Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mnie natchnęło i wczoraj sprawdzałem temp. (na zewnątrz -11)

Temperaturę 86st. osiągnął po przejechaniu 24 km (jechałem równo ok. 100km/h taka eko jazda).

Jak dobrnąłem do 86st to miejscami puszczałem pedał, bo były tereny zab. i temperatura spadała do 79.

W drodze powrotnej tłoczyłem 140 i temp była 87-88 st. niestety nie wiem po jakim dystansie, bo rozgrzewałem 15min przed trasą.

 

U mnie baardzo podobna sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Coś mnie natchnęło i wczoraj sprawdzałem temp. (na zewnątrz -11)

Temperaturę 86st. osiągnął po przejechaniu 24 km (jechałem równo ok. 100km/h taka eko jazda).

Jak dobrnąłem do 86st to miejscami puszczałem pedał, bo były tereny zab. i temperatura spadała do 79.

W drodze powrotnej tłoczyłem 140 i temp była 87-88 st. niestety nie wiem po jakim dystansie, bo rozgrzewałem 15min przed trasą.

 

U mnie baardzo podobna sytuacja.

I ja tak miałem przedwczoraj i wczoraj, gdy było -16*C przy eko jeździe autostradą utrzymując ekonomizer na spalaniu 5l/100km, co dawało prędkość ok 120-13km/h, temp silnika oscylowała w granicach 83-85*C. Gdy się zatrzymałem na parkingu zjeżdżając z nogą ściągniętą z gazu ok 500m, to temp spadała do 79*C. Dziś przy -12*C temp silnika przy podobnej jeździe taka sama ale po zatrzymaniu w ww sposób wyniosła 80*C. Termostaty ori, niecały rok. W ww warunkach temperatury na zewnątrz i stylu jazdy silnik nagrzewa się po 8-10km do 82*C.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ori termostaty 88 to trzymały przez pierwsze kilka k km... Obecnie jest to przy spokojnej jeździe 84-85, przy jeździe autostradą ze stałą prędkością 120+ 86 czasem 87. Wszystko w normie, jak zejdzie poniżej 80 to wymienimy ;) DPF wypalił się bezproblemowo, nowe świece żarowe też ratują sytuację :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ori termostaty 88 to trzymały przez pierwsze kilka k km... Obecnie jest to przy spokojnej jeździe 84-85, przy jeździe autostradą ze stałą prędkością 120+ 86 czasem 87. Wszystko w normie, jak zejdzie poniżej 80 to wymienimy ;) DPF wypalił się bezproblemowo, nowe świece żarowe też ratują sytuację :cool2:

Świece też mam nowe od ok 10mcy, chyba bosha i są ok.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale brać trzeba pod uwagę, że nagrzewnica w tych temp. działa jako chłodnica.

Rzadko kto włącza obieg wewnętrzny, a biorąc pod uwagę temp. zewnętrzną to jest to niezła chłodnica.

Jeśli zaś tłoczymy autu to efektem jest wysokie spalanie a za czym idzie gdzieś trzeba oddać temperaturę.

Nie wiem czy E90 ma grzałki do cieczy chłodzącej jak ma np mercedes. W przypadku mercedesa to do dość wysokiej temp. cieczy one pracują, przez co autko dużo pali a z alternatora prawie iskry idą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w realoem jaki masz nr termostatu i skopiuj go do google.

W zamiennikach np. behr napisana jest temperatura otwarcia i to jest ta temp.

 

np n46 110kv i 95kv ma 105st

 

n53 130, 160, 190, 200, 225kv - 97st

 

 

Niby to ten:

 

11537549476

 

Czy w moim silniku tez mam 2x czy tylko 1x?

 

 

Rozumiem ze 97C to poprawna temperatura otwarcia termostatu?

 

http://www.autohausaz.com/pn/11537549476

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90-93 stopnie w N54 7km po wyjeździe z garażu przy -15 to chyba bardzo dobry wynik, nie ?

podejrzewam że w garażu masz dodatnią temperaturę to się i szybko silnik nagrzał , no i termostat sprawny to gra gitara :cool2:

ja mam pod chmurką to dłuższego dystansu potrzebuje na ''złapanie'' temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie uzyskuje temp 88° i wyzej, ale....po dłuższej jeździe

Np ok 20km mialem tylko 70° (ciągła jazda, obwodnica 3miast do 120km/h a potem ok 60-70)

Potem krecilem się po mieście ok 15km i doszlo do 88°

 

Oba termostaty wymienione w tamtym roku

Grzybki w chłodniczce asb wymienione...

 

Co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sobie ogrzewanie zmniejszysz na np 2 kreski to po 15 km powinno grać ;)

Ja wczoraj jadąc 110 przez 17km nie dogrzałem dziada nonstop 80st.

W końcu się wkurzyłem i włączyłem obieg wewnętrzny i momentalnie pojawiło się 88.

Problem w parowaniu szyb, więc szybko wyłączyłem i poleciałem 140.

Przy tej prędkości to było idealnie.

Nadmieniam, że na zewnątrz było -16.

W takiej temp. to nie ma co panikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie termostatu i silnika jaki posiadam w swoim e90 316d n47 (rozrzad z tyłu) a wiec tak :

-pewnego dnia zupełnie przez przypadek sprawdziłem parametry silnika (urządzenie z aplikacją na smartfon + wtyk obd wifi) i zauwazyłem ze po trasie 25-30km temp. silnika wynosi tylko 66*C (hmm.. troche mało jak na w miare dynamiczna trase i plusową temp otoczenia ) a wiec pomyslałem termostat do wymiany

- w celu upewnienia sie ze termostat jest nie sprawny uruchomiłem w ukrytym menu licznika odczyt temp silnika i ponowna jazda , tym razem dłuższa bardziej agresywna , wyższe obroty itp. i okazało sie ze 70*C z trudem jest osiągnac .

-po sprawdzeniu cen termostatów zakupiłem termostat Gates-a za 95zł w zaprzyjaznionym sklepie , po zamontowaniu i odpowietrzeniu układu silnik osiagnoł żądaną temperature 88-90* C , lecz przy powolnej jeździe ok 1200-1500 obr. temperatura powoli spada a po zatrzymaniu sie i postoju to juz wogóle spadnie do 70 i stoi

-po wykonaniu kilku telefonów do ASO i ponownej próbie odpowietrzenia czyli (uruchomic silniik , temp. wnetrza na 28 i nawiew na przednią szybe(odmrażanie) ) tak mi powiedzieli w aso i obserwacja czy z przelewu idzie powietrze czy ciagły strumien w zbiorniczku wyrównawczym , wszystko jest ok , po jeżdzie dalej temp spada na postoju , ale zaobserwowałem tez ze wąz od chłodnicy jeden zimny drugi ciepły czyli tez ok , wentylator nigdy mi sie nie włączył (moze dopiero jak silnik osiągnie powyżej 100*C)

-Uznałem ze coś musi byc nie tak z tym termostatem a wiec reklamacja i wymiana na drugi Firma FEBI GERMANY w opakowaniu z króćcem i śrubkami (150zł), i po calej procedurze dalej to samo , moze drobny prawie nie zauważalny wzrost na postoju o 2 *C ,

 

-Moje pytanie czy te silniki mają tendencje do wychładzania sie , czy moze ktos ma w swoim bmw z tym silnikiem podobne problemy ?

-czy moze te dwa termostaty moga byc niesprawne ?

-Mała prośba do posiadaczy takich silników , czy moze ktoś sprawdzic czy jego auto po zagrzaniu tez tak szybko sie wychłodzi i nie trzyma 90*C na postoju ?

 

 

 

-Sory za błędy i upierdliwość , no ale nie lubie gdy w moim aucie coś nie działa jak powinno , za pewne wy tez tego nie lubicie , pozdro i z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
termostat tylko oryginał, ma być 91 stopni na postoju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Chciałbym się dowiedzieć jak wymienić termostaty w E81 118d .

Czy da się samemu to zrobić czy raczej nie?

Może ma ktoś jakaś fotoporade?

Czy lepiej jest kupić termostaty w ASO czy termostaty BEHR będą też dobre?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po wymianie termostatu na febi z poczatku byly spadki temperatury ale troche pojezdzilem i juz jest wszystko w porządku na postoju wacha sie miedzy 85-87 ale jak wylacze ogrzewanie to zaczyna rosnąć na zewnatrz bylo -3 . Ale przyznam ze jak bym wiedział to od razu wymienilbym na oryginał cena w aso 220 ,na allegro można troche taniej dorwać ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bmw118d , niewiem dokladnie jaki masz silnik ale w moim n47 wymiana zajela mi ok 40min spokojnej roboty bez większych problemów i to bez użycia kanalu czy podnośnika ale nie spuszczalem plynu przez kranik tylko wypielem waz bo nie moglem go zlokalizować . Spokojnie powinieneś zrobić to samemu mając podstawowy komplet kluczy i srubokrętow i troche smykalki do majsterkowania . Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Swoją drogą to jest naprawdę kiepski pomysł aby wypalanie było zaprojektowane przy takich wysokich temperaturach dla takich silników. Dwulitrowe diesle są bardzo wydajne energetycznie i można wiele kilometrów zrobić w ogóle nie mając szans osiągnąć odpowiednich temperatur, niezależnie od termostatu.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.