Skocz do zawartości

Chiptunning - podjecie decyzji PLUSY i MINUSY


krzychu366

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie mam do was pytanie związane z chiptunninegiem, wiem, że były już takie tematy, lecz chce zapytac odnośnie do mojego przypadku...

 

Więc myślę, nad wycięciem DPF'a ponieważ się za przeproszeniem zje***, czyli on tam jest ale spaliny śmierdzą tak jakby go nie było, a po drugie od czasu do czasu przybywa mi oleju... :mad2:

 

Wiec podszedłem do Bosch Servic, jest tam gośc, który dobrze ogarnia chip tuning i przy tym wywala DPF, zaproponował mi dobrą cenę za wywalenie chwasta i wirusa.

 

Teraz pytanie do ludzi, którzy mają z tym stycznośc, bardzo proszę o nie wypowiadanie się w tej kwestji, jeżeli nie masz wirusa, żeby nie śmiecic :cool2:

 

Więc co powiedziecie o użytkowaniu samochodu na dłuższą metę z tym cudem ? Jak się mają poszczególne podzespoły ? Tzn. Turbo, wtryski, czy praca silnika jest głośniejsza, czy dużo bardziej cierpi sprzęgło i dwumas, jak zmieniła się dynamika auta, czy czuc przyrost mocy, jak jest z dołem obrotów, autko jest dużo żywsze ?

 

I oczywiście moja osobista kwestia, a mianowicie moje autko ma stuknięte już 212tyś, jest 7-dmio latkiem, ma 163 kucyki i motorek M47, jeżeli może się wypowiedziec, ktoś ogarnięty w temacie czy ten samochodzik nie jest zbytnio wyeksplatowany jak na CHIP ?

No i na koniec kwestia jak myślicie, ile tych koni można mu wzbudzic do życia ? :mrgreen:

 

Z góry dzięki :))

 

 

 

P.S. :!: Ponawiam komunikat, jeżeli o Chipie, słyszałeś od ciotecznego wujka, kolegi stryja ze strony matki :!: - To bardzo proszę, wyjdź z tego tematu i NIE wypowiadaj się !! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrobiony chip nie psuje auta. Ale po chipie moze go łatwiej zepsuć użytkownik.

Jesli będziesz z głowa eksploatowal auto to nic sie złego nie stanie.

Aby sprawdzić czy Twoj silnik nie jest zbyt wyeksploatowany potrzebna jest porządna diagnostyka, a nie porady z forum.

Było trochę przypadków obróconych panewek w przypadku tego silnika. Turbiny i tak padają dość szybko.

Podstawa po chipie to nie jeżdżenie z prędkościami bliskimi v-Max a od tego jeszcze ważniejsze jest nie wciskanie gazu na maksa na niskich obrotach i wysokich biegach. Skrzynia biegów sprzęgło dwumasa i właśnie panewki są w takim wypadku obciążone. A wiec nie wyprzedzamy na szóstce tylko redukujemy na czwórkę.

Prawie wszystkie beemki miałem zchipowane prawie od nowości , przejechałem blisko 300 tysięcy km z chipem i problemów nie miałem żadnych. W przypadku chipa 123d poprosiłem tunera o jak najniższy maksymalny moment obrotowy i tak to zostało zrobione ze maks moment wzrósł minimalnie, zaledwie o kilka procent. Moc za to ok 30 procent.

Dynamika wzrosła w sposób odczuwalny.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na zużycie zdecydowanie większy wpływ ma Twoja głowa i prawa noga niż cip.Silnik bez chipu nieodpowiednio eksploatowany bez problemów szybciej można zarżnąć, niż z chipem właściwie użytkowany z głową .

Przebieg niewiele mówi o zużycie silnika, wszystko zależy w jakich warunkach był eksploatowany .

Podstawą sukcesu jest dobry tuner .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem zapeszać, ale przypuszczałem że tak się skończy sprawa z DPF.

 

Jeżeli byłeś w Boschu po sąsiedzku - to daj sobie spokój :mad2: oni tam nie ogarniają niczego ponad wyważeniem koła, a jeżeli będą chcieli wgrać nowy soft, czy usunąć DPF - to sterownik pewnie zechcą wysłać gdzieś dalej.

Możesz wysłać na PV jaką cenę i za co Ci zaproponowali?

 

Jeżeli chodzi o zużycie części to podstawową zasadą jest świadome użytkowanie auta tzn. nie pałować na zimnym, serwisy olejowe/filtrowe do 15kkm, im przy niższych obrotach pałujemy tym sprzęgło i dwumas bardziej dostają po d.pie - samochód nie pracuje głośniej.

Przyrosty mocy zależą co będziesz chciał i jak zdrowy masz silnik, w moim przypadku chip + DPF out i wyszło 200/420 i różnica pomiędzy serią jest mocno odczuwalna.

Program robiłem przy 230kkm - przejechałem 12kkm.

O program i DPF możesz zapytać Grześka - GCS (jest też na forum) - masz niedaleko bo kawałek za Krakowem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem z chipem ok. 50.000 km. i polecam :cool2:

Jest tak jak piszą koledzy wyżej ale jeśli przybywa Ci oleju to warto przed chipem sprawdzić dokładnie wtryski .

Jeśli leją ( przybywa oleju - ropa w oleju ) lub podają za mało paliwa to wypalą lub pękną Ci tłoki .

Jeśli silnik jest sprawny i nie będziesz go katował to będzie Pan zadowolony :D

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrobiony chip nie psuje auta. Ale po chipie moze go łatwiej zepsuć użytkownik.

Jesli będziesz z głowa eksploatowal auto to nic sie złego nie stanie.

Aby sprawdzić czy Twoj silnik nie jest zbyt wyeksploatowany potrzebna jest porządna diagnostyka, a nie porady z forum.

Było trochę przypadków obróconych panewek w przypadku tego silnika. Turbiny i tak padają dość szybko.

Podstawa po chipie to nie jeżdżenie z prędkościami bliskimi v-Max

 

Cała prawda :cool2:

 

Ja od siebie jeszcze dodam :

 

-- wymiana oleju co 10-15tys km

-- przed przyśpieszaniem "powyżej serii" zaczekać do pełnego zagrzania się silnika.

 

W zasadzie to tyle..

 

Sprawny tuner nie ruszy parametrów osprzętu silnika tak by miały one ISTOTNY wpływ na ich żywotność :) No chyba że klient wykorzystuje auto do sportu gdzie przewidziany jest ciągły serwis :mrgreen:

 

Aha takie małe info na przyszłość : jeżeli posiadasz E90 320D 163KM i pada Ci turbosprężarka... nie wymieniaj już na taką samą. Wrzuć od E60 520D 163KM - Garret GTB1752. Jest bardziej wytrzymała a parametry w zasadzie te same :cool2:

 

Odnośnie samego silnika 2.0D 150/163 konnego : Wyszły spod naszej ręki dwie ponad 240konne jednostki i to krecone do 5000obr, gdzie jedna z nich użytkowana jest praktycznie co 2-3 dzień w wyścigach ulicznych i silnik jako silnik znosi to na lajcie. Wiadomo osprzęt pozmieniany ale ogólnie masz obraz tego co można ;-) Do tego dochodzi z jakies 15 sztuk 220konnych. Zazwyczaj jest tak że jeżeli coś się dzieje w aucie po chipie to bez chipa to coś działoby się za 5-10tys km ;-)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 2.0 d 163km 2005 zrbiłem chip na 200 koni i jedno przyznam dupy nie urywa nie wiem czy warto niby lepiej ale nie jest tak jak niektórzy piszą na forum ze inne auto. za te 1000 zł się opłaca ale ani grosza wiecej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie decyzja na DPF - zapadła, dzisiaj znów patrze na olej a tam na plusie jakieś 1/3 miarki, mam tego dośc ! :mad2:

 

Więc ostatecznie jak radzicie delikatnie podnieśc mu moc, będzie się lepiej jeździło i przegoni jeszcze trochę tych KM, czy jak chcemy go miec do dłuższej eksploatacji to zostawic motor w spokoju i wywalic tylko chwasta ? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 2.0 d 163km 2005 zrbiłem chip na 200 koni i jedno przyznam dupy nie urywa nie wiem czy warto niby lepiej ale nie jest tak jak niektórzy piszą na forum ze inne auto. za te 1000 zł się opłaca ale ani grosza wiecej

 

 

Dużo już km nastukałeś z tym chipem ? Coś niepokojącego się dzieje ?

 

 

Edit:

 

Sorki za takie głupie pytania, ale to jedyna okazja przy wycięciu DPF kiedy bym robił CHIP, bo nigdy ekstra, dlatego mam tak duży dylemat bo boje się aby się później nie posypała :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie decyzja na DPF - zapadła, dzisiaj znów patrze na olej a tam na plusie jakieś 1/3 miarki, mam tego dośc ! :mad2:

 

Więc ostatecznie jak radzicie delikatnie podnieśc mu moc, będzie się lepiej jeździło i przegoni jeszcze trochę tych KM, czy jak chcemy go miec do dłuższej eksploatacji to zostawic motor w spokoju i wywalic tylko chwasta ? :duh:

 

Jesteś pewien, że to na pewno DPF? Przecież może Ci przybywać oleju przez niesprawne wtryskiwacze.

 

Posypać się może zawsze i po wyjeździe z rolek, może też bez chipa kleknąć - nie ma reguły. Nikt Ci nie powie czy coś padnie czy nie, bo jest to niemożliwe do przewidzenia. Dobre sprawdzenie przed programem, ogarnięty tuner i kilka prostych zasad, a będziesz Pan zadowolony. Jak coś ma paść to i tak padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, mam DPF sprawny ale tez chciałem zrobić chip - rozmyśliłem się jednak bo w normalnej eksploatacji i tak nic prawie nie daje a jak piszą koledzy nie można za często latać na maxie i często "butować" ,trzeba bardziej dbać o oleje i filtry a potem stać przed domem i studzić dwa razy dłużej turbinę :mrgreen: wiec czasowo w domu będziesz w tym samym czasie. No i będziesz biedniejszy o kilka stówek na chipie.

 

A poza tym ostatnio na drodze jest tyle kretynów i buraków ,że chyba najlepszym sposobem na bezstresową jazdę jest spokojne kulanie się z pkt a do pkt b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie ilości nadmiaru oleju najczęśćiej są powodem zbyt częstego dopalania się DPF ... choć z moich oberwacji największy problem z rosnącym poziomem oleju mają E60 520d 163 KM ... i mimo sprawnego samego filtra wiele osób postanawia go usunąć ze względu na rozrzedzony olej , który źle wpływa na smarowanie silnika i samej turbiny ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie pare minut z pełna moca będziesz wiedział czy wszystko jest ok (po rozgrzewce )

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie pare minut z pełna moca będziesz wiedział czy wszystko jest ok (po rozgrzewce )

Albo lepszy pomysl zrobic logi podczas jazdy I zobaczyc czy chociaz zadane parametry pokrywaja sie z rzeczywistymi ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie pare minut z pełna moca będziesz wiedział czy wszystko jest ok (po rozgrzewce )

Albo lepszy pomysl zrobic logi podczas jazdy I zobaczyc czy chociaz zadane parametry pokrywaja sie z rzeczywistymi ...

To juz bardzo zaawansowane. :cool2: Mi chodziło najpierw o to żeby sprawdzic czy nie ma notlaufa przy dłuższym korzystaniu z mocy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź sie pare minut z pełna moca będziesz wiedział czy wszystko jest ok (po rozgrzewce )

Albo lepszy pomysl zrobic logi podczas jazdy I zobaczyc czy chociaz zadane parametry pokrywaja sie z rzeczywistymi ...

To juz bardzo zaawansowane. :cool2: Mi chodziło najpierw o to żeby sprawdzic czy nie ma notlaufa przy dłuższym korzystaniu z mocy.

to nie jest dobry sposób na sprawdzenie ponieważ wystarczy że jakiś rzeźnik-tuner ustawi SVBL na kosmiczną wartość i nigdy nie dojdzie do notlaufa ;) po drugie bardzo dużo "tiunerów " rusza zabezpieczenie temperaturowe silnika , w sumie to nie wiedzą co to jest ale inni tak robią więc trzeba tez to zmienić ;) problem pojawi się jak skoczy temperaturka a silnik zamiast obciąć moc dalej będzie pracował na podwyższonych parametrach ... koniec OT bo znów udaje najmądrzejszego ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze... to Twoje auto , nie mogę się wypowiadać ponieważ nie wiem co masz w aucie , opisuje tylko co widzę z doświadczenia ... obyś jak najdłużej cieszył się autem :cool2:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.