Skocz do zawartości

Wymiana oleju w tylnym moście+ skrzyni biegów, co myślicie?


BarMoto

Rekomendowane odpowiedzi

mam sprawę. moja E36 ma już kilkanaście lat na karku, chce dla niej dobrze, chce żeby było wszystko z nią ok, i tak naszła mnie myśl żeby wymienić oleje skrzyni biegów + tylnego mostu.. wymieniam regularnie wszystkie filtry, plyny oleje itd, ale nigdy jeszcze powyższych olejów. a becie mam już 3 lata.

 

dodatkowo jeszcze skłania mnie ku temu (jeśli chodzi o skrzynię biegów np) że ciężko wchodzi 1..nie wtedy gdy auto stoi, tylko np jak redukuję np z 2...jak auto się porusza, jest w ruchu..i podobnie jest przy redukcji z 3 na 2.żeby 2 weszła jak masełko to muszę zwolnić np do 30-20km/h.. może jest ku temu inny powód ale może olej jest w opłakanym stanie i wymiana coś pomoże?

 

z kolei jeśli chodzi o tylny most, to czuje takie lekkie szarpnięcia zaraz po zmianie biegów, szczególnie jak silnik jest zimny.

czytałem na różnych forach że ludzie przy wymianie oleju są zszokowani stanem wylewanego w porównaniu z nowym..tak jak mówię nic przy tym nie robiłem 3 lata...a i pewności nie mam co do serwisowania poprzedniego właściciela.

 

jak myślicie pomogą wymiany tych olejów?

jest to drogie jeśli zdecydowałbym się u mechanika na wymianę? czy jednak na tyle proste żeby samemu zrobić, bo wystarczy tylko np wjechać na kanał? chociaż nie mam wprawy powiem szczerze...

 

i jakie wg was oleje są najlepsze??

z innych forum BMW dowiedziałem się że:

 

-do skrzyni biegów jeśli chodzi o E36 to tylko ATF kolor czerwony. ale czytalem ze tez sa jakies skrzynie z wydukiem MTF i ze tego sie nie wymienia bo to olej dożywotni-to prawda?

i ile wchodzi litrow?

 

-do tylnego mostu, mam E36 316i Compact czyli tam nie ma szpery czyli podobno tylko CASTROL SAF-XO 75W90, to jakiś olej specjalnie swtorzony do BMW i tylko do nich "pasuje".

i podobno wchodzi 1,2l do małego mostu montowanego w 316..

 

poratujcie radą bo mało się na tym znam.

mogę tego wszystkiego nie ruszać i zostawić tak jak jest, może to jest moja nadgorliwość, sam nie wiem. po prostu lubię wiedzieć że coś jest nowe/wymienione.

 

pozdro

BMW E36 316i Compact 97r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj śmiało - pogorszyć nic to nie pogorszy a może poprawi to z czym masz problem :) Będziesz mieć czyste sumienie . Nic nie jest wieczne - każdy olej traci swoje właściwości. Roboty z tym dużo nie ma - spokojnie Ci wystarczy kanał , zestaw kluczy , wiaderko i strzykawka :P :) I pamiętaj , zawsze najpierw poluzuj korek wlewu dopiero pózniej bierz się za korek spustu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh cenna uwaga kolegi wyżej z tymi korkami ;P ja dodam ze jedyną trudnością przy wymianie tych olei jest odkręcenie korków pamiętaj by dobrze oczyścić wrazie jak by nie szło postukaj młotkiem przez klucz a jak dalej nic to palnik i grać bo jak obrobisz korek to już może być problem ale myśle ze jak ktoś dokręcił wcześniej z głową to pójdzie ci łatwo :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A u mnie koreczki nie postawiły dużego oporu. Druga sprawa, że przez te korki mi się smarkał olej-z tego co czytałem to jest nagminne w tych skrzyniach. Więc po zalaniu olejów i dokręceniu korków warto odtłuścić i koreczki liznąć lekko silikonem(takim na jakie składa się np. dekle czy miski w ASB).
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne że jeżeli się nie zatrzymasz to cieżej wrzucić jedynke. Pierwszy bieg służy do ruszania i jest to pewne zabezpieczenie przed wrzuceniem wrzuceniem niższego biegu przy dużej prędkości obrotowej aby nie unicestwić rozrządu lub ogolnie silnika. Co do szarpania na zimnym to bym bardziej obstawiał tuleje na belce i wahaczach. Kiedy silnik jest zimny to ogolnie chodzi mniej płynnie a co za tym idzie każde odpuszczenie lub nagłe dodanie gazu wiążę się z szarpnięciem. Oczywiście zachęcam do zmiany oleju bo pewnie to pomoże. Ze swojej E30 wyciągnąlem: Skrzynia :połowa tego co tam miało być do tego w konsystencji galaretki. Most: Było równo tyle ile być miało ale olej miał 23 lata więc pewnie jego właściwości dawno poszły się ******. Co do pracy tychże podzespołów.... Nie odczułem różnicy. Chyba że mówimy o Ego.... to tak byłem dumny że tak dbam o samochód. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym redukowaniem z 2 na 1 to normalne, zabezpieczenie skrzyni przed rozwaleniem, bo jak kolega wyżej bardzo dobrze powiedział: jedynka jest tylko do ruszania, i wrzucać ja powinno się tylko praktycznie stojąc w miejscu bądź lekko się tocząc i analogicznie jest z redukcja z 3 na 2, skrzynia nie pozwala zredukować przy wyższych prędkościach >30 km/h żeby szlag jej nie trafił :P kiedyś na forum czytałem temat o gostku który przez przypadek na sile zredukował na 2 przy jakiejś tam prędkości i silnik nadawał się po tym tylko do wymiany, więc ten opór jest normalny ;)

Zmiana oleju dobrze zrobi skrzyni i mostowi na pewno :) A co do tych szarpnięć to kolega już napisał, że może to być podpora wału, tuleje na belce, ewentualnie łącznik skrzyni z wałem choć u mnie tylko że w coupe też stukało mi przy ruszaniu i okazało się że śruba na dyfrze się poluzowała i przy ruszaniu dyfer się poruszał i wydawał właśnie taki odgłos, po sprawdzeniu wszystkich śrub i zaklejeniu ich klejem do gwintów loctite 243 problem ucichł, to nic nie kosztuje wiec sprawdzić warto :P

Najlepiej wjechać na kanał niech jedna osoba lekko rusza autem a drugi w kanale nasłuchuje skąd dźwięk idzie ;)

 

Co do olejów, to tu wszystko jest napisane:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=62767

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to powiem Ci "rzadzik" że mnie uświadomiłeś teraz z tymi "blokadami skrzyni" podczas redukcji na 2 i 1....

zawsze myślałem że coś jest nie halo ze skrzynią, sprzęgłem itd..a tu takie zabezpieczenie wymyślili...hehe

 

dzięki za link.przyda się:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie ponad rok temu i zalałem Vavoline maxlife atf3 , Skrzynia odzyskała wigor biegi można wrzucać jednym palcem Polecam. Do skrzyni ręcznej zalewasz 1,1L ( wyjątkiem są 328 touring i 325 td i tds tam idzie 1,2l) Do mostu też 1,1L ( dane z instrukcji obsługi bmw e36)

http://allegro.pl/valvoline-atf-maxlife-1l-chrysler-atf-3-mercon-v-i3778063389.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia nie ma żadnych blokad zależnych od prędkości, jak nie chce redukować to znaczy że jest zużyta i tyle, ewentualnie sprzęgło nie wysprzęgla do końca. w mojej na przykład redukcja z 2 na 1 przebiega bez większych problemów przy rozsądnej prędkości. wymiana oleju niewiele pomoże na wytarte synchronizatory, prowadnice, koła zębate itd., ale przynajmniej przedłuży żywot skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wyżej ma racje skrzynia nie ma żadnych blokad ale redukcja zawsze stawia opór ponieważ jest duża różnica w prędkości obrotowej silnika i skrzyni zanim hamulec synchronizatora wyhamuje koła zębate wsadzenie biegu następuje z oporem wiec jest to normalne ze opór jest lecz dobra skrzynia nie powinna sprawiać większych oporów im ciężej tym synchronizatory bardziej zużyte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za życzliwe komentarze.

teraz już przekonałem się na 100% (po wizycie na Castrol Polska i dobraniu mojego auta)

wiem że muszą to być:

skrzynia begów- pomarańczowa nalepka, a taką mam :wink: Castrol Transmax Dex III Multivehicle ATF.

dyfer- Castrol Syntrax Longlife 75W-90

 

gra i buczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.