Skocz do zawartości

Dywaniki gumowe na zime do e9x


razorjack

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki Panowie :)

podpowiedzieliscie mi troche, chyba zdecyduje sie na te petexy, znalazlem takie z rzapami:

http://allegro.pl/bmw-3-e90-e91-e92-dywaniki-gumowe-rzepy-petex-i3688803560.html

Jeszcze sobie snajde jakas mate do bagaznika i bedzie git :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzieki Panowie :)

podpowiedzieliscie mi troche, chyba zdecyduje sie na te petexy, znalazlem takie z rzapami:

http://allegro.pl/bmw-3-e90-e91-e92-dywaniki-gumowe-rzepy-petex-i3688803560.html

Jeszcze sobie snajde jakas mate do bagaznika i bedzie git :).

Myślę, że powinieneś być zadowolony z tych petexów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ja dokupiłem ori gumowe na zimę i tak mi się spodobały że jeżdżą cały rok. Są naprawdę dobrze wykonane i mają ciekawy design (w przeciwieństwie do petexów). Warto je raz na rok potraktować jakimś środkiem konserwującym - ja używam 303 aerospace protectant - wtedy fajnie trzymają czerń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem gumowe Petexy do E36, E46 i E91.

Do E36 kupowałem na przód w serwisie Bmw. Petexy (do E36) w serwisie są grubsze i nie do zajechania, ale ich wadą jest niestety cena.

 

Do E46 i E91 kupowałem na allegro. Cena ok. Jedyną dla mnie wadą jest to, że po około roku wycieraczka kierowcy przeciera się w miejscu oparcia buta przy pedale gazu. Ja rozwiązałem problem w ten sposób, że po przetarciu podkleiłem od dołu grubą gumę. Od około roku od podklejenia, wycieraczka kierowcy jest cała (nieprzetarta).

Co do zapachu, to nie miałem z tym problemu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić dywaniki polskiej produkcji:

http://allegro.pl/bmw-e90-e91-2006-dywaniki-gumowe-fg-i3660659335.html

a do bagażnika:

http://allegro.pl/bmw-3-e91-kombi-dywanik-bagaznika-4-5cm-rant-i3677625778.html

są bardzo dobrze spasowane, nawet mata bagażnika. Po włożeniu do auta nie czułem zapachu gumy. Jeżdżę na nich rok i nie widzę śladów zużycia. Mysle że to dobra alternatywa dla petexów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić dywaniki polskiej produkcji:

http://allegro.pl/bmw-e90-e91-2006-dywaniki-gumowe-fg-i3660659335.html

a do bagażnika:

http://allegro.pl/bmw-3-e91-kombi-dywanik-bagaznika-4-5cm-rant-i3677625778.html

są bardzo dobrze spasowane, nawet mata bagażnika. Po włożeniu do auta nie czułem zapachu gumy. Jeżdżę na nich rok i nie widzę śladów zużycia. Mysle że to dobra alternatywa dla petexów

 

Tak sobie mysle ze jak ktos za jakis czas tutaj zajrzy za 3-5 miesiecy to linki na allegro beda nie aktualne i bedzie znowu dzida. Jesli dobrze pojdzie to odswierzy temat i zada dodatkowe pytanie, gorzej jak zalozy nowy taki sam :roll: .

Dlatego tak sobie pomyslalem ze skoro majcher1980 podstawil 2 linki godne polecenia to dobrze jest tu na formum podac sprzedawce allegro, aby za jakis czas potem od tego sprzedawcy zaczac sobie szukac dywnikow. Sprzedawca z linkow majchera to "AUTO-COMPLEX2" http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=20593997

 

Petexy latwo znalezc na allegro wystarczy wejsc w odpowiednia kategorie i wyszukac petex, natomiast gdyby ktos chcial takie z rzepami od spodu, to w chwili obecnej jeden sprzedawca takie mial Użytkownik: "hoolihan" prowadzil sklep "Dywaniki Samochodowe" http://allegro.pl/sklep/654892_dywaniki-samochodowe

 

No i nie zapominajmy o oryginalach - mozna je dostac w salonach BMW :)

 

Ja puki co czekam na swoje petexy i zobaczymy, jak bedzie mi zapach przeszkadzal to wypiore w pralce :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerobiłem już kilka sztuk dywaników gumowych jeżdżę cały rok kupowałem z allegro za komplet płaciłem około 100 zeta za patexy i inne dziadostwo zapach odczuwalny przez tydzień gumy po 2 ,3 miesiącach zawsze było przytarcie od buta i od strony kierowcy i pasażera ,delikatny szajs słaba guma po 3 miesiącach wypierdal... do śmieci i kupuje nowe :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Co roku w zimie pojawia się ten temat.

Serią E90 (było E91 jest E93) jeżdże już 2006 roku. Zawsze mam oryginalne gumowe i 3-4 zimach brak śladów zużycia dywaników.

Po co kombinować z jakimś Petexem.

Tym bardziej, że jak miałem beżowe wnętrze to miałem beżowe gumowe dywaniki.

 

Zawsze jest lament, że w ASO drogo. hmm, przód 200zł tył 100zł. Dramatu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co roku w zimie pojawia się ten temat.

Serią E90 (było E91 jest E93) jeżdże już 2006 roku. Zawsze mam oryginalne gumowe i 3-4 zimach brak śladów zużycia dywaników.

Po co kombinować z jakimś Petexem.

Tym bardziej, że jak miałem beżowe wnętrze to miałem beżowe gumowe dywaniki.

 

Zawsze jest lament, że w ASO drogo. hmm, przód 200zł tył 100zł. Dramatu nie ma.

 

Masz absolutna racje tylko ze to cena x 3 taniego zamiennika a bardzo duza ilosc osob kupuje pojazdy klasy premium jak bmw nie majac pieniedzy na ich utrzymanie i jezeli dywaniki to maly pryszcz (chociaz roznica jakosciowa pomiedzy orginalem a petaxami chocby tutaj wspominanymi jest duza) to juz roznica w innych czesciach jest tak duza ze po uplywie kilku napraw to bmw juz nie jest bmw i nie prowadzi sie jak BMW.jezeli uwarzasz ze rownica przy dywanikach jest mala to wez pod uwage ze ludzie oszczedzaja 20 zl na filtrach oleju ktory wymienia sie raz do roku.

 

Mam u sibie przyklad pracownika ktory nabyl E90 w dieslu po okazyjnej cenie jakis rok temu ale jego zarobki absolutnie nie pozwalaja mu nalezycie go serwisowac no i od czasu do czasu rozmawiamy i dwa miesiace temu przejechalem sie jego samochodem i ten samochod nie ma juz duzo wspolnego z BMW. Najtansze tarcze Hamulcowe TRW zastapily zuzyte orginaly, klocki to samo, drazki kierownicze ta rownierz tani zamiennik, opony to jakies Zeetexy i ten samochod juz nie jezdzi tak jak BMW daleko mu do tego. Nie wspomne o sondzie lambda nie orginalnej (unwersalnej) ktora prowokuje ciagle wyswietlajaca sie ikonki silnika (i co tym idzie spadek mocy).

 

Ludzie czesto sadza ze dlatego ze jakis podwykonawca prdukuje jakas czesc dla bmw to mozna kupic jego niska polke bo cala reszta ceny to logo BMW a tak naprawde w wiekszosci wypadkow to nie ma nic wspolnego. Dla mojego modelu jedynym bezposrednim zamienikiem (czyli dokladnie ten sam produkt jest sprzedawany w opakowaniu BMW lub zamienika) to filtry Knecht na przyklad. Bo czasem to wyglada tak samo, a jest czyms lekko roznym a to lekko to duza roznica.

 

Zamieniki powinno sie stosowac w trzech wypadkach :

- jest lepszy od orginalu (np. skora w BMw jest bardzo kiepskiej jakosci, sa ludzie ktorzy szyja specjalnie obicia tapicerskie z lepszej gatunkowo skory lub niektore ukladu hamowania sa lepsze od seryjnego lub nakladki na pedaly performance ktore wycieraja sie bardzo szybko)

- orginal juz nie jest sprzedawany

- kwestia estetyki (moze ktos nie zanlesc felg bmw ktore mu sie podobaja i kupuje na przyklad BBSa lub Vermillona ale tez nie jakas felge za 400 zl sztuke i nie mowie specjalnie chinszyzna bo chinczycy umieja produkowac bardzo jakosciowe rzeczy tylko o dziwo sa wtedy tansze tylko o 10% lub 5% od zachodnich ale za to relacja jakosc/cena jest dalej bardzo dobra bo jakosciowo przewyszja nasze produkty)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz absolutna racje tylko ze to cena x 3 taniego zamiennika a bardzo duza ilosc osob kupuje pojazdy klasy premium jak bmw nie majac pieniedzy na ich utrzymanie i jezeli dywaniki to maly pryszcz (chociaz roznica jakosciowa pomiedzy orginalem a petaxami chocby tutaj wspominanymi jest duza) to juz roznica w innych czesciach jest tak duza ze po uplywie kilku napraw to bmw juz nie jest bmw i nie prowadzi sie jak BMW

 

Aha czyli jak ktoś kupi nowego Fiata Punto za 40k to może oszczędzać na dywanikach a jak ktoś inny E90 z 2005r za 40k to już nie "BO TO PRZECIEŻ BEEMWU :!: :!: :!:"? :lol:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Aha czyli jak ktoś kupi nowego Fiata Punto za 40k to może oszczędzać na dywanikach a jak ktoś inny E90 z 2005r za 40k to już nie "BO TO PRZECIEŻ BEEMWU :!: :!: :!:"? :lol:

 

troche upraszczasz to co mowilem ale cos w tym jest. Jezeli kupujesz fiata punto to kupujesz generalnie samochod po to czym jest czyli srodkiem transportu z kierownica i czterama kolkami. Jezeli kupujesz BEEMWU jak mowisz to rownierz ze wzgledow estetycznych i jakosciowych a wiec tak : wladowanie dywanikow gumowych za 50 zyla do punto mnie nie szokuje poki wode zgarniaja, a w BMW oczekuje jednak czegos bardzo jakosciowego i ladnego bo jak chcialbym oszczedzac to byl kupil fiata punto...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum że wspomniane E90 nie jest jakimś "och ach!" żeby uważać je za coś specjalnego. Więc posiadacz nowego Punto może również pomyśleć, że będzie kupował oryginalne dywaniki do swojego nowego samochodu a do 7-8 letniego strupa E90 kupi obojętnie jakie.

 

Oczywiście oryginalne dywaniki wyglądają ładniej ale w mojej ocenie nie aż o tyle żeby dopłacać do nich 300zł :duh:. Dlatego też mam Petexy, z których jestem zadowolony. Nie śmierdzą, ładnie leżą i mi się nie przecierają.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę odbiegając od tematu, to czy warte ceny są dywaniki welurowe (z tego co pamiętam koszt w ASO w granicach 500 zł). Sam osobiście użytkuję cały rok oryginalne gumowe i zastanawiałem czy zainwestować w welury (tak wiem, wyglądają dużo lepiej), ale czy aż o tyle lepiej żeby za nie tyle zapłacić?

 

http://bmwcentrum.pl/dywaniki-welurowe-antracytowe-komplet-bmw-e90-e91,id877.html - rozumiem że wyglądają one tak?

 

Widziałem ktoś sprzedawał ORI do wersji beżowej i wyglądały inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum że wspomniane E90 nie jest jakimś "och ach!" żeby uważać je za coś specjalnego. Więc posiadacz nowego Punto może również pomyśleć, że będzie kupował oryginalne dywaniki do swojego nowego samochodu a do 7-8 letniego strupa E90 kupi obojętnie jakie.

 

Oczywiście oryginalne dywaniki wyglądają ładniej ale w mojej ocenie nie aż o tyle żeby dopłacać do nich 300zł :duh:. Dlatego też mam Petexy, z których jestem zadowolony. Nie śmierdzą, ładnie leżą i mi się nie przecierają.

 

Tylko bbrys nie krytykuje twoich petexow bo tak jak zreszta mowisz kazdy ma jakies tam swoje osobiste podejscie do spraw wygladu (a 7 letnia E90 moze wygladac fantastycznie a juz fiat punto trudniej) bo z tego co zrozumialem petexy sa dobrej jakosci ale brzydkie (rezumuje tylko bez obrazy i nie doplacac 300 tylko 200 bo petexty bezplatne nie sa) a dywaniki to tak naprawde czwartozedna sprawa, bardziej mi chodzi o wymiane czesci tak zwanych podtstawowych bo jezeli kupujesz BMW to chyba nie dlatego ze jest logo BMW tylko dlatego ze ten samochod ma jakies wlasciwosci ktore cenisz (uklad kierowniczy, hamulce, silnik, prowadzenie itd) a jezeli po roku eksploatacji wymieniles istotne czesci na takie ktore sa nizszego standardu i bardziej pasuja do Forda Mondeo niz do twojego BMw ktore juz nie jezdzi jak BMW to moze troche szkoda kasy, lepiej kupic forda mondeo, no chyba ze jestes tak naprawde jednym wielkim pozerem i kupujesz samochody dla "prestizu" i loga na masce. Co o tym sadzisz ?

 

A tak trochę odbiegając od tematu, to czy warte ceny są dywaniki welurowe (z tego co pamiętam koszt w ASO w granicach 500 zł).

 

za te pieniadze mozesz kupic duzo lepsze dywaniki Welurowe chocby Schmiedmany lub doplacajac troche Hartge lub Schnitzer.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się z Tobą zgodzę chociaż uważam, że trzeba zachować zdrowy rozsądek przy wymianie lub dokupywaniu niektórych części. Hipotetyczny przykład, który czasem się zdarza:

Potrzebujemy wymienić jakąś część i do wyboru mamy:

 

1) Marny zamiennik jakość 3/10; cena: 100zł

2) Zamiennik jakość 9/10; cena: 200zł

3) Oryginał jakość 10/10; cena 300zł.

 

Najczęściej w takich przypadkach nie widzę powodu by nie kupić części numer 2. Oczywiście są elementy, które muszą być oryginalne praktycznie bez względu na cenę.

 

I właśnie z dywanikami mam podobny problem:

Różnica 310zł nie jest dla mnie warta lepszego wyglądu oryginałów niż Petexów. Tym bardziej, że do Petexów się przyzwyczaiłem bo miałem we wcześniejszym samochodzie i są dla mnie jak najbardziej OK.

 

Oryginalne dywaniki na przód i tył to koszt 220+190zł czyli 410zł a Petexy wraz z przesyłką 96zł czyli różnica minimum 316zł.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1) Marny zamiennik jakość 3/10; cena: 100zł

2) Zamiennik jakość 9/10; cena: 200zł

3) Oryginał jakość 10/10; cena 300zł.

 

W takiej sytuacji to oczywiscie sie zgadzam tylko sytuacja zazwyczaj (ale nie zawsze) wyglada bardziej tak :

 

1) Marny zamiennik jakość 2/10; cena: 700zł

2) Zamiennik jakość 5/10; cena: 1500 zł

3) Oryginał jakość 8/10; cena 3000zł.

4) nadjakosc 10/10 : cena 3500 zl

 

i tutaj branie zaienika jakosc za 1500 zl no nie do konca jest dla mnie wiarygodna bo juz nie ten samochod.

 

Generalnie zgadzamy ze wszystko jest kwestia wywazenia a dywaniki nie zmieniaja twjego samochodu chyba zz masz fiola na punkcie wygladu wnetrza (tak jak ja, moge jezdzic z lekimi rysami na tylnym zderzaku na parkingu ale w srodku ma byc cacy !!!) tylko ze jak ras zaczynasz wywazac kupujac Lucasy za 150 zl jako tarcze hamulcowe i drazek kierowniczy za 170 to potem juz lecicsz po calosci. :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie, że to już nie ten samochód też nie jest chyba trafne. Jak kupię termostat nieoryginalny za 140zł to samochód będzie "ten sam" tylko, że termostat szybciej padnie. Tak samo jak jakiś wahacz czy drążek kierowniczy - nie wydaje mi się żeby zamienniki powodowały, że samochód inaczej się prowadzi. To, czy to oszczędność czy pozorna oszczędność to już osobna sprawa i każdego osobista decyzja.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.