Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy muszę wymienić tuleje pływające w e39 523 turas, chcę właśnie je zamówić i zgłupiałem co do ich ilości, bo kiedyś już coś takiego wymieniałem w innej e39 i coś mi świta, że były po dwie sztuki na stronę, ale jak patrzę na ten schemat :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR31&mospid=47554&btnr=33_0524&hg=33&fg=30

to wychodzi mi, że jest tylko jedna na stronę... zgłupiałem i wolę się zapytać i upewnić..

 

No i czy dobrze pamiętam, że to tak wygląda: http://allegro.pl/tuleja-tuleje-plywajace-wahacza-bmw-5-e39-e60-e61-i3716654395.html :?:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm..... to już sam nie wiem..

Byłem dziś u mechanika, żeby sprawdził czy uda się poustawiać zbieżność i kąty, czy jednak trzeba coś powymieniać. Stwierdził, że trzeba wymienić właśnie tuleje pływające, zaznaczył żebym nie mylił ich z "dolnymi tulejami belki", a z Twojej propozycji wynika, że właśnie te mi wskazujesz. Wiadomo, że tuleje pływające to bolączka e39, no i jednak chciałbym się upewnić co mam zamówić. Mogłem oczywiście zapytać mechanika, o które chodzi, ale nie myślałem, że będę miał z tym problem :duh:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak zbierzność siada i opony Ci zjada od środka to masz rację. Ostatnio też mi to wyszło. Tuleja pływająca, nr 2 na Twoim wykresie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR31&mospid=47554&btnr=33_0524&hg=33&fg=30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To trochę inna sprawa. Już tu opowiadałem ta historię, mam sąsiadkę, która została sama z dzieciakami i z rozsypującą się e39. Dziewczyna odkłada po parę złotych, a ja ją jej naprawiam. Już wpakowała ponad tysiaka w zawiechę itp, zostały teraz "położone" tylne koła, opon nie zdarła, bo na tą chwilę robi 100km miesięcznie, ale teraz jest za zimno na wycieczki piesze i musi zawieźć autem dzieciaki do przedszkola i szkoły, to też będzie tych kilometrów robić więcej i oponom może się trochę oberwać. Mechanik miał poustawiać geometrię, ale zaczął mi wyliczać, że potrzeba jeszcze dwa wahacze tzw. banany, łączniki stabilizatora (oba) i właśnie te tuleje (obie strony).. Znalazłem świetną instrukcję i chyba zabiorę się za to sam, tylko muszę zrobić ściągacz.. Poniżej wspomniany opis, może komuś się przyda:

 

http://www.beisansystems.com/procedures/swing_arm_ball_joints_procedure.htm

 

Dzięki za potwierdzenie mojego zdania.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz sam bo mechanik to zawsze coś widzi, a przeważnie $$$

Jak nie jest mocno wyrąbane to jeździć i się nie przejmować.Ja w swojej miałem na pływających tak lekko po pół cm luzu i dobrze było tylko na zakrętach uciekała.Co do opon to nie jest to prawdą, że mocno wcina opony(przynajmniej nie zaobserwowałem tego u siebie) to zawieszenie jest takie, że ustawi się pod oponę.

a ja ją jej naprawiam

:norty: :norty: :norty: :norty:

:mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A Tobie bez zmian jedno w głowie :mrgreen: :mrgreen:

 

Jeździłem wczoraj i dziś, oczywiście beemką, strasznie pływa na boki, tak jakby nie miała amorków, a ma, bo sam je dwa tygodnie temu wymieniałem.

Wymienię wszystko dziewczynie, a co... :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy potrzebuję pożyczyć, a w ostateczności kupić ściągacz do tulei pływających, może ktoś z okolic stolicy chciałby pomóc. Jeśli ktoś ma, a jest z innego zakątka naszego kraju, to pokryję koszty wysyłki i oczywiście stawiam dobrą flaszkę. Z góry dzięki za pomoc.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co mogę zaoferować to dokładne zwymiarowanie i opisanie ori ściągacza który posiadam, plus ewentualne pomysły na wykonanie - wysyłka niestety nie wchodzi w rachubę, po pierwsze używam go w pracy nie hobbistycznie i codziennie może być potrzebny a po drugie musiałaby być to przesyłka międzynarodowa.. sorki ale chyba rozumiesz :o aha, kupno to co najmniej 2500- 3000 pln, może więcej dokładnie nie wiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za ściągacz 3000????/

Mam taki ściągacz i dałem za niego coś koło 250zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
doczytaj słówko "ori" :D :D an za narzędzia specjalne liczą sobie idiotycznie dużo, robione przez hazet
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściągacz to ściągacz .

Ten co mam działa jak powinien i już trochę zrobił.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.