Skocz do zawartości

E60 3.0d ubywa płynu chłodniczego


kamcok43

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

po przejechaniu 10tkm otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i brakowało około 400ml płynu dolałem i po kolejnych 2k ubyło znowu jakies 100ml. Gdzie moze uciekac ten płyn. Czy to moze byc uszczelka pod głowicą?

 

-oleju raczej nie przybywa cały czas jest w połowie raz nawet dolewałem

-zadnego masła pod korkiem wlewu oleju ani zbiorniczka wyrównawczego nie ma

-olej jest czarny jak smoła

- płyn chłodzący nie zmienił koloru ani nie ma na powierzchni zadnych plam olejowych

- weze po rozgrzaniu nie są twarde

-auto nie kopci na biało

-chodzi równo pali bez problemu ubytków mocy nie ma

- w zbiorniczku nie ma zadnych bąbelków (płyn sika do środka i ciezko to zobaczyc:))

- dywaniki i podłoga sucha

 

Auto sie strasznie długo nagrzewa chociaz ciepłe powietrze leci juz po chwili w poniedziałek wymieniam termostat (czy zepsuty moze miec cos wspólnego z ucieczką płynu).

Koło zbiornika wyrównawczrgo tam gdzie nadkole) zobaczyłem biały osad ale to chyba płyn do spryskiwaczy bo widziałem ze kiedys po zaduzej dolewce zaczeła z wezyka piana wypływac

 

Co jeszcze mógł bym sprawdzic bo wprawdzie nie przeszkadza mi to w użytkowaniu samochodu ale martwi :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na bloku jest krociec plastikowy tez warto sprawdzic bo lubi pekac.

to może być to diagnoza tylko na wysokich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
u mnie tez uciekal plyn prawie osiwialem bo nikt nie potrafil zlokalizowac bylem wstepnie umowiony na wymiane uszczelki :cry2: .okazalo sie ze delikatnie rozszczelnil sie zbiorniczek wyrownawczy od srodka gdzie jest odplyw od nadmiaru ,co prawda wkladalem od dolu papier toaletowy ale wszyscy twierdzili ze uszczelka poszla i czasami cisnienie wyzuca plyn, zamowilem drugi firmy meyle ale gwint nie mial takiego poczatku jak w oryginale nozykiem do tapet wycielem ten plastik w korku z uwzglednieniem brakujacego gwintu okolo 4,5cm strzalki sie nie zgrywaja ale od 2mcy jest super :P .zrobilem zdjecia i wyslalem do meyle o wadliwym zamienniku ale nie odpisali [na niektorych fotkach w zamiennikach widac skok gwintu ale do glowy mi nie przyszlo aby to sprawdzic :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam Wszystkich

Jestem nowy na tym forum i mam również problem z ubytkiem płynu chłodzącego i parowaniem z lewej nerki stojąc przodem do auta .

Samochód to BMW E61 2005 rok 525D . w samochodzie wymieniłem pare rzeczy : oba termostaty , chłodniczkę egr , usunięte klapki , wymieniony kolektor wydechowy , uszczelki od rur do turbo , oczywiście wszystkie filtry i oleje również . Auto nie dymi na biało przyspiesza pali bez problemów . Jednak dalej ubywa płynu i to w tylko w sytuacjach ostrej lub długiej jazdy . Wtedy obie rury prowadzące do turbo i generalnie ta strona jest wilgotna od płynu dlatego paruje w lewej nerce. Robiłem również test na uszkodzoną uszczelkę ale płyn nie zabarwił się . Oleju nie przybywa , płyn czysty . Już brak pomysłów. Przy wymianie kolektor wydechowego starałem się obejrzeć cała stronę silnika ale nic z tego nie wyniknęło. Może coś przeoczyłem i ktoś ma jakiś pomysł . Takiego przypadku nie znalazłem na forum Dodam że odma została profilaktycznie wyczyszczona bo ja nie mam filtra tylko separator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szyby parują to może oznaczać ubytek z nagrzewnicy . Z tego co czytałem na forum taki wyciek też się zdarza sprawdź czy masz sucho pod dywanikami .

Ja mam zagwozdkę bo u mnie prócz od czasu do czasu pary unoszącej się z lewej nerki i ubytku brak skutków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam mam problem ze swoja e60 3.0 l

Ubywa mi plynu przez korek i to strasznie duzo wywala go normalnie przy obciazeniu silnika. Chlodniczka sprawdzona termostaty sprawdzone korek nowy i dalej to samo

brak oleju w plynie i na odwrot. Po rozgrzaniu weze sa twarde jak kamien podejrzewam spaliny w ukladzie i duzo kapresje. Czy uszczelka pod glowica mogla tak od siebie sama pasc i to w takim miejscu ze tylko spaliny pcha w uklad a nie jeszcze olej?

Prosze o jakies rady bo nie wiem co mam robic juz:(

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób test na obecność spalin, korek 1.4b? Oryginał? Pompa wody sprawdzona? Jest przelew? Jaką masz temperaturę?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak korek 1.4. pompa niby sprawdzona dziala. Moje pytanie czy pompa na zimnym dziala inaczej niz na cipelym plynie jakas roznica jest moze nie domaga jak plyn sie rozgrzzeje jest to mozliwe?

Co jeszcze sprawdzic termostat mechanior tez niby sprawdzal i jest ok.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.