Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako, że jeszcze nikt za bardzo nic nie pisał odnośnie wrażeń z jazdy i użytkowania X4 postanowiłem skrobnąć co nieco.

Dostałem na weekend X4 330d xDrive w mpakiecie.

 

Wygląd zewnętrzny: WOW! Wiem wiem wiem - nie wszystkim się ten samochód podoba ale ja uważam, że jest naprawdę bardzo ładny! Na drodze wzbudza niesamowite zainteresowanie: większość kierowców nie tyle się na niego patrzy co zwyczajnie gapi. Także jeżeli ktoś nie lubi ciekawskich spojrzeń to niech nie kupuje X4.

 

Wnętrze: mam wersję z drewnem, białą skórą i antracytową podsufitką. I mam mieszane uczucia. Z jednej strony mam wrażenie, że jakość jest nieco wyższa niż w moim F34. Z drugiej strony zupełnie nie podoba mi się ta czarna podsufitka, która wprowadza taki cmentarny nastrój i jeszcze optycznie pomniejsza niezbyt duże wnętrze. Nie mogę zrozumieć kto wymyślił aby do białej skóry zrobić tył foteli w czarnym plastiku! Wygląda to przerażająco słabo.

edit: Po kilku godzinach przyzwyczaiłem się do podsufitki i nawet zaczęła mi się podobać :wink:

 

Miejsce: jeżdżę F34 więc moim zdaniem miejsca tutaj po prostu nie ma ;-)

Za tylne siedzenie na podłogę ledwie co wcisnąłem kask od jednośladu. Z przodu też jest ciaśniej. Wyraźnie ciaśniej. Bagażnik nie jest aż tak mały jak się spodziewałem. Myślę, że spokojnie można się tam zapakować w 2+2.

Fajne jest to, że wsiada się wysoko. Nigdy wcześniej nie jeździłem SUVem i podoba mi się to. Nie mam dzieci ale zdarzało mi się pakować chrześniaka do fotelika i w X4 jest to na pewno dużo wygodniejsze bo kanapa jest sporo wyżej.

edit: Z tyłu nie jest tak tragicznie: po zaparkowaniu samochodu w polu kukurydzy na tylej kanapie da się zrobić naprawdę wiele rzeczy :twisted:

 

Prowadzenie: jest nieźle. Nie wiem czy jest adaptacyjne zawieszenie (pewnie nie) ale w trybie sport po krętej drodze daje sobie rade. Co prawda moim zdaniem nieco buja ale nie jest to aż tak mocno odczuwalne. Dużo bardziej przeszkadza mi bujanie przód-tył podczas gwałtownego hamowania. BTW hamulce są bardzoooo dobre.

Przy większych prędkościach jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru i trzeba byc czujnym.

Trzylitrowy diesel odpycha się bardzo sprawnie. U siebie mam teraz 211 KM i czuje wyraźna różnice przy starcie. Przy wyższych prędkościach jakby się to zaciera.

edit: Nie wiem czym było spowodowane pierwsze wrażenie 'bujania'. Przejeździłem nią wiele kilometrów naprawdę szybko w ciasnych łukach i wielokrotnie deptałem niemiłosiernie heble i żadnego nadmiernego bujania nie stwierdziłem.

 

Miałem wczoraj okazje wypróbować go w terenie, w który swoim samochodem bym nie wjechał. Szutrową droga z mega dziurami, mega podjazdami, zjazdami i pochyleniami na boki. I o dziwo dawał sobie świetnie rade. Co prawda nie próbowałem wyczyniać tego co kolega Grand Cheroke na specjalnych oponach ale i tak uwazam, ze jak na SUVa poradził sobie bardzo fajnie. Przejechałem tez parę kilometrów po betonowych płytach i muszę przyznać, że komfort był naprawdę bardzo duży.

O wyprzedzaniu nie wspominam - wiadomo, że nie ma z tym problemu przy ponad 250KM ;)

 

W sumie rozstałem się z nim z lekkim żalem. X4 naprawdę przypadło mi do gustu :cool2:

Opublikowano
I spalanie: 10,2 litra według kompa i tyleż samo przy dystrybutorze. Patrząc na to jak było jeżdżone większość czasu ciężko mi sobie wyobrazić, że miałoby być dużo więcej. Ale z tym silnikiem nie da się też dużo mniej. Tzn da się, ale po co? :8)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
holek, sorry za OT, shamowales swoja po pakiecie performance, wyszlo Ci 211 KM ?
Opublikowano
Zostawiłem jakiś czas temu na dwa dni u wujka (ma warsztat i jest zapaleńcem, który jeździ w rajdach) i jak odbierałem to mi powiedział, że sprawdził i wyszło 211. Nie pytałem go czy sprawdzał 'na oko' czy na hamowni - przyjąłem, że ma rację bo w kwestiach motoryzacyjnych jeszcze mu się nie zdarzyło pomylić :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Autko piękne! Marzę o X4, odkąd zobaczylam zapowiedź w prasie. Umówiłam się na jazdę próbną. Muszę jeszcze tylko sprawdzić, czy zmieści mi się w moim niezbyt dużym garażu, szczególnie na szerokość, bo dziecko z auta wyciągam co dzień (X1 mieści się tak na aby aby...). Jeśli się zmieści, to chyba będzie następny zakup, po sprzedaży X1. Jeszcze się zastanawiał nad 525d, jeździłam nią tylko 2 dni, ale jestem zachwycona.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli 525 sie zmiesci w garazu to X4 tym bardziej - seriia 5 ma lepszy komfort od X4 w koncu to dwa rozne auta SUV vs. limuzyna
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jesli 525 sie zmiesci w garazu to X4 tym bardziej - seriia 5 ma lepszy komfort od X4 w koncu to dwa rozne auta SUV vs. limuzyna

 

Mam wrażenie, że X4 jest znacznie większy, ale to może tylko pozory. ;)

525 mnie urzekła, jeździłam tylko jeden dzień, ale jestem zachwycona...

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam.

Jako, że nikt nie zamieszcza od dwóch lat żadnych opinii, pozwolę sobie wygłosić swoją.

Jako, że trochę aut przez moje recę przeszło to uważam,że X4 może i fajna, ale nie za taką kasę.

Może jakbym otrzymał to auto na tydzień do pojeżdżenia, to nigdy nie kupiłbym go.

Wrażenia jakie odniosłem przy jeździe testowej ( 20 minut, ok. 15 km, nowa droga ) były oszałamiające. Fajnie jedzie, super po zakrętach, przyjemna w prowadzeniu, ekstra bajery connected drive z całym pakietem.

Gorzej jest jak odebrałem. Schowków jest jak na lekarstwo. Mało i małe. W porównaniu do MB GLK "14 to praktycznie nie ma gdzie schować czegokolwiek. Do większych aut już nie porównuję.

Zajęcie miejsca za kierownicą mimo, koszmar. Fotel w dół i do tyłu. W przeciwnym razie głową obita.

Zużycie paliwa o minimum 50 % wyższe niż na papierze.

Po trzech dniach użytkowania zaczęły wyświetlać się różne błędy, nakazujące zwrócić się do serwisu. Porażka.

Jazda po drodze asfaltowej w koleinach to koszmar. Można wyfrunąć z drogi. Od takiego auta wymaga się dużo więcej.

Asystent świateł drogowych oślepia innych użytkowników. Światła adaptacyjne na ledach.

Nie oczyszczenie tylnej klapy ze śniegu czy lodu i otwarcie jej skutkuje znalezieniem tego wszystkiego na tylnej półce i w bagażniku.

Xdrive to nie napęd 4X4, potrafi pogubić się, zwłaszcza na błocie i luźnej nawierzchni.

To tyle po 20 dniach użytkowania.

NA PLUS.

Fajna stylistyka, za którą oglądają się inne kierowniczki i kierownicy.

Przyzwoite osiągi jak na ten motor.

Hamownia - rewelacja.

 

 

 

 

Auto z ciekawą styliką, za którą trochę kierowców i kierowniczek ogląda się.

Komu w drogę, temu Neste.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Dolacze sie do tematu.

W ostatnich tygodniach dostalem do przetestowania Bmw X4. Autko o pieknej stylistyce i niesamowitym wygladzie.

Wizualnie autko zawsze mi sie podobalo i zawsze rzucilem na nie oko. Testowana wersja to 3.5D 313PS w Mpakiecie i praktycznie pelnym wyposazeniu.

Zestawienie kolorystyczne nie do konca w moim guscie czarne auto ze sportowym pakietem, biala skora obszywana czerwona nicia i drewno.

Nie do konca mnie to przekonuje.

Autko z tym silnikiem jest naprawde szybkie, zwinnie sie rozpedza a jeszcze lepiej hamuje.

Jakosc wykonania i precyzja na wysokim poziomie znane wszystkim posiadaczom BMW. Samochod zachwycal zewnetrznie, lecz czar prysl kiedy zasiadlem za kierownica.

Miejsca w srodku jak na lekarstwo. Z przodu jeszcze nie bylo tak zle, ale tylnia przestrzen mala i strasznie niska. Mam okolo 190cm i siedzac z tylu na dluzszym odcinku trasy byloby strasznie nie komfortowo.

Deska rozdzielcza i wszystkie przyciski rozmieszczone bardzo dobrze i czytelnie.

Nastepnym minusem w moim odczuciu jest praktycznie brak widocznosci przez tylna szybe.

Na codzien jezdze BMW F34 Gt i myslalem ze widocznosc jest ograniczona. W X4 jest praktycznie znikoma i gdyby nie kamery cofania mogloby byc problematycznie.

 

Sumujac swoja wypowiedz: Autko bardzo ladne, dopracowane stylistycznie, lecz nijak to sie ma do praktycznosci.

Jak dla mnie to zmniejszone X3, z ciasnym wnetrzem i ograniczona widocznascia ale za to wyzsza cena :D

Auto zdecydowanie dla nizszych osob.

 

http://images81.fotosik.pl/234/db558188f0850f8cgen.jpg

 

http://images84.fotosik.pl/234/05ea610250ce0aa4gen.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/233/48ce8b312e35ba97gen.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/234/9630e993d10061eegen.jpg

Opublikowano

X3 vs X4 zawsze będzie bardziej praktyczne, podobnie X5 vs X6,

 

połączenie SUV i coupe jest nieco karkołomne, nigdy SUV nie będzie się prowadził jak auto sportowe (choć w przypadku X3/X4 jest znacznie lepiej niż X5/X6), a od SUVa oczekuje się większej przestrzeni i uniwersalności.

 

Jednak wyniki sprzedaży X6 mówią coś innego, zewnętrzny wygląd zdaje się przeważać nad zdrowym rozsądkiem :)

 

Ostatnio czytałem że audi planuje wypuścić RS6 allroad :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To nie są SUV-y, raczej CROSSOVER-y lub bulwarowce. Trochę wyższy krawężnik to dla tych aut wyzwanie, ale nie teren. W każdym z tych aut założone są opony ok.275 o profilu 45 lub coś podobnego i bieżniku typowym dla aut sportowych. Nie widziałem w/w aut na oponach typa chociażby A/T czyli namiastki opon terenowych do SUV-a. Druga sprawa to prześwit.

Fabia czy Logan nie ma przypadkiem większego ?

Komu w drogę, temu Neste.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio (pazdziernik 2016) też się nabawiłem X4 z silnikiem 2.0d :) Do tej pory zrobiliśmy 5000km.

Jak do tej pory mogę się podzielić następującymi spostrzeżeniami:

- Autko bardzo ładne z zewnątrz!

- Wnetrze przyjemne chociaż lubi sobie skrzypnąć.

- Mam światła adaptacyjne LED i uważam, że są rewelacyjne a bylem do nich na poczatku sceptycznie nastawiony jednak jazda testowa rozwiała wątpliwości.

- Nawigacja - jak do tej pory najlepsza jaką mialem przyjemnosc uzytkowac w aucie, bardzo dokladna, intuicyjna w użyciu, duzo nowych dróg, póki co jednak nie mogę zmusić auta do jej zaktualizowania (btw. na zdjeciach na stronie amerykanskiej widac ze w X4 jest CarPlay, ciekawe czy do nas trafi?). Komendy z nawigacji dość dziwne, typu: "Za 300 metrów SKRĘCIĆ w lewo" jakby ta pani bała się przejść na "Ty" ze mną i wali mi bezosobowo :P

- Connected drive:

> na plus: otwieranie auta z komorki, mozliwosc ustawienia wentylacji (do sprawdzenia w lecie!), mozliwosc sprawdzenia lokalizacji auta.

> na minus: dlugie czasy realizacji w/w usług, brak możliwości powiadomienia właściciela o tym, że ktoś właśnie odpala/otwiera auto.

- Silnik, 20d.. fajny tak do 100km/h powyżej - straszny muł, wyprzedza mozolnie (myślę o czipie), ekonomiczny! 8.1 L w zimie - 80% miasto, w miare kulturalny jak sie rozgrzeje.

- Widoczność dobra jak na tę bryłę - jedyny minus to dość gruby słupek A - czasem potrafi przysłonić i trzeba sie bujac jak przy chorobie sierocej.

- Zawieszenie mega sztywne (ale moze w BMW to standard) na drogach nie utwardzonych trzeba włączać tryb Traction bo inaczej nie da się jeździć.

- Doświetlanie zakrętów - to chyba jakiś żart, nie powinni reklamować, że to auto coś takiego posiada :twisted:

- Połączenie bluetooth z telefonem ostatnio zaczyna sie samo rozłączać i to bardzo często - jeszcze nie wiem co z tym zrobić.

 

Generalnie autko OK wg mnie. Czy poleciłbym komuś? Nie wiem jeszcze :D muszę nim chyba jeszcze kilka miesięcy pojezdzić.

 

Pozdr!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Niedawno byłem na jeździe testowej, od zawsze wizualnie X4 i szóstka niezmiernie mi się podobały, do wykończenia w środku po tej krótkiej przygodzie też raczej się nie miałem co czepiać, ot raczej standard w BMW. Miejsce z tyłu zaskoczyło mnie o dziwo in plus, nie jest aż tak źle jak myślałem.

Testowałem najsłabszego diesla, także wygórowanych oczekiwań co do osiągów nie mogłem mieć, powyżej 140km/h wyprzedzanie na autostradzie już lekko mułowate no ale nie ma co oczekiwać cudów.

 

Ale niestety układ kierowniczy to dla mnie totalna porażka, nawet w trybie sport+ było mięciutko jakbym miał parkować, przy prędkościach autostradowych strasznie niepewnie się prowadzi, dodając do tego boczne podmuchy to już w ogóle przesada, przyjemność z jazdy była bardzo wątpliwa... Nie wiem, może dam jeszcze jedną szanse X4 albo trzeba się będzie zastanowić nad X5, cenowo x6 poza zasięgiem ale z ciekawości, czy ktoś ma porównanie jak wygląda wspomaganie w X6?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie zastanawiam się nad zakupem używanego X6 ewentualnie X4 w 3 litrowym dieslu. W proporcjach zewnętrznych bardziej mi się podoba X6, wewnątrz bardziej X4. Ale zastanawiają mnie różnice technologiczne między X4 a X6 e71? Chyba dodatki/wyposażenie w tym przypadku chyba na korzyść X4? Oczywiście nie mówimy o podstawowym wyposażeniu. X6 będzie oczywiście starsze ale chciałbym po miniliftingu 2012-2013 ale X4 nowsze-2015 rok. 2.0 D byłoby jeszcze młodsze ale chyba wolę większy motor :D Pozdrawiam.
Opublikowano

Krótko i na temat z głowy.

X6 (opcje) - więcej opcji indywidualizacji wewnątrz (skóry, listwy), fotele komfortowe, czterostrefowa klimatyzacja, adaptive drive (!), nie ma mniejszego silnika niż 3.0, wszystkie zalety układów jezdnych i kierowniczych późnych serii E

X4 (opcje) - pewnie więcej connected drive, opcja pomachania sobie pod klapą, start/stop, ambient w środku, mocniejsze i dynamiczniejsze silniki 3.0, ale znikoma podaż takowych, wkrótce korekta cen używanych, bo wchodzi nowy model, więcej z BRI

Opublikowano
A co byście od siebie polecili w X4 z wyposażenia? Co sądzicie o odzyskiwaniu energii? Jak ze skrzypiącymi plastikami, bo czytałem o takiej usterce? ITP?
Opublikowano

Odzyskiwanie energii jest "w standardzie" - niby daje 3% mocy więcej na koła

 

Po kolei wg ważności:

Bezpieczeństwo plus z radarem - obowiązkowo

Światła ledowe z aktywną regulacją i automatycznymi długimi - wypas, polecam

Fotele sportowe - nie mam, żałuje, trzeba było brać

HUD - super sprawa, polecam

Podgrzewanie fotela, kierownicy - mocno polecam

Kamery 360 - fajne, polecam

Nawigacja - ech, porażka, ale praktycznie wszystkie mają, a przy zakupie w zasadzie nie da się tego nie wziąć a mieć inne

Ładowarka bezprzewodowa - fajna, chyba jak się jej nie weźmie to jest ten adapter snap-in który zajmuje miejsce. Upierdliwe jest to, że w X4 nie ma przypominania o zostawionym telefonie, a w schowku się zapomina.

 

Otwieranie bezkluczykowe - nie mam, zawsze taniej i większe utrudnienie dla złodziei, nie brakuje mi.

Mały przebieg mam 2,6k - nic nie skrzypi

Opublikowano

A ja do tej listy tak odniosę się i dołożę swoje - dlatego, że to Ty będziesz jeździł i każdy ma inne preferencje. Jak jest siano, to wiadomo, że dobrze, jak jest full, ale jak musimy iść na kompromisy, to:

 

Bezpieczeństwo plus z radarem - obowiązkowo (ja: nie koniecznie, ale wiadomo - bezpieczeństwo)

Światła ledowe z aktywną regulacją i automatycznymi długimi - wypas, polecam (ja: eee... nie koniecznie)

Fotele sportowe - nie mam, żałuje, trzeba było brać (ja: zgadzam się)

HUD - super sprawa, polecam (ja: niekoniecznie)

Podgrzewanie fotela, kierownicy - mocno polecam (ja: zgadzam się)

Kamery 360 - fajne, polecam (ja: nie koniecznie)

Nawigacja - ech, porażka, (ja: nie zgadzam się - ja przeciwnie - POLECAM)

Ładowarka bezprzewodowa - fajna, (zgadzam się)

 

Dodatkowo:

Nagłośnienie przynajmniej Hi-Fi - polecam

Dostęp komfortowy - polecam, choć zgadzam się z przedmówcą- da się żyć bez tego i jest samochód bezpieczniejszy, ale mimo to polecam

Sportowa kierownica - najlepiej M - polecam

Opublikowano

...

Nawigacja - ech, porażka, (ja: nie zgadzam się - ja przeciwnie - POLECAM)

...

Zaintrygowałeś mnie. Może coś źle robię.

Pytania i to co mnie boli:

- Czy u Ciebie RTTI łapie cokolwiek oprócz bardzo głównych ulic? Google ma 10-100x tyle ulic i dużo szybszy czas reakcji na zdarzenia na drodze. Dodatkowo to, czy google ma korek albo w ogóle obciążenie trasy zależy od stałego i chwilowego obciążenia. Jak gdzieś objazd się zrobi na wypadek to nawet leśna droga się zrobi czerwona a w bmw... chyba podanie trzeba napisać o dołączenie drogi do RTTI. Dochodzi do tego, że jak jadę znaną drogą to nic nie używam albo google aby nie wpaść w korek na trasie, a na nieznanej... też google z telefonu :( Moje trasy ostatnio to kraków miasto, kraków<-> wrocław, kielce. Wszędzie tak samo słabo.

- Czy jak wyszukasz jakąś firmę/hotel itd to jak wyszukiwanie lokalne albo here.com przekaże to do nawigacji, to u Ciebie nie gubi numeru? Zauważyłem, że u mnie prowadzi generalnie wtedy do ulicy a nie do konkretnego budynku

- Może jakieś inne rzeczy widzisz/polecasz z nawigacji fabrycznej, ja głównie polecam do google maps, używam tego od dawna, dawna.

Opublikowano

To i ja odniose sie od tych rzeczy :D

 

Bezpieczeństwo plus z radarem - obowiązkowo - nie bralem, nie chcialem, bezpieczenstwo ok, ale nie lubie jak auto mi odbiera panowanie

Światła ledowe z aktywną regulacją i automatycznymi długimi - wypas, polecam - ja rowniez, super ale swiatla zyja swoim zyciem :D

Fotele sportowe - nie mam, żałuje, trzeba było brać - mam, bez sportowych bym nie odebral auta :D

HUD - super sprawa, polecam - swietna sprawa, wzialem i jestem bardzo zadowolony, ale punkt nie obowiazkowy, da sie przezyc bez

Podgrzewanie fotela, kierownicy - mocno polecam - rowniez polecam

Kamery 360 - fajne, polecam - to zaleznie od auta juz, x4 moze i fajnie by bylo. ja do swojej 4 nie chcialem

Nawigacja - ech, porażka, - hmm ? nie bardzo rozumiem ? nie mam moze RTI ale uwazam to za zbedne i na bank slabo dzialajace, ale sama nawi w sobie jest OK, zwlaszcza ze ja w 4 mam dotykowy ekran w proffesional i pisanie na idrive, super polecam kazdemu

Ładowarka bezprzewodowa - fajna, - pewnie tak, ale ja zapomnialem do swojego dobrac, najbardziej zaluje wejscia USB pod panelem, bo sama ladowarka to tam nie az tak istotne wg mnie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

właśnie dostałem ofertę wyprzedażową z salonu BMW (niby po znajomości, a czy to prawda i większość takie dostaje teraz jak wchodzi nowy model X4) na dowolne X4 jakie im zostało wyprodukowane na salonach, stockach itp. Rabat 28% od ceny z konfiguratora salonowego...


Także dumam i analizuje dostępne konfiguracje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.