Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów z forum.

Problem mam następujący: na zimnym silniku samochód pracuje wzorowo, jednak po przejechaniu kilku km, słychać wyraźny klekot przy ruszaniu i pracy silnika na niskich obrotach. Przypomina to klekot diesla i występuję sporadycznie: tylko na jedynce lub dwójce, przy schodzeniu z obrotów po dodaniu gazu na postoju, jeździe na niskich biegach. Szczególnie słychać ten dźwięk na wolnym biegu i po włączeniu klimatyzacji - wtedy praca silnika wywołuje ten klekot.

Myślałem nad rozrządem i wariatorem fazy paska lub może jakiś plastik uderza o pokrywę. Nie wiem, tam samo jak nie wie mój mechanik. Radzi rozbierać od góry po kolei i sprawdzać gdzie są luzy... Ma ktoś z Was pomysł, co to może być? Czy warto udać się do ASO po samą diagnozę?

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Rozrząd do sprawdzenia. Jest też szansa, że silnik zanieczyszczony jest rzadką wymianą oleju co spowodowało niedrożność kanałów olejowych i napinacz łańcucha, oraz elektrozawory zmiany faz rozrządu nie dają rady :idea: Generalnie wizyta u mechanika, który zna temat valvetroników bardzo wskazana.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

odnośnie klekotu i silnika N45 - jeżeli słyszycie niepokojące dźwięki z silnika, radzę szybko działać.

W moim przypadku zdecydowałem się na dwie diagnozy w dwóch różnych serwisach BMW. Postawiono na elektrozawór, rozrząd bądź vanos ssący. Skończyło się tak, że wymieniłem wszystkie te części na ori i silnik pracuje jak nowy. Dodatkowo pouczono mnie, że te silniki są bardzo czułe na typ oleju i zalecono, aby lać tylko 0w40 LL04. I taki też nalałem. Teraz można cieszyć się radością z jazdy. To tak słowem podsumowania.

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie Mam ten sam problem w tej samej marce samochodu jaki posiadam BMW 116i 2005r 116 km benzyna. Przebieg 147.000

Mam problem od kilku tygodni,mianowicie przy pierwszym odpaleniu auta w dniu jest dziwny odgłos jakby z rozrządu , klekotanie przez około 10 sek , czasem 30 sekund a czasem 1-2 sekundy i następnie auto wraca na własciwy poziom halasu i nim jezdze jednak z obawami,ze to poczatek czegos powazniejszego. Nagrałem filmik i chetnie sie z nim podzielę. Jakbys mogł podać mi swoj adres-mail ,wlasciwie po to zarejestrowalem sie na forum. Dziekuje za pomoc.

 

Auto kupilem przy przebiegu 130.000 km w Niemczech i odrazu wymienilem napinacz rozrządu bo czytalem o ich wadliwości.

Olej i filtry zmieniane na bieżąco , dwa tygodnie temu. Paliwo obecnie PB98 na Orlenie. Cały problem rozpoczał sie gdy wymienilem świece zaplonowe ( wg komputera juz był czas ) oczywiscie na takie same jak były NGK. Mechanik zmieniający stwierdzil,ze ani wymiana oleju i filtrów tak jak i zmiana świec zaplonowych nie maja z tym zwiazku bo halas jest tylko na poczatku przy pierwszym odpaleniu na zimnym siliniku i to dobiega z rozrządu.

 

moj meil - [email protected]

Opublikowano
Wymiana samego napinacza może nie rozwiązać problemu. Jeżeli łańcuch zrobił 130000 na wadliwym napinaczu to jest szansa że się wydłużył. Mój o jedno oczko był dłuższy od nowego (140000) a nie miałem objawów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witajcie Mam ten sam problem w tej samej marce samochodu jaki posiadam BMW 116i 2005r 116 km benzyna. Przebieg 147.000

Mam problem od kilku tygodni,mianowicie przy pierwszym odpaleniu auta w dniu jest dziwny odgłos jakby z rozrządu , klekotanie przez około 10 sek , czasem 30 sekund a czasem 1-2 sekundy i następnie auto wraca na własciwy poziom halasu i nim jezdze jednak z obawami,ze to poczatek czegos powazniejszego. Nagrałem filmik i chetnie sie z nim podzielę. Jakbys mogł podać mi swoj adres-mail ,wlasciwie po to zarejestrowalem sie na forum. Dziekuje za pomoc.

 

Auto kupilem przy przebiegu 130.000 km w Niemczech i odrazu wymienilem napinacz rozrządu bo czytalem o ich wadliwości.

Olej i filtry zmieniane na bieżąco , dwa tygodnie temu. Paliwo obecnie PB98 na Orlenie. Cały problem rozpoczał sie gdy wymienilem świece zaplonowe ( wg komputera juz był czas ) oczywiscie na takie same jak były NGK. Mechanik zmieniający stwierdzil,ze ani wymiana oleju i filtrów tak jak i zmiana świec zaplonowych nie maja z tym zwiazku bo halas jest tylko na poczatku przy pierwszym odpaleniu na zimnym siliniku i to dobiega z rozrządu.

 

moj meil - [email protected]

 

A na jakim oleju śmigasz? Z Twojego opisu wynika, że to vanosy wydają ten terkot... bardzo popularna sprawa w n42/n46. może zawór zwrotny oleju, nie trzyma i po odpaleniu pompa potrzebuje chwili aby napełnić cały układ i przez to vanosy chroboczą?

Opublikowano
Odnośnie oleju to też bardzo ważna sprawa, według ASO jedynie słuszny olej do tej jednostki to 0W40 LL. No i wymiana co 10 kkm obowiązkowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie vanos, łańcuch napierdziela Ci na 99%!! im szybciej zrobisz tym lepiej!!! terkot straszny, to nie chrobotanie tylko NAPIERDZIELANIE!!!!!
Opublikowano
napinacz zmienialem przy zakupie auta tj 14.000km temu ale łańcucha nie ruszalem i sie nie spodziewalem,ze moze tak "szybko" się wyeksploatować. Jaki to koszt ? o ile nie okaze sie,ze cos jeszcze bedzie do roboty...??
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.