Skocz do zawartości

silnik x25d - opinie


emispc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
od 1 sierpnia nowy silnik 25d do X5 231KM i 500Nm - powiem ze będzie fajnym wyborem dla spokojnej X5

 

maja skąd wziąłeś te 500 Nm? z tego co znalazłem w necie ma mieć dalej 450 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

bimmerpost.com

 

The most powerful representative of the new generation of four-cylinder diesel engines will make its debut in the Sports Activity Vehicle segment in August 2015. The 170 kW/231 hp power unit featured in the four-cylinder versions of the BMW X5 is particularly effective not only as a result of its maximum power output, but also thanks to a 500 Nm increase in maximum torque and an exceptionally high degree of efficiency. The new BMW X5 sDrive25d and the new BMW X5 xDrive25d accelerate from 0 to 100 km/h in 7.7 seconds. Fuel consumption and emission levels of both SAV models range from 5.4 to 5.3 litres/100 km and 141 to 139 grams/km for the BMW X5 sDrive25d and 5.6 to 5.6 litres/100 km and 148 to 146 grams/km for the BMW X5 xDrive25d; figures according to EU test cycle, depending on selected tyre size).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

szukam dla Żony X5 F15 7 osobowej i znalazłem w Krakowie u Dobrzańskiego.

 

NIestety samochód wyposażony w standardowe fotele :( w swojej F10 mam komforty i są super - pytanie czy standardowe nie będą dla Żony za słabe?

 

Prośba o opinię dot. standardowych foteli w F15.

 

W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 25d ma już 2 miesiące, przejechałem w tym czasie 7000m. Do tej pory, poza jednym "ekscesem", żadna usterka nie ujawniła się. Ten jeden raz polegał na tym, że w czasie jazdy, komputer zasygnalizował ograniczenie obrotów silnika i prędkości do 80 km/godz. Po zatrzymaniu auta i po ponownym uruchomieniu silnika problem ustąpił i już się nie powtórzył.

Wkurza mie jedno - to, że nie można na stałe wyłączyć fukcji auto-start-stop. Wyłączanie jej po każdym uruchomieniu silnika jest upierdliwe. Oszczędności paliwa są minimalne, natomiast ma to wpływ zużycie rozrusznika, akumulatora, sprężarki itp. Taki kolejny wymysł obrońców środowiska.

Moje uwagi odnośnie silnika 25d: w porównaniu do 30d F70 kolegi, różnica w dynamice praktycznie niezauważalna. Natomiast wyciszenie wnętrza jest znacznie lepsze. Mój samochód w trasie (V max do 150 km/h) zużywa ~8,5 l/100 km, natomiast przy jeździe w mieście wychodzi mi około 10. Od początku eksploatacji średnie zużycie mam 9,7.

Auto jest wystarczająco żwawe, w F15 z 3-litrowym motorem byłoby napewno lepiej, ale ten silnik "daje radę". Ja jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem swoim x25d okolo 18000km. Silnik oczywiscie daje rade, ale na niskich obrotach, przy ruszaniu, czuje sie, ze nadanie ruchu takiej masie pojazdu jest dla niego wysilkiem. Nie jest to zadne wycie ani nic z tych rzeczy, ale slychac, ze dopiero po wprawieniu pojazdu w ruch, kiedy skrzynia zmieni bieg na wyzszy, praca silnika nabiera lekkosci i dynamiki. To sprawilo, ze jakos podswiadomie az do niedawna jezdzilem bardzo delikatnie, staralem sie oszczednie dociskac pedal gazu, przyspieszac plynnie, nie pastwic sie nad silnikiem. Zdalem sobie jednak sprawe, ze jezdze po emerycku, zbyt zachowawczo, pozbawiam sie frajdy z jazdy i nie wykorzystuje mozliwosci jakie sa w tym silniku. Nie wiem z czego to wynikalo, moze to dlatego, ze przesiadlem sie z sedana, gdzie co prawda stosunek mocy do masy pojazdu byl podobny, ale moze ze wzgledu na nizej polozony srodek ciezkosci i typ nadwozia jakos latwiej mi bylo jezdzic agresywniej. W X5 z takim silnikiem jakos nie mialem na to odwagi. Kiedy jednak w koncu zaczalem jezdzic smielej przekonalem sie, ze ten silnik z latwoscia umozliwia dynamiczna jazde, samochod zbiera sie zwawo, przyspieszenie jest bardzo dobre, potrafi miło docisnac w fotel. Wniosek jest taki, zeby nie cackac sie i nie ograniczac tylko po prostu jezdzic w swoim stylu, bo ten silnik na to pozwala.

 

Jesli chodzi o spalanie to mam podobne do tego, o ktorym pisze januszm. Ogolne spalanie od poczatku to jakies 8,5 l/100km, w miescie okolo 10 litrow. Te wartosci akurat uwazam za rozczarowujace, liczylem, ze bedzie lepiej, no ale z drugiej strony... jezdze albo w intensywnym ruchu miejskim (korki), albo po autostradach z dosc duzymi predkosciami. Praktycznie nie mam okazji sprawdzic spalania w naturalnej trasie, gdzie jechalbym caly czas setką.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja 25d ma już 2 miesiące, przejechałem w tym czasie 7000m. Do tej pory, poza jednym "ekscesem", żadna usterka nie ujawniła się. Ten jeden raz polegał na tym, że w czasie jazdy, komputer zasygnalizował ograniczenie obrotów silnika i prędkości do 80 km/godz. Po zatrzymaniu auta i po ponownym uruchomieniu silnika problem ustąpił i już się nie powtórzył.

Wkurza mie jedno - to, że nie można na stałe wyłączyć fukcji auto-start-stop. Wyłączanie jej po każdym uruchomieniu silnika jest upierdliwe. Oszczędności paliwa są minimalne, natomiast ma to wpływ zużycie rozrusznika, akumulatora, sprężarki itp. Taki kolejny wymysł obrońców środowiska.

Moje uwagi odnośnie silnika 25d: w porównaniu do 30d F70 kolegi, różnica w dynamice praktycznie niezauważalna. Natomiast wyciszenie wnętrza jest znacznie lepsze. Mój samochód w trasie (V max do 150 km/h) zużywa ~8,5 l/100 km, natomiast przy jeździe w mieście wychodzi mi około 10. Od początku eksploatacji średnie zużycie mam 9,7.

Auto jest wystarczająco żwawe, w F15 z 3-litrowym motorem byłoby napewno lepiej, ale ten silnik "daje radę". Ja jestem zadowolony.

 

 

Przeprogramowanie funkcji Start/Stop w ASO ok. 1200zl po za 300-500PLN - warto to zrobić .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za nowe wieści...cieszy że silnik na dłuższą metę daje rade i nikt się nie załamał :) spalaniem najmniej się martwiłem bardziej interesowało mnie czy ten silnik wystarczy do codziennej jazdy i nie męczy ani auta ani kierowcy :) pozostaje cierpliwie czekać na auto :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
W ASO? A co z gwarancją?

 

Jak zrobisz to w ASO to nic nie tracisz, zresztą nie wyłączają całkowicie tylko uruchamiają pamięć ostatniej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO? A co z gwarancją?

 

Jak zrobisz to w ASO to nic nie tracisz, zresztą nie wyłączają całkowicie tylko uruchamiają pamięć ostatniej pozycji.

 

niezła cena :mad2: za tak wielką modyfikację softu, IMO powinni to robić za darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie czy szykuje się jakiś facelifting? w X5 czy na razie nie ?

 

Model z 2013 roku, ktory upowszechnil sie w 2014 a w 2015/16 mialby miec full LCI (lifting)? Raczej nie. Tutaj pierwsze wiesci na temat modelu 2016.

http://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1140573

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ktoś obecnie czeka na f15 25d ja czekam już prawie 4 miesiące i mam czekać dodatkowe 3 miechy z powodu zmiany w silniku 25d przewidywany termin z czerwca zmienił się na wrzesień ktoś coś wie ciekawego czy broker robi mnie w ciula ... ???

 

A ile wyszło taniej u brokera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze broker czekal na zebranie grupy albo auto wyladowalo w ktoryms salonie na wystawe. Podobno tak sie robi. Sam kupowalem przez brokera i tez czekalem dlugo, ok 5 mcy. Ale dla ok 10% rabatu bylo warto (wszystkie salony oferowaly max 3%) a odbior samochodu i tak nastapil w aso zgodnie z procedura - show z plachta itp :)
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że we wrześniu zaczyna się produkcja mocniejszego o 12km silnika 25d, (będzie 230 KM; 500nM) ewidentna reakcja na wejście Volvo XC90 20d 225KM auto będzie miało zmienione detale (przyciski i takie tam pierdółki w kabinie) BMW robi średnio tak co 2 lata z każdym modelem, X5 natomiast nie przejdzie faceliftingu, który jest spodziewany na koniec 2016 lub nawet druga połowa 2017. Nie mam wiedzy i informacji na temat systemu nawigacji kiedy wejdzie ten z nowej "7" czy już teraz, czy dopiero po fl. to samo dotyczy nowego systemu parkowania w garażu oraz wspomagania prowadzenia na autostradzie z prędkościami pow 60 km/h.

 

Trochę może poza tematem głównym ale wspominacie tu o rabatach i gdzie lepiej. Ja u autoryzowanego dealera dostałem oprócz mojego stałego korporacyjnego (podkreślam konkretnego rabatu) dodatkowy rabat po 1 tys za każdego "utraconego" konia mocy - wiec świadomie nie czekałem na produkcję wrześniową tylko od kilku dni śmigam nowym autem.

Jeśli chodzi o brokerów to polecam jeżeli nie zamawiacie auta do produkcji tylko wybieracie w ofertach wyprodukowanych aut, tu rabaty od cen katalogowych są bardzo korzystne!!!

Nie polecam w obecnej sytuacji zamawiania auta do produkcji ponieważ czas oczekiwania jest różny a do tego dopadają was różnice kursowe.

Kolega kupił dla żony Audi Q5 u brokera - bez problemowo i jest bardzo zadowolony. po kilku latach nadszedł czas na nowe X5 dla niego, więc rok temu udał się do salonu aby pojeździć i obadać auto. Zaproponowano mu rabat 6% (przed podwyżką cen w salonie). Zdecydowany udał się do swojego sprawdzonego brokera który zaproponował 14% rabatu od ówczesnej ceny. Decyzja była szybka. Czas oczekiwania na auto niestety się dłużył i trwał ponad 5 miesięcy ale przecież 14%... niestety gdy auto było już dostępne kolega się zdziwił kwotą jaką miał zapłacić. Różnice kursowe na parze USD/EUR (auto produkowane w USA) a następnie EUR/PLN w połączeniu z brokerem który w 25 stronicowej umowie wielokrotnie się zabezpieczył przed taką ewentualnością sprawiły że ostateczna cena była na poziomie zbliżonym do proponowanej przez dealera. Ostatecznie Broker częściowo odpuścił, a Kolega namówił mnie żebym jednak zamówił w salonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.