Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio przeglądałem oferty m5 f10 w salonach niemieckich i ceny wyraźnie odbiegają od tych w polskich salonach na korzyść tych niemieckich niestety. Jak wygląda kupno prawie nowego samochodu np rok 2013 przebieg do 10 tys u dealara niemieckiego? lepiej działać samemu czy załatwiać zakup razem z firma brokerska? nieznam sie na tych sprawach i prosiłbym bym o pomoc :)
Opublikowano

Ja tak kupiłem swoje auto. Byłem osobiście odebrać. Wcześniej, oczywiście prowadziłem korespondencję z różnymi salonami.

Też zastanawiałem się nad M5. Ceny - cenami, ale duży wybór - to był argument. Mnie interesowały tylko oferty Premium Selection.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, ostatnio przeglądałem oferty m5 f10 w salonach niemieckich i ceny wyraźnie odbiegają od tych w polskich salonach na korzyść tych niemieckich niestety. Jak wygląda kupno prawie nowego samochodu np rok 2013 przebieg do 10 tys u dealara niemieckiego? lepiej działać samemu czy załatwiać zakup razem z firma brokerska? nieznam sie na tych sprawach i prosiłbym bym o pomoc :)

 

Spokojnie sam dasz radę. Kupujesz na firmę czy prywatnie?

Opublikowano

Taki zakup jest z pewnością co najmniej tak bezpieczny jak w Polsce, a usługa zdecydowanie bogatsza i obsługa super.

Ja kupowałem roczniaka z 2 ręki ale wizyta w serwisie mnie powaliła na kolana, od tej pory chcę tylko tam załatwiać wszystko co niezbędne.

Nadmienię też, że mój roczniak był także kilkadziesiąt kzł tańszy niż rówieśnikz podobnym przebiegiem u polskiego dealera.

Opublikowano
kupowałbym na firmę oczywiście, ten którym jeżdżę teraz kupowałem u fusa w warszawie jako prawie nowe (990 km przebiegu), z auta jestem przeogromnie zadowolony, ale chciałbym zrobic cos takiego jak kolega Pemek. nie do konca jestem obeznany w temacie, to premium selection to znaczy auta prawie nowe u dealera? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli na firmę i masz NIP unijny to musisz kupić w netto i w Polsce zapłacić 23% VATu. Może być problem, bo dealerzy w Niemczech się boją Polaczków przekrętasów i niechętnie sprzedają nieznanym firmom w netto, no ale teoretycznie powinni tak zrobić. Mogą najwyżej kaucję pobrać w wysokości ich VATu i oddać dopiero po udokumentowaniu zarejestrowania auta w Polsce.

 

Premium Selection to takie samochody sprawdzone przez BMW pod kątem technicznym, pochodzenia itd. Przynajmniej w teorii. Wiele z nich pochodzi ze źródeł takich jak auta firmowe zarządu i wyższych pracowników centrali itd. Wcale nie oznacza to, że coś nie było malowane itd. W normalnym kraju nie jest to wada.

 

A tak przy okazji M5. W ZipTuning mają już przeróbę na 672KM opracowaną. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy możesz potwierdzić, że uzyskanie NIP unijnego to tylko formalność?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy zrozumiałem pytanie. W sensie czy u nas uzyskanie NIPu unijnego to formalność? No idzie się do Urzędu Skarbowego i się dostaje.
Opublikowano

Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mmw - tak dobrze zrozumiałeś pytanie, polskie US to zawsze się można wszystkiego spodziewać.

 

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

 

A to dobre :norty: Czyli za plus minus cztery miesiące nie będzie w Polsce ani jednego auta które będzie wykorzystywane do celów nie firmowych.

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mmw - tak dobrze zrozumiałeś pytanie, polskie US to zawsze się można wszystkiego spodziewać.

 

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

 

No to się zacznie polowanie na drogach. :) Kolejny idiotyczny przepis. Policja będzie miała dodatkową robotę polegającą na wyłapywaniu oszukańców a urzędy skarbowe na przerabianiu kolejnych spraw wyłapanych przez policję. Jak zawsze wszystko się robi tak żeby skomplikować a nie uprościć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdopodobnie od 1 lutego 2014 będzie możliwość pełnego odliczenia VAT jeśli złoży się oświadczenie o korzystaniu z auta wyłącznie do celów firmowych.

 

A to dobre :norty: Czyli za plus minus za cztery miesiące nie będzie w Polsce ani jednego auta które będzie wykorzystywane do celów nie firmowych.

:cool2: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mmw - nie wiem nic o zmianie ustawy o Policji. A pewnie byłaby niezbędna by zrobić z policjantów funkcjonariuszy skarbówki. Pożyjemy zobaczymy.

 

zent - Ty pewnie masz na myśli powrót kratki, który będzie trwał od stycznia do lutego 2014. A ja piszę o tym co będzie po lutym 2014.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Policja nie musi mieć specjalnych uprawnień, żeby kontrolować samochód i złożyć raport do US kiedy i gdzie był widziany obywatel X w swoim samochodzie. A już US będzie sprawdzał czy auto było używane w celach zarobkowych.
Opublikowano

Tez o tym słyszałem ale to na razie plany...

 

Jeśli szukasz Krajowego m5 z 2013 roku z pełna VAT to mam coś interesującego 140000zl taniej od cennika 5000km przebiegu... W razie czego pisz na pw...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zent - Ty pewnie masz na myśli powrót kratki, który będzie trwał od stycznia do lutego 2014. A ja piszę o tym co będzie po lutym 2014.

 

Jak rozumiem tylko dla nowych zakupów to wprowadzą, jak kupie wcześniej to można mnie w imię prawa normalnie okraść na vacie?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mam maila z ASO BMW w sprawie kratek mogę zainteresowanym przesłac na PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam maila z ASO BMW w sprawie kratek mogę zainteresowanym przesłac na PW

 

Chętnie zobacze, ślij :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słyszałem prawie u źródła. Szczegółów nie znam. Ale jest to coś więcej jak projekt bo musiało być wysłane kilka miesięcy temu do Komisji Europejskiej.

Jeśli ktoś będzie używał auta prywatnie i firmowo te będzie mógł odliczyć połowę VAT od wszystkiego. Jeśli tylko do firmy to całość VAT i wszystko w koszty.

 

Arnold - niestety nie jestem poważnie zainteresowany M5 :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi wam o okres przejściowy przed wprowadzeniem kolejnej derogacji w VATie. Zajrzyjcie na stronę Samar.pl i poczytajcie chwilę.

http://www.samar.pl/__/3/3.a/75812/3.sc/11/Odliczenie-VAT---z-kratk%C4%85-i-bez-kratki.html?locale=pl_PL

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeżeli na firmę i masz NIP unijny to musisz kupić w netto i w Polsce zapłacić 23% VATu. Może być problem, bo dealerzy w Niemczech się boją Polaczków przekrętasów i niechętnie sprzedają nieznanym firmom w netto, no ale teoretycznie powinni tak zrobić. Mogą najwyżej kaucję pobrać w wysokości ich VATu i oddać dopiero po udokumentowaniu zarejestrowania auta w Polsce.

 

Premium Selection to takie samochody sprawdzone przez BMW pod kątem technicznym, pochodzenia itd. Przynajmniej w teorii. Wiele z nich pochodzi ze źródeł takich jak auta firmowe zarządu i wyższych pracowników centrali itd. Wcale nie oznacza to, że coś nie było malowane itd. W normalnym kraju nie jest to wada.

 

A tak przy okazji M5. W ZipTuning mają już przeróbę na 672KM opracowaną. :)

 

Może polaczków przekrętasów sie boja ale nie firmy brokerskiej ? :D a co do czipu w nowej m5 to bym sobie odpuścil z tą dodatkową elektryczną mocą gdzie auto i tak jest nieźle doładowane :D trzeba będzie poczekac i zobaczymy jakie przepisy z tym vatem przyniesie 2014 rok :)

Opublikowano
Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

 

to kiedy płacimy vat w De a kiedy w Pl? :D jak na firme to w PL a jako prywatna osoba to w De i auto musi mieć min 6 tys i pol roku ? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.