Skocz do zawartości

adaptacja ciśnienia kol


dziadyga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam 328i e90 amerykan od tygodnia mam problem z adaptacja kol nie posiadam idrive tylko przez bc ale jak to zrobic wchodzac w menu bc na ikone u z wykrzknikiem jest reset wciskajac bc pojawia sie opcja resetting potwierdzajac bc wychodzi do menu glownego w czym problem co jest nie tak moze ktos pomoze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetką bc ustawiasz ikonkę oponki z wykrzyknikiem, wciskasz reset na 1-2 sekundy, puszczasz i wciskasz reset po raz drugi na dłużej (5-10 sekund) do momentu wyświetlenia potwierdzenia resetu. Jakoś tak to jest, zresztą wpisz w wyszukiwarkę bo było o tym ze sto zapytań :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie działa na zasadzie czujników w kołach tylko komputer sprawdza czy koła robią tyle samo obrotów - jeśli jakieś koło robi więcej obrotów to znaczy, że ciśnienie jest w nim mniejsze.

 

***edit***

Coś mi zaczęło świtać, że w wersjach US były czujniki ciśnienia w kołach ale teraz już nie jestem pewien :?. Więc zakładając, że tak jest a ty masz założone koła bez czujników to błąd będziesz miał na stałe.

Taką sytuację ma znajomy w maździe 6 jak zakłada zimowe koła - koła te nie mają czujników i ma błąd na stałe. CO ciekawe jak wjeżdża do garażu gdzie stoją koła letnie z czujnikami to błąd znika :D

 

Zagadka rozwiązana :D.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd to 100% pewności? :-)

http://blog.tirerack.com/blog/make-driving-fun/bmw-tpms-sensors-have-changed-for-2010-3-series-bmw-car-models

 

Wygląda na to, że po 2010 niektóre modele, przynajmniej w USA miały czujniki. Również realoem dla niektórych modeli w liście części podaje czujniki oraz odbiornik.

 

A nawet dla rocznika 2008 znalazłem w E90 328i

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC53&mospid=49546&btnr=36_1104&hg=36&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście:)!

Zwracam honor!

 

Z doświadczenia jednak mogę powiedzieć że znacznie lepszym rozwiązaniem jest system bez czujników kołach bo:

- nie ma znaczenia czy masz koła zimowe czy letnie (nie trzeba dwóch kompletów czujników, lub ich przekładki)

- w mazdzie strasznie korodowały aluminiowe nakrętki trzymające czujnik przy feldze - same kłopoty bo czujnik potrafił wpaść do środka koła a zapasu brak...

 

Co do dokładności czy skuteczności systemów to nie wiem, który lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wersji czujnikow w kolach idzie cos z tym zrobic zeby miec z tym swiety spokoj idzie to wylaczyc? Czy jedyna opcja zakupic czujniki? Tyle ze mam fele 18" letnie i 16" na zimowkach... co w takim ukladzie zrobic zeby bylo dobrze? Moze ktos ma jakis pomysl?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.