Skocz do zawartości

Witam ! E32 , pomóźcie / doradźcie


nec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Zarejestrowałem się ponieważ zamierzam w końcu zakupić BMW, bo to jedyne samochody które po prostu kocham ;)

 

 

Moje pytania dotyczą E32 , myślę o silniku 3,5 roczniki 89 - 92

podstawowe :

1. Czy warto ? - nie chce mi się już słuchac opini ludzi którzy powtarzają że najdroższe części, najdroższe to .... i tamto...

 

Z moich obserwacji wynika, że części głownie używane i zamienniki nie są aż tak drogie w porównaniu z innymi markami. Jakie są wasze obserwacje ?

 

Czy te samochody są naprawdę takie awaryjne, że trzeba je naprawiać tak często ? bo chodzą o nich nieciekawe opinie, zupełnie nie wiem dlaczego :)

 

 

obalcie mity lub potwierdźcie.

 

Dodam, że szukam E32 w niemczech, po możliwie niskiej cenie.

 

ps

Myślę jeszcze nad E36, ale wolałbym jednak tą wielką E32 w automacie :)

po prostu mi się podoba i nie zamierzam sie zmuszać do innych na siłę

 

będe wdzięczny za wszystkie opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

User tego forum ALCAPONE jest także ze Szczecina i posiada własnie auto które Cię interesuje. Na większość swoich pytań znajdziesz odpowiedź na forum, a na te dogłębne odpowie napewno Alcapone.

 

http://www.mapet-tuning.com/forum/viewtopic.php?t=279

Tu jest jego auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wogóle dużo kilometrów tłuczecie swoimi E32 ??

 

Jakie są najdrozsze części które mogą się wyeksploatowac ?

 

Przy takim przebiegu pasc moze wszysko... choc nie musi :wink:

Jednostkowo droga moze byc wymiana lancuchow rozrzdu (jak zaczna sie odzywac) , pompa paliwowa moze pasc (nieoczekiwanie , a koszt ok. 500 PLN) no i jak silnik jest zajechany to moze powoli zaczac sie sypac, a przy tej ilosci cylindrow jest to droga impreza.

Ja bym najbardziej bal sie silnika , ktory musisz (najlepiej jakis szpec :mrgreen: ) przed zakupem dokladnie zbadac podobnie jak zawieszenie i hamulce :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytania dotyczą E32 , myślę o silniku 3,5 roczniki 89 - 92 podstawowe: Czy warto ?

hmmm... :think:

 

ja posiadam wlasnie E32 735... i...

 

powiem krotko... POLECAM... :cool2: :cool2: :cool2:

 

a wogóle dużo kilometrów tłuczecie swoimi E32 ??

 

Jakie są najdrozsze części które mogą się wyeksploatowac ?

ponad 50 tysiecy km... przez ostatni rok !!!

 

co sie psuje ? hmmmm.... zawieszenie !!!

to jest zmora... ale chyba wszystkich aut na polskich drogach... :mrgreen:

 

pozdrawiam

cosmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja róznież polecam! Silnika się wcale nie boję bo 3.5 są bardzo trwałe i naprawdę dużo zniosą. Zwróć uwagę na zawieszenie i hamulce, w mojej wszystkie tarcze były do wymiany, a to zawszę parę złotych trzeba wyłożyć.
www.sosen.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem od niedawna związany z marką BMW, nie uwazam siebie za eksperta ale troche spostrzezen juz mam

 

Swoje E 32 kupilem we wrzesniu ubieglego roku, w trakcie tych 7 miesiecy zrobilem nim 20 tysiecy kilometrow

 

Gdybym mial kupowac jeszcze raz, to dokonalbym tego samego wyboru. Nie wiem czy bylby to ten sam egzemplarz, napewno wolalbym V8, zwlaszcza 740 (750 raczej dla mnie narazie po za zasiegiem). Przy zakupie bylem ograniczony tym, ze chcialem oddac w rozliczeniu moje poprzednie auto idlatego wybralem akurat ten, ale nie zaluje (no, moglem sie troche bardziej potargowac :mrgreen: )

 

Moim zdanie, jesli decydujesz sie na rzedowa szostke, to celuj bardziej w 3,5 litra. Ja przed zakupem mialem okazje pojezdzic 730 z 89 roku mojego znajomego i mimo ze roznica pomiedzy tymi motorami jest nieznaczna, jest zauwazalna, zwlaszcza gdy decydujesz sie na zalozenie instalacji gazowej (po za niewielka roznica w spalaniu, koszty ekspoloatacji sa praktycznie identyczne, a te 31 koni i roznica w momencie daja troche wiecej, przydaje sie przy wyprzedzaniu).

 

Najwazniejszy jednak jest stan, zwlaszcza czy nie zaliczyl wiekszego dzwona (nie ma 15 letniego auta bezwypadkowego, zawsze cos sie tam znajdzie). Moj mial przetart prawy bok, nowy blotnik, zderzakiem narazie polatany, ale bede chcial sie tym przez lato zajac. O tym znajdziesz duzo na tym forum.

 

Z mojej obserwacji jezeli chodzi o koszt czesci, to ksztaltuja sie cenowo podobnie jak wielu aut klasy wyzszej z tamtego okresu (klocki, wachacze, etc.), np. komplet: tarcze + klocki w WFK jest tanszy niz do Yarisa (w podobnym serwisie nieautoryzowanym Toyoty).

 

Wiekszosc czesci jest dostepna na rynku uzywanych,

ja np. musialem u siebie wymienic mechanizm prowadnicy szyby, gdyz mialem wylamane 4 zeby (prawdopodobnie ktos wczesniej chcial sie przejechac) - koszt 100 zlotych

Zacinaly mi sie szyby - sterowniki 100 zlotych

Misalem wymienic gumy tylnej belki - koszt to chyba po 80 zlotych + wymiana, czy wachcacze gorne z przodu (po 200 zlotych), plus pare drobiazgow.

Ale o tym wszystkim wiedzialem juz przy zakupie.

 

Z rzeczy o ktorych nie wiedzialem przy zakupie, to mechanizm wycieraczek, oznaki znaczego zuzycia - koszt 75 zlotych za mechanizm + 60 wymiana w WFK, guzik od automatu, ktory nie zawsze wrzucal na tryb sportowy (dostalem uzywany, ale tez cos sie z nim dzieje i bede musial kupic nowy - nowy kosztuje 150 zlotych)

Teraz jeszcze musze zmienic uszczelke pod pokrywa silnika - niecale 100 zlotych razem z wymiana.

 

Jesli chodzi o gaz to mialem z 3 razy strzal, zaowocowalo to wymiana gumy od przeplywomierza - 50 zlotych + 20 wymiana, teraz przymierzam sie do zmiany kabli WN i regulacji gazu (zamienniki 200-300 zlotych, orginalne przewody okolo 800), w przyszlosci moze pokusze sie na gaz sekwencyjny i wumiane przeplywomierza

 

To nie jest tani samochod, ale jesli jest w dobrym satnie, to jest naprawde wart tych pieniedzy.

 

Jesli szukasz komfortowej, szybkiej limuzyny, to E32 jest autrm ktorego szukasz.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że szukam E32 w niemczech, po możliwie niskiej cenie.

Przy takich założeniach trzymaj się od E32 jak najdalej bo za dobry (czyt. nie zmęczony) egzemplarz trzeba zapłacić. Jedyne co mogę Ci polecić to dogłębna lektura tego forum a dopiero później zakup bmw.

Co do silników to zdecydowanie najlepszym wyborem będzie stary M30 R6 735 ewentualnie 730 ze względu na ponadprzeciętną trwałość i prostą konstrukcję.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że szukam E32 w niemczech, po możliwie niskiej cenie.

Przy takich założeniach trzymaj się od E32 jak najdalej bo za dobry (czyt. nie zmęczony) egzemplarz trzeba zapłacić. Jedyne co mogę Ci polecić to dogłębna lektura tego forum a dopiero później zakup bmw.

Co do silników to zdecydowanie najlepszym wyborem będzie stary M30 R6 735 ewentualnie 730 ze względu na ponadprzeciętną trwałość i prostą konstrukcję.

 

 

To jaka jest twoim zdaniem cena w niemczech na dzień dzisiejszy "nie zmęczonego" e32 z lat 89 - 92 ?

 

oczywiście cena orientacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze w Polsce za E 32 w dobrym stanie z 90,91 roku, powiedzmy 3.5 to musisz liczyc od 12 tysiecy do 15,16 (zalezy czy juz z gazem, jaki gaz, jakie wyposazenie, kiedy przywieziony, etc).

W takiej cenie mozna dostac egzemplarz, ktory bedzie wymagal jakiegos tam drobnego dopieszczenia (klocki, amorki,itd) ale bedzie w naprawde dobrym stanie

 

Jesli mialbym sprzedawac swoj, to ponizej 15 bym go nie oddal, wole juz go zostawic sobie jako youngtimera niz oddawac za darmo

 

 

Jesli chodzi o Niemcy to teraz za bardzo nie wiem, sam rozgladem sie za czyms nowszym, ale jesli chodzi o E32 to 2,5 -3 tysiace euro to jest (moim zdaniem) kwota za ktora mozna juz cos znalezc.

Za 1 - 1,5 euro kupisz w stanie jak u nas za 5 czy 7 tys zlotych

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdazylem sie juz zorientowac koszty odgrywaja u Ciebie dosc duza role. Zastanow sie czy faktycznie chcesz utrzymywac to auto. Czasami duzo rzeczy nam sie podoba ale lepiej..ich niekupowac z roznych wzgledow np trudnosci w odsprzedazy- ludzie z forum sprzedaja e32 po poltora roku (!) , znaczna utrate wartosci oraz dosc wysokie koszty utrzymania. Twoj wybor- a ja sugerowalbym jednak e36. E32 jest dla hobbystow i faktycznych milosnikow marki, ktorzy nie lubia "druciarstwa" i pytan "ile pali" :clap: Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2/3 tyg temu na allegro było 735 z Zamościa za 12.900 (chyba) świeże ze Szwajcari przebieg ok 180.000 (poparte niby ks). Na zdjęciach wyglądała świeżo w realu nie widziałem. Myślę, że takich aut należy szukać.

 

Tylko za tyle kasiorki to można mieć taką: http://www.mobile.de/SIDmZG2wJUJPq9OPIZCTenkdw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1145533809A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B37%81U-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B38D3500BGND1993CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1991/cgi-bin/da.pl?sr_qual=GN&top=17&bereich=pkw&id=11111111196626765&

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2/3 tyg temu na allegro było 735 z Zamościa za 12.900 (chyba) świeże ze Szwajcari przebieg ok 180.000 (poparte niby ks). Na zdjęciach wyglądała świeżo w realu nie widziałem. Myślę, że takich aut należy szukać.

 

Tylko za tyle kasiorki to można mieć taką: http://www.mobile.de/SIDmZG2wJUJPq9OPIZCTenkdw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1145533809A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B37%81U-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B38D3500BGND1993CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1991/cgi-bin/da.pl?sr_qual=GN&top=17&bereich=pkw&id=11111111196626765&

 

 

Pozdrawiam

 

No jasne tylko zobacz przebieg...

Jak masz te 17 tys. to ci mogę sprzedać swoja ostatecznie ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2/3 tyg temu na allegro było 735 z Zamościa za 12.900 (chyba) świeże ze Szwajcari przebieg ok 180.000 (poparte niby ks). Na zdjęciach wyglądała świeżo w realu nie widziałem. Myślę, że takich aut należy szukać.

 

Tylko za tyle kasiorki to można mieć taką: http://www.mobile.de/SIDmZG2wJUJPq9OPIZCTenkdw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1145533809A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B37%81U-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B38D3500BGND1993CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1991/cgi-bin/da.pl?sr_qual=GN&top=17&bereich=pkw&id=11111111196626765&

 

 

Pozdrawiam

 

Tylko, że nie widziałeś jej na żywo a być może trzeba w nią władować drugie tyle co kosztuje żeby zaczęła jeździć. Koszt zakupu auta to cena tranzakcyjna + kasa którą trzeba wpakować na dzień dobry.

 

Co do odsprzedaży E32 to z autopsji potwierdzam, że jest to bardzo trudna sztuka.

 

Na allegro często sprzedają E32 jacyś handlarze (chyba z Malborka) ostatnio mieli ładne 730V8 za ok 14, auta są z niemiec czasami mają książki serwisowe aczkolwiek żadnego z nich na oczy nie widziałem.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdazylem sie juz zorientowac koszty odgrywaja u Ciebie dosc duza role. Zastanow sie czy faktycznie chcesz utrzymywac to auto. Czasami duzo rzeczy nam sie podoba ale lepiej..ich niekupowac z roznych wzgledow np trudnosci w odsprzedazy- ludzie z forum sprzedaja e32 po poltora roku (!) , znaczna utrate wartosci oraz dosc wysokie koszty utrzymania. Twoj wybor- a ja sugerowalbym jednak e36. E32 jest dla hobbystow i faktycznych milosnikow marki, ktorzy nie lubia "druciarstwa" i pytan "ile pali" :clap: Pozdro

 

 

Wiesz nie ukrywam, że chce kupić e32 możliwie tanio, co nie znaczy, że nie mam dochodów na jej utrzymanie i zabraknie mi na paliwo po tygodniu :)

 

Jak się zdążyłem zorientować częsci jest w brut, i to po przystępnych cenach. Moim zdaniem koszty eksploatacji e32 (poza paliwem) nie odbiegają znacznie od innych samochodów. (jeżeli się myle to mnie popraw / poprawcie)

 

Szczerze mówiąc nie wierze, że e32 kupiona za powiedzmy 2 tys euro, będzie dużo bardziej zajechana niż ta kupiona za 3 tys. Jeżeli oczywiście będzie sprawny silnik i skrzynia biegów. Czasami można trafić naprawde na dobrą okazje w niemczech (i tu chodzi mi głównie o prywatne ogłoszenia a nie turków-handlarzy-wałkarzy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne tylko zobacz przebieg...

 

Hmm... przebieg? Jeśli autko jest z zewnątrz i w środku ładne, nie zniszczone; nie po powodzi itp. to chyba przebieg nie jest jakiś super ważny? Poza tym ile ma mieć to autko? Auto nowe tej klasy przez pierwsze 5 lat spokojnie średnio robi 40.000 km rocznie; więc już jest 200.000 km "po dotarciu"; potem kupuje je ktoś kto jeździ dużo ale chce i wygodnie i robi np. 35.000 km przez 5 lat... autko ma już 10 lat i 375.000 km; ale nie wypada tego sprzedawać z takim przebiegiem więc idzie do następnego właściciela z licznikiem cofniętym o 100.000 km.

Potem ktoś kto kupuje 10 letnie BMW jeździ nim np. 15.000 km... i potem dopiero je sprzedaje :P

 

Najlepiej dla auta byłoby:

 

1. Gdyby właściciel popadł w długi ale wstawił go do komisu na rok, dwa i nie jeździł nim prawie przez ten czas.

 

2. Właściciel miał wypadek ze swojej winy i nie miał kasy na remont a chciał go zrobić porządnie. Wtedy autko może też stać rok czy dwa.

 

3. Gdyby autko np. przez dwa lata miało problemy z automatem i co chwile stało u mechnika :D

 

Co do silnika? Czy taki silnik może tak poprostu "paść" bez objawów? A nawet jeśli to myślę że za 3.000 znalazłby się coś razem z wymiana a stary silnik na części też jest coś wart.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz mój post http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=24823&highlight=

miałem podobny dylemat z tym ze bardziej czy warto z takim przebiegiem.Okazało się ze warto.Auto było do oddania za 7500 PLN z roczną istalacją sekwencyjną gazu.Sprawdzałem,jezdziłem przez wszystkie wioski wkoło miasta i wiem ze warto.Dostałem szału jak sie gosć rozmyslił.Jak bedziesz dobrze szukał to znajdziesz bo nie wszyscy zakatowują swoje auta,a warto na pewno,jezdzi się super.Powodzenia.

Już po E30...teraz szukam...szukam...hmmmm....może E36 325 Cope.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet kupując za 5 tysiecy euro nie masz pewności, ze kupisz taki egzemplarz jakiego szukasz. Jak już pisali koledzy utrzymanie e32 ksztaltuje się na znacznie wyższym poziomie niż e36. Cena zakupu otwiera dopiero liste wydatkow …

Roznice widac w cenie takich podstawowych rzeczy jak np.: wymiana oleju, wymiana oleju w skrzyni (a E32 to najczesciej automat), wymiana uszczelki pod glowica, czy w cenie elementow zawieszenia, układu hamulcowego, plus jeszcze pare elementow które musisz kupic nowe, a do tego jeszcze dobrej jakości (nie oplaca się inwestowac w większość niemarkowych zamiennikow dostępnych na naszym rynku, sa kiepskiej jakosci).

E32 to znacznie ciezszy samochod, o wiele czesciej trzeba zaglądać do zawieszenia (pierwsze leca gumy tylnej belki i wahacze z przodu) czy klockow, tarcz.

Jeśli chodzi o czesci uzywane to jest ich naprawde sporo, w przyzwoitej cenie, ale do E36 jest ich jeszcze wiecej.

Jeśli kupujesz 15 ertni samochod to musisz liczyc się z koniecznością tych inwestycji, dodatkowo dochodza tu trudności z pozniejsza odsprzedaza i dlatego E32 jest to autem „opłacalnym” jeśli kupujesz go na dłużej. Istniej duze prawdopodobiensto, ze będziesz jego ostatnim użytkownikiem, albo ze oddasz go pozniej komus za smieszcne pieniadza, bo będzie się nadawal tylko do kapitalnego remontu. Musisz się z tym liczyc.

Jeśli chodzi o cene, tzn jej wysokość, to zrozumiale jest, ze jeśli ktos poczynil sporo naskladow, to chce je teraz odzyskac (przynajmniej czesc) przy sprzedazy. Dlatego kupując atuto za 15 tysiecy istnieje o wiele wieksze prawdopodobieństwo, ze będzie ono w znacznie lepszym stanie niż to za 8. Ale to nie regula …

 

Nie chce Cie zrazic, albo zniechęcić do zakupu E32. To wspanialy samochod. Po prostu pytasz, wiec odpowiadam szczerze.

7 to samochod z najwyższej polki, taki pozostal do dzisiaj i daltego jego utrzymanie sporo kosztuje

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo ładne.

 

może gdyby nie te chromy na blotnikach i spojler.... może.. :D i tak wole swoje starsze e32 , scorpio ładnie sie sypią, przynajmniej starszy model ale to chyba jest ta sama konstrukcja :| :8)

http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.