Skocz do zawartości

BMW e36 jakie oznaczenie tego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Patrząc po przepływomierzu klapowym to M42, plastikowa pokrywa filtra oleju od M44.

Obecność visco, oraz brak krokowca tuż przy przepustnicy sugeruje że to M42.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
osprzęt silnika wygląda na m42 cewki od m50 obudowa filtra m44 a co do samego silnika to radze poszukać numerów na bloku bo to składak jakich mało :)
Opublikowano
cewki również oryginalnie takie były ,sam takie miałem ,osprzęt faktycznie m42, kolektor ssacy również m42 , za to podstawa filtra oleju i umiejscowienie czujnik wałka rozrządu wskazują na m44,wygląda jakby ktoś słupek zmienił na m44
Opublikowano

pokrywa zaworów też wygląda na m44 bo odma z tyłu ,ale tak też było w późniejszych m42

 

a co do czujnika wałka rozrządu

m42 jest po lewej stronie głowicy i bierze sygnał z wałka wydechowego

m44 jest po prawej ,tak jak u ciebie ,i bierze sygnał z wałka ssącego

 

A co do czujnika cieżko odpowiedzieć na to pytanie ,bo możesz mieć ecu od m42 ,lub od m44 chociaż raczej m42 bo masz stary przepływomierz

I nie wiadomo jak czujnik m44 bd współpracował z ecu m42 ,tak samo nie wiadomo czy impulsy z czujnika są w odpowiednim miejscu dla ecu m42 skoro czujnik jest w innym miejscu

 

Po prostu takie składaki z góry są skazane na niepowodzenie bo albo przekłada się wszystko (silnik z instalacją ,i osprzętem ) albo nic

Opublikowano
możliwe ,przy błędnym odczycie impulsów z wałka układ wtryskowy zamiast połsekwencyjnie (po 2 wtryski) chodzi w sytemie full group czyli wszystkie wtryskiwacze na raz ale z krótszym czasem wtrysku (przez co słychać takie głośne cykanie)
Opublikowano
możliwe ,przy błędnym odczycie impulsów z wałka układ wtryskowy zamiast połsekwencyjnie (po 2 wtryski) chodzi w sytemie full group czyli wszystkie wtryskiwacze na raz ale z krótszym czasem wtrysku (przez co słychać takie głośne cykanie)

 

 

Tak mi się wydaje ze własnie jest słychać takie cykanie ale to nie jest tak intynsywne jak na gazie

 

Numer z silnika jaki odczytalem to:

194S1

80685680

 

 

A da sie jakoś oszukać komputer?

Opublikowano

Wątpię czy by to się opłacało , możesz zmienić osprzęt na m44,albo słupek na m42 ,albo nic nie robić i jeździć aż się rozpadnie :twisted:

 

ew,rozwiązanie eksperymentalne ,czyli sprawdzić czy dekielek w którym siedzi czujnik pasuje z m42 ,jeśli tak ,kóło wałka wydechowego z m42 i powinno działać jak trzeba ,ale to moje przemyślenia ,i by trza było to przetestować ,rozrząd jest identyczny w m44 i m42 więc może mieć to sens

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktoś mi odpisze jaka jest różnica miedzy 1,8is m42 a m44 - ? szukam na forum ale nie widze konkretnych odp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.