Skocz do zawartości

Spalanie e60 kalibracja


dada11

Rekomendowane odpowiedzi

Kalibrować spalanie można z poziomu programu DIS oczywiście w pewnym zakresie. Jakiego rzędu masz odchyłkę ?

Reset średniego spalania czy prędkości robisz z poziomu idrive lub manetką od BC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zresetuje na postoju to pokazuje "----" na pierwszym i drugim biegu( skrzynia automat) 32-36 l/100km a później spada do 10-12 litrów.. to i tak za dużo przy silniku 525d

wartości ciągle się zmieniają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E60 nie zrobisz korekty z menu, nie gadaj bzdur to nie e39 czy e46. Programem DIS da się to zrobić.

 

Co do spalania to jest ono w jednostkach l/100km więc jak przejedziesz 100 metrów a potem stoisz 5 minut to masz mega spalanie bo tak jest obliczana średnia i dlatego pokazuje ci nawet 39,5 bo to max. Jak pojedziesz kawałek i zrobisz jakąś drogę od restartu to wtedy średnia spalania spada.

Proponuje ci, skasuj dane przejedź z 300 kilometrów i sprawdź dopiero jaką masz średnią. Jak masz ciężką nogę lub stoisz w korkach to 12 litrów może być normalnym wynikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E60 nie zrobisz korekty z menu, nie gadaj bzdur to nie e39 czy e46. Programem DIS da się to zrobić.

 

Co do spalania to jest ono w jednostkach l/100km więc jak przejedziesz 100 metrów a potem stoisz 5 minut to masz mega spalanie bo tak jest obliczana średnia i dlatego pokazuje ci nawet 39,5 bo to max. Jak pojedziesz kawałek i zrobisz jakąś drogę od restartu to wtedy średnia spalania spada.

Proponuje ci, skasuj dane przejedź z 300 kilometrów i sprawdź dopiero jaką masz średnią. Jak masz ciężką nogę lub stoisz w korkach to 12 litrów może być normalnym wynikiem.

 

 

ale po co tak niemiło i agresywnie? w ukrytym menu:

 

ukryte menu - poradnik E60 E87 E90 ...

viewtopic.php?t=57919

 

"20 TEST

KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komputer)

Jak to zrobić: Skasuj licznik dzienny i zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.

Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.

Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.

Prawdopodobnie nie będziecie musieli niczego zmieniać, ale jeśli różnica wynosi ponad te zakresy to prawdopodobnie coś jest nie tak"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie działa w E60 i E90 to działało w E46 i E39.

 

Sprawdzałeś to kiedyś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robilem inne testy, wiec zakladam, ze i ten dziala.

 

ps. tu masz menu z e60 lci 2008. moze przyda ci sie w warsztacie w pracy.

 

http://forums.5series.net/e60-discussion-2/hacking-board-computer-43925/

 

CODES for BMW 5 LCI 2008

 

Test 01 - Vehicle Specific Data

 

01.00 (e.g. BZ65321) [Take last 5 digits and add them up to use in Test 19 to unlock (6+5+3+2+1 = 17)]

01.01 K-ZAHL W/T (47764/47174) ??

01.02 BMWTNR (000009153755) BMW Part Number of cluster 6211-6918720

01.03 COD DIA (0007h 06E0h) 058712 Coding Index 05 / Diagnostic Index 87 / Bus Index 12

01.04 KI HSTLDATUM (23.05.2007) Manufacturing Date

01.05 HW AEI (0803h 0005h) 1 05_150 Cluster Hardware 05 Cluster Software 15 AI Level 01 (ai level is a guess)

01.06 SW (73.51.00) ??

01.07 KODIERDATEN (09.08.50.0 ??

01.08 CAN (00 21 177) ??

 

 

Test 2 ? Cluster System Test

 

02.00 Sequential test of all gauges indicators and LED segments.

You can see speedometer maxed out and some of the icons changing colors...

The white bars on the tachometer should roll back to 4000+ rpm but this isn't working on my car

 

 

Test 3 ? Not used

 

03.00 UNBELEGT (not used) (Maybe used with options I don't have)

 

 

Test 4 ? Momentary fuel consumption

 

04.00 VERB-MOM ()

04.01 VERB-MOM ()

04.02 D-VERB1 LIT (2.1 l)

04.03 D-VERB1 WEG (28.7 km)

04.04 D-VERB2 LIT (0.0 l)

04.05 D-VERB1 WEG (0.0 km)

 

 

Test 5 - Distance Gone Consumption

 

05.00 RW-VERB (6.9 l / 100 Km) Consumption / 100 km

05.01 RW-MOM (1023 km) Distance till empty

 

 

Test 6 ? Fuel Level. These all seem to have

 

06.00 TANK L R S (36.8 31.2 68) [36.8+31.2 = 68] 2 tanks (Left - Right) and total off fuel left

06.01 TANK-ANZ PH (70.8 1 1) Seems to be total capacity of fuel tank and 2 x 1 (maybe sensors in both fuel tanks) ??

06.02 TANK-ADC L R (30xh 2Bxh) Two hexadecimal readings where x varies (changes all the time) (maybe sensors in both fuel tanks) ??

 

 

Test 7 ? Temperature and Speed

 

07.00 KTMP-MOM (71 C) Coolant Temperature

07.01 ATMP-MOM (25.0 C) Outside Temperature

07.02 ATMP-ADC (0Fxh) Hexadecimal reading where x varies (changes all the time) ??

07.03 N-MOT (0000 u/min) Engine RPM

07.04 N-VWF-MOM (----) ??

 

 

Test 8 ? Hex Code Cluster Inputs/Outputs? 8.0 ? 8.3

 

08.00 V-EFF (ungueltig) ??

08.01 V-ANZ (ungueltig) ??

08.02 V-SZ (000 km/h) ??

08.03 D-GESCHW1 WEG (29.0 km) ??

08.04 D-GESCHW1 ZEIT (00h 38m 35s) hours/minutes/seconds ??

08.05 D-GESCHW2 WEG (0.0 km) ??

08.06 D-GESCHW2 ZEIT (00h 00m 00s) hours/minutes/seconds ??

 

 

Test 9 ? Battery

 

09.00 UB (12.3v) Battery Voltage

 

 

Test 10 - No Idea

 

10.00 KM/WOCHE (740d) Km per week ??

10.01 GELB CBS H A (10d 01d) Yellow CBS??

10.02 SC-STATUS (00d) ??

10.03 CBS-MODE (03d) ??

10.04 TAG-ZAELER (02735d) Day counter??

 

 

Test 11 - Unit settings

 

11.00 ZEIT-EINH (24h) Time setting

11.01 WEG-EINH (km km/h) Distance and speed unit setting

11.02 TEMP-EINH ? Temperature setting

11.03 VERB-EINH (l/100km) Consumption unit setting

 

 

Test 12 ? Board computer data

 

12.00 V-ANKUNFT (45.9km) Distance till destination

12.01 ANK-ZEIT (21:10) Time when reached destination

 

 

Test 13 ? Audio

 

13.00 AUDIO (NOSOUND) On press => BLINKER and you hear two time the relay on the turn signal clicking

 

 

Test 14 - Message register

 

14.00 FS-EINTRAEGE (0) Seems to be number of messages ??

14.01 FSP01 (---) Probably an error number

14.02 FSP02 (---) Probably an error number

14.03 FSP03 (---) Probably an error number

14.04 FSP04 (---) Probably an error number

14.05 FSP05 (---) Probably an error number

14.06 FSP06 (---) Probably an error number

14.07 FSP07 (---) Probably an error number

14.08 FSP08 (---) Probably an error number

14.09 FSP09 (---) Probably an error number

14.10 FSP10 (---) Probably an error number

 

 

Test 15 ? Bit maps of some vehicle options/switches

 

15.00 PORT 00h (01111100)

15.01 PORT 01h (00000001)

15.02 PORT 02h (01111111)

15.03 PORT 03h (00000011)

15.04 PORT 04h (00000000)

15.05 PORT 05h (00xxx000)

15.06 PORT 06h (00000000)

15.07 PORT 07h (x0x0x0x0)

15.08 PORT 08h (x000x0x0)

15.09 PORT 09h (00111011)

15.10 PORT 10h (00000xx0)

15.11 PORT 11h (00111000)

 

 

Test 16 ? ??

 

16.00 DIMMRAD-CAN (FEh) Dimm wheel??

16.01 PHOTO-ADC (03xh) ??

16.02 DIMM-PWM S Z (00h 00h) ??

16.03 DIMM-PWM D K (26h 99h) ??

 

 

Test 17 ? ??

 

17.00 DISP-HEIZ (Aus i0) Something about heating??

17.01 NTC1 NTC2 (21xh ---h) ??

17.02 KONTR-PWM (21Ah) ??

 

 

Test 18 ? Error messages test

 

18.00 CC-TEST? (When pressed => error messages tests)

 

 

Test 19 ? Test Function Lock/Unlock

 

19.00 LOCK (unlock with code explained in Test 1)

 

 

Test 20 ? Fuel consumption meter correction

 

20.00 KORR-VERB (1000) The percentage of correction for the fuel consumption meter (100.0%)

20.01 1er KORR (100x) Counting fourth digit from 0 to 9

20.02 10er KORR (10x0) Counting third digit from 0 to 9

20.03 100er KORR (xx00) Counting 1st and second digit from 7 to 12

 

e.g. Your real consumption is 7.5l/100km but the meter shows 7.8l/100km then 7.5/7.8=0962

 

 

Test 21 - Reset

 

21.1 RESET? (Resets the cluster software ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś potwierdzi lub obali na własnym przykładzie działa czy nie działa w E60?

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie działa. Nic o przedziale nie wspominamy bo przedział czy w programie czy na liczniku jest tak samo ograniczony. To jest stara opcja która działała w e39 i e46 i to nie we wszystkich, w nowszych autach niema możliwości tylko przez program.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakiś czas już temu, ustawiałem,zmieniałem tą wartość w menu ukrytym bez problemów. Obecnie spalanie z kompa jak i w realu są takie same.

Tak więc w moim E61 z 2008r działa ma 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...
W E60 nie zrobisz korekty z menu, nie gadaj bzdur to nie e39 czy e46. Programem DIS da się to zrobić.

 

Co do spalania to jest ono w jednostkach l/100km więc jak przejedziesz 100 metrów a potem stoisz 5 minut to masz mega spalanie bo tak jest obliczana średnia i dlatego pokazuje ci nawet 39,5 bo to max. Jak pojedziesz kawałek i zrobisz jakąś drogę od restartu to wtedy średnia spalania spada.

Proponuje ci, skasuj dane przejedź z 300 kilometrów i sprawdź dopiero jaką masz średnią. Jak masz ciężką nogę lub stoisz w korkach to 12 litrów może być normalnym wynikiem.

 

 

ale po co tak niemiło i agresywnie? w ukrytym menu:

 

ukryte menu - poradnik E60 E87 E90 ...

viewtopic.php?t=57919

 

"20 TEST

KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komputer)

Jak to zrobić: Skasuj licznik dzienny i zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.

Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.

Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.

Prawdopodobnie nie będziecie musieli niczego zmieniać, ale jeśli różnica wynosi ponad te zakresy to prawdopodobnie coś jest nie tak"

Mała korekta do tego co napisane powyżej na własnym przykładzie. Otóż mój komputer zawyżał spalanie o ok. 2 l do faktycznego spalania. Komp. 12,3 l/100km faktyczne spalanie 9,9l/100 km. Zrobiłem kalibrację z 1000 na 1240 i wskazania kompa w tej chwili ok. 10l/100km. Tak więc aby zmniejszyć wskazanie kompa należy z wartości 1000 zwiększać i analogicznie aby zwiększyć wskazania kompa obniżać z wartości 1000. Reasumując mój przykład 12,3 (wynik z kompa) dzielimy przez 9.9 (wynik faktycznego spalania z tankowań) wynik 1,242... czyli wpisuję wartość 1240 i spalanie obecnie na kompie wskazuje w granicach 9,9-10 l/100km. Można oczywiście korygować z czasem dokładniej co 1 jednostkę,10,50,100 o ile dobrze pamiętam. Tak więc ukryte menu w E60 z 2004 r działa i jest dostępne jak w opisie wyżej. Pamiętajcie 5 ostatnich cyfr nr vin odblokowuje menu. Pzdr. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj odpowiadając bezpośrednio pod postem

 

 

Jesteś tego pewny? Mi się wydaje, że jeśli ustawisz 1250 to komputer będzie Ci pokazywał o 25% większe spalanie. U siebie mam tak ustawione na 1250, bo jeżdżę na LPG i to mniej więcej moje wskazanie spalania gazu. Po zwiększeniu tej wartości na 1250 spalanie wskazywane prze komputer na pewno wzrosło, bo zawsze miałem średnie około 12, a na trasie 8, a teraz mam ok. 14 i na trasie minimalnie 10 i to mi się zgadza ze spalaniem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam


Podłączę się pod temat żeby nie zakładać nowego.


Panowie u mnie sytuacja przedstawi się następująco. Zastanawiam się czy to jest w ogóle możliwe.


Auto E61 530dA 218 KM, 2004r, przebieg 303 kkm.


Samochód mam od kilku miesięcy; po zakupie od razu skasowałem komputer zużycia paliwa. W tym czasie zrobiłem około 5.300 km. Komputer po tym dystansie pokazuje średnie zużycie paliwa 10,7-10,8 l. Maksymalna wartość była przez pewien czas nawet 11,0 l.


Niedawno wymieniłem oba termostaty i skasowałem komputer "podróżny" (czy jak on się tam nazywa). Po przebiegu około 2.000 km spalanie wynosi 10,2 l. Na komputerze "ogólnym" spadło do 10,6 l.


Nie dawało mi ot spokoju ,muszę to sprawdzić.


Tankowanie do pełna/przebieg/tankowanie. I tak kilka razy. Okazało się że przy moim stylu jazdy obliczone średnie spalanie to około 8,8 l/100 km!!! Jak widać jest mniejsze o około 1,4-1,8 l/100 km wg wskazań obu komputerów.


Dzisiejsze tankowanie dało jeszcze "lepszy" wynik. 57 litrów paliwa na dystansie 739 km co daje 7,71 l/100 km!


Panowie proszę o podpowiedź w którą stronę należy zmienić współczynnik w teście 20? poniżej czy powyżej 1000 (w górę czy w dół)?


Przypuszczam że wymiana termostatów spowodowała spadek zużycia paliwa oraz to że zrobiło się trochę cieplej w ostami czasie.



Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.