Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdze jutro bo wlasnie wrocilem z podrozy i cala droge mialem od 80-89stC :D

 

http://tufotki.pl/uTRqa

 

Od razu spalanie sie zmniejszylo. Dodatkowo kolega wymienil szczotki w malej pompce wodnej i w koncu ozyla.

Miod malina.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem po wymianie termostatu w N47.

Od razu jest roznica w temperaturze silnika.

Wczesniej temoeratura wahala sie od 82-84. Teraz ladnie wskauje na 90 i czasami spada o 2 stopnie.

Stary termostat nie zamkal sie do konca

Wymiana to nic trudnego. Trzeba sie tylko przygotowac do odbioru plynu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przed wymiana temperatura nie przekraczala 65stC ale mimo to grzalo w srodku normalnie wiec u ciebie grzac tak czy owak powinno. Natomiast temperatura silnika za niska, ale moze jest jakos zapowietrzony skoro nie masz grzania.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, już się zamotałem.

 

Pacjent - 325i, N52, 2005.

 

Tak przy -12 jak i teraz przy + 10 cały czas mam 78-80 stopni w ukrytym menu. Jeżdżę głownie krótkie odcinki (3km) ale przy dłuższych (20+) temperatura jest podobna.

 

Czy N52 posiada 1 czy 2 termostaty? Który wymienić? Tylko ASO czy np. Behr (które idą na 1 montaż) też da radę?

Rozumiem że komplet śrub aluminiowych do termostatu i tak trzeba kupić?

 

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w przypadku silników 325 / 328 / 330 (N52) nie tylko termostat odpowiada za regulowanie temperatury, ale też prędkość działania pompy wody. I w dodatku temperatura nie jest stała i zależy od stylu jazdy - generalnie im spokojniej się jedzie tym wyższa, w przedziale 80-110.

 

Artykuł o N52, w którym jest ładnie opisany system chłodzenia:

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=659246&d=1331856881&ei=JSjqUNDEBYyL0QGJ94GgDA&usg=AFQjCNEp6OaBmW1xKKwzj3TZdiafvcrReQ&sig2=f6QoVuBBcx3Q3d43VgPQdw

 

Ja zdecydowałem się na wymianę termostatu na Behr - takie idą na pierwszy montaż. Dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Chyba i mnie czeka wymiana termostatu... Przy temperaturze na zewnątrz jak teraz (+2 stopnie) temperatura płynu chłodzącego oscyluje w okolicy 75-81 stopni. I tutaj trochę dziwnie wskazuje bo trochę odwrotnie niż to bywa: podczas postoju na światłach w ukrytym menu pokazuje ~75 stopni, po ruszeniu temperatura skacze do 80 stopni. Czy może być to spowodowane opóźnieniem w działaniu czujnika, tzn. temperatura w rzeczywistości podczas postoju rośnie ale zanim czujnik to zmierzy i zdąży wyświetlić na ekranie to już ruszam z pod świateł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się zawsze wydawało, że jest odwrotnie: podczas jazdy maleje - pęd powietrza schładza czynnik, podczas postoju rośnie - brak przepływu powietrza...

 

Nie mniej jednak nie wiem czy taka temperatura kwalifikuje termostat do wymiany? Byłem dziś w Inchcape Motor, cena termostatu trochę powala - 570 zł :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się zawsze wydawało, że jest odwrotnie: podczas jazdy maleje - pęd powietrza schładza czynnik, podczas postoju rośnie - brak przepływu powietrza...

 

Nie mniej jednak nie wiem czy taka temperatura kwalifikuje termostat do wymiany? Byłem dziś w Inchcape Motor, cena termostatu trochę powala - 570 zł :?

 

U mnie ten sam silnik "N52B25a" - N52N i temperatura dochodzi do 97-99 C pozniej gwaltownie spada (zakladam ze termostat sie otwiera) i oscyluje w ganicach 81-87C (sprawdzane z ukrytego menu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Byłem dziś w Inchcape Motor, cena termostatu trochę powala - 570 zł :?

 

Ten sam oryginalny (z logo BMW) termostat w sklepie na Narbutta w Warszawie kosztuje 460 zł.

A termostat Wahlera (wszyscy twierdzą że działa równie dobrze) kosztuje tam 270 zł. Więc tragedii nie ma.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Też czeka mnie wymiana termostatu w e93.

W FUSie krzykneli 435 pln a w czescidobmw.pl za Wahlera 237 pln/

Podobno Wahler to lider w termostatach ale mechanik mówi zebym poczytał bo nie każda BMW (podobno głównie diesle) nie współgrają z zamiennikami i nie działają jak trzeba.

u mnie pojawia się oprócz błędu w komputerze opcja że przy temeratuach np. 10- 12 st. co chwila odpala się wiatrak.

Wymieniałem ostatnio chłodniczkę i zastanawiam się czy to w serwisie coś zje.ali czy taki pech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem około 2tkm wymieniłem oba termostaty bo nie chciała temperatura przekroczyc 55 stopni, i było ok do teraz. Bo przynajmniej raz w tygodniu sprawdzam i teraz temperatura wacha sie miedzy 72-78 :twisted:

Wiec pytanie który by mógł paść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM serdecznie wszystkich

Niedawno stałem się posiadaczem BMW E91 320d 163km N47d20c i mam pytanie odnośnie temperatury.

Podczas jazdy na autostradzie temperatura 87-89 C w mieście pomału zbliża się do 90C i zaczyna rosnąc przy 97C rusza wentylator i zbija do 95 wylaczy się na moment temperatura wzrośnie i znowu rusza, raz temperatura doszla do 98C ale nie zauważyłem żeby przekroczyła poziom 98C. jeździłem wcześniej mercedesem i nigdy nie zauważyłem takiego wzrostu temperatury czy zachowanie mojego auta jest w granicach normy czy raczej powinienem szukać jakiejś usterki ?

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem około 2tkm wymieniłem oba termostaty bo nie chciała temperatura przekroczyc 55 stopni, i było ok do teraz. Bo przynajmniej raz w tygodniu sprawdzam i teraz temperatura wacha sie miedzy 72-78 :twisted:

Wiec pytanie który by mógł paść?

 

Obstawiam termostat EGR, przynajmniej u mnie tak było że termostat EGR był padnięty, ale żeby było git wymieniłem oba.

Termostat EGR można łatwo sprawdzić, gdzieś na forum była instrukacja jak to zrobić - chyba poprzez ściskanie wężyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za długo go będziesz ściskać to możesz uszkodzić chłodnicę spalin - ma małą objętość a spaliny wysoką temperaturę. Można go łatwo wymontować i sprawdzić czy przepuszcza czy też nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znalazłem jak szybciej dostać się do ukrytego menu,

Wcisnąć przycisk w zegarach i włożyć kluczyk do stacyjki.

Działa to w modelach e60 LCI, czy w e90 zadziała nie wiem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.