Skocz do zawartości

Zakup X3 rozterki opinie porady porównania


Chrisb

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :roll:

Po wielu miesiącach poszukiwań właściwego auta wybór padł na X3 :)

 

Znalazłem takie ogłoszenie które jest odzwierciedleniem tego co chciałbym kupić:

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x3-3-0-si272-kmx-drivepanoramanavitylko-96tkmpo-lifcieoplacony-ID6yuh4p.html

 

Czy moglibyście ocenić tą X3-kę? Co myślicie o tym modelu? Nie ma podejrzanie niskiego przebiegu?

Przed zakupem chcę sprawdzić historię pojazdu w bmw-check żeby mieć pewność że jest ok.

 

Generalnie szukam modelu w benzynie (planuje założenie gazu) o mocy więcej niż 150KM bo jak czytałem forum to wszyscy odradzają. 272KM jest w sam raz :) No i automat. Niestety w PL jest mało takich modeli :cry2:

 

Będę bardzo wdzięczny za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak Ci model auta odpowiada to silniki są takie same jak w E46 tylko dochodzi felerna skrzynka rozdziału mocy pomiędzy tyłem a przodem .

Do sprawdzenia histori serwisowania z przebiegiem km jest jeszcze inna strona co za 2,99€ w 10 minut przez internet wszystko dostaniesz ale niestety po angielsku

http://www.bmwdecoder.com/history

W ASO to teoretycznie na miejscu z kluczyka lub po okazaniu dowodu rejestracyjnego podadzą ci przebieg czasem bezpłatnie a czasem odpłatnie. Kto ma układy to na telefon.

Do ocen auta z ogłoszenia jest osobny dział , tylko ram w nagłówku wpisz nr VIN to chłopaki Ci pomogą, a czasem podkupią ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Auto jak najbardziej mi pasuje :)

Historię sprawdziłem ale niestety nie ma tam szczegółów odnośnie napraw :(

 

Zauważyłem na jednym zdjęciu dwie świecące się kontrolki przy włączonym silniku.

http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/836237629_10_1080x720_30-si272-kmx-drivepanoramanavitylko-96tkmpo-lifcieoplacony-_rev004.jpg

 

Co one oznaczają bo w instrukcji ich kształtu nie mogę się doszukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba płyn spryskiwacza się skończył i otwarte drzwi bodajże

Dokładnie. Znalazłem odpowiednią instrukcję do tego modelu.

Pod wzgledem funkcjonalności i wygody super auto. Pod względem serwisowym masakra. Części mega drogie a o fachowca co zba się na Bmw trudno. Więc przygotuj się na wydatki i top duże.

 

A jakie to są duże wydatki (pytanie bez ironii)? Czytałem forum i wywnioskowałem, że zdarzają się 2 - max 3 poważniejsze usterki w benzynie które mogą być bardziej kosztowne (2 - 4 tys zł) i to nie każdemu się zdarza i nie co 5 tys km.

 

Czy mógłbyś podać jakieś konkrety? Może czegoś nie doczytałem lub czegoś nie wiem? Nie serwisowałem BMW bo nie miałem jeszcze auta tej marki w posiadaniu więc nie wiem jakiego rzędu są to koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak sie ma trwałosc BMW x3 3.0sd z dwiem turbinami ? czy ten silnik tez lekko 500tys zrobi ? sa w nim jakies typowe usterki ? czy w tym modelu wystepowal tylko automat ? ile realnie Pali w sredniej wielkosci miescie i poza miastem ? Czy skrzynka rozdzielcza jest trwalsza niz w zwyklym 3.0d ? Ogólnie czy brac ten model pod uwage ? czy lepiej 3.0d ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak sie ma trwałosc BMW x3 3.0sd z dwiem turbinami ? czy ten silnik tez lekko 500tys zrobi ? sa w nim jakies typowe usterki ? czy w tym modelu wystepowal tylko automat ? ile realnie Pali w sredniej wielkosci miescie i poza miastem ? Czy skrzynka rozdzielcza jest trwalsza niz w zwyklym 3.0d ? Ogólnie czy brac ten model pod uwage ? czy lepiej 3.0d ?

 

 

Nawet sie nie zastanawiaj. Biturbo jezdzi rewelacyjnie, a w porównaniu do zwykłej 3,0d (fakt przedliftowej, z 5cio biegowym automatem GM) jest oszczędniejsze na trasie o ok. 1 litr/100 km. Ma też skuteczniejsze hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup x3 w automacie i waham się pomiędzy wyborem silnika:

30.0d 218km/3.0sd 286KM a 3.0is 272km + LPG

Co bardziej polecacie przy założeniu, że rocznie robię 15-20tys. km?

Czy serwisowanie wersji 3.0sd mocno się różni od wersji 3.0d 218km?

Czy wersja amerykańska czym się różni od europejskiej poza światłami?, zauważyłem, że w ogłoszeniach jest sporo 3.0si z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Planuję zakup x3 w automacie i waham się pomiędzy wyborem silnika:

30.0d 218km/3.0sd 286KM a 3.0is 272km + LPG

Co bardziej polecacie przy założeniu, że rocznie robię 15-20tys. km?

Czy serwisowanie wersji 3.0sd mocno się różni od wersji 3.0d 218km?

Czy wersja amerykańska czym się różni od europejskiej poza światłami?, zauważyłem, że w ogłoszeniach jest sporo 3.0si z USA.

Polecam 3,0 sd, zwykła 3,0 d tańsza w serwisowaniu, ale nawet nie ma podejścia do sd.

3,0 si ma fajny klang silnika, ale ekonomicznie gaz raczej musi być, a do SUVa/SAva diesel pasuje i jego moment obrotowy.

 

uważaj, bo naprawdę sporo 3,0 Si z USA jest po naprawdę dużych dzwonach.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup x3 w automacie i waham się pomiędzy wyborem silnika:

30.0d 218km/3.0sd 286KM a 3.0is 272km + LPG

Co bardziej polecacie przy założeniu, że rocznie robię 15-20tys. km?

Czy serwisowanie wersji 3.0sd mocno się różni od wersji 3.0d 218km?

Czy wersja amerykańska czym się różni od europejskiej poza światłami?, zauważyłem, że w ogłoszeniach jest sporo 3.0si z USA.

Polecam 3,0 sd, zwykła 3,0 d tańsza w serwisowaniu, ale nawet nie ma podejścia do sd.

3,0 si ma fajny klang silnika, ale ekonomicznie gaz raczej musi być, a do SUVa/SAva diesel pasuje i jego moment obrotowy.

 

uważaj, bo naprawdę sporo 3,0 Si z USA jest po naprawdę dużych dzwonach.

 

Kusi mnie 3.0sd osiągami i kulturą pracy, ale martwi mnie trochę koszt ewentualnych napraw (2 turbiny, filtr dpf, pompowtryski, dwumas itp. przy dieslu dużo więcej potencjalnych problemów) Raczej chcę pojeździć autem z 5 lat i zrobić te 100-150tys. Przy 3.0si + LPG koszty eksploatacji powinny być niższe a osiągi nie wiele gorsze. Minus to dużo częstsze tankowanie.

Może ktoś miał podobny dylemat i podzieli się swoimi przemyśleniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze kolego ze nie masz zielonego pojecia o budowie samochodu..... pompowtryski?? w bmw?? wtf? dwumas w automacie?? jesli auto jest zadbane a takiego powinienies szukac to silnik to najmniejszy problem..... za inne elementy ktore w bmw sprawiaja czesciej problemy.... na pewno diesel mniej awaryjny niz benzyna Edytowane przez cypisek21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje bardzo cenna uwaga poprawiłem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

A Ja Ci powiem tak:

- kup 3.0d 218KM. Zrob chipa na 286KM albo wiecej i po temacie.

Jak bedziesz chcial wiecej, to dam Ci kilka tipow jak wsadzic 2 turbiny do tego silnika i jakie koszty..

Jesli chodzi o wtryski to moje przy 200kkm trzymaly sie w normie ale zmienilem na mocniejsze :)

 

xDrive, intercooler, kolo pasowe, skrzynia automatyczna.. To sa najdrozsze elementy, ktore zwykle sie psuja. Potem swiece zarowe lub sterownik, klapki w kolektorze i tasma pod kierownica (o silniczku i zebatce nie wspomne).

Spalanie przy 330KM i biturbo mam w miescie na poziomie 10l/100 ale jezdze jak emeryt. Jak zapierdzielam to i 14l/100 wciagnie.. Przy 140km/h w trasie jest na poziomie 8-10l/100km. Policzone recznie przy dlugich trasach.

 

Gaz w benzynie to samo zlo, swiece, zawory etc.. Srednio zuzycie silnika i usterki spowodowane partaczami gazowymi sa drozsze niz naprawa wtryskow diesla. Sorry, takie mamy realia od strony warsztatu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Przymierzam się do X3 3.0i i znalazłem 2.5i i się zastanawiam czy wogle ma to sens? Już nie mówie o mocy i przyśpieszeniu bo to jest oczywiste. Bardziej zastanawia mnie spalanie i koszty dalszej eksploatacji. Czy 2.5 wyjdzie taniej w eksploatacji czy raczej nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że Ci zależy na mocy, więc zapomnij o oszczędnym spalaniu czyli 13-15 l / 100 km, raczej skup się na stanie technicznym.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie nie wiem co inni widza w "benzynie" szukajac mocy. Ja rozuiem, stare jednostki bez vanosow do ktorych mozna dolozyc kompresor i podniesc moc do 600KM ale nie te silniki, ktore sa w X3 (benzyna).

Patrzac na eksploatacje w porownaniu z 2l benzyna a 3l dieslem to caly czas mam wielki szacun do tego drugiego. Spalanie, osiagi, kultura pracy etc.. Jakos z perspektywy warsztatu mniej problemow jest z dieslem niz z benzyna. Zawieszeniowo obie wersje maja te same przypadlosci (np. xDrive, zawieszenie etc.). Moze benzyn jezdzi mniej, bo glownie to sa auta z USA.

Ekonomia/moc jest wg mnie na korzysc diesla i nie wciskajcie mi kitu,ze "benzyna w gazie" jest bardziej ekonomiczna - ten gaz za darmo sie w aucie nie pojawi - trzeba zakupic instalacje i fachowo ja zalozyc aby to mialo sens. Ekonomicznie zwraca sie po x latach pod warunkiem dlugich tras... Czyli jak dla mnie urban legend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzę Ci na szybko 16l x 1.9zł = 30,4zł za przejechanie 100km

Diesel 12l x 4.4 - 52,8zł zaz przejechanie 100km

 

Czyli co 100km oszczędzasz 22,4zł. Co daje przy 15 tysiącach km 3360zł oszczędności. Czyli koszt instalacji LPG do benzyny zwraca się po jakiś 1,5 roku.

 

Oczywiście wyliczenie jest tylko czystko teoretyczne.

 

Jedyną racjonalna opcją do 3.0i +LPG jest 2.0d + wirus. Ale wtedy musimy pogodzić się z gorszymi osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.