Skocz do zawartości

320d jeden wtrysk przelewa


Greguar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

 

Sprawa wygląda tak że po podpięciu auta do komputera na 2. cylindrze jest za wysoka korekta (chyba tak to się nazywa) - pokazuje 1.2 albo 1.4 (nie pamiętam, ale chyba jakoś tak) zamiast 0. Pan Krystian z Katowic (Mobil Klimat) który to diagnozował polecił zalać coś do czyszczenia wtrysków na 500-1000km i później sprawdzić, jeszcze tego nie zrobiłem bo chciałbym zasięgnąć innej opinii - różne rzeczy słyszałem o tych preparatach i czytałem o wtryskach (m.in. tu: viewtopic.php?f=69&t=139210 ) - boję się że to może być coś więcej, chciałbym to zdiagnozować od A do Z i ew. zregenerować / wymienić wtrysk.

 

Czy jest sens lać ten siuwaks? Jaka jest szansa że to tylko wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG na caly bak paliwa

zatankuj kilka razy do pelna paliwo lepszej jakosci, sprawdz korekty po 500km/1000km, powinno byc lepiej

 

takie korekty to jeszcze nie tragedia, wiadomo idealne nie są ale zaleza tez od jakosci paliwa itp jak dolejesz LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG, lepszej wahy to jest nadzieja ze korekty zmniejszą sie i obejdzie sie bez wymiany

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zalewałem L&M SPULUNG już z pięć razy, poprawy w korektach nie zauważyłem, choć u mnie nawet pod obciążeniem nie przekraczają -1, +1. Jedyne co zauważyłem, to po zalaniu nic nie kopci nawet przy gwałtownym przyspieszaniu. Zawsze zalewałem jak miałem połowę zbiornika. Czytałem, że gdy silnik popracuje tylko na samym spulungu, to wtedy to przynosi efekty, są filmiki na YT jak to zrobić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez polecam ten preparat. Pare tygodni temu robilem plukanie tym specyfikiem (mialem wartosc dochodzaca do prawie 3 na trzecim cylindrze po zalaniu zanieczyszonego paliwa - przed zalaniem tego paliwa koretky mialem idealne), po plukaniu korekty wrocily do normy i sa na poziome 0.0-0,3 :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Też mam problem z korektami wtrysku na jednym dochodzi do +2 a na innym do -1. Chciałbym zrobić płukanie LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG. Zastanawiam się nad płukaniem bezpośrednim, nie dolewając do baku.

Mam silnik M47N.

Nie wiem gdzie się "podłączyć", czy wystarczy przy pompie wysokiego ciśnienia czy aż przy tej obok filtra paliwa? Nie mam kanału więc trochę ciężko mi będzie robić coś od spodu. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat.

Czy ktoś robił już takie płukanie??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pod tylnym siedzeniem masz dojście do zbiornika paliwa. Są tam węże zasilania i powrotu, możesz spróbować. Zdaj relację, może komuś się przyda.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sampras a w jaki sposób robiłeś płukanie?

Dolałeś preparat do paliwa czy płukałeś bezpośrednio?

Sorry ze dopiero teraz odpisuje :oops:

Pewnie wiekszosc by mnie zlinczowala, ale wlalem caly preparat do baku na bardzo glebokiej rezerwie. Wiem ze to ryzykowna droga na skroty (zastanawialem sie nad plukaniem bezposrednim, ale nie wiedzialem za bardzo gdzie sie wpiac).

Pojezdzilem na tym kilkanascie KM z roznymi predkosciami obrotowymi. Nastepnie zalalem ropy, wymienilem filtr paliwa i po sprawdzeniu korekt: 0,0 - 0,3 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jazda na rezerwie nie jest wskazana, ale w tym wypadku postapiłbym identycznie. Bardziej skoncentrowany preparat jest skuteczniejszy - co zreszą potwierdziły Twoje późniejsze pomiary korekt.

Sugerowałbym regularne, profilaktyczne dolweanie tego preparatu do paliwa dla podtrzymania efektu, który osiągnąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jazda na rezerwie nie jest wskazana, ale w tym wypadku postapiłbym identycznie. Bardziej skoncentrowany preparat jest skuteczniejszy - co zreszą potwierdziły Twoje późniejsze pomiary korekt.

Sugerowałbym regularne, profilaktyczne dolweanie tego preparatu do paliwa dla podtrzymania efektu, który osiągnąłeś.

 

Sam nie wiem jak to już jest z tego typu preparatami.

Koleś kiedyś całkowicie profilaktycznie wlał STP - po 100 czy 200 km autko zaczęło wariować i pompa + wtryski poszły do regeneracji do autoryzowanego punktu BOSCHA gdzie facet odradza wlewanie takich preparatów i raczej polecał zalewanie lepszej ropy (shelle etc) . Ostatecznie i tak został wymieniony goły słupek bo oczywiście wypaliło dno tłoka . Auto to mondeo tddcośtam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Średnie porównanie, bo układ wtryskowy w 2.0 tdci jest fatalny i tłok nie wypaliłby się po 100 czy 200 km tylko to był proces długotrwały.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak widzisz koledze pomogło a w instrukcji jest napisane inaczej, decyzję musisz podjąć sam. Nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności za skutki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane:

"Zastosowanie:

Do zastosowania w każdym silniku Diesla. Przy intensywnym czyszczeniu stosować produkt nie rozcieńczając. Zawartość puszki 500 ml wystarcza na 75 l paliwa. Dodać do paliwa podczas każdego przeglądu.

 

Użycie w przypadku nagłych problemów z silnikiem: odłączyć zaciski przewodu dopływowego i odpływowego paliwa i wprowadzić je do pojemnika, uruchomić silnik, środek płuczący zasysany jest bezpośrednio przez pompę paliwową, pozwolić silnikowi pracować przy różnych prędkościach obrotowych i wyłączyć przed opróżnieniem puszki."

 

Jak pisalem w jednym z tematow, mialem problemy z nierowna praca silnika po zalaniu zanieczyszczonego paliwa. W INPA wartosc na trzecim cylindrze dochodzila do 3 na zimnym silniku. Prawde mowiac nie mialem nic do stracenia, choc nie powiem ze wlewajac to do prawie pustego baku (wg testu 6.0 bylo 3l ropy) mialem pewne watpliwosci - moglo to wyplukac caly syf z baku i narobic wiecej szkod...

Wyszedlem z zalozenia ze zaryzykuje, bo jesli preparat nic nie da, to i tak czeka mnie wyjecie wtryskow i wysylka do serwisu.

Na szczescie operacja zakonczyla sie pelnym sukcesem. Oczywiscie nie kazdy moze miec tyle szczescia, dlatego nie namawiam nikogo na takie roziwazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.