Skocz do zawartości

X25d x35d x40d x50d wtryski piezzo Bosch uwaga problem?


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Shell Shellowi nierówny, tak jak Orleno Orlenowi.

 

Ja tankowałem swoją F30 na Shellu i mi trzepało budą na zimny silniku. Zaczałęm tankować na Orlenie i problem zniknął.... Ostatnio czytałem raport, że najlepsze paliwo w Polsce ma Statoil i Orlen. Bardzo kiepsko wypadł Shell i BP, a najgorzej Lukoil....

50% stacji to stacje franczyzowe,franczyzobiorycy czy to czy shella czy orlena biorą paliwo z tego samego żrodla,w Polsce sa dwie rafinerie które sprzedają paliwo hurtowo jest to Lotos rafineria i Orlen,jedyne paliwo importowane z Unii to shell v-power i dlatego jest droższe od vervy i ultimate bp,reszta to Polska kiepskiej jakoście ropa.Na forum bimmer nikomu w f10-kach nie padają wtryski,wymiana filtra paliwa co 30 tyś.km oraz dolewanie dodatku Bmw czy LIquimoly czyszczącego wtryski raz na 10 tyś.km w dieslach Bmw to więcej niż obowiązek jak chcemy mieć spokój z układem paliwowym.Osobiście leje zwykła rope na przemian z premium ,raz to raz to,wymieniam filtr paliwa co 30tyś.km,nigdy nie miałem problemu z układem wtryskowym ,czy to e61 czy lat 10 temu mialem mondeo tdci z nieszczesnymi wtryskami i problemu też nie mialem , przejechalem 130tyś.km,wtryski mialy bardzo ladne korekty,najwazniejsza moim zdaniem jest wymiana filtra paliwa czesciej niż zaleca producent auta.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Ten preparat rozpuszcza zanieczyszczenia które są również za filtrem - jeśli przez właściwości czyszczące miałyby Ci się zapchać filtr to zapchałoby przedewszystkim wtryskiwacze a właśnie do ich czyszczenia służy. Dlatego ważne aby wyjeździć kilka zbiorników z tym dodatkiem aby cały układ powoli oczyścił się.

Tutaj czyszczenie nie polega na tym, że odrywają się duże cząsteczki brudów. Rozpuszcza się to do takiej postaci, że bez problemu przechodzi bez szkody przez wtryskiwacz i spala się. A przez filtr tym bardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam wszystkich !

niedawno zauważyłem problem lekkiego "klekotania" przy zimnym silniku od 1200 rpm - ewidentnie słyszalna praca wtrysku.

- od razu wizyta w serwisie i kupno preparatu 83 19 2 296 922 BMW, 100ml / zalecenie stosowania przez serwis M cars bmw kraków :

- dwa opakowania po 100 ml na 45 l. paliwa bez uszlachetniaczy koniecznie - jazda do pojawienia się rezerwy

- identycznie w przypadku następnego tankowania

- ostatni cykl 45 l. jedno opakowanie 83 19 2 296 922 BMW, 100ml

- procedurę powinienem powtarzać przy każdej wymianie oleju ( w moim przypadku co 12.000 tys - tak na marginesie BMW zaleca wymianę oleju co 30.000 tyś - albo niedomagam umysłowo albo jest jakiś olej, który to wytrzymuje i o tym nie wiem ? na pewno nie castrol edge 5W30 ) w tej chwili wyjeździłem dwa pierwsze cykle problem głośnej pracy wtrysku ZNIKNĄŁ CAŁKOWICIE!

 

BMW 320D Xdrive 2010r.184 km przebieg 202000 tyś.

 

pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Serwis ostatnio poinformowal mnie ze do F30 320d preparat do paliwa nalezy zaczac stosowac od 30-40tys km przebiegu co 10tys wlasnie aby takich niespodzianek z wtryskami uniknac :D

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shell v-power diesel w moim 320d rozwiazal problem. Biorac pod uwage ze jedno tankowanie wystarczy na przejechanie srednio ponad 900 km, to mimo drozszej ceny paliwa nie jest to spory dodatkowy wydatek.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nalezy rozumiec ze dodatki do Shell V-Power czyszcza wtryski ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czy nalezy rozumiec ze dodatki do Shell V-Power czyszcza wtryski ?

 

Ja ostatnio zalałem Liqui Moly z serii Pro line do czyszczenia wtrysków. Akurat miałem jakieś 2/3 baku wiec zalałem na taką ilośc paliwa. Pewnie ok. 40 litrów Bp diesel ultimate. Na forum niektórzy pisali, że nawet i na pol baku można, wiec stwierdziłem, że szkody żadnej nie wyrządzi. Auto tak elegancko się zbierało na tym, że stwierdziłem, że nie może być to efekt placebo.

Wczoraj zapaliła mi się rezerwa i zalałem na shellu vpower diesel nitro+ i auto jakby bardziej ospałe.. :( dosłownie jakby mi ktoś "nitro" odjął :mrgreen:

 

A tak to na codzień leje tylko paliwa premium, teraz paliwa i tak tańszę niż to co 2-3 lata temu, więc zalanie Bp diesel ultimate za 4,5 zł-4,6 zl to nie jest jakiś duży koszt.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytan.

Profilaktycznie chce zadbac o auto - na razie nie ma zadnych problemow :D Teraz auto ma 43k km przebiegu, przy 47-48k km wypada kolejny serwis (z wymiana filtra paliwa). Srodek znalazlem na stronie:

http://czescidobmw.pl/dodatki-do-oleju-i-paliwa/dodatek-do-oleju-napedowego-oe-bmw,6294.html

 

Na stronie znajduje rowniez inne srodki, np para srodkow:

http://czescidobmw.pl/dodatki-do-oleju-i-paliwa/dodatek-do-oleju-napedowego-liqui-moly,3718.html

http://czescidobmw.pl/dodatki-do-oleju-i-paliwa/dodatek-do-oleju-napedowego-liqui-moly,4384.html

 

1. Czy ten oryginalny srodek BMW (83 19 2 296 922) wystarcza i zastepuje wspomniana wyzej pare produktow marki Liqui Moly? Czy lepiej stosowac Liqui Moly do lepszej "ochrony"?

Roznice cenowa 70 PLN do 40 PLN pomijam.

2. Czytalem na niemieckim forum BMW, ze wymienione srodki potrafia "rozpuscic" syf z baku i potem czesciowo zostaje to w filtrze paliwa. Dlatego zaleca sie zastosowanie srodku jednorazowo lub wiecej razy tak aby ostatnia buteleczka zostala wlana do baku najlepiej na przedostatnie tankowanie przed wymiana filtra paliwa. Tutaj raczej nie mam problemu, poniewaz pasuje mi taki termin ale chcialem podpytac ile jest w tym prawdy co pisza na niemieckim forum?

3. Najwazniejsze pytanie chyba - jak duzo i jak czesto stosowac np ten oryginalny srodek BMW?

Wstepnie planuje zawsze jedna butelke tego srodka - teraz przy przebiegu niecalych 50k km, a potem przed kazdym przegladem w ASO czyli przed przebiegiem 75k i 100k. Nastepnie interwal przegladow zmieniam na 20k, czyli kolejne butelki wlewalbym przed przegladami przy 120k, 140k, 160k, itd

Czy takie podejscie do stosowaniu preparatu wystarczy, aby przedluzyc zywotnosc i dobra forme ukladu paliwowego?

 

Jesli chodzi o paliwo stosuje w wiekszosci standardowy ON ze stacji Orlen (tankuje tylko na duzych stacjach, gdzie jest duzy obrot paliwem). Za granica podobnie tylko na stacjach innych firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

up :)

 

Zdecydowalem sie wstepnie na srodek BMW i chce stosowac go przed kazdym kolejnym przegladem. Pozostaje pytanie w jakiej ilosci powinno stosowac sie ten specyfik? Czy sa jakies oficjalne wytyczne?

Mam dylemat czy wystarczy 1 butelka na 1 bak czy lepiej powtorzyc ta czynnosc (czyli 2 butelki na 2 baki przed przegladem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam ja to już mam dość, wcześniej e60 535d fura zajebista dopóki nie zaczęła się sypać, a jak zaczęła tak co 3 mc stała po warsztatach, dpf, elektronika, wycieraczki, termostaty, świece i wiele wiele innych. Wkoncu się jej pozbyłem i wziąłem w kredyt f31 320xd 2014r. Piękne auto w m pakiecie z przebiegiem 74k km. Nawet mi serwis zrobili przed kupnem, oczywiście mam takiego pecha lub BMW to tak wadliwe samochody ze po 3 tyś, auto poszło na wymianie skrzynki od xdrive (szarpało przy przyspieszaniu), odebrałem auto dostałem zalecenie nie przekraczania 3,5 tys obrotów i 140km/h przez pierwsze 2 tyś km. Zrobiłem narazie tysiaka i co, ciach następny problem, po nocy na zimnym silniku auto odpala normalnie, chodzi normalnie przez pierwsze 5 sek, po czym zaczyna lekko cykać, cykanie nie występuje na ciepłym silniku. Teraz się zastanawiam czy to łańcuch, czy wtryski, zamówiłem liqui Molly 5122 i czekam na kuriera, jak myślicie to może być łańcuch przy przebiegu 80k ? Podobno te łańcuchy nie są już takie słabe jak z początku produkcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
witam wszystkich !

niedawno zauważyłem problem lekkiego "klekotania" przy zimnym silniku od 1200 rpm - ewidentnie słyszalna praca wtrysku.

- od razu wizyta w serwisie i kupno preparatu 83 19 2 296 922 BMW, 100ml / zalecenie stosowania przez serwis M cars bmw kraków :

- dwa opakowania po 100 ml na 45 l. paliwa bez uszlachetniaczy koniecznie - jazda do pojawienia się rezerwy

- identycznie w przypadku następnego tankowania

- ostatni cykl 45 l. jedno opakowanie 83 19 2 296 922 BMW, 100ml

- procedurę powinienem powtarzać przy każdej wymianie oleju ( w moim przypadku co 12.000 tys - tak na marginesie BMW zaleca wymianę oleju co 30.000 tyś - albo niedomagam umysłowo albo jest jakiś olej, który to wytrzymuje i o tym nie wiem ? na pewno nie castrol edge 5W30 ) w tej chwili wyjeździłem dwa pierwsze cykle problem głośnej pracy wtrysku ZNIKNĄŁ CAŁKOWICIE!


BMW 320D Xdrive 2010r.184 km przebieg 202000 tyś.


pozdrawiam wszystkich!

 

Mam e91 320d m47 , chcialem dopytac, czy ktos juz testowal ten srodek zgodnie z tym co wyzej napisane w podwojnej dawce ??

( 2x na ok 40 l paliwa ?)

Chce tak zalac i boje sie, zeby nieprzesadzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam udało się komuś to wyeliminować tymi preparatami od bmw ?U mnie stukaja co najlepsze tylko jak na polu jest 10c. Jak jest 3 c jest cisza a najlepsze że jak auto się nagrzeje i lekko wciskam gaz przy 1500-2000 obrotów to zaczyna eydawc klekot jak starty transit. A jak docisnę gazu przestaje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.