Skocz do zawartości

[E87] 116i - nieregularny klekot z silnika


stodoe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z forum.

Problem mam następujący: na zimnym silniku samochód pracuje wzorowo, jednak po przejechaniu kilku km, słychać wyraźny klekot przy ruszaniu i pracy silnika na niskich obrotach. Przypomina to klekot diesla i występuję sporadycznie: tylko na jedynce lub dwójce, przy schodzeniu z obrotów po dodaniu gazu na postoju, jeździe na niskich biegach. Szczególnie słychać ten dźwięk na wolnym biegu i po włączeniu klimatyzacji - wtedy praca silnika wywołuje ten klekot.

Myślałem nad rozrządem i wariatorem fazy paska lub może jakiś plastik uderza o pokrywę. Nie wiem, tam samo jak nie wie mój mechanik. Radzi rozbierać od góry po kolei i sprawdzać gdzie są luzy... Ma ktoś z Was pomysł, co to może być? Czy warto udać się do ASO po samą diagnozę?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Rozrząd do sprawdzenia. Jest też szansa, że silnik zanieczyszczony jest rzadką wymianą oleju co spowodowało niedrożność kanałów olejowych i napinacz łańcucha, oraz elektrozawory zmiany faz rozrządu nie dają rady :idea: Generalnie wizyta u mechanika, który zna temat valvetroników bardzo wskazana.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie,

odnośnie klekotu i silnika N45 - jeżeli słyszycie niepokojące dźwięki z silnika, radzę szybko działać.

W moim przypadku zdecydowałem się na dwie diagnozy w dwóch różnych serwisach BMW. Postawiono na elektrozawór, rozrząd bądź vanos ssący. Skończyło się tak, że wymieniłem wszystkie te części na ori i silnik pracuje jak nowy. Dodatkowo pouczono mnie, że te silniki są bardzo czułe na typ oleju i zalecono, aby lać tylko 0w40 LL04. I taki też nalałem. Teraz można cieszyć się radością z jazdy. To tak słowem podsumowania.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie Mam ten sam problem w tej samej marce samochodu jaki posiadam BMW 116i 2005r 116 km benzyna. Przebieg 147.000

Mam problem od kilku tygodni,mianowicie przy pierwszym odpaleniu auta w dniu jest dziwny odgłos jakby z rozrządu , klekotanie przez około 10 sek , czasem 30 sekund a czasem 1-2 sekundy i następnie auto wraca na własciwy poziom halasu i nim jezdze jednak z obawami,ze to poczatek czegos powazniejszego. Nagrałem filmik i chetnie sie z nim podzielę. Jakbys mogł podać mi swoj adres-mail ,wlasciwie po to zarejestrowalem sie na forum. Dziekuje za pomoc.

 

Auto kupilem przy przebiegu 130.000 km w Niemczech i odrazu wymienilem napinacz rozrządu bo czytalem o ich wadliwości.

Olej i filtry zmieniane na bieżąco , dwa tygodnie temu. Paliwo obecnie PB98 na Orlenie. Cały problem rozpoczał sie gdy wymienilem świece zaplonowe ( wg komputera juz był czas ) oczywiscie na takie same jak były NGK. Mechanik zmieniający stwierdzil,ze ani wymiana oleju i filtrów tak jak i zmiana świec zaplonowych nie maja z tym zwiazku bo halas jest tylko na poczatku przy pierwszym odpaleniu na zimnym siliniku i to dobiega z rozrządu.

 

moj meil - wilczekag90@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witajcie Mam ten sam problem w tej samej marce samochodu jaki posiadam BMW 116i 2005r 116 km benzyna. Przebieg 147.000

Mam problem od kilku tygodni,mianowicie przy pierwszym odpaleniu auta w dniu jest dziwny odgłos jakby z rozrządu , klekotanie przez około 10 sek , czasem 30 sekund a czasem 1-2 sekundy i następnie auto wraca na własciwy poziom halasu i nim jezdze jednak z obawami,ze to poczatek czegos powazniejszego. Nagrałem filmik i chetnie sie z nim podzielę. Jakbys mogł podać mi swoj adres-mail ,wlasciwie po to zarejestrowalem sie na forum. Dziekuje za pomoc.

 

Auto kupilem przy przebiegu 130.000 km w Niemczech i odrazu wymienilem napinacz rozrządu bo czytalem o ich wadliwości.

Olej i filtry zmieniane na bieżąco , dwa tygodnie temu. Paliwo obecnie PB98 na Orlenie. Cały problem rozpoczał sie gdy wymienilem świece zaplonowe ( wg komputera juz był czas ) oczywiscie na takie same jak były NGK. Mechanik zmieniający stwierdzil,ze ani wymiana oleju i filtrów tak jak i zmiana świec zaplonowych nie maja z tym zwiazku bo halas jest tylko na poczatku przy pierwszym odpaleniu na zimnym siliniku i to dobiega z rozrządu.

 

moj meil - wilczekag90@wp.pl

 

A na jakim oleju śmigasz? Z Twojego opisu wynika, że to vanosy wydają ten terkot... bardzo popularna sprawa w n42/n46. może zawór zwrotny oleju, nie trzyma i po odpaleniu pompa potrzebuje chwili aby napełnić cały układ i przez to vanosy chroboczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,dziekuje za zainteresowanie. Przesylkam w linku dwa filmiki z odglosami ,moze po ich odsluchaniu,obejrzeniu bedziemy mogli cos wiecej powiedziec.

Pozdrawiam

LINK https://www.youtube.com/watch?v=HTYaNDXR3Xw&feature=youtu.be z dzisiaj tj 29,05,2014

LINK https://www.youtube.com/watch?v=Fns84JJtQvQ z około dwa tygodnie temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to nie vanos, łańcuch napierdziela Ci na 99%!! im szybciej zrobisz tym lepiej!!! terkot straszny, to nie chrobotanie tylko NAPIERDZIELANIE!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.