Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego. Po pierwsze, napęd 4x4 oparty o Torsen stosuje wiele firm, nie tylko Audi. Który napęd 4x4 jest najlepszy to zależy od zastosowania. Nie ma złotego środka. Po drugie z tym dodatkowym ciężarem 4x4 nie przesadzaj. xDrive dokłada 100 kg, Quattro 70 kg. 30 kg różnicy to jest pikuś przy tak mocnych i ciężkich samochodach. Haldex w Passacie CC dodaje 90 kg masy. Niestety tak jest. Jak chce się mieć napędzane 4 koła, to trzeba ponieść tego konsekwencje. Najmniejsze mimo zbliżonej masy są straty w Haldexie bo napędzane są na stałe tylko dwa koła.

 

Co do sensu kupowania 4x4 zgadzam się z Tobą absolutnie. Jest na to moda, mimo, że tak naprawdę 90% ludzi z dużych miast i ogólnie terenów, gdzie nawierzchnia pokryta śniegiem to rzadkość, posiadający napęd na cztery koła nigdy z niego tak naprawdę nie skorzysta. Pisanie o lepszej trakcji w zakrętach itd to takie bla bla bla, bo kto jeździ na takiej granicy przyczepności??? Podobnie z ruszaniem. Jeździłem autami z napędem 4x4 i kompletnie nie odczułem różnicy, w porównaniu z tylnym napędem. W przypadku przedniego jest już troszkę inaczej, ale też dla statystycznego Kowalskiego, który używa auto do przemieszczania się z punktu A do punktu B nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tylko się pytałem czy system x-drive jest w miarę ok. W przyszłym tygodniu myślę że ogarnę autko i jak pogoda pozwoli to sprawdzę oba napędy na śniegu. Same suche info wyczytane netu nic mi nie dają, chodzi mi o w miarę obiektywne opinie osoby która jeździła i quattro i x-drive np. podczas zimy. Mimo wszystko dzięki za odp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i dochodzę do wniosku że kiedyś jakieś 25 lat temu ludzie nie mieli takich problemów jezdzili maluchami polonezami z tylnym napędem na całorocznych oponach i wszyscy żyją, miałem wiele 4 napędów i żaden żadnemu nie jest równy, akurat xdrive okazał się chyba najsłabszy z racji nafaszerowanej elektroniki, osobiście ile razy jestem na desce w górach tylny napęd po wyłączeniu elektroniki i na wąskiej zimówce bez problemu daję radę, przeganiając przedni na łańcuchach ... Każde BMW to RWD i niech tak zostanie a xdrive to zabieg handlowy, żeby nie być gorszym przy markietingu quattro i 4 matic :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tylko się pytałem czy system x-drive jest w miarę ok. W przyszłym tygodniu myślę że ogarnę autko i jak pogoda pozwoli to sprawdzę oba napędy na śniegu. Same suche info wyczytane netu nic mi nie dają, chodzi mi o w miarę obiektywne opinie osoby która jeździła i quattro i x-drive np. podczas zimy. Mimo wszystko dzięki za odp

Jeżeli porównasz napęd np Audi A6 C6 gdzie jest torsen z e60 z xdrive gdzie jest haldex to lepszy bedzie ten pierwszy do ruszania z kompnym terenie, najlpeszy test wjedz jednym i drugim na sypki piasek i zobaczysz jak bmw sie zagrzebie bo najpierw zaczna sie obracac tylne kola po czym "[BAD]" usiadzie i zalączy sie przód prosty przykład możliwości torsena,

a tu e60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli porównasz napęd np Audi A6 C6 gdzie jest torsen z e60 z xdrive gdzie jest haldex

W BMW nie ma żadnego Haldexa :duh:

xDrive do STAŁY napęd na wszystkie 4 koła!

 

I w pełni zgadzam się z kolegą, który napisał, że 520d jeździ dynamiczniej od 525xd. Wspólnik ma to ostatnie, i dostał niedawno zajeżdżoną 520d jako zastępczaka. Był zaskoczony jak to auto szybko jeździ :D sam się przejechałem, i powiem szczerze że jestem pozytywnie zaskoczony :cool2:

Moje zdanie jest takie, że opłaca się brać xDrive ale w mocniejszych wersjach silnikowych. Od 530 w górę.

Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw / Pemek - skoro zapętliłem wypowiedź, to mea culpa :oops: Oczywiście sens nawiązuje do Torsena, nie Haldexów, 4motion'ów, itp. Każdy w temacie wypowiada się jak swojego rodzaju fachowiec, więc nie dobierałem słów jak dla laików, którym "jak chłop krowie na rowie" trzeba tłumaczyć zasady i sposoby przeniesienia napędu, czy reagowania w momencie uślizgu któregoś z kół, w poszczególnych systemach :wink:

Bardziej chodziło mi o to, że pierwotny napęd 4x4 Audi, czyli quattro nadal jest stosowany w danej formie (nie jako nazwa handlowa) i ma się dzięki Bogu dobrze :D Audi bazuje na nazwie, przez wzgląd na historię i motorsport, doklejając ją do Haldeksów i reszty. Reklama dźwignią handlu :mrgreen:

Mandus - xDrive wcale nie ustępuje quattro - wszystko zależy w jakich warunkach się jeździ i w jakim stopniu jest się świadomym możliwości.

wlad - dokładnie - po kilku latach użytkowania każdego z napędów jestem w stanie stwierdzić, że nawet na letnich bym jeździł tak samo - jeżdżę z głową i tyle, nawet, jak mnie w zimie objeżdżają przedstawiciele w pandach, pędzący z zawrotną prędkością - mam na to wywalone :twisted: Kupując teraz BMW wziął bym RWD, zaś w auto z racji braku wybory - tylko Torsen :cool2: A xDrive to nie Haldex, choć również sterowany elektronicznie :wink:

szuwx - prawdę powiedziawszy, xDrive daje duuuże poczucie komfortu i bezpieczeństwa, ale w BMW wydaje mi się zbędnym obciążeniem i odebraniem dynamiki i prowadzenia autu. Nigdy przez kilka lat nie wpychałem się w zaspy, na deskę w góry nie jeździłem (czego żałuję ...), a na ulicy z RWD vs. 4x4 zwolnił bym chyba jedynie w momencie włączania się do ruchu. Przy kolejnym aucie spróbuję RWD i wtedy będę miał kompletną wiedzę: FWD, RWD, xDrive i Torsen :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i dochodzę do wniosku że kiedyś jakieś 25 lat temu ludzie nie mieli takich problemów jezdzili maluchami polonezami z tylnym napędem na całorocznych oponach i wszyscy żyją, miałem wiele 4 napędów i żaden żadnemu nie jest równy, akurat xdrive okazał się chyba najsłabszy z racji nafaszerowanej elektroniki, osobiście ile razy jestem na desce w górach tylny napęd po wyłączeniu elektroniki i na wąskiej zimówce bez problemu daję radę, przeganiając przedni na łańcuchach ... Każde BMW to RWD i niech tak zostanie a xdrive to zabieg handlowy, żeby nie być gorszym przy markietingu quattro i 4 matic :norty:

witam

jeżdziłem Dużym Fiatem i kilkoma Mercedesami, i jedyny zaobserwowany problem zimowy to wyjeżdżanie tyłem z zaspy lub z garażu na poziomie -1 , trakcja podczas normalnej jazdy nigdy nie była problemem, nawet w górach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo prawda jest taka, że teraz są super hiper opony, elektroniczne kagańce i auta myślące za Kierowców, którzy nie potrafią pomyśleć przed wpakowaniem się w jakiś kibel - chyba ogólnie postęp ograniczył zdolności manualne i myślowe nas, użytkowników dróg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co najzabawniejsze, to częściej w rowach widać SUVy i inne auta z napędem na 4 koła. Właściciele tych samochodów nasłuchają się reklam, jak to 4x4 zwiększa bezpieczeństwo, trakcję itd. i potem zapominają, że prawa fizyki pozostaną prawami fizyki, a napęd 4x4 nie pomoże przy hamowaniu lub zbyt szybkim wejściu w zakręt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW nie ma żadnego Haldexa :duh:

xDrive do STAŁY napęd na wszystkie 4 koła!

 

ten naped jest tak stały jak kurs euro ... skrzynia rozdzielcza jest plastelina gdzie naped zapina silnik krokowy o plastikowym slimaku, gdyby to był prawdziwy torsen nie byloby postów o podobnej treści viewtopic.php?f=132&t=229360 w torsenie wydaniu audi naped jest pancerny ... Xdrive to nie jest naped staly tylko automatyczny ... Wyłacz esp albo wyjmij pompę abs to zobaczysz co to za napęd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Najlepiej porównywać konstrukcje konkurujące ze sobą.

A tak nawiasem mówiąc to nie auta terenowe tylko zwykłe bulwarówki :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rI6tPUyzueU

 

https://www.youtube.com/watch?v=U-FoUTPja4Y&feature=player_embedded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te testy sa bez sesnu bo BMW w okresie zimowym wydaje milony na reklamy xdrive widac to na kazdym stoku Austrii, Włoch, Słowacji itd do tego reklamy w telewizji, audi nie musi się reklamować bo każdy człowiek mający pojecie o motoryzacji wie że 4x4 z niemieckiej stajni to auta z Ingolstadt ... a najlepsze niemieckie auta z RWD to Monachium ... na potrzeby testów xdrive dostają zmodyfikowane oprogramowanie skrzyni taki marketing ... Tym samym klient dostaje najbardziej plastelinowy napęd z całego rynku ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej porównywać konstrukcje konkurujące ze sobą.

A tak nawiasem mówiąc to nie auta terenowe tylko zwykłe bulwarówki :)

 

Porównujesz dwa auta, w których elektronika sobie z zeszperowaniem nie poradziła.

W OOOO ktoś nie odrobił zadania domowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Te testy sa bez sesnu bo BMW w okresie zimowym wydaje milony na reklamy xdrive widac to na kazdym stoku Austrii, Włoch, Słowacji itd do tego reklamy w telewizji, audi nie musi się reklamować bo każdy człowiek mający pojecie o motoryzacji wie że 4x4 z niemieckiej stajni to auta z Ingolstadt ... a najlepsze niemieckie auta z RWD to Monachium ... na potrzeby testów xdrive dostają zmodyfikowane oprogramowanie skrzyni taki marketing ... Tym samym klient dostaje najbardziej plastelinowy napęd z całego rynku ...

 

Twoja dyskusja jest bez sensu i niepotrzebnie wydłuża wątek i nic nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

 

Porównujesz dwa auta, w których elektronika sobie z zeszperowaniem nie poradziła.

W OOOO ktoś nie odrobił zadania domowego.

 

O czym ty piszesz?? Chyba widać zasadę działania?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Porównujesz dwa auta, w których elektronika sobie z zeszperowaniem nie poradziła.

W OOOO ktoś nie odrobił zadania domowego.

 

O czym ty piszesz?? Chyba widać zasadę działania?!

 

W audi nie dopracowali elektroniki, która powinna koło bez przyczepności przyblokować hamulcem.

Podobna sytuacja miała miejsce w Subaru, które miałem. Jeździło super, poległo na takim teście na krzywym parkingu polowym, kiedy jedno koło było odciążone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ten test jst bardziej miarodajny http://www.sadistic.pl/naped-4x4-audi-vs-4x4-bmw-quattro-vs-xdrive-vt149763.htm nie ma co się oszukiwać BMW to zawsze RWD a jak ktoś bedzie szukał 4x4 to nie w tej stajni ...

 

Nie jest miarodajny bo w X1 xdrive jest z epoki E83.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Twoja dyskusja jest bez sensu i niepotrzebnie wydłuża wątek i nic nie wnosi.

To jest Twoje zdanie i masz do tego prawo ... az jestem w stanie uwierzyć, że administracja czerpie profity z obrony napedu xdrive i bedzie karac za kazda obelgę w tym kierunku, mialem juz wszyskie auta z możliwymi konfiguracjami 4x4 i nie kupilem xdrive bo to bez sesnu przeczytawszy jakie kudzie mają problemy z tego tytulu, dlatego proponuję powsciagliwość w określeniach, że ktos pisze głupoty ... Proponuję w obu testach wyjąc bezpiecznik od ABS żeby wynik był miarodajny

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Porównujesz dwa auta, w których elektronika sobie z zeszperowaniem nie poradziła.

W OOOO ktoś nie odrobił zadania domowego.

 

O czym ty piszesz?? Chyba widać zasadę działania?!

 

W audi nie dopracowali elektroniki, która powinna koło bez przyczepności przyblokować hamulcem.

Podobna sytuacja miała miejsce w Subaru, które miałem. Jeździło super, poległo na takim teście na krzywym parkingu polowym, kiedy jedno koło było odciążone.

 

To jest niestety typowa wada 4x4 opartego o Torsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

 

To jest Twoje zdanie i masz do tego prawo ... az jestem w stanie uwierzyć, że administracja czerpie profity z obrony napedu xdrive i bedzie karac za kazda obelgę w tym kierunku, mialem juz wszyskie auta z możliwymi konfiguracjami 4x4 i nie kupilem xdrive bo to bez sesnu przeczytawszy jakie kudzie mają problemy z tego tytulu, dlatego proponuję powsciagliwość w określeniach, że ktos pisze głupoty ... Proponuję w obu testach wyjąc bezpiecznik od ABS żeby wynik był miarodajny

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

 

Dowiedz się kolego jak działają napędy, zastanów się do czego są nam potrzebne w codziennym użytkowaniu i nie psuj powietrza na forum :)

Nie rozróżniamy napędów na lepsze czy gorsze tylko przydatne nam lub nie.SUV-y to nie terenówki i służą do jazdy po drodze.

Myślę że wystarczy tej bezsensownej dyskusji na temat wyższości Świat Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dowiedz się kolego jak działają napędy, zastanów się do czego są nam potrzebne w codziennym użytkowaniu i nie psuj powietrza na forum :)

Nie rozróżniamy napędów na lepsze czy gorsze tylko przydatne nam lub nie.SUV-y to nie terenówki i służą do jazdy po drodze.

Myślę że wystarczy tej bezsensownej dyskusji na temat wyższości Świat Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy.

 

No nie do końca, bo po co płacić za coś, co nie działa w tak błahych sprawach, jak wyjazd z zaspy, gdy jedno koło nie ma przyczepności... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy "fan" motoryzacji mający okazje sprawdzić działanie systemów napędu na 4 koła w Audi i BMW wie, że xDrive ma duże D w nazwie bo jako napęd na 4 koła "na każde warunki" jest do D..y :wink:

 

Przetestowałem sam i jestem od dłuższego czasu zdania, że jeśli ktoś mieszka na terenach gdzie w zimie ciężko komfortowo poruszać się RWD to niech bierze xDrive, ale w pozostałych przypadkach sens jest znikomy. Po prostu to rozwiązanie w 90% sytuacji kiedy napęd na 4 koła powinien się sprawdzić, nie sprawdza się. No ale jak koledzy wyżej zauważyli, BMW nie kupuje się dla napędu na 4 koła :cool2:

 

X-y mają xDrive w standardzie (poza najsłabszymi X1) bo muszą mieć ze względu na swoją budowę, bez komputerowego sterowania każdym kołem większość X-ów przy mocniejszych zakrętach czy gwałtownych manewrach lądowała by poza trasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dokładnie, xdrive to wspomaganie w codziennej jeździe w niekorzystnych warunkach a nie sposób na podbój bezdroży i leśnych ostępów.

Ja używam w zasadzie tylko dlatego że zimą mam trudny dojazd do domu ze względu górzystość terenu "Szwajcarii Kaszubskiej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.