Skocz do zawartości

ASC+T a różna wysokośc profilu Opony


Reddgy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie czy ASC+T bedzie głupieć jak założę opony o rżnym profilu? Bo mam zimówki dośc komfortowe balony 205/65 R15 z tyłu i chce założyć na przód 205/55 R15 lub 195/55 R15? Będzie wszystko ok czy coś zacznie wariować? Bo z tego co doczytałęm to nie ale wole się upewnić :)

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe kombinuj. I zakładaj 205/65/15. Ja takie mam i komfort mega. Ale nie zakładaj 195. Fura swoje waży i 205 to już bardzo wąsko. Oponki już będą miały w styczniu 5 sezon, ale tak wąska guma świetnie sobie radzi z autem. Byłem w górach w PL i nie było problemu. Do pracy mam kilka KM stromy często oblodzony podjazd na którym często są korki jeśli ktoś właśnie nie daje rady podjechać i też dawałem radę ruszać. Jak by było na szerszej gumie to nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe kombinuj. I zakładaj 205/65/15. Ja takie mam i komfort mega. Ale nie zakładaj 195. Fura swoje waży i 205 to już bardzo wąsko. Oponki już będą miały w styczniu 5 sezon, ale tak wąska guma świetnie sobie radzi z autem. Byłem w górach w PL i nie było problemu. Do pracy mam kilka KM stromy często oblodzony podjazd na którym często są korki jeśli ktoś właśnie nie daje rady podjechać i też dawałem radę ruszać. Jak by było na szerszej gumie to nie wiem.

 

No tak, tylko że znajomy ma do sprzedania 2 opony 205/55 R15 i się zastanawiam czy mógłbym takie wsadzić na przód sobie jak z tyłu mam 205/65 R15 i czy by się coś działo z tym systemem czy nie.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe kombinuj. I zakładaj 205/65/15. Ja takie mam i komfort mega. Ale nie zakładaj 195. Fura swoje waży i 205 to już bardzo wąsko. Oponki już będą miały w styczniu 5 sezon, ale tak wąska guma świetnie sobie radzi z autem. Byłem w górach w PL i nie było problemu. Do pracy mam kilka KM stromy często oblodzony podjazd na którym często są korki jeśli ktoś właśnie nie daje rady podjechać i też dawałem radę ruszać. Jak by było na szerszej gumie to nie wiem.

 

No tak, tylko że znajomy ma do sprzedania 2 opony 205/55 R15 i się zastanawiam czy mógłbym takie wsadzić na przód sobie jak z tyłu mam 205/65 R15 i czy by się coś działo z tym systemem czy nie.

 

Nie dziaduj tylko kup takie jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może komp nie będzie wariował jeśli nie będziesz jeździł 200km/h ale jak chcesz się przekonać jak to jest brodzić zderzakiem w śniegu jadąc w koleinach to zakładaj :cool2: ja właśnie na tą zime uciekam z rozmiaru 195/65/15 bo w/w doznania miałem zeszłej zimy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe kombinuj. I zakładaj 205/65/15. Ja takie mam i komfort mega. Ale nie zakładaj 195. Fura swoje waży i 205 to już bardzo wąsko.

Czy aż tak dużo waźy to głównie zaleźy od silnika i skrzyni. Moja waży mniej niż passat b5 diesel w automacie a tam 195/65/15 były homologowane. Co nie zmienia faktu, że do e39 taki rozmiar średnio sie nadaje :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówicie że będzie wariować? A jak wytłumaczycie to że mam letnie 235 35 r17 z przodu a 245 45 r17 z tyłu i jakieś 2 tygodnie temu jechałem jakieś 220km/h i nic się nie działo, dzisiaj gwałtownie przyśpieszyłem i hamowałem i ABS jak i kontrola trakcji działa jak należy.

 

Być może komp nie będzie wariował jeśli nie będziesz jeździł 200km/h ale jak chcesz się przekonać jak to jest brodzić zderzakiem w śniegu jadąc w koleinach to zakładaj :cool2: ja właśnie na tą zime uciekam z rozmiaru 195/65/15 bo w/w doznania miałem zeszłej zimy...

 

Kupiłem nowe 205 60 r15 bo przekonał mnie kolega z tym brodzącym przodem :o

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówicie że będzie wariować? A jak wytłumaczycie to że mam letnie 235 35 r17 z przodu a 245 45 r17 z tyłu i jakieś 2 tygodnie temu jechałem jakieś 220km/h i nic się nie działo, dzisiaj gwałtownie przyśpieszyłem i hamowałem i ABS jak i kontrola trakcji działa jak należy.
Być może komp nie będzie wariował jeśli nie będziesz jeździł 200km/h ale jak chcesz się przekonać jak to jest brodzić zderzakiem w śniegu jadąc w koleinach to zakładaj :cool2: ja właśnie na tą zime uciekam z rozmiaru 195/65/15 bo w/w doznania miałem zeszłej zimy...

Kupiłem nowe 205 60 r15 bo przekonał mnie kolega z tym brodzącym przodem :o

 

A mnie kolega niestety nie przekonał, już 6 zimę będę jeździł na rozmiarówce 195/65/R15 mimo że taka nie jest zalecana. I przez wcześniejszy okres zimowego użytkowania nie zauważyłem,aby mój przód bardziej szurał po zaspach niż inne auta. Reddgy jeżeli nie strzeliłeś gafy podając rozmiarówkę opon, które zakupiłeś to powodzenia z tym brodzeniem :mrgreen: bo wychodzi gorzej niż przy 195/65

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie przekonuje, nikogo nie namawiam, po prostu wg mnie auto stoi za nisko na oponach 195/65/15. Gdybym jeździł tylko po mieście czy krajówkach to bym to olał, ale po bocznych drogach zdarzało mi się szurać w wyjeżdzonych już koleinach. No i faktycznie te 205/60 to też niezbyt trafione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i faktycznie te 205/60 to też niezbyt trafione.

 

Wcześniej miały być 205/55 R15 używane, ale zdecydowałem sie na nowe 205/60 R15.Wydaje mi się wieć że bych nie będzie ąz tak kolosalnej różnicy jak z tyłu będe miał 205/65r15 stare (jeden sezon i wymiana) a z przodu 205/ 60 r15 nowe.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja mialem dokladnie taki sam przypadek u siebie w e46 320d, na lato zalozylem 195/65/15 na przod, na tyl natomias 215/60/15, i efek byl taki ze auto samo w zakretach przyspieszalo, np przy 100 kmh, wchodzac w zakret na 5 (5 biegowa skrzynia) ekonomizer potrafil dojsc do 10-12 litrow. takze niezbyt bezpieczne sytuacja, rozwiazaniem na to okazalo sie po prostu wyalczenie kontroli trakcji, i wszystko wrocilo do normy, abs nie swirowal nawet na deszczu, wiadomo ze trzeba bylo uwazac (badz nie ;)) ) w miescie glownie na skrzyzowaniach po deszczu :) ale tak to przejezdzilem cale lato i bylo ok :) wiadomo ze wylaczenie kontroli trakcji w zimie, nie spelni swojej roli.. takze to tak dla info :) bierze sie to z faktu ze czujniki abs na przedniej osi, podaja inna predkosc niz na tylnej, no i tyl chce dogonic przod, czyli na odwrot jak ruszamy na sliskiej nawierzchni gdzie tyl za szybko sie kreci to przyhamowuje, a tu na odwrot, przyspiesza :) mam nadzieje ze jakos pomoglem :) pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja mialem dokladnie taki sam przypadek u siebie w e46 320d, na lato zalozylem 195/65/15 na przod, na tyl natomias 215/60/15, i efek byl taki ze auto samo w zakretach przyspieszalo, np przy 100 kmh, wchodzac w zakret na 5 (5 biegowa skrzynia) ekonomizer potrafil dojsc do 10-12 litrow. takze niezbyt bezpieczne sytuacja, rozwiazaniem na to okazalo sie po prostu wyalczenie kontroli trakcji, i wszystko wrocilo do normy, abs nie swirowal nawet na deszczu, wiadomo ze trzeba bylo uwazac (badz nie ;)) ) w miescie glownie na skrzyzowaniach po deszczu :) ale tak to przejezdzilem cale lato i bylo ok :) wiadomo ze wylaczenie kontroli trakcji w zimie, nie spelni swojej roli.. takze to tak dla info :) bierze sie to z faktu ze czujniki abs na przedniej osi, podaja inna predkosc niz na tylnej, no i tyl chce dogonic przod, czyli na odwrot jak ruszamy na sliskiej nawierzchni gdzie tyl za szybko sie kreci to przyhamowuje, a tu na odwrot, przyspiesza :) mam nadzieje ze jakos pomoglem :) pozdrawiam :)

 

NO tak tylko że Ty masz w E46 pewnie system DSC a nie ASC+T. Czy może się mylę?

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by kolega nie posiadał, dziwnie to brzmi że tył próbuje wyprzedzić przód na działających systemach :?: Baa nawet na wyłączonym ASC i różnym profilu opon, samowolne przyspieszenie kół tylnej osi w zakręcie do mnie nie trafia :duh: Że niby na jakiej zasadzie miało to by Się odbywać :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wylaczonej kontroli trakcji jest normalnie ;) tylko na wlaczonej jest taki efekt, tam powinien byc cudzyslow, ale jak inaczej wytlumaczyc roznice predkosci na kolach z przodu ktore kreca sie szycbiej, do kol z tylu ktore kreca sie wolniej? a kontrola trakcji w moim przypadku ASC, jest w jakims stopniu odpowiedzialna za to aby wszystkie kola sie rowno toczyly, moze jestem w bledzie, moze nie, jesli tak, to niech mi to ktos technicznie wylozy czemu w zakrecie auto przyspieszalo, na mniejszych oponach z przodu, a po wylaczeniu kontroli trakcji, efektu tego nie bylo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASC to nie jest system który pilnuje aby wszystkie koła kręciły się tak samo. To jest system który przyhamowywuje tylne koła i dławi silnik w przypadku gdy kręcą się szybciej niż przednie, czyli najprościej mówiąc przy ruszaniu na lodziie czy np jak wpadniesz w poślizg na zakręcie. Tu nic nie ma prawa przyspieszać któregokolwiek z koł tylko przeciwnie. jak miałes większe koła z tyłu to po prostu ASC działa ale z lekkim opóźnieniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego czasami, że jadąc np. z górki gdy hamowałem silnikiem a następnie naciskałem na hamulec aby obniżyć obroty silnika to w pewnej chwili było czuć, że auto próbuje przyspieszać i ekonomizer ruszył z miejsca. Nie ma to nic wspólnego z kołami bo mam 4 takie same opony ani tym, że tył chce dogonić przód :mrgreen: . Z tego co się kiedyś dowiadywałem to najprawdopodobniej winny temu jest wtryskiwacz sterujący - w silniku m47 to znany temat i u mnie faktycznie błąd tego wtrysku był na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm to ciekawe, bo zadnego bledu nie ma w inpie dotyczacego wtrysku :) a po wylaczeniu kontroli trakcji problem ustal. nie wiem z technicznego punktu widzenia jak to wyglada. bo jak system asc dziala to wiem dokladnie jak koleka dsvidoff pisal. @pedros-20, ta sytuacja miala miejsce zarowno z gorki, czy pod gorke czy na prostej, oczywiscie z zapietym biegiem, na luzie nic sie nie dzialo. i nie znalazlem zadnej interesujacej odpowiedzi na to, co by to w sensowny sposob wytlumaczyla. wiem ze po wylaczeniu asc, wszystko wracalo do normy. pozostawiam reszte do dyskusji :) moze ktos w koncu wylozy to kawa na lawe czemu tak moglo sie auto zachowywac ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.