Skocz do zawartości

BMW 528i problem z silnikiem


mixerr200

Rekomendowane odpowiedzi

Przedłuż tę gwarancję :norty:

Znajomy dla odmiany zamiast kolejnego problemu z silnikiem 28i musiał wymienić tyłną przekładnie. Koszt 12tys PLN. Gdyby nie gwarancja to ... :mad2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przyłączam się do tematu, użytkuje 528i z 2012r przelot 180tyś i od jakiegoś czasu niepokoi mnie dziwny świst z pod maski, przeczytałem cały temat o awaryjności N20 i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób zdiagnozować uszkodzenie pompy olejowej aby nie wymieniać jej w ciemno? jakie są jeszcze objawy jej uszkodzenia ?
http://imageshack.us/photo/my-images/190/95216545.jpg/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten świst pochodzi od wadliwego łańcucha napędzającego pompę, wg moich doświadczeń to wystarczający powód do jego wymiany. ASO wymienia w wersji minimalnej właśnie ten łańcuch z pompą olejoa, w wersji max również łańcuch rozrządu. Proponuje wersję max, bo największy koszt to robocizna, a nie części. Poza ASO chyba za ok 4 tys można to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
U mnie N20 w 420i 2015r. na zimnym silniku po nocy gwizda coś pod maską przy dodawaniu gazu jak karetka czy wiecej gazu wiekszy gwizd,przejade jakies 500m i cisza mogę pózniej do 7 tys obr.min gazować i cisza,napęd pompy umiera? Przebieg 23 tys.km :duh:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
F10 528i przebieg 172 000 km. Bez żadnych ostrzeżeń (niskie ciśnienie oleju itp.) zatarł się silnik z powodu uszkodzenia napędu pompy oleju. Notabene był sprawdzany w serwisie BMW napęd pompy oleju i rozrząd. Stwierdzili, że wszystko ok, a po przejechaniu następnych 900 km rozsypał się napęd pompy olejowej i silnik kwalifikuje się do wymiany! Koszt naprawy w serwisie 63 tyś. PLN. Używane silniki sprzedają się jak ciepłe bułki. Jeśli ktoś ma wątpliwości czy wymieniać napęd pompy oleju, to myślę, że je rozwiałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaw czy wymieniales wczesniej rozrzad z pompa?jezeli nie to i cud ze tak dlugo wytrzymal caly komplet a jak wymieniales to powiedz przy jakim przebiegu.Od 2015 w N20 rozrzad jest inny,nie wiadomo czy trwalszy ale plastiki sa biale a nie pomaranczowe po tym mozna poznac.Stary lancuch to jakas porazka na zagranicznych forach jest cala masa samochodow z przebiegami 70-80tys gdzie lancuch sie urwal.W mojej x3 z2012r przy przebiegu 73tys mechanik stwierdzil ze juz go slychac i w przyszlym tyg bedzie wymieniany,gwarancji niestety nie mam,robie poza Aso.Dodam tylko ze olej zmienialem co ok 15 tys i jezdze bardzo spokojnie co dodatkowo utwierdza mnie w przekonaniu o mizernej jakosci nowych aut.Jak to moj mechanik stwierdzil,to nie lancuch ale lancuszek jak w rowerze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW nie przewiduje wymiany łańcuchów ani napędu pompy olejowej. Czytając o problemach z napędem pompy olejowej poprosiłem ASO o sprawdzenie. Tak jak już pisałem, nie stwierdzili usterki i powiedzieli, że nie trzeba wymieniać dobrego na nowe. Teraz wiem, że za bardzo zaufałem autoryzowanemu serwisowi :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie w pewnym sensie podobnie. Na szczęście nie skończyłem z uszkodzonym silnikiem. Także zwróciłem się do ASO o sprawdzenie czy łańcuch jest ok. Oczywiście wszystko okazało się być ok. Po około 2000 km zaczął łańcuch hałasować i zakończyło się wymianą w ramach gwarancji całego modułu olejowego oraz łańcucha rozrządu. Jednak nadal jest ten dziwny świst przez około 5 minut jazdy. Ciekawe co to może być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja początkowo nastawiony też na 528i, czytając jakie to liczne problemy i pułapki finansowe związane z wadami tej jednostki mają użytkownicy, zdecydowałem się na bardziej sprawdzona i odporną jednostkę 535i N55. Miałem poprzednią generację N54 w E60 i byłem bardzo zadowolony ze stosunku spalanie/moc. Niestety spalanie w 528 jest wysokie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

damascus7, jak Twoje 535i? Jak się sprawuje silnik?

 

Wcześniej na forum padło pytanie o użytkowników N20 20i/28i z przebiegiem +100tyś. km. Nie widziałem żadnych odpowiedzi. Czy na prawdę jest tak źle z tymi silnikami? Czy 20i jest tak samo awaryjne jak 28i?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie opowiem o moich przygodach z 528i N20... Auto z 2013r, przejechane 62 tys km. Problemy zaczęły sie ok pół roku wczesniej przy przebiegu ok 53 tys. Przy odpalaniu auta biała chmura dymu i zapach palonego oleju. Zgloszenie do serwisu Premium Arena w Łodzi i diagnoza: spadek cisnienia oleju, opiłki metalu poszly na turbinę i ja uszkodziły. Slychac bylo rowniez swist przy mocniejszym przyspieszaniu.

Do naprawy:

1. wymiana pompy oleju (pięta Achillesowa N20)

2. wymiana rozrząd

3. turbina

Koszt 20 tys zł !11111 Masakra

 

Ale opowiem co wydarzylo sie dalej... Moj serwis napisal do bmw AG z prosba o ustosunkowanie sie do tej sytuacji... Rezultat: zwrot kosztów częśći i robocizny... 100%! Zapłaciłem jedynie za olej jako płyn eksploatacyjny.

 

Teraz jeżdzę jakby dostojniej jednak po tej przygodzie :D. Chociaz zawsze chlodziłem turbinę po trasie czy ostrzejszej jezdzie. Na zimnym silniku utrzymywałem rozsądne obroty do momentu rozgrzania... Jednak to nie ustrzeglo mnie przed tak powazna usterką... winna byla slaba pompa oleju...

 

Napisalem bo moze komus sie przyda ten opis.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Mac29i!

 

Dziękuję za odpowiedź. Na pewno pomocna, choć zniechęcająca informacja. Czy tę pompę oleju można wymienić za wczasu? Czy dobrze rozumiem, że problem będzie dotyczył zarówno 28i, jak również 20i? Długo Ci zajęła naprawa, tj. od zgłoszenia do sprawnego auta?

 

Czy ktoś z Was, czy w rocznikach po 2013 poprawiono ten problem w N20?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc rozrząd zawsze trzeba sprawdzić przy tym silniku pompe oleju. U mnie rozrząd zaczął być słyszalny przy ok 73tyś i mam szczęście, że znajomy mechanik sprawdził również pompe bo moglibyśmy wymienić rozrząd (a trzeba wyciągać silnik, żeby zrobić to dobrze co oznacza masę roboty) a zaraz pompa by wysiadła. Tak ku przestrodze dla tych którzy nie mają już auta na gwarancji - zawsze pamiętajcie o pompie oleju z silnikiem N20!!

Takie poważne elementy mają słabiutką jakość, co to za przebiegi a już je trzeba wymieniać, dobrze jak auto na gwarancji ale poza nią to już ładne koszty i jeszcze trzeba szukać dobrych fachowców, żeby to porządnie poskładali.

Widziałem ostatnio posty na forum USA gdzie udało się złożyć pozew zbiorowy w sprawie problemów z rozrządami w Mini i dogadali z BMW, są plany na podobny w sprawie BMW ale to pewnie jeszcze długa droga a poza tym u nas i tak producent ma to w głębokim poważaniu.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.