Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No więc kupiłem e90, 320iA (polift) i dzisiaj, wracając w połowie drogi zaświeciła się kontrolka silnika. Pierwsze objawy - bujanie silnikiem, spadek mocy. Po wyłączeniu i włączeniu samochodu kontrolka zgasła, nie zaświeciła się przez jakieś 30 minut jazdy (autostrada, ok. 140km/h), aż w końcu powróciła - tym razem bez żadnych objawów. Tj. silnik hula, moc jest. Niestety po dojechaniu do domu i wieczornej przejażdżce, kontrolka pojawiła się od razu po uruchomieniu auta i przy wchodzeniu na wyższe obroty (przy kickdown) auto nie przyspiesza, a kontrolka zaczyna migać. Cewki? Świece? Komputer nie wyświetla żadnych błędów, ale nie jestem jeszcze specem od iDrive i może nie umiem znaleźć. Będę wdzięczny za podpowiedzi, choć wiem, że to temat rzeka... Jeśli jest jakiś forumowicz z komputerem z Krakowa i sprawdzi mi błąd szybciej niż którykolwiek warsztat czy ASO, chętnie podjadę.
Opublikowano

Niefajna przygoda zaraz po zakupie autka.

Niestety podłączenie pod komputer jest konieczne aby coś się wyjaśniło - najlepiej po podłączeniu skasować wszystkie błędy --> pojeździć autem --> i znów podłączyć w celu weryfikacji

Opublikowano

A jak sprawdzałeś przed zakupem? Podpiąłeś chociaż pod kompa?

 

Dzwoń od razu do sprzedającego i mów co i jak, bo nie wiadomo co się w poniedziałek okaże po podpięciu do komputera.

Opublikowano

Przed zakupem czysto, kupione używane w salonie...

Doszedł jeszcze jeden objaw - dzisiaj z wielkim trudem auto odpaliło. Czyżby czujnik wału? No nic, jutro pojadę do ASO, może uda się podpiąć pod kompa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czysto ? a czym to to czylales ? moze ktos pokasowal bledy przed twoim przyjazdem, ista pokaze jak cos bylo...
Krzysztof
Opublikowano
Nie wiem, pozostaje mi sprawdzić jutro w ASO. Mam nadzieję, że to będą jednak cewki (mam Bosch, nie Delphi) i załapię się na wymianę :) A jak nie i sprzedający coś ukrył to cóż, auto w leasingu od 2 dni, więc będzie trzeba na spółę z bankiem egzekwować od salonu naprawę/wymianę. Problem tylko taki, że auto kupione w salonie na drugim końcu Polski :)
Opublikowano

No to jest diagnoza :) Do wymiany:

- wszystkie wtryski

- świece zapłonowe

- czujnik sondy

ASO Dobrzański. Eh, klasa premium. Zaczynam tęsknić do 15 letniego Civica.

Opublikowano
Grudzień 2008, 124399, z czego ja zdążyłem zrobić aż 700km. VIN: E185605

Najprosciej wszystkie od razu wymienic,dobrze ze przy okazji pompy wysokiego cisnienia nie chcieli wymieniac,zamiast sprawdzic który wtryskiwacz

od razu zestaw oj te Aso. :(

ps.a świece to powinni na 100tys wymienic jeszcze na gwarancji,a jesli wymieniali na 100tys to po jakiego grzyba za 20 pare znowu.

Opublikowano
Wiadomo jak ASO działa :) To, że chcą wymienić wszystkie uważam za dobry ruch, być może nie będę za moment wracał z kolejnymi, ale już cena za całą operację wydaje mi się dość wysoka (ponad 5k). Problem taki, że bardzo szybko zakochałem się w tym samochodzie i wiem, że jak trzeba to będę naprawiał :)
Opublikowano

w tym silniku swiece sie powinno wymieniac co 20.000 nie co 100.000km.

zreszta co to za koszt. w intercarsie komplet kosztuje 100zl a wymiana zajmuje godzine.

ciekawe jakie cewki ci zaaplikuja.

podczas akcji naprawczej ludzie ktorzy nie mieli problemow z boschami po zalozeniu cewek delphi silnik dostawal drgawek.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
w tym silniku swiece sie powinno wymieniac co 20.000 nie co 100.000km.

zreszta co to za koszt. w intercarsie komplet kosztuje 100zl a wymiana zajmuje godzine.

ciekawe jakie cewki ci zaaplikuja.

podczas akcji naprawczej ludzie ktorzy nie mieli problemow z boschami po zalozeniu cewek delphi silnik dostawal drgawek.

Mam książke od swojego i świece wymieniono na ok 100 tyś tak jest zaznaczone. :D

ps.świece wg ciebie co 20 tys olej co 30 to ile razy na serwisie trzeba byc twoim zdaniem ?a świeca w intercarsie kosztuje prawie33zł plus przesylka wiec za 100 kupisz trzy :mrgreen:

Opublikowano
w tym silniku swiece sie powinno wymieniac co 20.000 nie co 100.000km.

zreszta co to za koszt. w intercarsie komplet kosztuje 100zl a wymiana zajmuje godzine.

ciekawe jakie cewki ci zaaplikuja.

podczas akcji naprawczej ludzie ktorzy nie mieli problemow z boschami po zalozeniu cewek delphi silnik dostawal drgawek.

 

Zetti, auto było na akcji w 2012 (poprzedni właściciel) - ale cewki ma nadal Boscha, więc nie bardzo wiem czy wszystkie auta w akcji dostawały Delphi czy poprawione Bosche. Mam nadzieję, że jak teraz wymienię wtryski to będę mógł w spokoju używać tego auta zamiast się zastanawiać co za chwilę padnie :) Masakra, naprawdę, bo przebieg żaden. Z tą wymianą świec faktycznie wypada co 20tys. jej dokonywać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro auto masz dopiero chwile, to zaczalbym od wyładowania błędów i zalania dobrego paliwa. I wtedy po jeździć i zobaczyć co się dzieje i jakie błędy powróciły.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykasowania błędów... To miałem na myśli, wszystko przez słownik na telefonie.
Opublikowano
W zasadzie tak zrobiłem, bo przy kupnie usunięto błędy, zalałem paliwo (Verva) i ruszyłem w trasę. Wtryski, świece i czujnik sondy wymienione zostały na koszt sprzedawcy ). Pojeżdżę z nadzieją, że problemy nie wrócą :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj dowiedzieć się, czy był wymieniany rozrząd. W tym roczniku niektórzy mieli problem z prowadnicami łańcucha. Zatem jeśli rozrząd jest oryginalny radziłbym dwie rzeczy: 1. Uważnie słuchać silnik przy uruchamianiu na zimno - jeśli stanie się bardziej głośny to sygnał do sprawdzenia prowadnic. 2. Przy każdej wymianie oleju stary olej należy przelać przez gęste sito na obecność plastykowych opiłków (wiórów) z prowadnic. Ta druga rada to dotyczy wszystkich silników, bo przy niesprawności napinacza łańcuch wycina prowadnice. W skrajnych przypadkach totalnie je niszczy, a zmielone kawałki trafiają do smoka pompy olejowej i w konsekwencji zapychają kanały olejowe co skutkuje zatarciem wału korbowego (najczęściej). Znam dwa takie przypadki z tego rocznika (silnik N43). Kiedyś gdy silniki robione były wyłącznie z materiałów o własnościach magnetycznych standardem był magnes w korku spustowym, a mechanik zawsze dokładnie sprawdzał skład opiłków, ale także i zużyty olej. Dziś magnesów już nie ma (zresztą po co, gdy silnik zrobimy jest z plastyku i aluminium), a olej wypuszczany jest prosto do zbiornika. Kiedyś prosiłem w stacji obsługi aby stary olej przelali przez geste sitko, to się okazało, że nie maja takiego sitka. Teraz na wymianę jeżdżę ze swoim i domagam się aby stary olej został przez nie przelany.

Swoja drogą to dziwne dlaczego na smoku pompy olejowej nie ma sitka jako zabezpieczenia przez zaciągnięciem "ciał obcych" Kiedyś to też był standard, a dziś oszczędza się na wszystkim.

Opublikowano
Dzięki za szczegółowe wyłożenie tematu. Rozrząd siedzi od nowości, więc niebawem trzeba będzie go pewnie zrobić. W N43 jak zakładam, również zdarzają się zerwania tego "bezobsługowego" łańcucha? :)
Opublikowano

czesc, moze sie nie znam i jestem amatorem, ale ruszanie rozrzadu to juz przesada!

Po to BMW robi lancuch zeby go nie ruszac?!

Uwazam ze poprawianie fabryki lub proby "zapobiegania" awari sa znaczaco na wyrost.

Strasznie wlascicieli zeby jechali sprawdzali sluchali...jeszzce chwila to przed jazda trzeba bedzie nasluchiwac 15 minut czy cos nie pierdnie bo jak tak to trzeba dolac wody do kol i podpompowac wtryski.... :mad2:

 

Kupujemy w wiekszosci uzywane auta, zawsze cos moze wyskoczyc sie stac i unieruchomic auto.

Ale szukanie problemu gdzie go nie ma to droga do nikad. Zagladanie koniowi w zeby doslownie....

 

Czym starsze auto tym silnik bedzie glosniejszy, dochodze do wniosku ze polowa rzeczy jak i usterki ktorych nie ma to zawracanie dupy.

Mieszkam na zachodzie i ludziska jezdza i 5 i 10 i 15 letnikmi bmw czy innymi, ale nei sraja sie tak jak polacy, nie wiem czy to wynika z natury czy nie, ale o dziwo jakos nie ma skrajnych sytuacji, auta hezdza i raz w czas zdaza sie ze komus cos padnie-Normalka

Ale nikt tam (tu) nie szuka na sile problemow i nie pakuje kasy bo cos zabrzeczy.

 

Sory za wywody ale takie podejscie moze w pewnym momencie zgubic....

 

Pozdro i szerokosci mobile

Sub-UK 123 GTW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.