Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

No wiesz. Nawet info z materiałów producenta na tym forum poddaje się w wątpliwość.

 

Ok. Skoro jest jak mówisz, to czas na porządki w tej materii. :cool2:

 

Tak ale porzadki na podstawie faktow a nie materialow marketingowych

 

Z strony BMW

model 5 Limuzyna xDrive cytuje:

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dostosowuje się do nawet najtrudniejszych warunków pogodowych, gwarantując lepszą trakcję w każdych warunkach. xDrive i dynamiczna kontrola stabilności DSC pozwala zachować stabilność i pewny kurs.

xDrive rozdziela elastycznie w ułamkach sekundy napęd na obie osie, gwarantując optymalną przyczepność kół do podłoża. W ten sposób xDrive łączy zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilny kurs i bezpieczeństwo – z typową dla BMW zwinnością.

 

Nigdzie nie napisane ze jest staly ? Rowniez ze jest z rozdzialem 40/60% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dżizas.....

Fakty są takie że w BMW xdrive masz stale zapięty napęd 4x4 do momentu wystąpienia anomalii dla której jest wymagana cała moc na tylnych kołach. Czyli w normalnym użytkowaniu nie spotyka się takich sytuacji.

Takie info znajdziecie też na stronie BMW , przeczytać ze zrozumieniem.

Info z netu które tu cytujecie jest nieaktualne jeśli chodzi o BMW, BMW nie ma napędu dołączanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole doprecyzowac naped dolaczany ?

 

1. Naped staly 4x4 - centralny mechanizm roznicowy, dwie osie napedzane

 

2. Naped 4x4 dolaczany tj. np auta terenowe gdzie naede jest na tyl a swiadomie dolaczamy napede na przod, nie mylic z reduktorem (uzytkownik ma wplyw na spiecie napedu)

 

3. Naped 4x4 (na jakims sprzegle) tj. jedna os napedzana stale a druga w miare potrzeby dopinana za pomoca sprzegla (uzytkownik NIE ma wplywu na spiecie napedu)

 

4.....pewnie tu sie okaze ze xDrive jako cos nowego a wg mnie jest to pkt 3 tylko z elektronika

 

Ktory ma BMW ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pisałem że xdrive jest inny czyli nr.4 :mrgreen:

Po rozpoczęciu jazdy masz natychmiast 4x4.

W warunkach ekstremalnych może nastąpić odłączenie przodu.

Przeczytaj to na stronie BMW ale powoli :wink:

Pamiętaj że oprócz teorii ma to na co dzień w praktyce...

 

Cytat ze strony BMW, W idealnej sytuacji oś przednia otrzymuje 40 procent mocy napędu, a oś tylna 60 procent. Dzięki temu kierowca BMW może zawsze cieszyć się zwinnością jak w aucie z napędem tylnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli jest tak jak napisałem, nic nie jest dołączane, stale jest napęd na 4 koła, a w sytuacji ekstremalnej można przenieść 100 % na jedną oś. Dołączany to mam w Navarze jak sobie przełączę pokrętłem :) Z punktu widzenia użytkownika BMW xDrive nie ma znaczenia jak sie to odbywa, ważne że czuje się bezpiecznie w każdych warunkach pogodowych i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kruk. Daj spokój. Walenie głową w mur. Fux i Chemik w ogóle nie rozumieją albo nie chcą rozumieć zasady działania xDrive. Powtarzają bzdury z netu lub cytują prawdziwe cytaty, ale interpretują je zupełnie bez sensu. Quattro jest dla nich stały, a xDrive nie, mimo, że ich zasada działania jest tak naprawdę podobna, tylko, że w Quattro decyduje mechanika, a w xDrive elektronika. W samochodach typu STI i Evo również elektronika decyduje o rozkładzie napędu, a uznawany jest za stały i to z krwi i kości. To samo w Touaregu, który ma bardzo dobry napęd na 4 koła z reduktorem i również elektronika decyduje o przeniesieniu napędu na poszczególną oś nawet do 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to obojętne jest na jakiej zasadzie działa 4x4.

Jest Was tutaj kilku wiec napiszcie czy kiedykolwiek Wam się to przydaje.

Ja sprzedałem po roku użytkowania 528xi i wróciłem do rwd wiec mam swoje zdanie na ten temat.

Zapominacie jaki jest cel tego wątku. Ma pomóc w wyborze a nie wyjaśnić mniej lub bardziej naukowo zasadę działania systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojazd do domu to bardzo ważny argument za.

Ja mieszkam w dużym mieście i nie mam tego problemu (przyjemności).

Kupiłem jednak za namową kolegów i może trochę z powodu reklamy 528xi i po roku wróciłem do rwd.

Prowadzenie i charakterystyka zawieszenia nie odpowiadała mi zupełnie.

Jeżdzę głownie po mieście ale obwodnicą lub dtś i długie trasy dlatego do szybkiej jazdy lepsze rwd.

Może błędem było zwykle zawieszenie ale teraz mam znów mpakietową f11 i bardzo to sobie chwale.

Każdy ma swoje potrzeby. Ja tak naprawdę dla tych kilku dni w roku gdy jest śnieg nie potrzebuje xdrive.

Zawsze mogę pojechac autem żony lub służbowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk. Daj spokój. Walenie głową w mur. Fux i Chemik w ogóle nie rozumieją albo nie chcą rozumieć zasady działania xDrive. Powtarzają bzdury z netu lub cytują prawdziwe cytaty, ale interpretują je zupełnie bez sensu. Quattro jest dla nich stały, a xDrive nie, mimo, że ich zasada działania jest tak naprawdę podobna, tylko, że w Quattro decyduje mechanika, a w xDrive elektronika. W samochodach typu STI i Evo również elektronika decyduje o rozkładzie napędu, a uznawany jest za stały i to z krwi i kości. To samo w Touaregu, który ma bardzo dobry napęd na 4 koła z reduktorem i również elektronika decyduje o przeniesieniu napędu na poszczególną oś nawet do 100%.

 

Troche cie nie rozumiem, nawet bardziej niz troche. Dzialanie napedu 4x4 znam i rozumiem. Co do reszty Twojej wypowiedzi to sie nie zgadzam bo nie taki miało to mieć sens. Wymieniasz marki i modele samochodow wiec idac dalej o ktorym Tuaregu mowisz I czy II bo wydaje mi sie ze modelu II wiec moze popatrz na I jest taki sam ? Widze że kodujesz samochody, handlujesz nimi to nie znaczy ze jestes najmadrzejszy. Nasza dyskusja z wieloma a takze z KRUKiem ma na celu wyjasnienie a nie bicie piany jak ci sie wydaje. To ze ktos powiedzial ze napęd jest taki czy inny to nie znaczy ze 90% kupujacych uzna ze sprzedawca mowil prawde i jest OK, a bedzie 10% co sie tym bardziej zainteresuje niz tylko posluchanie pana sprzedawcy w BMW i poczytanie materialow marketingowych na www. Zarzucasz ze nie staram sie zrozuiec xDrive wiec jesli Toyota nazywa swoj 4x4 - Integrated Dynamic Drive System (IDDS) to jest to zupelnie inny system, czy taki sam jak w BMW ? ? ? Proponuje poczytac od poczatku co chcemy wyjasnic a czemu zaprzeczyc i znaleźć wiarygodna potwierdzona informacje. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kruk. Daj spokój. Walenie głową w mur. Fux i Chemik w ogóle nie rozumieją albo nie chcą rozumieć zasady działania xDrive. Powtarzają bzdury z netu lub cytują prawdziwe cytaty, ale interpretują je zupełnie bez sensu. Quattro jest dla nich stały, a xDrive nie, mimo, że ich zasada działania jest tak naprawdę podobna, tylko, że w Quattro decyduje mechanika, a w xDrive elektronika. W samochodach typu STI i Evo również elektronika decyduje o rozkładzie napędu, a uznawany jest za stały i to z krwi i kości. To samo w Touaregu, który ma bardzo dobry napęd na 4 koła z reduktorem i również elektronika decyduje o przeniesieniu napędu na poszczególną oś nawet do 100%.

 

Troche cie nie rozumiem, nawet bardziej niz troche. Dzialanie napedu 4x4 znam i rozumiem. Co do reszty Twojej wypowiedzi to sie nie zgadzam bo nie taki miało to mieć sens. Wymieniasz marki i modele samochodow wiec idac dalej o ktorym Tuaregu mowisz I czy II bo wydaje mi sie ze modelu II wiec moze popatrz na I jest taki sam ? Widze że kodujesz samochody, handlujesz nimi to nie znaczy ze jestes najmadrzejszy. Nasza dyskusja z wieloma a takze z KRUKiem ma na celu wyjasnienie a nie bicie piany jak ci sie wydaje. To ze ktos powiedzial ze napęd jest taki czy inny to nie znaczy ze 90% kupujacych uzna ze sprzedawca mowil prawde i jest OK, a bedzie 10% co sie tym bardziej zainteresuje niz tylko posluchanie pana sprzedawcy w BMW i poczytanie materialow marketingowych na www. Zarzucasz ze nie staram sie zrozuiec xDrive wiec jesli Toyota nazywa swoj 4x4 - Integrated Dynamic Drive System (IDDS) to jest to zupelnie inny system, czy taki sam jak w BMW ? ? ? Proponuje poczytac od poczatku co chcemy wyjasnic a czemu zaprzeczyc i znaleźć wiarygodna potwierdzona informacje. :mrgreen:

 

Nie wiem w ogóle o czym piszesz. Zaprzeczasz, że xDrive jest napędem stałym, nie posiadając żadnych argumentów. Poczytaj swoje wypowiedzi. Nie wiem który już raz ktoś Ci to napisze, ale napęd stały 4x4 jest systemem napędzającym STALE wszystkie 4 koła. xDrive napędza na stałe obie osie, czy Ci się to podoba czy nie i nie wiem w ogóle na jakiej podstawie uznajesz, że jest inaczej. Nie ma znaczenia jakim rozwiązaniem technicznym to robi, ważne że robi. Wytłumacz jasno to może ktoś w końcu pojmie Twój tok myślenia, bo piszesz coś o materiałach marketingowych BMW, które po prostu podają fakty. Jak Ty ich nie rozumiesz to czytaj co piszą ludzie, którzy to rozumieją i tyle. Czytam od początku wątek i dokładnie wiem co chcę wyjaśnij ja lub Kruk. Co Ty chcesz wyjaśnić to chyba jest tajemnica, bo już sam się zaplątałeś w swoich stwierdzeniach.

 

Żeby uprościć zadam Ci konkretne pytanie. Czy xDrive napędza na stałe obie osie czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz podałem link do ulotki BMW dotyczącej xDrive, ktora kolega chemik określił jako bzdury marketingowe.

Potem kilka postów dalej pisał ze nigdzie nie jest napisane ze to napęd stały, kiedy dokładnie było to tam napisane.

Z całym szacunkiem wiec, albo nie przeczytał dokładnie tej informacji, albo ma wybiórcza pamięć.

 

Zawsze moze oskarżyć BMW AG za podawanie nieprawdziwych informacji w materiałach. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a raczej drogie dzieci :twisted: ) - dzisiaj termin "stały napęd na 4 koła" dla każdego znaczy co innego - nie zauważyliście, że w tym problem? Kiedyś jak zapiąłem we Fronterze napęd 4x4 - czyli fachowo wtedy był to dołączany napęd na 4 koła - to miałem sztywny napęd na koła - ale bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Potem w autach były kolejny krok - stały napęd na 4 koła z międzyosiowym mechanizmem różnicowym - i tym dało się jeździć po praktycznie każdej nawierzchni. Ale dziś producenci poszli dalej - teraz elektronika steruje rozdziałem napędu już nawet nie na daną oś, a na dane koło (najczęściej dzięki czujnikom esp). Właśnie ta elektronika często się gubi na rolkach. Co by nie mówić o x-drive - jest to stały napęd na 4 koła (mimo, że elektronika decyduje ile poweru idzie na tył a ile na przód) Proponuję zobaczyć ten oto krótki filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=lkT5vCiudw0

 

Tak naprawdę jak we wspomnianej fronterze na śniegu zapiąłem na sztywno napęd 4x4 - to była prawdziwa frajda z jego posiadania - wtedy wszelkie wady i zalety było widać na dłoni - dziś jazda x-drivem czy 4-maticem ma się nijak do tamtych chwil. Miałem kilka terenówek i jak miałem kilka razy okazję pojeździć jakimiś klonami 4x4 typu Honda H-rv czy Nissan xtrail - to jest profanacja dla samej nazwy 4x4.

Ale w autach osobowych jak nasze F10/11 - napęd x-drive czy quattro ma służyć czemuś innemu (głównie lepszej trakcji na śliskim) i mówienie, że jest do bani, jest mocno przesadzone - one działają i to bardzo dobrze. Po prostu większość z nas tego nie potrzebuje. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najstarszym i zarazem najprostszym rozwiązaniem jest tzw. sprzęgiełko wiskotyczne, czyli wielotarczowe, zanurzone w specjalnym oleju silikonowym. Poślizg kół jednej z osi powoduje, że płytki pracujące w oleju zaczynają się "sklejać" i przenoszą napęd na drugą oś. W modelach BMW z systemem xDrive płytki ściskane są nie elektromagnesem, ale silnikiem elektrycznym, ale zasada działania jest analogiczna. Rysunek przedstawia xDrive.

Gdzie jak byk widac sprzeglo wieloplytkowe i jest to naped dopinany a nie staly, a to ze czesc 5-15% tego napedu jest przenoszona przy jezdzie na wprost na os nie napedzana (w BMW tylna) niektorzy producenci nadginaja slowo stały napęd i kwalifikują naped do tej grupy choć nim nie jest.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/eef113437cba.jpg

 

ODP:

mmw NIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie rozumiesz jednej rzeczy. Nie ma znaczenia jak jest napęd rozwiązany. Ważne jest jak działa. xDrive nie jest napędem dołączanym, mimo, że używa technologii podobnej jak np. Haldex. Zrozum, że napęd, który nie jest stały, to taki w którym napędzana jest jedna oś, a w razie potrzeby dołączana druga. W xDrive tak nie jest, bo obie osie napędzane są cały czas, w optymalnych warunkach 40:60, a w modelach produkowanych od roku chyba 45:55 (poza skrajnymi przypadkami gdy przeniesiony jest napęd w 100% na jedną oś). Uparłeś się, że o stałości napędu decyduje jego sposób działania i już nic innego nie przyjmujesz do wiadomości.

 

To ja Ci zadam drugie pytanie. Czy Quattro oparte na Torsenie czyli to klasyczne, jest napędem STAŁYM???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Najstarszym i zarazem najprostszym rozwiązaniem jest tzw. sprzęgiełko wiskotyczne, czyli wielotarczowe, zanurzone w specjalnym oleju silikonowym. Poślizg kół jednej z osi powoduje, że płytki pracujące w oleju zaczynają się "sklejać" i przenoszą napęd na drugą oś. W modelach BMW z systemem xDrive płytki ściskane są nie elektromagnesem, ale silnikiem elektrycznym, ale zasada działania jest analogiczna. Rysunek przedstawia xDrive.

Gdzie jak byk widac sprzeglo wieloplytkowe i jest to naped dopinany a nie staly, a to ze czesc 5-15% tego napedu jest przenoszona przy jezdzie na wprost na os nie napedzana (w BMW tylna) niektorzy producenci nadginaja slowo stały napęd i kwalifikują naped do tej grupy choć nim nie jest.

 

 

Przestań cytować bzdury z netu, powtórzę Ci jeszcze raz w momencie jak ruszasz natychmiast zapięte są 2 osie z rozdziałem 40% przód 60% tył.

W razie potrzeby czyli sytuacji "nienormalnej" następuje zmiana rozłożenia mocy na napędy a w całkowicie skrajnych warunkach cała moc może być przeniesiona na tył. Powtarzam TYLKO w skrajnych np. jak na teście wyżej gdzie przednie koła stoją na rolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już myślałem, że ta dyskusja nie ma sensu (bo w sumie dla większości użytkowników F10 nie ma to znaczenia) ale jeszcze raz dokładnie przeanalizowałem wątek, zastanowiłem się i problem jest ewidentnie w nomenklaturze - dla kolegi chemika2000 napęd stały to klasyczny napęd z 2 lub 3 mechanizmami różnicowymi (2 + 1 międzyosiowy), a reszta napędów z technicznego, konstrukcyjnego punktu widzenia - nie jest stałym napędem 4x4 - niezależnie, czy jest tam Haldex czy jakiś klon sprzęgła wiskotycznego. To są napędy dołączane.

Mimo, że sam przed chwilą napisałem, że napęd x-drive jest stałym napędem na 4 koła - myliłem się - zwracam honor chemikowi2000. Po prostu zaaferowałem się faktem, że napęd praktycznie realizowany jest stale na obie osie, ale faktycznie NIE JEST TO NAPĘD STAŁY - nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. Nie ma sensu obrażać się, faktem jest, że czytam wszelkie mądre gazety od czasu Auto Techniki Motoryzacyjnej (ciekawe, ktą ją jeszcze pamięta :)) i sam dałem się oszukać - a to właśnie dlatego, że mamy dzisiaj tyle różnych inteligentnych rozwiązań w napędzie 4x4, że ciężko się w tym już połapać, a faktycznie - BMW nagina sformułowanie "stały napęd na 4 koła" - ale zawsze się z tego wybroni - bo to właśnie zależy - co mamy na myśli pisząc czy mówiąc to. Nie ma co się wymądrzać, wystarczy poczytać w prasie lub w necie - ja ameryki nie odkryłem.

Mimo, że można się spierać, co jest dla nas ważniejsze - konstrukcja sama w sobie czy realizacja "stałego napędu" w x-drive - chemik2000 ma rację. Jedynie gdzieś wyczytałem, że inaczej było w serii 3 E46 ale dzisiaj wszystkie nowe x-drive'y z technicznego punktu widzenia to napęd na jedną oś z dołączanym przodem - wiem, wiem, prawie zawsze jest napęd 4x4 ale nie bijmy piany :duh: Tak jest i tyle.

 

choć pytanie nie było do mnie to:

Czy Quattro oparte na Torsenie czyli to klasyczne, jest napędem STAŁYM???

 

TAK. Napęd quattro jest napędem stałym (poza A3 i TT) bo Torsen spełnia funkcję mechanizmu różnicowego, albo inaczej - Torsen to bardziej zaawansowana forma mechanizmu różnicowego.

 

Nie rozumiesz jednej rzeczy. Nie ma znaczenia jak jest napęd rozwiązany. Ważne jest jak działa. xDrive nie jest napędem dołączanym, mimo, że używa technologii podobnej jak np. Haldex. Zrozum, że napęd, który nie jest stały, to taki w którym napędzana jest jedna oś, a w razie potrzeby dołączana druga. W xDrive tak nie jest, bo obie osie napędzane są cały czas, w optymalnych warunkach 40:60, a w modelach produkowanych od roku chyba 45:55 (poza skrajnymi przypadkami gdy przeniesiony jest napęd w 100% na jedną oś). Uparłeś się, że o stałości napędu decyduje jego sposób działania i już nic innego nie przyjmujesz do wiadomości.

 

Niestety kolego mmw - nie masz racji - właśnie ma znaczenie jak jest napęd rozwiązany. Ale rozumiem Twoje podejście - sam się tym zasugerowałem, że X-drive działa jak stały napęd - ale nim nie jest. Dla niektórych to masło maślane - ale tak jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś mądrze napisze to warto poczytać.

 

Ja też nabrałem się na pijar ze strony bmw.

Podawane informacje w moim poście i stanowisko, że skoro na jedną oś przekazywane nawet 100% mocy oznacza, że napędem stałym X-drive nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.