Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A to nie jest trochę tak, że producenci tych "egzotyków" wolą być po "bezpiecznej stronie mocy"?

Pewnie kupujący te auta będą chcieli sprawdzać ich osiągi ile się da i gdzie się da. Ewentualne awarie trzeba by było naprawiać na zasadach gwarancji. Czy to by się opłacało takim koncernom?

A jak sobie właściciel auta dołoży to i tamto, zwiększając moc i moment obrotowy, to przy awarii silnika to już jest jego problem. :?


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

  • Odpowiedzi 587
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Te auta nie są konstruowane po to by mieć najlepszy czas 100-200 lecz ważniejsze są inne priorytety.

lans :) - to najwiekszy priorytet posiadania egzotyka...

Np Takie Maserti GT... wolniejsze od M3, tak samo szybkie jak 335i, na torze gorsze do kazdej mki, 1700kg masy... i w ogole lipa jesli chodzi o prowadzenie i osiagi...

jednak i tak chcialbym go miec ;) - to chyba ta magia ;)

Opublikowano

Tak jeszcze info odnosnie tego dlaczego egzotyki nie musza byc szybkie w przedziale 100-300, to z racji bardzo mocnej sily dociskowej wytwarzanej przez elementy aerodynamiczne pojazdu:

 

Wezmy takiego przecietnego egzotyka: Koeningsegg Agera R. http://www.koenigsegg.com/models/agera-r/

 

Total Downforce at 250 km/h: 300 kg

Dodajmy ze 991 Turbo S ma chyba nawet jeszcze wieksza sile dociskowa, Italia podobnie jak Agera R.

Ciekawe sa jeszcze osiagi Agery R

Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 2.8 sec, 0-200 km/h 7,8 sec

Co daje 100-200 na poziomie 5s, auto ma 1140 koni! Na Racing forum jest Projekt 900 konnej Audi A8 (!) (w wersji D2) i 100-200 robi best 3.99.

A jest to tylko sekunda lepiej niz M6 F13 competition ktore ostatnio rozwalilo system pomiarem 100-200: 6.0s.

 

Ja juz mam tak spaczona psychike tymi pomiarami ze juz "pol interneta" przestudiowalem co i jak ma wplyw na osiagi jesli chodzi o moc i aerodynamike auta (opory toczenia opon itp itd) a nie wszedlem jeszcze w zglebianie sily wiatru czy temperatury czy wilgotnosci powietrza ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Superauta są konstruowane żeby mieć jak najlepsze osiągi przyspieszenie i prowadzenie to oczywiste. Siła dociskowa często spowalnia te superauta , ale najczęściej dopiero grubo powyżej 200 km/h.

 

Tutaj jest dobry przykład pokazujący pewne kwestie.

 

Kierowca w Ferrari schrzanił zmianę pierwszych 3 biegów i wystartował nieco później (co oczywiście ma ogromny wpływ na wynik). Pomimo tego przy większych prędkościach nie tylko dogonił , ale i objechał M6. Zatem mimo początkowej straty wygrał. Gdyby natomiast było tak z tą siłą dociskową to Italia nie miałaby żadnych szans na dogonienie M6 w sytuacji, gdy kierowca Ferrari zawalił początek , gdyż szansą byłoby tylko wykorzystanie niskiej masy na starcie

A tu jak widzimy jest wprost przeciwnie.

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze nie testowalem na hamowni,

Czasy kreci lepsze niz Ferrari F430 i lepsze niz nowe RS7. Nie powinno byc zle z moca.

 

Znajomy podrzucil pomysl aby w kilka aut podjechac na hamownie, jak pomysl wypali to zmierze jeszcze raz na innej hamowni.

 

Po dotarciu kompressora bez problemu robi sie czasy 100-200 ponizej 8.5s, a jak dobrze pojdzie to 8.3-8.2. To juz bardzo, bardzo dobry wynik, na miare M5 F10 (seryjnego)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Lng3RIdgrW0

Opublikowano

Jedzie super, dlatego jestem ciekawy czy jest tej mocy więcej niż na ostatnim wykresie.

 

Sam też hamowałem w kreatorze mocy, ale ja akurat z wyniku byłem zadowolony. Jak będziecie wybierać się na grupowe hamowanie, dajcie znać, chętnie skonfrontuje dwa wyniki.

Opublikowano
delikatnie się w szok wjeb**** :shock: :cool2:
Back to the roots...
Opublikowano

nie da sie ukryc ze sprawia niesamowita przyjemnosc z jazdy ;)

Obecnie jestem na etapie testowania paliwa ShellVpower Racing 100, ale w bardziej racjonalny sposob niz ostatnio,

zatankowalem pelny bak, wyjezdze potem zatankuje drugi raz i jak zostanie 1/4 baku to zrobie pomiar, tak aby silnik zdazyl "zrozumiec" ze ma nowe paliwo i aby elektronika przestawila juz zaplon na 100 oktanowe paliwo. Nie powiem, jakby pomiar zszedl na <8s to bede juz bardzo, bardzo szczesliwy bo to juz o wiele wiecej niz sie spodziewalem ;)

Opublikowano

oczywiscie ze tak, nawet w zimne nim jezdzilem - bez problemowo ;)

chcialem sobie kupic golfa na zime ale chyba bym jednak nie byl na tyle asterywny aby majac do wyboru ///M GP wejsc do golfa... ;)

Opublikowano (edytowane)

ciekawe co bedzie nastepne jak ci mocy zabraknie ....

 

CIEKAW jestem CZY JAK SIE MA 500++ TO WYSTEPUJE TAKIE ZJAWISKO JAK " no mocy toche brakuje :)'' ?//?

 

pisze to dlatego - bo ja tak mam -- przesiadlem sie z 150 koni na 366 i juz nie ukrywam przyzwyczailem sie bardzo do tej mocy .....i troszke mi brakuje czasami :/

Edytowane przez 2zerozero7
Opublikowano

nie bede juz szedl w mocniejsze auta bo te kosztuja krocie ;)

nastepne auto bedzie wolniejsze, ale ~500 i "egzotyczne":) a ///M na 90% zostaje dozywocie. chyba ze trafi sie kupiec w 2016 za dobra cene ;)

i tak, mocy zawsze brakuje, ale trzeba sie z tym pogodzic.

Czlowiek do wszystkiego sie przyzwyczaja, gp mimo ze dostarcza mi ciagle radosci i banana na ustach to przyspieszenie nie robi juz na mnie takiego wrazenia :(

Opublikowano

Swoją drogą ceny E90/E92 M3 spadły w ostatnim czasie. Pewnie przez F80/F82. Ciekawe jak silniki z F80/82 będą się spisywać. Jeśli ma to mieć 430 KM mocy + 2xturbo to znaczy że po chipie też powinno wycisnąć powyżej 500 KM. A będą lżejsze od E9x.

 

Wujek - zmieniałeś u siebie coś w temacie wagi auta?

Opublikowano

nie...

byly fotele performance na allegro w rozbitej bialej m3 z francji, ale koles nie chcial samych foteli sprzedac bo to "dedykowane do tego modelu" - wiesniak jakis z szopy... ;)

na akrapa szkoda mi kasy (24 tys)

na remusa mam fajna oferte....

i na SKII tez mam fajna oferte.

 

Mysle ze M4 bedzie pod kazdym wzgledem lepsze niz M3 E92 ;)

Opublikowano
nie...

byly fotele performance na allegro w rozbitej bialej m3 z francji, ale koles nie chcial samych foteli sprzedac bo to "dedykowane do tego modelu" - wiesniak jakis z szopy... ;)

na akrapa szkoda mi kasy (24 tys)

na remusa mam fajna oferte....

i na SKII tez mam fajna oferte.

 

Mysle ze M4 bedzie pod kazdym wzgledem lepsze niz M3 E92 ;)

 

Co do szybkości na pewno - zeszli poniżej 1500kg, stawiam Ring w 7:5x, może górne 7.4x (8-9) [chociaż m3 gts 1500kg+ a 7:48]

 

Fajny ficzer ma nowa Mka - smoky start - jak ruszasz z włączoną funkcją specjalnie lekko miele kołami, żeby dymu poszło trochę :mrgreen:

 

Słyszałeś jak brzmi nowe M4? Jak dla mnie kiepsko, M3 duuużo lepiej...

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Opublikowano

Przepraszam za trochę odgrzebany temat ale właśnie co do tej S6 to bardzo mnie zastanawia czemu tak ''wolno'' od 100 do 200km/h.Skoro seryjne M6 Competition robi 6.XX.Fakt że ma pewnie więcej niż 600KM bo zwykłe M6 wypluwa ponad 600KM.Jednak jak na taką moc i moment w Audi powinno to robić spokojnie 6.XX.Oglądałem kilka projektów od Sportmile i poprzednie RS6 C6,które robiło racz na poziomie 6.XX miało w okolicach 800KM.

 

Ostatnio znalazłem czasy dla modułu APR do nowego RS6/7 ; http://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_40tfsi_rs6rs7.html

 

100-200 w 6.949s to trochę słabo dla tego modułu.Dalej seryjne M6 Competition jest szybsze :D

 

Choć to chyba oczywiste bo ośka zawsze będzie szybsza przy wyższych prędkościach niż awd.Chciałbym jednak dorwać nową M6 Competition żeby podenerwować właścicieli dłubanych Audi :)

Opublikowano
Raczej byś ich nie podenerwował bo tyle ile zyskają na starcie dzięki AWD to zanim ich dogonisz przy 250 km/h to juz po drodze trzeba będzie hamować 3 razy :cool2:
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.