Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Tydzien temu kupiłem e-34 z 91 r. 525 ale z wstawionym silnikiem 2.0 no i z LPG .

Ale niestety bumkę ktoś skrzywdził i muszę jej w Tym pomóc.

Mam kilka kłopotów , proszę BARDZO O POMOC !

1. Rano gdy odpalam ją na benzynce to nie moze wejść na obroty i strzela coś pod maską ale te wystrzały są takie jakby zbasowane . Raz tylko strzeliło porządnie . Byłem na regulacji i powiedzieli że nie wiedzą co zrobić a z przepływomierzem wszystko ok. Na gazie też huśta na obrotach ale za to chodzi.

 

2. Problem z wycieraczkami. Nie działają . Auteczko spędziło cały dzieńu elektryka i on stwierdził że padł moduł LKM-L , z tego co się orientuję to ten moduł odpowiada za światełka.

 

3. Czy komunikaty wyświetlające się na desce , z sygnaturą + na końcu oznacze że jest wszystko oki ? Czy że to wszystko jes do naprawy np.

Tur offen , ciągle to wyskakuje nawet podczas jazdy ale z + na końcu.

 

4. I ostatni problem czy ktoś zna jakiśfachmanów z dolnego śl. najlepiej Legnicy i okolic .

 

BLAGAM POMÓŻCIE BO SERCE KRAJA MI SIE JAK TA BUMKA CIERPI

Opublikowano
1. Rano gdy odpalam ją na benzynce to nie moze wejść na obroty i strzela coś pod maską ale te wystrzały są takie jakby zbasowane . Raz tylko strzeliło porządnie . Byłem na regulacji i powiedzieli że nie wiedzą co zrobić a z przepływomierzem wszystko ok. Na gazie też huśta na obrotach ale za to chodzi.

 

A świece i tym podobne są zdrowe???? Może już chcaiłyby się zamienić miejscem z nowymi ;)

 

3. Czy komunikaty wyświetlające się na desce , z sygnaturą + na końcu oznacze że jest wszystko oki ? Czy że to wszystko jes do naprawy np.

 

Tak, jeśli wszytsko byłoby OK to nic nie powinno się wyświetlać. Są to sygnały z CC który sygnalizuje, że coś jest nie tak :(

 

Tur offen

 

Sprawdź czujniki w drzwiach, te same co powodują zapalenie się oświetlenia wnętrza po otwrciu drzwi. Możliwe, że któryś z nich jest walnięty. Czy jak masz ustawione oświetlenie wnętrza na włączanie się po otworzeniu drzwi to czy świeci się nawet jak drzwi są pozamykane????

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Ale czy te komunikaty mają się też nie wyświetlać po przekręceniu kluczyka ?

Czy popsute są te które wyskakują w trakcie jazdy. Bo podczas przekręcenia zapłonu tych napisów sporo tam przelatuje a podczas jazdy tylko tur offen i faktycznie czujniki dzrzwi nie działają .

Dziekuje za pomoc .

Prosze o inne informacje również na ten temat. Pozdrawiam

Opublikowano

Musze cie zmartwic:

 

podczas jazdy jak wszystko gra to nic sie nie wyswietla, komp sygnalizuje problem wyswietleniem odpowiedniego komunikatu, jezeli wyswietla sie z (+) to znaczy ze komunikatow jest wiecej i nacisniecie prawego przycisku spowoduje przejscie do nastepnego...jezeli wszystko jest ok to NIC sie nie wyswietla a po nacisnieci prawego bolca wyswietli sie napis CHECK CONTROL OK.

 

Swoja droga wydaje mi sie ze przekladka silnika jest powodem wyswietlania sie tych komuikatow, zaloze sie o piwko ze nie chcialo sie mechaniorowi podlaczac tych wszystkich czujnikow pod nowy silnik...

 

P.S. Jezyk wyswietlanych komunikatow zmieniasz w sposob nastepujacy

 

Ustawiasz kluczyk na I pozycji i wciskasz prawy bolec na desce rozdzielczej i trzymasz ok 5-10 sec, pojawi sie jezyk w kolejnosci

 

1.Deutch-Niemiecki

2. English US - Angielski USA

3. English UK - Angielski

4. Italiano - :)

5. Espanol - Hiszpanski

 

Wiecej nie pamietam ale jednego jestem pewnien, bynajmniej u mnie rosyjskiego nie ma :cry: a szkoda

 

Po wyswietleniu sie odpowiedniego jezyka po prostu cofasz kluczyk i juz masz kompa przestawionego, aby przelaczac sie pomiedzy jezykami musisz takze cofac kluczk i powtarzac operacje az dobierzesz jezyk pod swoje mozliwosci.

 

P.S.II.

 

Co do stzralow na gazie, sprawdz gume pomiedzy przeplywomierzem i przepustnica, KUP nowe swiece, nie zycze wymieniania cewek zaplonowych bo to koszt ok 200 pln za sztuke a masz ich 6 :(

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Może po prostu silniczek wycieraczek jest spalony. Znak + za komunikatem oznacza że oprócz aktualnie wyświetlanego, są jeszcze

inne komunikaty. Generalnie jak samochód jest sprawny, to nie powinno

się nic wyświetlać. Nie ma innej rady jak sukcesywnie usuwać wyświetlane usterki.

e 39 540i 1998
Opublikowano
Ale czy te komunikaty mają się też nie wyświetlać po przekręceniu kluczyka ?

Czy popsute są te które wyskakują w trakcie jazdy. Bo podczas przekręcenia zapłonu tych napisów sporo tam przelatuje a podczas jazdy tylko tur offen i faktycznie czujniki dzrzwi nie działają .

Dziekuje za pomoc .

Prosze o inne informacje również na ten temat. Pozdrawiam

 

Komunikaty maja priorytety..

a) niektóre pojawiają się tylko po przekręceniu kluczyka (oraz po wyjęciu kluczyka) - czyli przypominają Ci, że cos jest nie do końca dobrze ale możesz jechać... i dlatego komunikat znika...

b) niektóre pojawiają się w czasie jazdy - otwarte drzwi, bagażnik czy niski poziom płynu w spryskiwaczach.. możesz jechać ale jest tu jakieś zagrożenie - no bo z otwartymi drzwiami nie powinno sie jechać...

c) ostatnie wyskakują w czsie jazdy nagle i męczą Cię żebyś się zatrzymał gdyż jest to usterka zagrożająca życiu - np: niskie ciśnienie w układzie hamulcowym (które kiedyś sam miałem - czujnik się zepsuł...)

 

Czasami błedy krytyczne (usterki czy sytuacje) powodują przejście silnika w tryb awaryjny (np: mało benzyny w baku... i żeby nie spalić pompy paliwa to pracuje tylko jedna z nich i znacznie mniej wydolnie) Po dolaniu ok 8 litrów (niestety ale 5 l nie wystarcza :() i "restarcie" samochodu sytuacja wraca do normy...

 

Wypisz wszystkie błedy a postaramy Ci się powiedzieć co się dziejew Twoim autku...

 

To strzelanie na zimnym silniku może być związane z tym, że Sonda L ci nie działa... :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Komunikat TUR OFFEN oznacza otwarte drzwi, więc coś musisz mieć niedomknięte na stałe, sprawdź.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Członkowie klubu
Opublikowano

To może przy okazji ktoś odpowie na moje pytanie... :)

 

Wyświetla mi się komunikat "Oil engine low" więc rozumiem że poziom oleju w silniku jest za niski. Ale sprawdzałem go dwukrotnie i poziom oleju jest dokładnie pośrodku podziałki na bagnecie. Kominukat wyświetla się tylko czasami, najczęściej po zgaszeniu silnika kiedy wjeżdżamy w dół do garażu.

 

Teraz pytanie: czy komunikat może się wyświetlać bo jakiś czujnik nie do końca działa? I gdzie jest ten czujnik? Czy można się do niego dobrać bez rozbierania połowy silnika lub bez kanału? A może akumulator mi znowu pada...? Kilka miesięcy temu jak się zaczął pojawiać ten komunikat to zaraz potem akumulator padł mi totalnie - zwarcie na 3 celach...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Oczywiście, że może...

Czujnik jest w misce olejowej... odkręca się do dokładnie od dołu :)

Raczej czujnik jest OK gdyż przepływ oleju w czujniku jest tak powolny, że chwilowy przechył nie powoduje jego załączenia (no chyba, że 5 min)

Ale jak wyświetli się komunikat to sprawdź poziom oleju na włączonym silniku.. może pompa tak bardzo ssie olej, że w misce nie masz oleju :?:

A po wyłączeniu spływa do miski i pokazuje odpowiedni poziom...

 

Odkręcić możesz czujnik w 5 minut - ale tracisz olej :lol: dlatego ja bym na początek proponował sprawdzenie wtyczki... także jest w okolicy czujnika (w miejscu połączenia miski z silnikiem)... prawdopodobnie wtyczka zardzewiała - są w niej 3 przewody jeden z nich to masa od silnika i tu także może byc problem... czasami silnik gubi masę...

 

Kiedyś już pisałem o działaniu tego czujnika...

W moim przypadku okazało się, ze komunikat "Oil Stand Linkhilfe" jest związany z innym czujnikiem (wspomagania :) który także wymieniłem) a czujnik poziomu oleju silnika wyzwala komunikat "Oil stand MOTOR" i tu przyczyną była właśnie zardzewiała wtyczka...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

W tzw. między czasie sytuacja nieco się zmieniła. Teraz komunikat "Oil engine low" pojawia się bardzo często, prawie zawsze po zgaszeniu silnika i bardzo często w momencie zapalania. Podczas jazdy nie zapalił się nigdy (na szczęście).

 

Dzisiaj byłem w warsztacie i panowie stwierdzili że walnięty jest czujnik. Dowiedziałem się też, że nowy kosztuje 520 zł :!: :shock: W związku z tym na razie wstrzymałem się z wymianą... Tylko że ja nie lubię jak coś mi się pali na desce co się palić nie powinno... :?

 

W związku z tym mam Marcinie kilka pytań do Ciebie (a może ktoś jeszcze będzie wiedział :))

 

Raczej czujnik jest OK gdyż przepływ oleju w czujniku jest tak powolny, że chwilowy przechył nie powoduje jego załączenia (no chyba, że 5 min)

A jeśli komunikat wyświetla się po przekręceniu stacyjki po całej nocy stania na płaskim? Olej w misce wtedy jest co mogłoby wskazywać jednak na zwalony czujnik... Czy istnieje jakaś możliwość reanimowania tego czujnika czy pozostaje tylko wymiana?

 

Ale jak wyświetli się komunikat to sprawdź poziom oleju na włączonym silniku.. może pompa tak bardzo ssie olej, że w misce nie masz oleju

A jak na pracującym silniku wyjmę bagnet to jaki powinien być poziom oleju na nim żeby było dobrze?

 

prawdopodobnie wtyczka zardzewiała - są w niej 3 przewody jeden z nich to masa od silnika i tu także może byc problem... czasami silnik gubi masę...

Ale jak silnik gubi masę to czy możliwe jest żeby objawiało się to tylko wyświetlaniem komunikatu o oleju? Nie powinienem zauważyć jakichś innych objawów? Np. szarpania silnika albo coś w ten deseń...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Ja mialem to samo w E34 - ten sam komunikat wyswietlal sie szczegolnie czesto jak ja pocisnelem troche albo np przejechalem 200 KM bez przystankow - wszystkie czujniki byly ok - wszystko po prostu w super stanie - rozwiazaniem byla wymiana oleju z Castrola SLX na Mobila1 5W50 - od teh pory nigdy mi sie nie zaswiecil ten komunikat. Sam nie wiem dlaczego :?:

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

"Oil engine low" - walczyłem z Tym czujnikiem i doszedłem do wniosku, że mam dobry czujnik - a złe nastawienie :)

 

Czujnik ma 3 przewody (jak juz pisałem).

Wymontowałem go i sprawdziłem na stole.

Zasada działania jest taka, ze wewnątrz jest pływak który unoszony jest przez olej...

Olej dostaje się do wnętrza przez malutkie otworki - i dlatego jego przepływ jest dość powolny...

 

Jak pływak jest na dole (czujnik stoi na stole) - to na wtyczce 2 piny są zwarte a pomiędzy nimi a 3 pinem jest jakis opór.

Jak czujnik stoi na "głowie" to jest odwrotnie... 2 piny dają opór a z 3 pinem sa zwarte...

 

Możliwe awarie są następujące:

1. był taki "syf" w oleju, że pływak ma utrudnioną możliwość przemieszczania się w czujniku... (wtedy nie jest tak strasznie - bo trzeba tylko go rozebrać i przemyć...)

 

2. wszystko fajnie działa ale pomiędzy czujnikiem a komputerem jest przerwa (tu pisałem o masie, ale może też byc inne - mechaniczno-elektryczne - uszkodzenie, np: zaśniedziałe wtyczki, przepalony przewód)

 

3. czujnik nie wykazuje zmian stanu na pinach podczas obracania po jego przemyciu - ma walnięte kontraktrony i nadaje się na śmietnik... - i Tu znasz odpowiedź sam.. :(

 

Musisz przetestować czujnik... instalacje także możesz przetestować (jak chcesz podeśle Ci schemat instalacji)

 

Komputer wskazuje tę usterkę, tylko przy włączeniu zapłonu i przy jego wyłączeniu (tak to ma być.. podczas jazdy nigdy mi się nie zapalił... )

Podczas jazdy to zapala się tylko komunikat jak ciśnienie oleju spadnie - co może być związane z jego poziomem w silniku - wyciek albo awaria pompy...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Marcin, dzięki za informacje. Najgorzej że nie mam dostępu do kanału więc muszę liczyć na pomoc mechanika...

 

A przy okazji - może w E32 750 jest inaczej niż w E34 525... Pisałeś, że wymontowanie czujnika wiąże się z utratą oleju. Mechnicy wymontowali mi czujnik i oleju nie spuszczali :? Zaczynam się zastanawiać jak to możliwe, przecież czujnik (jak rozumiem) jest na dole miski?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Marcin, dzięki za informacje. Najgorzej że nie mam dostępu do kanału więc muszę liczyć na pomoc mechanika...

 

A przy okazji - może w E32 750 jest inaczej niż w E34 525... Pisałeś, że wymontowanie czujnika wiąże się z utratą oleju. Mechnicy wymontowali mi czujnik i oleju nie spuszczali :? Zaczynam się zastanawiać jak to możliwe, przecież czujnik (jak rozumiem) jest na dole miski?

 

nie wiem jak to możliwe.. sprawdziłem w ETK i dla 525 M50 czujnik jest identyczny jak w E32 ... i montowany jest na samym dnie miski olejowej...

Wyjęcie czujnika jest możliwe bez kanału.. :) kładziesz się na ziemi i odkręcasz...

 

Jaki masz dokładnie samochód to sprawdze gdzie dokładnie jest ten czujnik...!!

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Mechnicy wymontowali mi czujnik i oleju nie spuszczali :? Zaczynam się zastanawiać jak to możliwe, przecież czujnik (jak rozumiem) jest na dole miski?

 

Miałem kiedyś komunikat "Oil Pressure...", wymieniłem olej na mineralnego Mobila i błąd zniknął, wygląda na to że są dwa czujniki oleju, jeden do poziomu a drugi do ciśnienia.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
Mechnicy wymontowali mi czujnik i oleju nie spuszczali :? Zaczynam się zastanawiać jak to możliwe, przecież czujnik (jak rozumiem) jest na dole miski?

 

Miałem kiedyś komunikat "Oil Pressure...", wymieniłem olej na mineralnego Mobila i błąd zniknął, wygląda na to że są dwa czujniki oleju, jeden do poziomu a drugi do ciśnienia.

 

czujnik ciśnienia jest w okolicy filterka oleju ( w jego obudowie )

czujnik poziomu jest na dnie miski

:)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
nie wiem jak to możliwe.. sprawdziłem w ETK i dla 525 M50 czujnik jest identyczny jak w E32 ... i montowany jest na samym dnie miski olejowej...

Wyjęcie czujnika jest możliwe bez kanału.. :) kładziesz się na ziemi i odkręcasz...

 

Jaki masz dokładnie samochód to sprawdze gdzie dokładnie jest ten czujnik...!!

Mam E34 525iA M50 z 1992 r. (chyba z marca).

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Mam E34 525iA M50 z 1992 r. (chyba z marca).

 

No to dokładnie jest on na dnie miski.. widać go od spodu... osłonięty jest blaszką z 3 śrubami.. odkręcasz i wylatuje czujnik i... olej... :)

 

Part No: 12 61 1 748 193 (old: 12 61 1 735 398)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No to zaczynam podejrzewać, że w warsztacie zrobili mnie w konia... Bo jakoś nie zauważyłem żeby spuścili olej, a już na pewno go nie wlewali do silnika... Oj, niepodoba mi się to... :evil:

 

Spróbuję w takim razie umówić się na jutro do innego mechanika i zobaczymy co on zaproponuje...

 

Na razie dzięki Marcinie na pomoc :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
No to zaczynam podejrzewać, że w warsztacie zrobili mnie w konia...

 

może chodziło im o jakis inny czujnik?? dlatego podałem Part No.. tego o czym ja mówie..:)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

No... wydaje się, że sprawa się wyjaśniła... :)

 

Teraz wyjdę na kompletnego ignoranta w zakresie obsługi samochodu. :P Po wizycie u kolejnego mechanika okazało się, że mam za mało oleju w silniku :lol: Tym bardziej jestem zły na warsztat BMW Osowiecki że chcieli mi wcisnąć nowy czujnik za 500 PLN... :evil:

 

Zazwyczaj sprawdzałem ilość oleju po kilku godzinach stania. I na bagnecie ślad oleju był w połowie między kreseczkami. Mechnik stwierdził że dobrze jest sprawdzić tak z 10 minut po zgaszeniu silnika. Okazało się że mam oleju poniżej minimum. Więc dolałem ok. 0.5 litra i od piątku komunikat nie wyskoczył ani razu... :D

 

Jeżdżę samochodami od 10 lat codziennie. Przejechałem w tym czasie ok. 220 kkm i okazało się że nie umiem sprawdzić poziomu oleju w silniku :shock: :lol:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Zazwyczaj sprawdzałem iloć oleju po kilku godzinach stania. I na bagnecie lad oleju był w połowie między kreseczkami.

- i tak powinno być! U mnie tak jest.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mnie też zawsze wydawało się, że tak powinno być. Ale Check Control się burzył. Dolałem 0.5 litra oleju. Po kilku godzinach stania poziom na bagnecie sięga górnej kreski. Ale za to nie wyświetla się komunikat... :?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Mnie też zawsze wydawało się, że tak powinno być. Ale Check Control się burzył. Dolałem 0.5 litra oleju. Po kilku godzinach stania poziom na bagnecie sięga górnej kreski. Ale za to nie wyświetla się komunikat... :?

 

Jest tak dlatego, że olej długo skapuje do miski z której jest pompowany na górę... mozliwe, że masz trochę pozatykane niektóre kanały w silniku którymi olej spływa... proponuje przy najbliższej wymianie zrobić pożądne płukanie silnika... (ale na własną odpowiedzialność.. - bo mogą uszczelki i uszczelniacze puścić...) :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.