Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Coś mnie natchnęło i wczoraj sprawdzałem temp. (na zewnątrz -11)

Temperaturę 86st. osiągnął po przejechaniu 24 km (jechałem równo ok. 100km/h taka eko jazda).

Jak dobrnąłem do 86st to miejscami puszczałem pedał, bo były tereny zab. i temperatura spadała do 79.

W drodze powrotnej tłoczyłem 140 i temp była 87-88 st. niestety nie wiem po jakim dystansie, bo rozgrzewałem 15min przed trasą.

 

U mnie baardzo podobna sytuacja.

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Coś mnie natchnęło i wczoraj sprawdzałem temp. (na zewnątrz -11)

Temperaturę 86st. osiągnął po przejechaniu 24 km (jechałem równo ok. 100km/h taka eko jazda).

Jak dobrnąłem do 86st to miejscami puszczałem pedał, bo były tereny zab. i temperatura spadała do 79.

W drodze powrotnej tłoczyłem 140 i temp była 87-88 st. niestety nie wiem po jakim dystansie, bo rozgrzewałem 15min przed trasą.

 

U mnie baardzo podobna sytuacja.

I ja tak miałem przedwczoraj i wczoraj, gdy było -16*C przy eko jeździe autostradą utrzymując ekonomizer na spalaniu 5l/100km, co dawało prędkość ok 120-13km/h, temp silnika oscylowała w granicach 83-85*C. Gdy się zatrzymałem na parkingu zjeżdżając z nogą ściągniętą z gazu ok 500m, to temp spadała do 79*C. Dziś przy -12*C temp silnika przy podobnej jeździe taka sama ale po zatrzymaniu w ww sposób wyniosła 80*C. Termostaty ori, niecały rok. W ww warunkach temperatury na zewnątrz i stylu jazdy silnik nagrzewa się po 8-10km do 82*C.

-------------------

Artur

Opublikowano
Moje ori termostaty 88 to trzymały przez pierwsze kilka k km... Obecnie jest to przy spokojnej jeździe 84-85, przy jeździe autostradą ze stałą prędkością 120+ 86 czasem 87. Wszystko w normie, jak zejdzie poniżej 80 to wymienimy ;) DPF wypalił się bezproblemowo, nowe świece żarowe też ratują sytuację :cool2:
Opublikowano
Moje ori termostaty 88 to trzymały przez pierwsze kilka k km... Obecnie jest to przy spokojnej jeździe 84-85, przy jeździe autostradą ze stałą prędkością 120+ 86 czasem 87. Wszystko w normie, jak zejdzie poniżej 80 to wymienimy ;) DPF wypalił się bezproblemowo, nowe świece żarowe też ratują sytuację :cool2:

Świece też mam nowe od ok 10mcy, chyba bosha i są ok.

-------------------

Artur

Opublikowano

Tak, ale brać trzeba pod uwagę, że nagrzewnica w tych temp. działa jako chłodnica.

Rzadko kto włącza obieg wewnętrzny, a biorąc pod uwagę temp. zewnętrzną to jest to niezła chłodnica.

Jeśli zaś tłoczymy autu to efektem jest wysokie spalanie a za czym idzie gdzieś trzeba oddać temperaturę.

Nie wiem czy E90 ma grzałki do cieczy chłodzącej jak ma np mercedes. W przypadku mercedesa to do dość wysokiej temp. cieczy one pracują, przez co autko dużo pali a z alternatora prawie iskry idą.

Opublikowano
Sprawdź w realoem jaki masz nr termostatu i skopiuj go do google.

W zamiennikach np. behr napisana jest temperatura otwarcia i to jest ta temp.

 

np n46 110kv i 95kv ma 105st

 

n53 130, 160, 190, 200, 225kv - 97st

 

 

Niby to ten:

 

11537549476

 

Czy w moim silniku tez mam 2x czy tylko 1x?

 

 

Rozumiem ze 97C to poprawna temperatura otwarcia termostatu?

 

http://www.autohausaz.com/pn/11537549476

Opublikowano

u mnie w M57 też ok 85*C (stała)termostaty maja kilka miesiecy oryginaly z ASO jazda ok 100km/h, (przyspieszajac temperatura rosnie) na postoju temperatura spada do nawet 77*C

na dworze temperatura -10*C

Opublikowano
Czy przy -17 stopniach KTMP pokazuje 72 stopnie i nie chce isc w górę. Czyżby wymiana ? :cry2:

Tak.

-------------------

Artur

Opublikowano
blachaxxx u mnie to samo , (tylko jeszcze niżej spada do 70 stopni i główny do wymiany) to jest chyba normalne przy takich mrozach
Opublikowano
90-93 stopnie w N54 7km po wyjeździe z garażu przy -15 to chyba bardzo dobry wynik, nie ?

podejrzewam że w garażu masz dodatnią temperaturę to się i szybko silnik nagrzał , no i termostat sprawny to gra gitara :cool2:

ja mam pod chmurką to dłuższego dystansu potrzebuje na ''złapanie'' temperatury

Opublikowano

U mnie uzyskuje temp 88° i wyzej, ale....po dłuższej jeździe

Np ok 20km mialem tylko 70° (ciągła jazda, obwodnica 3miast do 120km/h a potem ok 60-70)

Potem krecilem się po mieście ok 15km i doszlo do 88°

 

Oba termostaty wymienione w tamtym roku

Grzybki w chłodniczce asb wymienione...

 

Co dalej?

Opublikowano

jak sobie ogrzewanie zmniejszysz na np 2 kreski to po 15 km powinno grać ;)

Ja wczoraj jadąc 110 przez 17km nie dogrzałem dziada nonstop 80st.

W końcu się wkurzyłem i włączyłem obieg wewnętrzny i momentalnie pojawiło się 88.

Problem w parowaniu szyb, więc szybko wyłączyłem i poleciałem 140.

Przy tej prędkości to było idealnie.

Nadmieniam, że na zewnątrz było -16.

W takiej temp. to nie ma co panikować

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie termostatu i silnika jaki posiadam w swoim e90 316d n47 (rozrzad z tyłu) a wiec tak :

-pewnego dnia zupełnie przez przypadek sprawdziłem parametry silnika (urządzenie z aplikacją na smartfon + wtyk obd wifi) i zauwazyłem ze po trasie 25-30km temp. silnika wynosi tylko 66*C (hmm.. troche mało jak na w miare dynamiczna trase i plusową temp otoczenia ) a wiec pomyslałem termostat do wymiany

- w celu upewnienia sie ze termostat jest nie sprawny uruchomiłem w ukrytym menu licznika odczyt temp silnika i ponowna jazda , tym razem dłuższa bardziej agresywna , wyższe obroty itp. i okazało sie ze 70*C z trudem jest osiągnac .

-po sprawdzeniu cen termostatów zakupiłem termostat Gates-a za 95zł w zaprzyjaznionym sklepie , po zamontowaniu i odpowietrzeniu układu silnik osiagnoł żądaną temperature 88-90* C , lecz przy powolnej jeździe ok 1200-1500 obr. temperatura powoli spada a po zatrzymaniu sie i postoju to juz wogóle spadnie do 70 i stoi

-po wykonaniu kilku telefonów do ASO i ponownej próbie odpowietrzenia czyli (uruchomic silniik , temp. wnetrza na 28 i nawiew na przednią szybe(odmrażanie) ) tak mi powiedzieli w aso i obserwacja czy z przelewu idzie powietrze czy ciagły strumien w zbiorniczku wyrównawczym , wszystko jest ok , po jeżdzie dalej temp spada na postoju , ale zaobserwowałem tez ze wąz od chłodnicy jeden zimny drugi ciepły czyli tez ok , wentylator nigdy mi sie nie włączył (moze dopiero jak silnik osiągnie powyżej 100*C)

-Uznałem ze coś musi byc nie tak z tym termostatem a wiec reklamacja i wymiana na drugi Firma FEBI GERMANY w opakowaniu z króćcem i śrubkami (150zł), i po calej procedurze dalej to samo , moze drobny prawie nie zauważalny wzrost na postoju o 2 *C ,

 

-Moje pytanie czy te silniki mają tendencje do wychładzania sie , czy moze ktos ma w swoim bmw z tym silnikiem podobne problemy ?

-czy moze te dwa termostaty moga byc niesprawne ?

-Mała prośba do posiadaczy takich silników , czy moze ktoś sprawdzic czy jego auto po zagrzaniu tez tak szybko sie wychłodzi i nie trzyma 90*C na postoju ?

 

 

 

-Sory za błędy i upierdliwość , no ale nie lubie gdy w moim aucie coś nie działa jak powinno , za pewne wy tez tego nie lubicie , pozdro i z góry dzięki

Opublikowano
u mnie w M57 też ok 85*C (stała)termostaty maja kilka miesiecy oryginaly z ASO jazda ok 100km/h, (przyspieszajac temperatura rosnie) na postoju temperatura spada do nawet 77*C

na dworze temperatura -10*C

JW.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano

Witajcie

 

Chciałbym się dowiedzieć jak wymienić termostaty w E81 118d .

Czy da się samemu to zrobić czy raczej nie?

Może ma ktoś jakaś fotoporade?

Czy lepiej jest kupić termostaty w ASO czy termostaty BEHR będą też dobre?

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Witam, po wymianie termostatu na febi z poczatku byly spadki temperatury ale troche pojezdzilem i juz jest wszystko w porządku na postoju wacha sie miedzy 85-87 ale jak wylacze ogrzewanie to zaczyna rosnąć na zewnatrz bylo -3 . Ale przyznam ze jak bym wiedział to od razu wymienilbym na oryginał cena w aso 220 ,na allegro można troche taniej dorwać ,
Opublikowano
Kolego bmw118d , niewiem dokladnie jaki masz silnik ale w moim n47 wymiana zajela mi ok 40min spokojnej roboty bez większych problemów i to bez użycia kanalu czy podnośnika ale nie spuszczalem plynu przez kranik tylko wypielem waz bo nie moglem go zlokalizować . Spokojnie powinieneś zrobić to samemu mając podstawowy komplet kluczy i srubokrętow i troche smykalki do majsterkowania . Pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swoją drogą to jest naprawdę kiepski pomysł aby wypalanie było zaprojektowane przy takich wysokich temperaturach dla takich silników. Dwulitrowe diesle są bardzo wydajne energetycznie i można wiele kilometrów zrobić w ogóle nie mając szans osiągnąć odpowiednich temperatur, niezależnie od termostatu.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.