Skocz do zawartości

Urwany łańcuch rozrządu M57n2 3.0d 231km


michal9393

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrządy nagminnie pękają w m57N2 (dot. alu bloku) najczęściej przy przebiegu 220-230.

 

O który dokładnie silnik chodzi (moc)?

Ja słyszałem o przypadku zerwania w 3.0d 235KM.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Widze ze jednak M57TU2 nie jest az tak bez awaryjne ;-)

 

Mi sie wydalo to w zeszlym roku w Grudniu, przy 319.000KM. Teraz mam juz 374.000km i zero problemow ;) Pierwszy raz mnie zawiodl na amen ;)

 

Tak do info mam: 325d na Virusie + DPF OFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozrządy nagminnie pękają w m57N2 (dot. alu bloku) najczęściej przy przebiegu 220-230.

a to ciekawe :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozrządy nagminnie pękają w m57N2 (dot. alu bloku) najczęściej przy przebiegu 220-230.

 

Pierwsze słyszę aby M57 miał aluminiowy blok. Aluminiowy korpus posiada N57 i takim sam napęd rozrządu jak znany N47 /znany z pękających rozrządów m.in./

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M57N2 posiada aluminiowy blok, głowicę i miskę olejową. Są to silniki o mocach 231 km i po lifcie w 2007 roku 530d miała 235 km. Wersja 235 km posiada wtryskiwacze piezoelektryczne takie same jak 535d 286 km jest odrobinę oszczędniejsza od poprzednika i po chiptuningu można uzyskać większe przyrosty mocy niż 231 km. Układ rozrządu taki sam jak 231 km z przodu silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w domu mieliśmy e65 231ps. przebieg w 100% oryginalny. Rozrząd pękł przy 229tys. Silnik była naprawiany, chodzi jak należy. Tam gdzie naprawialiśmy motor twierdzą, ze to norma. Nie wiem czy ktoś miał taki rozrząd w dłoni, ale bez urazy w rowerze mam mocniejszy łańcuch, który kosztuje 10pln :D

Często temat zerwanego łańcucha dotyka użytkowników X5,X6 231/235ps. Gdy szukałem auta dla siebie, często pojawiały się okazje z uszkodzonym motorem, były to wersje 231ps. Więc coś w tym jest. Ostatnia wersja 3.0d która nie boryka się z problemem rozrządu jest M57N (204,218ps) a najbardziej pancerna jest M57 (184,193ps).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do uwierzenia ...

jeszcze niedawno żyłem w przekonaniu, że M57N2 to ostatni pewny 3.0d,

całe szczęście że po m57 i m57n nie zdecydowałem się na m57n2 czy n57

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w M57n2 kosztuje śmieszne pieniądze, ful komplet ze wszystkimi ślizgami, kołami zębatymi nie przekroczy 1100 zł, przy jakimś lepszym upuście może to być w granicach 1000zł. Jego zmiana też majątku nie pochłonie w przeciwieństwie do N47 gdzie trzeba wyjeżdżać ze skrzynią biegów lub całym silnikiem.

Poza tym są to marginalne przypadki w porównaniu do ilości samochodów z tymi silnikami (e60, E90, X3, X5, E66) z przebiegami powyżej kilkuset tysięcy kilometrów (wiem w Polsce każdy ma 170 tys. :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty myślisz, że rozrząd w N47/N57 kosztuje jakieś gigantyczne pieniądze ? W aso komplet zalecany do wymiany to ok 1600 zł. Koszt wymiany zależy od mechanika od 500 do 2000zl. Jeden dzień pracy. Skoro łańcuch jest cieniutki to jego trwałość jest niewielka i dla bezpieczeństwa silnika powinno się go wymieniać Maks co 200 tysięcy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w M57n2 kosztuje śmieszne pieniądze, ful komplet ze wszystkimi ślizgami, kołami zębatymi nie przekroczy 1100 zł, przy jakimś lepszym upuście może to być w granicach 1000zł. Jego zmiana też majątku nie pochłonie w przeciwieństwie do N47 gdzie trzeba wyjeżdżać ze skrzynią biegów lub całym silnikiem.

Poza tym są to marginalne przypadki w porównaniu do ilości samochodów z tymi silnikami (e60, E90, X3, X5, E66) z przebiegami powyżej kilkuset tysięcy kilometrów (wiem w Polsce każdy ma 170 tys. :lol: )

 

to rzeczywiście dramatu nie ma, trzeba jedynie mieć świadomość konieczności wymiany

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia wersja 3.0d która nie boryka się z problemem rozrządu jest M57N (204,218ps) a najbardziej pancerna jest M57 (184,193ps).

 

Zacząłem sprawdzać i porównywać łańcuchy rozrządu i doszedłem że min. w 3.0d 204KM,218KM i 231KM,235KM były montowane te same łańcuchy rozrządu.

Łańcuch rozdządu - 11312249851 , obecnie zastąpiony: Numer części: 11 31 8 506 869 były montowane również np w 2.0d M47N i w wielu innych silnikach:

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8506869-lancuch-rozdzadu

 

BMW serii 1 | E87 | 118d M47N2

BMW serii 1 | E87 | 120d M47N2

BMW serii 3 | E46 | 318d M47N

BMW serii 3 | E46 | 318td M47N

BMW serii 3 | E46 | 320Cd M47N

BMW serii 3 | E46 | 320d M47N

BMW serii 3 | E46 | 320td M47N

BMW serii 3 | E46 | 330Cd M57N

BMW serii 3 | E46 | 330d M57N

BMW serii 3 | E46 | 330xd M57N

BMW serii 3 | E90 | 318d M47N2

BMW serii 3 | E90 | 320d M47N2

BMW serii 3 | E90 | 325d M57N2

BMW serii 3 | E90 | 330d M57N2

BMW serii 3 | E90 | 330xd M57N2

BMW serii 3 | E90 | 335d M57N2

BMW serii 3 | E90N LCI | 325d M57N2

BMW serii 3 | E90N LCI | 335d M57N2

BMW serii 3 | E91 | 318d M47N2

BMW serii 3 | E91 | 320d M47N2

BMW serii 3 | E91 | 325d M57N2

BMW serii 3 | E91 | 330d M57N2

BMW serii 3 | E91 | 330xd M57N2

BMW serii 3 | E91 | 335d M57N2

BMW serii 3 | E91N LCI | 325d M57N2

BMW serii 3 | E91N LCI | 335d M57N2

BMW serii 3 | E92 | 325d M57N2

BMW serii 3 | E92 | 330d M57N2

BMW serii 3 | E92 | 330xd M57N2

BMW serii 3 | E92 | 335d M57N2

BMW serii 3 | E93 | 325d M57N2

BMW serii 3 | E93 | 330d M57N2

BMW serii 5 | E60 | 520d M47N2

BMW serii 5 | E60 | 525d M57N

BMW serii 5 | E60 | 530d M57N

BMW serii 5 | E60 | 530d M57N2

BMW serii 5 | E60 | 530xd M57N2

BMW serii 5 | E60 | 535d M57N

BMW serii 5 | E60N LCI | 520d M47N2

BMW serii 5 | E60N LCI | 525d M57N2

BMW serii 5 | E60N LCI | 525xd M57N2

BMW serii 5 | E60N LCI | 530d M57N2

BMW serii 5 | E60N LCI | 530xd M57N2

BMW serii 5 | E60N LCI | 535d M57N2

BMW serii 5 | E61 | 520d M47N2

BMW serii 5 | E61 | 525d M57N

BMW serii 5 | E61 | 530d M57N

BMW serii 5 | E61 | 530d M57N2

BMW serii 5 | E61 | 530xd M57N2

BMW serii 5 | E61 | 535d M57N

BMW serii 5 | E61N LCI | 520d M47N2

BMW serii 5 | E61N LCI | 525d M57N2

BMW serii 5 | E61N LCI | 525xd M57N2

BMW serii 5 | E61N LCI | 530d M57N2

BMW serii 5 | E61N LCI | 530xd M57N2

BMW serii 5 | E61N LCI | 535d M57N2

BMW serii 6 | E63N LCI | 635d M57N2

BMW serii 6 | E64N LCI | 635d M57N2

BMW serii 7 | E65 | 730d M57N

BMW serii 7 | E65 | 730d M57N2

BMW serii 7 | E66 | 730Ld M57N2

BMW serii X3 | E83 | X3 2.0d M47N2

BMW serii X3 | E83 | X3 3.0d M57N

BMW serii X3 | E83 | X3 3.0d M57N2

BMW serii X3 | E83N LCI | X3 2.0d M47N2

BMW serii X3 | E83N LCI | X3 3.0d M57N2

BMW serii X3 | E83N LCI | X3 3.0sd M57N2

BMW serii X5 | E53 | X5 3.0d M57N

BMW serii X5 | E70 | X5 3.0d M57N2

BMW serii X5 | E70 | X5 3.0sd M57N2

BMW serii X5 | E70 | X5 3.5d M57N2

BMW serii X6 | E71 | X6 30dX M57N2

BMW serii X6 | E71 | X6 35dX M57N2

 

Czy ktoś się pokusi o wypisanie części niezbędnych do wymiany rozrządu w 3.0d np 231KM?

Wiem że łańcuchy można kupić poza ASO: części firm: Febi, Ruville, Swag...

Kompletny (lub prawie kompletny) zestaw rozrządu firmy FEBI (góra i dół); dwa łańcuchy, napinacze, ślizgi, można kupić po zniżkach za jakieś 550zł.

Co jeszcze jest niezbędne do wymiany?

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko łańcuchy są takie same jak 204 czy 218 konna wersja ale też ślizgi, napinacze i część kół zębatych. M57N2 ma inne koło zębate wału korbowego różniące się numerami od poprzednich wersji silnikowych. Z tego co można podejrzeć na internecie to właśnie wykruszenie jednego z zębów tego koła może powodować awarie układu rozrządu i w konsekwencji całego silnika. Cena tego koła to około 180 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównywałem wszystkich części, tylko łańcuch - ale podejrzewam że takich samych części może być więcej.

Trudno powiedzieć, czy ten ząbek na kole zębatym odpadł przed zerwaniem łańcucha, czy po?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację. Mógł odpaść po zerwaniu łańcucha, który mógł wkręcić się pomiędzy obudowę a samo koło.

Więc podsumowując budowa układu rozrządu jak i większość jego składowych (numery katalogowe) części jest taka sama w wersjach 204, 218, 231, 235, 272, 286 PS. Łańcuchy mogą pęknąć w każdym z tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo weźcie pod uwagę, że być może fabrycznie były montowane inne łańcuchy niż obecnie dostępne do kupienia części. W przypadku N47/N57 były na przestrzeni czasu 4 wersje łańcucha z różnymi numerami części. Być może fabrycznie montowane były jeszcze inne. Tak czy inaczej pojedynczy łańcuszek zawsze wymaga troski. Minimum to zajrzenie i ocena jego stanu po ok Maks 200 tysiącach, a potem częściej chyba, że wymienimy na nowy. Ja bym profilaktycznie wymienił na nowy razem z innymi elementami.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ocenić stanu łańcucha beż konkretnego demontażu.

 

Co ma blok aluminiowy do trwałości łańcucha rozrządu?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ocenić stanu łańcucha beż konkretnego demontażu.

 

Co ma blok aluminiowy do trwałości łańcucha rozrządu?

Być może zmienilo się coś więcej niż tylko blok.

 

Dlatego moim zdaniem należy od razu wymieniać dla świętego spokoju.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw co ma do awarii rozrządu blok aluminiowy, poza tym, że jest nowocześniejszy, lżejszy i lepiej odprowadza ciepło.

Ps. rozrząd się nie zmienił, te same łańcuchy, chodzą po tych samych kołach zębatych (poza jednym), podparte są tymi samymi ślizgami, napinane tymi samymi napinaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zmienil się dostawca łańcucha a tym samym jego jakość. Możliwości jest bardzo dużo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie podłącze się do tematu.

Mam 2.0 diesla, 184KM z 2010r., rozumiem, że to jest N47.

Przebieg obecnie 194 tyś. i jestem go pewien.

Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że głośniej mi pracuje silnik.

Podjechałem do sprawdzonego mechanika, posłuchał i mówi, że to może być łańcuch i przy tym przebiegu trzeba by go wymienić.

Zdziwiłem się bo byłem pewien, że na łańcuchu to z 300 tyś. zrobię. Zadzwoniłem do ASO i mówią, że w tym modelu jest łańcuch bezobsługowy i to nie to.

Zapraszają na diagnostykę :)

Po przeczytaniu wątku widzę, że jednak trzeba uważać na łańcuch.

Co Wy o tym myślcie? Wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.