Skocz do zawartości

[E90] halas, buczenie tylnej osi


Hakelbery

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio(miesiac temu) po zamianie kol zaczely dochodzic dziwne odglosy z tylnej osi, jakies buczenie. Na poczatku bylem przekonany ze zle zalozylem opony. Opony jednak nie sa kierunkowe, ale na wszelki wypadek przlozylem tylne kola lewe na parwa i odwrotnie. Nic to nie dalo. Pojechalem do mechanika podnieslismy auto, obrucil kolem i wyraznie z prawa strona halasuje bardziej od lewej. Zaproponowal mi wymiane lozysk( wheel bearing ) obu kol tylnich i powiedzial ze jesli to nie to to musi to byc dyferencjal :mad2: Narazie wstrzymuje sie z wymiana czegokolwiek, jutro jade do innego mechanika i chce poznac jego opinie. Mechanikiem nie jestem, ale z tego co czytalem to po pierwsze raczej dwa lozyska na raz nie padaja, po drugie podobno jest tam jakis czujnik i powinienem miec powiadomienie ze lozysko jest do wymiany, jakis kod itp. Nie zwlekam z naprawami auta bo wiem ze to sie zle koncy i zazwyczaj wymieniam wszystko na czas a nawet wczesniej :wink: ale z drugiej strony nie chce wymieniac czegos na zapas, nie potrzebnie bo same lozyska nie kosztuja majatku ale robocizna jest droga. Jest jakis sposob zeby zdiagnozowac co powoduje ten halas, czy to lozyska czy dyferencjal czy moze cos innego. Czy ktos z was mial podobny problem ?

 

Z gory dzieki za info :)

http://imageshack.us/a/img594/811/uu5a.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1000% stawiam na łożysko w którymś z tylnych kół . Efekt dzwiękowy jest podobny jakby dyfer siadał .

Najprostszy sposób sprawdzenia tego to przejechać z prędkością ok. 80 km/h po trasie i skręcać raz w lewo raz w prawo .

Jeśli przy skręcie w prawo będzie słychać bardziej ten odgłos to znaczy ,że lewe łożysko do wymiany i odwrotnie .

Dzieje się tak gdyż samochód mimo skrętu w prawo przechyla się bardziej na lewo ( prawa fizyki ) co daje większy nacisk na lewe koło i tym samym łożysko .

 

Koszty ;

łożysko tylne kpl. - 156 zł.

wymiana ( poza ASO) - 80 zł . ( pamiętać o wpięciu kostki na tylnym wahaczu od poziomowania xenonów )

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób sprawdzenia tego to przejechać z prędkością ok. 80 km/h po trasie i skręcać raz w lewo raz w prawo .

 

80 km/h i skrecac :mad2: :mrgreen:

 

Lepszy i bezpieczniejszy sposob to pojechac na rondo, najlepiej nie za bardzo uczeszczane, lub po prostu w nocy, i jezdzic spokojnie po rondzie :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, za odpowiedzi bylem w kolejnym warsztacie, podniesli auto potem sie niem przejechali i potwierdzili to co uslyszalem w poprzednim warsztacie, lozyska do wymiany. Prawe slychac bardzo po obruceniu kolem na podnosniku lewe juz niej ale wymienie oba. Pytalem sie czy to moze dyfer, powiedzieli ze nie ma zadnych wyciekow itp., nie spotkali sie zeby padaly dyfry w tych autach i ze dyfry sa pancerne :wink: Mam nadzieje ze po wymianie lozysk nastanie cisza :D
http://imageshack.us/a/img594/811/uu5a.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Z tylnej osi dochodził hałas, ale to był taki dźwięk tarcia metalu o metal, a nie buczenie. Byłem o jednego mechanika mówił, że to łożyska. Pojechałem do innego mechanika nastawiony na wymianę obu tylnych łożysk, ale po jeździe próbnej i wjeździe na podnośnik powiedzieli, że to na pewno nie łożyska. Okazało się, że ten metaliczny dźwięk wydawały opiłki metalu(rdzy) z tarcz hamulcowych, które dostały się między tarcze a klocki. Mechanik ściągnął tarcze przeczyścił (ok 1,5h) i teraz mam spokój oraz parę pln w kieszeni :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikiem nie jestem, ale z tego co czytalem to po pierwsze raczej dwa lozyska na raz nie padaja, po drugie podobno jest tam jakis czujnik i powinienem miec powiadomienie ze lozysko jest do wymiany, jakis kod itp.

 

przy łożysku nie ma żadnego czujnika, który miałby okreslić, że łożysko jest do wymiany. Jest tam czujnik predkości obrotowej ale on jest na potrzeby ABS, kontroli trakcji i monitorowania cisnienia w oponach. W BMW znacznei wczesniej padają łożyska tylne niż przednie, u mnie jedno padło przy ok 150 kkm a drugie przy 230 kkm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

U mnie też było lekkie huczenie dobiegające z tyłu w następujacych okolicznościach: pomiędzy 60-80km/h i 100-150km/h zarówno przy jeżdzie ze stałą prędkością, przyspieszaniem i hamowaniu silnikiem. Testy jazdy na łuku i zdecydowane zmiany kierunku jazdy (slalom) nie powodowały wzrostu/spadku natężenia dżwięku. Również przełożenie kół przód/tył nic nie zmieniało. Po podniesieniu auta do gory i dopiero po zakręceniu kolami można było usłyszeć delikatny szum w lewym ale tylko porównując dźwięki podczas obracania obydwu kół

Wymienione zostało tylne lewe łożysko i huczenie ustało. Koszt łożyska 160zł + 150zł wymiana.

PS.

W jednym warsztacie chcieli za wymianę 500zł, bo twierdzili, że trzeba geometrię ustawiać....

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie jak u mnie, na podnośniku prawe koło jakby bardziej tępo huczało, ale po nasłuchach podczas jazdy wyszło że owszem łożysko w dyfrze. Wymienione i jest dobrze. Podobno to typowy problem i traktuj to jako serwis eksploatacyjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie jak u mnie, na podnośniku prawe koło jakby bardziej tępo huczało, ale po nasłuchach podczas jazdy wyszło że owszem łożysko w dyfrze. Wymienione i jest dobrze. Podobno to typowy problem i traktuj to jako serwis eksploatacyjny.

 

Kolego możesz sprecyzować które łożysko konkretnie i gdzie kupiłeś nowe? Mam chyba podobny problem ale po podniesieniu auta jak kręcę kołami to żadne dźwięki do mnie nie dochodzą. Chodzież z drugiej strony łożyska w takiej pozycji nie są obciążone i dlatego żadnych dźwięków nie słyszę ani z kół... z dyfra zresztą też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio 2 łożyska tylne do wymiany. Huczało jakby opona była wyząbkowana od ok 60km/h. Podnieś cały tył, włącz silnik i wrzuć delikatnie na 5tke. Auto teoretycznie rozpędzi się do ok. 50km/h. Wszystko pięknie słychać. Po wymianie łożysk mam idealną ciszę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz sprecyzować które łożysko konkretnie i gdzie kupiłeś nowe? Mam chyba podobny problem ale po podniesieniu auta jak kręcę kołami to żadne dźwięki do mnie nie dochodzą. Chodzież z drugiej strony łożyska w takiej pozycji nie są obciążone i dlatego żadnych dźwięków nie słyszę ani z kół... z dyfra zresztą też nie.

Sam nie wymieniałem, firma z reklamy na allegro - okolice 3 miasta. Opisałem całą sprawę w viewtopic.php?f=70&t=239116

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy mam to samo metaliczne wycie, huczenie. Podnosiłem auto raz z lewej raz z prawej strony, rozpędzałem na 5tym biegu podniesione koło i było słychać wycie z jednej i drugiej strony tak samo. Jak wszedłem pod samochód wydawało mi się że to z dyfra. Czy mogło być tak że łożyska padły obydwa na raz i tak przenoszą huczenie?

 

Jak kręcę kołem to słychać taki metaliczny dźwięk, ale wydaje mi się że to co innego niż podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padlo ci lozysko na walku atakujcym od dyfra. stanndard. bedzie z czasem coraz glosniej .

opcje masz 4

nowy dyfer

wyniana dyfra na uzywany

wymiana na naprawiony dyfer

wymiana lozyska.

ja wybralem opcje 3 i po drodze di gdanska wymieniłem dyfer w stargardzie szczecinskim na poczekaniu za 1300zł z tego co pamietam. jest tam gosc ktory to robi i ma na allegro te dyfry tez.

gdybys mial mechaniora na miejscu ktory sie podejmie sam wymiany lozyska na rolkowe to byloby napewno taniej.

bez wymiany bedzie halasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kupiłem nowy olej, myślałem że to będzie przyczyną. Chyba jeszcze go wymienię, może chociaż trochę ucichnie?

 

1300zł sama wymiana czy razem z naprawionym dyfrem?

 

Wielkie dzięki za odpowiedź, daj spokój jakich mamy mechaników, wymieniłem już podporę dyfra nic nie pomogło, teraz mi zasugerowali ten olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Łożyska kół zaczynaja głośniej hałasować np gdy skręcasz w któraś stronę, gdy zaczynaja być bardziej obciążone. Jesli podczas pokonywania zakrętów hałas się nie nasila to wycie będzie prawdopodobnie z dyfra jesli się nasila któreś łożysko pada. Poza tym przy tak głośnym wyciu powinien być już wyczuwalny luz na kole. Lewarek podnosisz auto łapiesz koło w pionie u góry i na dole po czym krótkie szarpnięcia. Jesli wyczujesz luz choćby delikatny to będzie to. Ja jestem aktualnie na etapie wymiany łożyska z tyłu.


Pozdrawiam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga taka wymiana łożysk jest? Czy trzeba już całość szukać tzn regenerowany dyfer?

 

Raczej pozostaje wymiana na regenerowany dyfer. Swój stary zostawiasz w rozliczeniu. Dwa lata temu taka operacja kosztowała mnie 1400 zł netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.