Skocz do zawartości

Wymiana klockow w F30 - jakie ?


hektorrr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

komputer mi wskazuje iz za 500 km mam wymienic klocki.

Pytanie jakie kupic do mojej wersji 328i ?

chodzi o klocki na przod.

Oraz czy mechanik po ich zalozeniu bedzie mogl skasowac tzw info o serwisie czy samo po zamontowaniu zniknie ?

 

 

p.s. do Aso nie jade wiec prosze nie pisac o aso (wkur... mnie po braku mozliwosci przedluzeniu gwarancji z ich winy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakość to zdecydowanie ATE (marka Galfer to dokładnie to samo co ATE za niższą cenę; jest to ich podmarka wykorzystująca tą samą linię), Brembo, Zimmermann; następnie choć już niższa tyci półka Ferrodo i Textar. Półka średnia to np Bosch, TRW. Odradzam Bosch jeśli jeździsz dynamicznie i przekraczasz 120 km/h, podobnie z TRW. Zdecydowanie mogę stwierdzić, że oryginalne klocki BMW są albo ATE albo Ferrodo czy Textar.

Mechanik jeśli kumaty to powinien wiedzieć, że samo nie zniknie. Ba! Nawet obowiązkowo trzeba zamontować nowy czujnik zużycia klocków (nawet jeśli stary jest niby ok). Ponownie w grę wchodzą markowi producenci gdyż tylko na ich komponentach zaprogramowany przebieg na nowych klockach będzie miał wysoką wartość rzędu 50-70tys km, a nie np. 10tys km. Oczywiście po wymianie tych elementów trzeba skasować potrzebę serwisową przy użyciu specjalistycznego komputera bądź ręką przy zegarach.

Jeśli jesteś z okolic 3miasta to bardzo chętnie służę kompleksową pomocą w w/w czynnościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE najlepsze ?? Prosze cię. Przecież ATE chyba nawet samo nie robi tylko ma podwykonawców.

 

Kup oryginalne klocki + obowiązkowo nowe czujniki - jak zostawisz stare przy próbie kasowania bedziesz miał bład . Ja kupiłem ATE Ceramic (e92 z 2011roku) i oczywiscie mniej pyliło ale hamowanie zrobiło sie dużo gorsze niż oryginały. Jeżeli chodzi o hamulce nie ma co oszczędzać. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że na temat hamulców to wiem sporo, bo oprócz pracy zawodowej od wielu lat w tym kierunku, napisałem nawet i pracę inżynierską w tej dziedzinie.

Dlatego napisałem Galfer bo to ATE ich kupiło i mają dokładnie ten sam produkt (jakość). A jaka firma nie ma podwykonawców? Zdecydowana większość w każdej dziedzinie. Telefony też są made in china :lol: Powiedz czy firma BMW produkuje sama sobie klocki? No właśnie oczywiście nie! Załóżmy że w serwisie oryginalne klocki kosztują 500zł i produkowane są przez np. Textar (zobaczyć można po rozpakowaniu pudełka i oprócz loga BMW powinien być właściwy producent), na rynku aftermarket te same klocki mogą kosztować np. 340zł (ceny wziąłem z głowy przykładowo). Nie można powiedzieć że te lepsze,a te gorsze, bo różnią się wyłącznie znaczkiem BMW!! Co innego w przypadku tarcz. Tam obowiązuje nieco inna zasada, nie chciałbym wdawać się w szczegóły bo mogę ich zdradzać, ale jeśli ktoś jeździ dynamicznie i nie boi się hamować to tylko oryginał z serwisu BMW (mimo że na pewno to też ATE to te z BMW są lepsze od aftermarketowych- tak zażyczył sobie koncern z Monachium).

 

Napisałeś, że miałeś ceramiczne,ale zasada jest taka że należy je zakładać na nową tarczę, względnie bez rantów. Klocek ceramiczny nie pyli na czarno oraz wystarczy średnio na ok 1.5 razy dłużej. Co do długości hamowania się nie wypowiem, klienci zawsze chwalą te klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie hamulców czy też macie problem z rdzewiejącymi tarczami - wystarczy deszcz czy zwykłe mycie auta i po kilkunastu minutach moje tarcze pokryte są rdzą. Tarcze ori BMW.

Kiedyś pojechaliśmy ze znajomym na weekend, on swoim Range Roverem a ja BMW po nocy moje tarcze pomarańczowe a jego czyste.

Czy można to zgłosić do ASO na gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakość to zdecydowanie ATE (marka Galfer to dokładnie to samo co ATE za niższą cenę; jest to ich podmarka wykorzystująca tą samą linię), Brembo, Zimmermann; następnie choć już niższa tyci półka Ferrodo i Textar. Półka średnia to np Bosch, TRW. Odradzam Bosch jeśli jeździsz dynamicznie i przekraczasz 120 km/h, podobnie z TRW. Zdecydowanie mogę stwierdzić, że oryginalne klocki BMW są albo ATE albo Ferrodo czy Textar.

Mechanik jeśli kumaty to powinien wiedzieć, że samo nie zniknie. Ba! Nawet obowiązkowo trzeba zamontować nowy czujnik zużycia klocków (nawet jeśli stary jest niby ok). Ponownie w grę wchodzą markowi producenci gdyż tylko na ich komponentach zaprogramowany przebieg na nowych klockach będzie miał wysoką wartość rzędu 50-70tys km, a nie np. 10tys km. Oczywiście po wymianie tych elementów trzeba skasować potrzebę serwisową przy użyciu specjalistycznego komputera bądź ręką przy zegarach.

Jeśli jesteś z okolic 3miasta to bardzo chętnie służę kompleksową pomocą w w/w czynnościach.

 

 

Czesc,

dzieki za info.

Powiedz mi tylko czy przed wymiana klockow moge sam recznie alert skasowac?

pytam bo robie to wg filmiku:

i wszystko pieknie nawet wyskakuje pasek progresu resetowania a na koncu krzyczy ze nie zostalo zresetowane...

A klockow jeszcze nie dotykalem (wlasciwie moj mechanik)

sa te oryginalne

Z tym ze mechanik powiedzial ze one jeszcze na 10-15 K wystarcza spokojnie.

A ja chcialem tylko poki co skasowac blad bo bardzo mnie drazni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damascus7, bzdury wypisujesz jak nie wiem ;)

 

ATE to nie podmarka Galfera czy tam odwrotnie. ATE to firma, która konstruuje systemy hamulcowe ale nie produkuje ani tarcz ani klocków, kupują od innych i sprzedają w swoich pudełkach. Galfer to producent, który dostarcza klocki dla ATE ale nie tylko oni (oczywiście mowa o klockach).

Brembo ? Nie wspominałbym o tej firmie jeśli mowa o dobrych częściach.

Ferrodo czy Textar to półka niższa ? Skąd wziąłeś takie info ? Co do Textara no to kwestia sporna bo w ich pudełkach nie ma ich produktów, np jeśli chodzi o klocki to jest tam Mintex no ale to praktycznie to samo.

Bosch to praktycznie głównie made in China, TRW dobry produkt ale tak jak napisałeś do delikatniejszej jazdy mniejszymi autami.

OE klocki BMW to ATE ? Oj nie, OE klocki to Jurid, Textar, Zimmermann.

 

Myślę, że trochę poszerzyłem Twoją wiedzę w temacie.

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakość to zdecydowanie ATE (marka Galfer to dokładnie to samo co ATE za niższą cenę; jest to ich podmarka wykorzystująca tą samą linię), Brembo, Zimmermann; następnie choć już niższa tyci półka Ferrodo i Textar. Półka średnia to np Bosch, TRW. Odradzam Bosch jeśli jeździsz dynamicznie i przekraczasz 120 km/h, podobnie z TRW. Zdecydowanie mogę stwierdzić, że oryginalne klocki BMW są albo ATE albo Ferrodo czy Textar.

 

Nic napisałem że Ferrodo i Textar to półka niższa, mialem namyśli, że są też na wysokim poziomie lecz moim zdaniem minimalnie naprawdę ciut poniżej ATE. W dalszej dopiero części napisałem o półce średniej..czytanie ze zrozumieniem się kłania. Napisałem też że oryginalne klocki BMW to np Textar (Jurid chciałem też wspomnieć ale zwyczajnie wtedy zapomniałem nazwy!) - generalnie chodziło mi o wysoką półkę, a nie jakiś Tomex czy inne badziewie.

 

Hektor nie skasujesz klocków na starym czujniku. Musisz albo tymczasowo wstawić sam nowy czujnik (choć pewnie stary już się zaczyna ocierać o tarczę) i skasować np ręcznie lub faktycznie wymienić klocki i dać ten nowy czujnik. Pamiętaj że klocków nie zjeżdża się do blachy, bo ostatnie warstwy to nie są hamujące a jakieś tam spajające i klejące (co nie znaczy że poczujesz brak hamulców). Nie łapać za słówka chłopaki proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic napisałem że Ferrodo i Textar to półka niższa, mialem namyśli, że są też na wysokim poziomie lecz moim zdaniem minimalnie naprawdę ciut poniżej ATE. W dalszej dopiero części napisałem o półce średniej..czytanie ze zrozumieniem się kłania. Napisałem też że oryginalne klocki BMW to np Textar (Jurid chciałem też wspomnieć ale zwyczajnie wtedy zapomniałem nazwy!) - generalnie chodziło mi o wysoką półkę, a nie jakiś Tomex czy inne badziewie.

 

Ale jak Ferodo czy Textar mogą być ciut poniżej ATE skoro ATE nie ma ani tarcz ani klocków ? Jakości tarcz czy klocków z pudełek tej firmy nie da się jednoznacznie określać skoro raz w pudełku tarcz masz Zimmermanna made in Germany a innym razem made in China czy made in Poland.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakość to zdecydowanie ATE (marka Galfer to dokładnie to samo co ATE za niższą cenę; jest to ich podmarka wykorzystująca tą samą linię), Brembo, Zimmermann; następnie choć już niższa tyci półka Ferrodo i Textar. Półka średnia to np Bosch, TRW. Odradzam Bosch jeśli jeździsz dynamicznie i przekraczasz 120 km/h, podobnie z TRW. Zdecydowanie mogę stwierdzić, że oryginalne klocki BMW są albo ATE albo Ferrodo czy Textar.

 

Nic napisałem że Ferrodo i Textar to półka niższa, mialem namyśli, że są też na wysokim poziomie lecz moim zdaniem minimalnie naprawdę ciut poniżej ATE. W dalszej dopiero części napisałem o półce średniej..czytanie ze zrozumieniem się kłania. Napisałem też że oryginalne klocki BMW to np Textar (Jurid chciałem też wspomnieć ale zwyczajnie wtedy zapomniałem nazwy!) - generalnie chodziło mi o wysoką półkę, a nie jakiś Tomex czy inne badziewie.

 

Hektor nie skasujesz klocków na starym czujniku. Musisz albo tymczasowo wstawić sam nowy czujnik (choć pewnie stary już się zaczyna ocierać o tarczę) i skasować np ręcznie lub faktycznie wymienić klocki i dać ten nowy czujnik. Pamiętaj że klocków nie zjeżdża się do blachy, bo ostatnie warstwy to nie są hamujące a jakieś tam spajające i klejące (co nie znaczy że poczujesz brak hamulców). Nie łapać za słówka chłopaki proszę.

 

 

dzieki wielkie tak mysallem musze zmienic klocki ;)

tylko mechanik mowil ze spokojnie 10-15 K jeszcze a mnie sam blad drazni...

Czyli jakie w koncu mam kupic te klocki ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, BMW produkuje najlepsze klocki :D

 

ehhh... to nie lepiej kupić to samo co w pudełku BMW ale w pudełku producenta i za połowę ceny ? No chyba, że ktoś chce pudełko BMW postawić na półce no ale kilkadziesiąt a często ponad 100 zł za takie pudełko to dość sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Z tym czujnikiem to brednie ze komputer ci pokaze na "markowych" klockach wiekszy zasieg :p przekoduj sobie komputerem na 100000 i jesli kloczki zmieniles zaczym czujnik sie zaczal zdzierac to nie wymieniasz go. On dziala zero jedynkowo :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli chodzi o jakość to zdecydowanie ATE (marka Galfer to dokładnie to samo co ATE za niższą cenę; jest to ich podmarka wykorzystująca tą samą linię), Brembo, Zimmermann; następnie choć już niższa tyci półka Ferrodo i Textar. Półka średnia to np Bosch, TRW. Odradzam Bosch jeśli jeździsz dynamicznie i przekraczasz 120 km/h, podobnie z TRW. Zdecydowanie mogę stwierdzić, że oryginalne klocki BMW są albo ATE albo Ferrodo czy Textar.

Mechanik jeśli kumaty to powinien wiedzieć, że samo nie zniknie. Ba! Nawet obowiązkowo trzeba zamontować nowy czujnik zużycia klocków (nawet jeśli stary jest niby ok). Ponownie w grę wchodzą markowi producenci gdyż tylko na ich komponentach zaprogramowany przebieg na nowych klockach będzie miał wysoką wartość rzędu 50-70tys km, a nie np. 10tys km. Oczywiście po wymianie tych elementów trzeba skasować potrzebę serwisową przy użyciu specjalistycznego komputera bądź ręką przy zegarach.

Jeśli jesteś z okolic 3miasta to bardzo chętnie służę kompleksową pomocą w w/w czynnościach.

A ja zdecydowanie mogę stwierdzić, że Twoje mędrkowanie jest chybione.

W mojej 328 F30 OEM klocki to.......uwaga....BOSCH.

Fakt faktem, klocki g*wniane, ale póki co nie ma sensownych zamienników.

Sensownych, czyli DS2500, yellow stuff, hawk hp+.

A wywody na temat tego czy lepszy jest standardowy "produkt" w pudełku ATE, Ferrodo, Bosch czy Textar są o tyle sensowne, o ile można uznać że firmy te nie konfekcjonują swoich "produktów"... A ci, co czają bazę, wiedzą, że konfekcjonują.

Konkludując, cokolwiek wsadzisz z tego co obecnie na rynku będzie takim samym dziadostwem, nawet tzw. OEM.

Co do czujnika, to również błądzisz we mgle, ale chyba nie ma sensu brnąć w argumentację....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się zdał na doświadczenie p.Adama z Lewian.pl, kupiłem już u niego dwa komplety tarcze+klocki, za każdym razem rozsądnie doradził, zaproponował dobrą cenę i zawsze było tak jak obiecywał - nie byłem rozczarowany wyborem :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej 328 F30 OEM klocki to.......uwaga....BOSCH.

 

Ten Bosch na klocku to raczej oznacza jaki system hamulcowy jest w Twoim aucie a nie kto klocki wyprodukował :P

 

A wywody na temat tego czy lepszy jest standardowy "produkt" w pudełku ATE, Ferrodo, Bosch czy Textar są o tyle sensowne, o ile można uznać że firmy te nie konfekcjonują swoich "produktów"... A ci, co czają bazę, wiedzą, że konfekcjonują.

 

Ferodo konfekcjonuje ? Textar konfekcjonuje ?

Zalecam lekturę w pewnych źródłach (nie, polskie fora to nie są pewne źródła) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej 328 F30 OEM klocki to.......uwaga....BOSCH.

 

Ten Bosch na klocku to raczej oznacza jaki system hamulcowy jest w Twoim aucie a nie kto klocki wyprodukował :P

Większe bzdury to ostatnio tylko Korwin wygaduje!

 

A wywody na temat tego czy lepszy jest standardowy "produkt" w pudełku ATE, Ferrodo, Bosch czy Textar są o tyle sensowne, o ile można uznać że firmy te nie konfekcjonują swoich "produktów"... A ci, co czają bazę, wiedzą, że konfekcjonują.

 

Ferodo konfekcjonuje ? Textar konfekcjonuje ?

Zalecam lekturę w pewnych źródłach (nie, polskie fora to nie są pewne źródła) ;)

Masz rację... Dziarsko produkują we własnych fabrykach kilka tysięcy rodzajów klocków do osobówek, motocykli, ciężarówek. Zważywszy na wysokość marży producenckiej i fakt, że każda referencja klocka jest oferowana przez kilkunastu "producentów", każdy z nich produkuje tylko na własne potrzeby, bo tak im się opłaca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.