Skocz do zawartości

F15 z silnikiem benzynowym czy to ma sens.


wqgcnmn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

"Ciekawe ile by fajczyl w F15:) Chyba by trzeba go krecic do wysokich bo krzywa momentu by na ta mase mogla nie starczyc..."

 

 

tu sie niezgodze, bo z tym silnikiem juz mam sporo do czynienia, w ciezkich autkach, i powiem daje rade...od 1200 obrotow, czuc ze ciagnie ....tu wlasnie jest roznica z 28i, bo jezdzielem tym silnikiem ...i faktycznie zeby szedl trzeba bylo go wysoko trzymac. Co do spalania do mozna po miescie wyciagnac 10 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciekawe ile by fajczyl w F15:) Chyba by trzeba go krecic do wysokich bo krzywa momentu by na ta mase mogla nie starczyc..."

 

 

tu sie niezgodze, bo z tym silnikiem juz mam sporo do czynienia, w ciezkich autkach, i powiem daje rade...od 1200 obrotow, czuc ze ciagnie ....tu wlasnie jest roznica z 28i, bo jezdzielem tym silnikiem ...i faktycznie zeby szedl trzeba bylo go wysoko trzymac. Co do spalania do mozna po miescie wyciagnac 10 l.

 

 

Też mi się tak wydaję spalanie na poziomie 20l na 100 w silniku 50i jest mocno przesadzone, myślę że to będzie przedział 10-15l w zależności od trasa, tryb mieszany, miasto. :D

 

Do aiho gratuluję ładnego samochodu 5GT 35i w galerii i opisie jaki umieściłeś zmieniłbym tylko 3 rzeczy fotele zamiast sportowych to komfortowe, lepszy system audio oraz wyrzucił bym Adaptive drive a zamiast tego wziął mniejsze felgi 18 zamiast 19. Powiedz tylko jeszcze jak kształtuje ci się spalanie w tym silniku, a zdaję sobie z tego sprawę że F15 to inny środek ciężkości zdecydowanie większe i cięższe auto, ale zawsze jakieś porównanie bym miał ponieważ osób które mają silniki benzynowe w swoim BMW na tym forum jest tyle co kot napłakał. :D

Oraz fakt kultura pracy silnika benzynowego oraz dzwięk szczególnie w 50i oraz w M-ce piękna sprawa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciekawe ile by fajczyl w F15:) Chyba by trzeba go krecic do wysokich bo krzywa momentu by na ta mase mogla nie starczyc..."

 

 

tu sie niezgodze, bo z tym silnikiem juz mam sporo do czynienia, w ciezkich autkach, i powiem daje rade...od 1200 obrotow, czuc ze ciagnie ....tu wlasnie jest roznica z 28i, bo jezdzielem tym silnikiem ...i faktycznie zeby szedl trzeba bylo go wysoko trzymac. Co do spalania do mozna po miescie wyciagnac 10 l.

 

Aiho... miałem na myśli motor kolegi qbix'a ... v8 4.0 z m3 - tylko teoria wiadomo, bo nie ma takiej opcji ...

 

Chodziło mi o to że taki motor bez doładowania trzeba by zapewne wyżej kręcić (teoretycznie) w takim ciężkim wozie jak F15...

Podejrzewam że 35i ma większy zakres użytecznych obrotów z dołu niż motor z M-ki ?? Mylę się?

Tak mi sie wydaje bo M3 nie jeździłem ale podejrzewam że on żyje na górze i wtedy pali...

 

Swoją drogą jestem pod wrażeniem Twoich wyników z 35i typu 10 w mieście. Pamiętam że już kiedyś wspominałeś o tym odnośnie x6. Aż sie wierzyć nie chce. Fajnie.

Edytowane przez ///MM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciekawe ile by fajczyl w F15:) Chyba by trzeba go krecic do wysokich bo krzywa momentu by na ta mase mogla nie starczyc..."

 

 

tu sie niezgodze, bo z tym silnikiem juz mam sporo do czynienia, w ciezkich autkach, i powiem daje rade...od 1200 obrotow, czuc ze ciagnie ....tu wlasnie jest roznica z 28i, bo jezdzielem tym silnikiem ...i faktycznie zeby szedl trzeba bylo go wysoko trzymac. Co do spalania do mozna po miescie wyciagnac 10 l.

 

 

Też mi się tak wydaję spalanie na poziomie 20l na 100 w silniku 50i jest mocno przesadzone, myślę że to będzie przedział 10-15l w zależności od trasa, tryb mieszany, miasto. :D

 

Do aiho gratuluję ładnego samochodu 5GT 35i w galerii i opisie jaki umieściłeś zmieniłbym tylko 3 rzeczy fotele zamiast sportowych to komfortowe, lepszy system audio oraz wyrzucił bym Adaptive drive a zamiast tego wziął mniejsze felgi 18 zamiast 19. Powiedz tylko jeszcze jak kształtuje ci się spalanie w tym silniku, a zdaję sobie z tego sprawę że F15 to inny środek ciężkości zdecydowanie większe i cięższe auto, ale zawsze jakieś porównanie bym miał ponieważ osób które mają silniki benzynowe w swoim BMW na tym forum jest tyle co kot napłakał. :D

Oraz fakt kultura pracy silnika benzynowego oraz dzwięk szczególnie w 50i oraz w M-ce piękna sprawa. :D

 

no różnica w masie to całe 90 kilo buehehe. 5 gt dluzsza o 118 mm, węższa o 44mm no i faktycznie jest niższa o 20 cm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciekawe ile by fajczyl w F15:) Chyba by trzeba go krecic do wysokich bo krzywa momentu by na ta mase mogla nie starczyc..."

 

 

tu sie niezgodze, bo z tym silnikiem juz mam sporo do czynienia, w ciezkich autkach, i powiem daje rade...od 1200 obrotow, czuc ze ciagnie ....tu wlasnie jest roznica z 28i, bo jezdzielem tym silnikiem ...i faktycznie zeby szedl trzeba bylo go wysoko trzymac. Co do spalania do mozna po miescie wyciagnac 10 l.

 

Aiho... miałem na myśli motor kolegi qbix'a ... v8 4.0 z m3 - tylko teoria wiadomo, bo nie ma takiej opcji ...

 

Chodziło mi o to że taki motor bez doładowania trzeba by zapewne wyżej kręcić (teoretycznie) w takim ciężkim wozie jak F15...

Podejrzewam że 35i ma większy zakres użytecznych obrotów z dołu niż motor z M-ki ?? Mylę się.

Tak mi sie wydaje bo M3 nie jeździłem ale podejrzewam że on żyje na górze i wtedy pali...

 

Swoją drogą jestem pod wrażeniem Twoich wyników z 35i typu 10 w mieście. Pamiętam że już kiedyś wspominałeś o tym odnośnie x6. Aż sie wierzyć nie chce. Fajnie.

 

 

W danych katalogowych piszę że spalanie w mieście w modelu 35i to 11l, a w modelu 50i dokładnie 14l. Więc nie rozumiem skąd bierzecie te mityczne 20l. Macie tu w linkach dane techniczne tych dwóch pojazdów.

http://autanowe.mojeauto.pl/samochody-osobowe/konfigurator/170615/?pageParam=&marka[0]=8&model[0]=68&pojemnoscOd=0&pojemnoscDo=0&skrzyniaBiegow=0&cenaDo=500001&topmenu=index&sortResults=cena_asc&page=1&searchType=basic&numberOfResults=10&controller=search

http://autanowe.mojeauto.pl/samochody-osobowe/konfigurator/170617/?pageParam=&marka[0]=8&model[0]=68&pojemnoscOd=0&pojemnoscDo=0&skrzyniaBiegow=0&cenaDo=500001&topmenu=index&sortResults=cena_asc&page=1&searchType=basic&numberOfResults=10&controller=search

Po za tym nie jezdzi się tylko w mieście ale także po za miastem więc realne spalanie może być nawet ciut niższe niż to katalogowe, po za tym zawsze można samemu zredukować spalanie stosując zasady Eco Drivingu, jazda na luzie, jazda spokojna itp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Też mi się tak wydaję spalanie na poziomie 20l na 100 w silniku 50i jest mocno przesadzone, myślę że to będzie przedział 10-15l w zależności od trasa, tryb mieszany, miasto. :D''

 

 

 

 

 

Szanowny Kolego ,nie wiem ile pali silnik 50i ,ale w podanym przedziale to mieści się mój silnik (28i) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Też mi się tak wydaję spalanie na poziomie 20l na 100 w silniku 50i jest mocno przesadzone, myślę że to będzie przedział 10-15l w zależności od trasa, tryb mieszany, miasto. :D''

 

 

 

 

 

Szanowny Kolego ,nie wiem ile pali silnik 50i ,ale w podanym przedziale to mieści się mój silnik (28i) :D

 

Ale w mieście czy trybie mieszanym.

Po za tym nie jezdzi się tylko w mieście ale także po za miastem więc realne spalanie może być nawet ciut niższe niż to katalogowe, po za tym zawsze można samemu zredukować spalanie stosując zasady Eco Drivingu, jazda na luzie, jazda spokojna itp. :)

 

Spalanie to jest najmniejszy problem przy takim przebiegu, albo nawet mniejszym mam jeszcze inne auta w domu, to tak jak ktoś mądrze napisał ubezpieczenie za cały rok wyjdzie więcej niż koszty rocznego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"jazda na luzie" - tzn. jazda na "N" neutral czy z reka za szyba (tzw. zimny lokiec)?

 

prawie najdluzszy jak do tej pory watek na subforum F15... bosze, co za emocje...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jazda na luzie" - tzn. jazda na "N" neutral czy z reka za szyba (tzw. zimny lokiec)?

 

prawie najdluzszy jak do tej pory watek na subforum F15... bosze, co za emocje...

 

 

No po prostu przykładowo jak jest zjazd z górki to nie trzeba wciskać pedału gazu, tak jest na manualu ale w automacie nie wiem w każdym bądź razie w F15 jest tylko automatyczna skrzynia biegów więc będę musiał się nauczyć jezdzić ze skrzynią automatyczną.

A co do zmniejszenia spalania to jest kilka rozwiązań zmniejszenie przebiegów, spokojna jazda bez ostrego ruszania spod świateł, no i coś by się jeszcze znalazło. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właściwie mógłbym też wymontować silnik i pchać z górki ,to dopiero byłaby oszczędność :D

Arcyciekawe wywody Kolegi ,ale ja już nie mogę...

Radzę wrzucić w Google (to taka wyszukiwarka) :wink: ,,benzyna czy diesel'' i kilka lat czytania wyników zapewnione. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właściwie mógłbym też wymontować silnik i pchać z górki ,to dopiero byłaby oszczędność :D

Arcyciekawe wywody Kolegi ,ale ja już nie mogę...

Radzę wrzucić w Google (to taka wyszukiwarka) :wink: ,,benzyna czy diesel'' i kilka lat czytania wyników zapewnione. :duh:

 

Myślę że że nie będzie tak źle z tym spalaniem przecież cały czas biorę pod uwagę również silnik 35i który de facto będzie palił mniej niż 50i.

A diesla sobie odpuszczam więc Google nie będzie mi potrzebne.

A jazdę na luzie tzw. zimny łokieć stosuje najczęściej w lecie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby 50i lub 4.4v8 paliło 10-15l to ja teraz nie jeździłbym 3.0d. Mój 3.0d w trasie pali 10 a w mieście 12-13. Dodam, że to jest normalne obchodzienie się z gazem i w trasie trzymanie 110km/h na tempomacie. Robię troszkę km i akurat temat paliwa jest dla mnie troszkę ważny ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię 8 tysięcy tak

Przy takim przebiegu rocznym ja bym brał silnik od airwoolfa lub dreamlinera. Po drugie czuję, że jak piszesz " kupuję nowe f15" to się właśnie masturbujesz. Prosimy o zejście na ziemie.

 

 

Założyłem przebiegi na poziomie 8 tysięcy km rocznie, ale jeżeli nie będę się pozbywał obecnego samochodu i czasem będę do niego wsiadał to one mogą być o nawet 1-2 tysiąca km rocznie mniejsze więc temat spalania też mnie nie rusza, a katalogowe spalanie 50i w mieście to 15l na 100 więc chyba nie jest tak źle sprawdź sam co producent pisze w katalogach do F15.Reszty wypocin nie komentuje.

 

Masz tu spalanie modelu 50i jak byk piszę 14l ale i tak nie ma to najmniejszego znaczenia jak dla mnie może palić nawet 25l.

http://autanowe.mojeauto.pl/samochody-osobowe/konfigurator/170617/?pageParam=&marka[0]=8&model[0]=68&pojemnoscOd=0&pojemnoscDo=0&skrzyniaBiegow=0&cenaDo=500001&topmenu=index&sortResults=cena_asc&page=1&searchType=basic&numberOfResults=10&controller=search

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega, ma zadatki na polityka. Po opluciu nadal kulturalnie się wypowiada, bo przecież to codzienność. Ja też się nie wypowiem do tego co odpisałeś itp bo doznałem paraliżu mózgu po tym jak kazałeś mi czytać spalania katalogowe podawane przez producentów. Kolego kup f15 i mnie zaproś do siebie na grilla to sobie go potestujemy ;) Poproszę tylko o dowód rej z właścicielem takim jaki widnieje w Twoim dowodzie osobistym ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.