Skocz do zawartości

525D drgania na zimnym silniku


musgrave

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie forumowicze niedawno zakupilem auto i jestem zalamany bo gdy kupywalem auto bylo wszystko oki .Nastepnego dnia rano gdy odpalilem auto(silnik byl zimny) silnij zaczol nierowno pracowac wiec dalem wyzsze obroty troszke trzymalem na gazie 20 sekund ,puscilem gaz i bylo wszystko oki,mam taki problem zawsze gdy jest silnik zimny.Mam jeszcze jedno pytanie to mi nie daje spac poniewaz gdy auto chodzi na wolnych obrotach jest oki ale gdy wcisne sprzeglo to od razu rosnie na troszke wyzsze obroty,tak samo jak wrzuce na luz to obrotomierz pokazuje okolo 800 gdy sie zatrzymam spada do 600 czy to normalne w tym modelu?Pomozcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie forumowicze niedawno zakupilem auto i jestem zalamany bo gdy kupywalem auto bylo wszystko oki .Nastepnego dnia rano gdy odpalilem auto(silnik byl zimny) silnij zaczol nierowno pracowac wiec dalem wyzsze obroty troszke trzymalem na gazie 20 sekund ,puscilem gaz i bylo wszystko oki,mam taki problem zawsze gdy jest silnik zimny.Mam jeszcze jedno pytanie to mi nie daje spac poniewaz gdy auto chodzi na wolnych obrotach jest oki ale gdy wcisne sprzeglo to od razu rosnie na troszke wyzsze obroty,tak samo jak wrzuce na luz to obrotomierz pokazuje okolo 800 gdy sie zatrzymam spada do 600 czy to normalne w tym modelu?Pomozcie

 

Wyniemisz świece (beru) i sterownik (beru) i wszystko powinno być ok :) ps. nie sprawdzałeś auta w porządnym serwisie przed zakupem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ,zgadzam się z przedmówcą ,

powodem może być też np,zbyt niskie ciśnienie w układzie paliwowym ,pompa CR na przykład

kolego jak kupowałeś auto to był już lekko rozgrzany silnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o obroty po wciśnięciu sprzęgła to tak ma być i jak się toczy na luzie dopóki się nie zatrzyma również będą wyższe

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zrobiłeś podstawowy błąd przy zakupie jeśli przyjechałeś po auto a był już rozgrzany silnik ,kupując auto zawsze lepiej jest gdy stało po nocy z zimnym silnikiem a w dieslach jeszcze lepiej kupować w zimę jak są przymrozki taka podstawowa rada ,wtedy dużo usterek wychodzi przy rozruchu zimnego motoru,,.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje teraz wiem niestety to sie juz stalo i co teraz dalej robic kurcze moze faktycznie to swiece zarowe albo sterownik ,jak bylo pisane kupa rzeczy moze byc nie tak doradzcie chlopaki co robic.Dzis odpalalem bez zmian boje sie jak przyjdzie nizsza temperatura to bedzie klapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje teraz wiem niestety to sie juz stalo i co teraz dalej robic kurcze moze faktycznie to swiece zarowe albo sterownik ,jak bylo pisane kupa rzeczy moze byc nie tak doradzcie chlopaki co robic.Dzis odpalalem bez zmian boje sie jak przyjdzie nizsza temperatura to bedzie klapa

 

zacznij od podłączenia pod komputer ,raczej dojdziesz do przyczyny ,na moje też jak koledzy wcześniej pisali będą świece żarowe,na pewno nic poważniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam, ten sam rocznik i model . Tylko na zimnym i jałowym (skrzynia manual) .Zadrga kilka razy lub wcale . Przy większych tylko drganiach ledwo zauważalnie odchyla się wskazówka od obrotomierza (ale to są przecież zaburzenia pracy silnika więc norma.) Poza tym szarpnięcia są ,obroty jednakowe. Trwa to czasem do minuty ,czasem do 3 minut ,a czasem w ogóle. W zimie tego nie było, tylko teraz gdy jest cieplej. Ale jestem po wymianie wszystkich świec i wiem że mam padnięty sterownik. Bo przy -15 dalej szatkował zaraz po zapłonie.( W ogóle mi świece nie grzeją). I teraz zanim ogarnę sterownik to obstawiam najprędzej na któryś wtrysk. Ale może to jest wina sterownika . ..Jeśli kolega z tematu może, niech napisze czy to była wina sterownika . Bo jeśli czas pozwoli ogarnę najpierw sterownik ,ale te drgania po zapaleniu działają na całą resztę dnia :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sterowników: Na forum jest Roger z Nysy i on naprawia sterowniki, nawet wysyłkowo. Wszyscy, którzy skorzystali są zadowoleni. Odnośnie obotów : tak jak wyżej, w E60 po wciśnięciu sprzęgła obroty mają wzrosnąć. Gdy wciskasz sprzęgło na postoju komputer odczytuje, ze zaraz bedziesz ruszał i podnosi obroty tak, aby samochód łatwiej i płynniej zaczął sie toczyć. No i ekologia, jak wysprzęglasz, też na postoju, obroty spadną i niższe co2 idzie do atmosfery. Mnie tez to drazni a Ci co nie wiedzą od razu się mądrzą: albo sprzęgło, albo łozysko oporowe itp. Chyba można się tego pozbyć po podniesieniu obrotów biegu jałowego na maksymalny możliwy poziom (930 - 950) ale to już niech się fachowcy od zmian w komputerze wypowiedzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.