3qfbh.jpg

 

tu już fotki nowych okularków na świece

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0264_zpsx6usicnx.jpg

 

i trochę wnętrza :P zdjęcie ginekologiczne

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0267_zpsqogxszke.jpg

 

potem nowe gumki pod śruby i skręcanie

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0269_zpsd1rzgn87.jpg

 

A teraz strzeliłem fotkę dlaczego podniosłem tył auta bo był za nisko

Przed było tak i było już blisko felgi, prawie cała górna część opony była schowana w nadkolu na pusto a co dopiero jak wsiadł ktoś albo bagażnik załadowałem

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0032_zpspvo18566.jpg

 

a po jest tak

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0271_zpsh9jbbidy.jpg

 

koza jak koza ale wygodna :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

niestety nie moge ponieważ jak wsiadzie ktoś do tyłu to nie mogłem przejechać przez próg zwalniający. Poza tym teraz jest troche równiej z przodem który ma ori wysokość sportowego zawiasu. Auto używam na codzień do normalnej jazdy i tak ma się zachowywać. Ma działać i jeździć, nie musi wygladać. Za dużo widuje aut które mają zderzaki, dokładki, wielkie wydechy, a nie mają hamulców, dobrego oleju, czy rdza jest zamalowana lakierem.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolejne sprawy, gaz sprawdzony, przez rok czasu i 20tys zero problemów, nic się nie rozjezdza, chodzi tak jak przed chwilą założony. Sprawdzony podczas jazdy przez gazownika który montował. :ok:

 

tuleje wahacza już leżą rok czasu, moje nie są zerwane ale już widać peknięcia w gumie wiec skoro leża to żal nie zmienić :) dostep do prasy mam w pracy więc chwilka roboty, oczywiście jak się człowiek spieszy to spartoli wiec jedną źle wprasowałem i musiałem poprawiać :oops: od razu pryśnięte środkiem zabezpieczającym do podwozi.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0262_zpsfzy8ulxb.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0265_zps7d95nehc.jpg

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sobota to i garażowanie się odbyło :)

 

wymiana oleju, zmiana oleju z mobila na valvoline, przed tym płukanie silnika płukanką. Do tego wiadomo filtry i ukochany filtr kabinowy :) kasowanie inspekcji to wiadomo.

filtry po taniości bo i tak czesto zmieniam co 10tyś.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0292_zpsg5tenil4.jpg

 

potem powiew nowoczesności w e36 czyli gniazdo USB do ładowania urządzeń różnych. Kupujemy przetwornice na allegro lub w chinach taką samą 2 razy taniej, robimy dziurkę dremelem w jednej zaślepce, podpinamy pod zapalniczkę lub po zapłonie wedle uznania i przyklejamy od spodu gniazdo USB do zaślepki. Można również przykręcić bo przy gnieździe są gwinty na jakieś mini śruby :)

Przetwornica daje 5V 3A wiec nawet duże tablety uciągnie :)

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0293_zpsfs4lnnme.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0294_zpsgrqh9izu.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0295_zpszlwv9dui.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0296_zpsmesbsuws.jpg

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0299_zpst4jnx0ci.jpg

 

efekt finalny

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0305_zpsegn8yn2m.jpg

 

dokupie jeszcze może tylko czarną zaślepkę do gniazda USB żeby kurz nie leciał i gotowe :) koszt niecałe 10zł plus troche własnej pracy.

 

dodatkowo pociągnałem sobie kabel oświetlenia nóg na tył, zostaje tylko w tylnym dywanie włożyć lampki i gotowe będzie światło dla pasażerów na nogi.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym zmienił jakby robili coś fajnego w 16 calach :)

 

no zaślepka jest w planie również. Właśnie kupuje w chinach, w polsce jedna sztuka zaślepki USB 4zł plus przesyłka 6zł, w chinach 13 zaślepek różnych portów (w tym 4xusb) 56 centów z wliczoną przesyłką :)

pozdrawiam Allegro :cool2:

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągle się zastanawiam czy kupić cały zestaw wahaczy i wymieniać samemu plus odmalować je ładnie czy oddac mechanikowi żeby założył bezpośrednio na auto :)

 

mam w pracy dostęp do prasy i narzędzi różnych wiec mógłbym sobie jakoś powoli rzeźbić te tuleje ale nie wiem jeszcze. Wszystko zależy czy jak założe nowe sprężyny ustanie łomot z tyłu auta bo okazuje się że mam różne sprężyny z tyłu, i jedna siadła już chyba bo widać po zwojach że zgina się do samego końca bo farbę zdarło ze zwojów. I mam ogólnie na dużych dziurach lub jak obciąże tył auta to mam nieziemski łomot, dodatkowo z tej strony gdzie wadliwa spreżyna wyrwało mi poduszkę amora.

 

Jak stukanie ustanie po samych sprężynach to sobie na spokojnie będe robił te wahacze, jak nie to oddaje od razu na zrobienie wszystkiego za jednym strzałem. Tuleje wszystkie są sztywne bo sprawdzane były, jedynie te progowe za miekkie ale nie zerwane. Ale jak robić to raz a dobrze, pewnie oryginalne siedzą jeszcze.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tulejki dotarły

sprężyny też są

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/DSC_0266_zpsevihbwde.jpg

 

została również dziś zrobiona pełna regeneracja rozrusznika ponieważ nie rozpinał zębatki po odpaleniu auta, coś tam się nie cofało, przycierało etc wiec zostało wszystko co trzeba wymienione.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno ci powiem :

jeżeli ogarniasz temat ,potrafisz (ale potrafisz ,a nie że tylko ci się wydaje) sobie sam zrobić...to zrób sobie sam ,będziesz miał pewność . Dzisiaj każdy leci w chu.a. Co do łomotu to może być jednak tuleja pływająca.

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no auto na podnośniku było chwile i tylko na progowych jestem w stanie łyzką coś ruszyć ale nic zerwane nie jest. Reszta sztywna mocno. W sobotę wymienie tylne sprężyny bo to chwila roboty i zobacze czy łomot ustanie, jeśli ustanie to tulejki będe sobie ogarniał sam powoli.

 

Mam prasę, mam spawarki, tokarki, wiertarki stołowe, dostęp do ogromnej ilości nierdzewnych rur płaskowników profili śrub etc wiec może jak bedzie trzeba to i jakiś ściagacz się dorobi bo chyba nie wszystko idzie prasą z tego co widze po tulejkach. Nie robiłem tego nigdy wcześniej, sam wprasowałem ostatnio tuleje w przednie wahacze i zajeło mi to kilka minut bez problemów wiec i tutaj dam radę chyba :)

 

przy okazji rozrusznika zszedłem pod auto i przednie łączniki wytrzymały 20tys km tylko, jakieś polskie wzmacniane kupiłem, dałem szanse wyrobom lokalnym lecz chyba następne będą jakieś firmowe. Nie są zerwane ale guma już jest naderwana z prawej strony :) jest co robić :P

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łomotanie zażegnane, przyczyną była sprężyna która wyrwała mi mocowanie amora (to już zrobiłem jakiś czas wcześniej) i myślałem że to załatwi sprawe jednak nie i dalej hałas był. Po dokładniejszej analizie wyszło szydło :D różne sprężyny na tyle z czego właśnie jedna poddała się co widać po zwojach że zginały się do zera i stykały ze sobą, nie wiem od czego to sprężyna bo jest tylko jakiś numer z boku i nic po tym numerze nie znajduje niestety. Wiecej zwojów, grubszy drut a i tak uginała się za bardzo.

 

wymienione na sprężyny Kayaby dedykowane pod kombi wzmocnione (mam lpg wiec tył dość cieżki bo butla siedzi), auto stoi według mnie dobrze na wysokość tak jak na poprzednich sprężynach z gumowymi dodatkowymi podkładkami.

 

 

ta z lewej narobiła problemów, ta z prawej to KYB dostosowana pod zawieszenie M które mam.

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0262_zpsvvbvdlhu.jpg

 

a takie ślady na zwojach dzieki którym poznałem przyczyne hałasu

 

http://i1260.photobucket.com/albums/ii578/k3m0t1989/Mobile%20Uploads/DSC_0263_zps3beq5ddj.jpg

 

wiec teraz na spokojnie moge sobie powolutku dłubać tylne zawieszenie bo jest obecnie bardzo bardzo cicho :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ale jeszcze tyle do zrobienia zostało :)

 

najbliższe bedą łączniki przód oraz tuleje przedniego wahacza które nadal czekają na montaż przez to że zajałem się tyłem.

naderwany jest łącznik elastyczny na wale, pewnie za jakiś czas też go wymienie.

 

a grubsze sprawy to dla spokoju zrobić vanosa we wrocławiu oraz kupić szperę 2.93 po regeneracji :)

felgi też bym zmienił tylko w 16 nie ma na co niestety :cry2:

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.