Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ISTA P online https://www.youtube.com/watch?v=cV6ww8kWk2w

zobaczcie tam nie ma icom tylko jakaś inna głowica

 

zaskoczyłeś mnie Din76, że ty nie wiesz iż BMW również działa z interfejsem, który obsługuje standard J2534 ;)

 

troche więcej informacji:

https://oss.bmw.de/open/legal/techRequirements.jsp

Dla potrzeb diagnostyki i programowania pojazdu konieczne jest użycie następującego interfejsu Vehicle Communication Interfaces (VCI):

ICOM (zalecane przez BMW)
Do połączenia modułu ICOM z komputerem PC potrzebne jest kolejne złącze sieciowe

Narzędzie Passthrough Tool (PTD), które musi być kompatybilne ze standardem SAE-J2534 (np. od producenta Drew Technologies, I+ME ACTIA)
Do połączenia narzędzia PTD potrzebne jest wolne odpowiednie złącze w zależności od danych producenta (np. RS232 lub USB)
Wymagany jest sterownik PTD producenta, który należy zainstalować zgodnie z instrukcją użytkownika systemu OSS
Przed zakupem komputera/systemu operacyjnego należy uwzględnić także wymagania techniczne producenta narzędzia PTD (np. istnieją takie narzędzia PTD, które nie są kompatybilne z systemem Windows 7 Professional © 64-bit.)
Nie należy obsługiwać narzędzi PTD poprzez złącze Bluetooth

 

http://www.boschdiagnostics.com/pro/j2534-faqs

http://www.drewtech.com/technician/introduction/whatisj2534.html

Opublikowano
a po co komu to ? icom robi wszysko jak powinien

 

co ma piernik do wiatraka...???

Czytaj uważnie o czym piszemy.

Opublikowano

witam .

ma ktos instrukcje do ista_P po polsku.

bo gosc ma e36 i z automatu na manual przerabia ,i mam mu pomöc to przeprogramowac .

czy tylko ADS w e36 wchodzi w rachube?

i czy moge to ncs zrobic? lepjej DIS jako retrofit?

czy istaP jako wymiana sterownika? ale jak wpisze wg vin to wyczyta ze byl automat,,jak to manualnie wpalic mu ten manual?

a jest jescze winkfp .cz y tym musze nowy soft mu wpalic ?chyba ma ms41.0,musze dokladnie zchekowac jaki ma silnik i sterownik

a drugi ziomek ma e87 320D 2008 rok 5 drzwi i zakoadowalem mu pare rzeczy (klapjace lusterka ,home i welcome licht)

ale chcial zeby tylne swiatla swiecily tylko LED,a swieca mu tylko tylne jezdne görne i dolne,opröcz tych led .czy mozna to przeprogramowac ?czy trzeba ciac kable :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
witam .

ma ktos instrukcje do ista_P po polsku.

bo gosc ma e36 i z automatu na manual przerabia ,i mam mu pomöc to przeprogramowac .

czy tylko ADS w e36 wchodzi w rachube?

i czy moge to ncs zrobic? lepjej DIS jako retrofit?

czy istaP jako wymiana sterownika? ale jak wpisze wg vin to wyczyta ze byl automat,,jak to manualnie wpalic mu ten manual?

a jest jescze winkfp .cz y tym musze nowy soft mu wpalic ?chyba ma ms41.0,musze dokladnie zchekowac jaki ma silnik i sterownik

a drugi ziomek ma e87 320D 2008 rok 5 drzwi i zakoadowalem mu pare rzeczy (klapjace lusterka ,home i welcome licht)

ale chcial zeby tylne swiatla swiecily tylko LED,a swieca mu tylko tylne jezdne görne i dolne,opröcz tych led .czy mozna to przeprogramowac ?czy trzeba ciac kable :mad2:

 

W e36 istaP Ci się nie przyda za bardzo, tam w dużej mierze jest eprom a nie eeprom, zmiana na manual - zmień ZCS.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie czy ista rheingold 3.41 ma opcje np kodowania swiatel etc.? Czy tylko diagnoza?

nie koduje, tylko diagnostyka i adaptacje .

 

Co to ZCs?

to samo co FA/VO opis wyposażenia ale w starszych modelach

składa się z 3 kodów GM SA VN jak uzywasz ncs ze starszymi modelami to widzisz jak zczytasz

od 31 do e53 z tym że od 2001 roku w E46 jest już FA zamiast ZCS

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakie wymagania sprzętowe ma rheingold? Mam starego lapka, system xp, ram 4GB (pewnie xp widzi jeszcze mniej), procesor w miare szybki 2GHz czy da radę na tym postawić rheingolda? Czy bez 64 bitowego systemu nie ma szans?

 

Gdzieś dawniej czytałem że ISTA itp. potrzebuje przynjamniej 6-8GB ramu i sporo wolnego miejsca na dysku? Ktoś ma praktyczne doświadczenia jak to na prawdę jest? Czy rheingold w ogóle nie ruszy czy też bedzie bardzo powolny jeśli laptop będzie ‘słaby’?

 

Czy w ogóle jest sens pchania się w ten program skoro już jest zastępownay czymś nowszym? Na razie, do diagnozy/kodowania e92 wystarcza mi dis/sss i inpa/ncs ale do f-series (byćmoże w przyszłości) to już za mało. Czy Rheingold posiada jakiś odpowiednik starego TIS'a z informacjami o naprawie, momenty dokręcania śrub itp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dasz rade zainstalować na XP chociaż nie będzie to łatwe instrukcje masz w tym temacie ale kilka stron wcześniej, poszukaj też kod aktywacyjny

też jest w tym temacie

Rheingold to ISTA D to że zmienili nazwę na ISTA+ to nic nie znaczy nadal jest to samo nawet pliki z nowego pasują do starego (jak ktoś umie przerobić)

zainstaluj sobie rheingold 3.41 wystarczy ci 3 GB do tego i 30GB wolnego miejsca na dysku C , po instalacji można zmniejszyć do 16 GB

usuwając zbędne języki

potrzebny jest ediabas 7.3.0 do niego i microsoft net framework 4

chodzi ze zwykłym interfejsem K- D-can , ICOM, ENET dla F serii

tak jest cała dokumentacja techniczna, ale nie do wszystkich modeli nie ma do tych starszych .

 

 

Panowie mam pytanie aktualizował ktoś ICOM firmvare przez rheingold ???

czy lepiej klasycznie przez przeglądarkę Internet explorer zrobić .

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź Din76.

Widzę że czeka mnie dużo pracy, chociaż mam nadzieję że będzie trochę łatwiej niż z instalacją dis.v39 :|

Opublikowano
Panowie mam pytanie aktualizował ktoś ICOM firmvare przez rheingold ???

czy lepiej klasycznie przez przeglądarkę Internet explorer zrobić .

 

Aktualizowałem oboma sposobami tylko przez przeglądarke dużo prościej ;) nie ma przeciwwskazań :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie to prościej jest przez rheingold tylko u mnie nie wykrywa icom jako firmware, ale Free w ista 3.52

obecne jest 138 Firmware 03-13-02 patrząc w przeglądarce ,

a już jest nowsze 03-14-03 ściągnąłem instalator icom firmvare BMW_ISPI_ICOM-FW_03-14-03

zainstalowało się ale nie ma jakieś aplikacji do aktualizacji , mi narazie z tym co ja mam wszystko chodzi

ale wychodzi Ista P 3.58 to pewnie do tego trzeba będzie zaktualizować , do isty D 3.54 pewnie też , ale nie ma bazy SQLitedbs do tego jeszcze.

Opublikowano
Jak dla mnie to prościej jest przez rheingold tylko u mnie nie wykrywa icom jako firmware, ale Free w ista 3.52

obecne jest 138 Firmware 03-13-02 patrząc w przeglądarce ,

a już jest nowsze 03-14-03 ściągnąłem instalator icom firmvare BMW_ISPI_ICOM-FW_03-14-03

zainstalowało się ale nie ma jakieś aplikacji do aktualizacji , mi narazie z tym co ja mam wszystko chodzi

ale wychodzi Ista P 3.58 to pewnie do tego trzeba będzie zaktualizować , do isty D 3.54 pewnie też , ale nie ma bazy SQLitedbs do tego jeszcze.

 

juz wyszła ;) juz mam zainstalowana.

Opublikowano
Dasz rade zainstalować na XP chociaż nie będzie to łatwe instrukcje masz w tym temacie ale kilka stron wcześniej, poszukaj też kod aktywacyjny

też jest w tym temacie

Rheingold to ISTA D to że zmienili nazwę na ISTA+ to nic nie znaczy nadal jest to samo nawet pliki z nowego pasują do starego (jak ktoś umie przerobić)

zainstaluj sobie rheingold 3.41 wystarczy ci 3 GB do tego i 30GB wolnego miejsca na dysku C , po instalacji można zmniejszyć do 16 GB

usuwając zbędne języki

potrzebny jest ediabas 7.3.0 do niego i microsoft net framework 4

chodzi ze zwykłym interfejsem K- D-can , ICOM, ENET dla F serii

tak jest cała dokumentacja techniczna, ale nie do wszystkich modeli nie ma do tych starszych .

 

 

Panowie mam pytanie aktualizował ktoś ICOM firmvare przez rheingold ???

czy lepiej klasycznie przez przeglądarkę Internet explorer zrobić .

 

a ten enet kabelek to tylko do eFek? ale diagnoza i kodowanie ,update? i motory bmw tez?bo koles sie pytal bo wie ze mam soft ,ale motory bmw maja obd2?

to musze miec kabel k+d can do aut od 2007.03? a extra do eFek jeszcze ENET?

a jak soft bym chcial se przerobic winOLS to jeszcze musze miec MPPS czy lepjej GALLETTO1260?

czy lepjej cos drozszego

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/smps-mpps-chiptuning-chip-tuning-obd-flasher-v-13-02-usb-can/407833280-223-3235

 

takie cos np .z pudeleczkiem na srodku..

 

czy gra nie warta swieczki i w mojej betce za duzo nie zwojuje softem? :norty:

pozdrawiam

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Jak dla mnie to prościej jest przez rheingold tylko u mnie nie wykrywa icom jako firmware, ale Free w ista 3.52

obecne jest 138 Firmware 03-13-02 patrząc w przeglądarce ,

a już jest nowsze 03-14-03 ściągnąłem instalator icom firmvare BMW_ISPI_ICOM-FW_03-14-03

zainstalowało się ale nie ma jakieś aplikacji do aktualizacji , mi narazie z tym co ja mam wszystko chodzi

ale wychodzi Ista P 3.58 to pewnie do tego trzeba będzie zaktualizować , do isty D 3.54 pewnie też , ale nie ma bazy SQLitedbs do tego jeszcze.

 

juz wyszła ;) juz mam zainstalowana.

Dzisiaj aktualizowałem Firmware swojego ICOMa przez ISTA +3.54.11 :D .Poszło bez problemu .Czas aktualizacji około 2 minuty :dance: .

Opublikowano

już nawet poszukać się Wam nie chce, a było kilka razy

nawet zacytuje ze strony 3

 

"Activities--->Function Structure-->drive-->diesel fuel electronics--->smooth-running control i tam masz korekcje wtryskow, testy dpf,przeplywka i jeszcze pare innych"

wwo_j
Opublikowano

Czy ktoś może mnie oświecić w temacie czy z Rheingold'a 3.41 powinienem korzystać(czy jest taka możliwość,że połączy mnie z bazą)będąc podłączonym do neta?

Można sprawdzić historię napraw?

Nie mogę sprawdzić czy się łączy,ponieważ nie mam sieci w garażu,normalnie w domu nie łączy się z netem.

I nie za"Chiny" nie mogę opanować jak sprawdzić wtryski w benzyniaku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej możesz tylko po marzyć, jedynie co można sprawdzić w ETK to wyposażenie fabryczne samochodu rozkodowanie VIN

łączy się z bazą danych i zczyutuje, ale o połączeniu się z BMW i przegląd historii serwisowej to nie da rady ,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.