Skocz do zawartości

e46 330i skrzywione przednie tarcze


zent

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tomek przyznaj się, że masz ciężką nogę albo Lepsza połówka jak "oko Saurona" nie patrzy :) .

 

Tarcze faktycznie nie wyglądają na 10 tyś km, ja osobiście zawszę stosuję zasadę "z tej samej parafii"

Nie chcę snuć teorii o jakości danego produktu ......... bo w większości mi znanych Bumek jak jest konieczność wymiany kompletnych hamulców przód/tył to lądują właśnie produkty firmy Zimmermann :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu kiedy zaczęły się bicia na kierownicy, czy 1,5 roku temu, mechanik uznał że zaszklił się klocek i trzeba częściej jeździć, a nie stać, bo tarcze mi rdzewieją. Więc natchniony nadzieją często używałem hamulca licząc na poprawę, ale robiło się coraz gorzej i parę dni temu powiedziałem stop, bo inaczej zawieszenie pójdzie na śmietnik. Ok, wymieniam na ori, ale jakie klocki do tego dobrać żeby nie pyliły i nie piszczały, Juridy, czy Textar?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek sprawdź u mechanika jak ma przyrząd bicia tarczy i samej piasty ..................... bo może zalecana będzie wymiana po bożemu :norty: .

 

Klocki wziąłbym też oem zgodnie z moją zasadą ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy po 'bożemu"? Jeśli chodzi o piastę, itp to jest ok. Natomiast "zaszklić klocek", to wg mechanika stan, tzw. glazury powierzchniowej, która tworzy się w sytuacji zardzewienia tarczy i klocka w miejscu ich styku. Pamiętam, jak umyłem obficie samochód późną jesienią i wstawiłem do garażu, jak się okazało postój trwał, bagatela, przeszło miesiąc. :mrgreen: Później w ASO stało też prawie miesiąc, więc może dlatego wszystko się zepsuło. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie wiem co tak wszyscy na hamulce narzekają.

ja przez 3 lata jedną wymianę miałem bo kupiłem z nowymi i poszły ate bo to on jest producentem hamulców w mojej.

jeżdżę dynamicznie 90% po mieście ale hebla używam oszczędnie więc może nie lecą.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tylko nie potrafię zrozumieć jednej sprawy, jak tarcze po 10000km (słownie: dziesięciu tysiącach kilometrów) mogą tak wyglądać???

To jest wręcz niemożliwe, musiałbyś jeździć cały czas z nogą na hamulcu i zetrzeć przy tym kilka kompletów klocków!!

Kolego pisałeś, że bicie zauważyłeś po wyjeździe od lakiernika i sorki, ale podejrzewam, że Cię OKRADLI z nowych tarcz. Zanim zaczniesz coś wymieniać zobacz, czy to są Twoje zimmermany, bo mi wyglądają jakby miały przebieg z 200kkm lub więcej.

Patrze na swoje boszki z przebiegiem 20kkm i na nich śladu zużycia nie widać, nawet jeszcze rant nie zaczął się robić.

Sorki, ale nie wierzę, że tarcze z Twoich zdjęć mają 10kkm.

No a klocek jak się zeszkli, to wystarczy przeciągnąć go papierem gruboziarnistym..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę pod uwagę motyw kradzieży, bo awaria nastąpiła nomen omen tuż po wyjeździe z lakierni (ASO), zresztą niedługo potem musiałem robić alternator, więc przy tym przebiegu jest coś nie tages. Niestety nikogo nie złapałem za rękę, a czasu już sporo minęło. Ale sprawdzę przy wymianie, czy mam zimmermanny na samochodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popatrz ZENT jak wygląda moja tarcza po 20kkm, widać na zewnętrznej krawędzi, że nie ma nawet najmniejszego rantu, zdjęcie zrobiłem przed minutką...

Nie jeździj do tego warsztatu, a nam napisz ku przestrodze co to za złodzieje i partacze..

 

http://img10.imageshack.us/img10/2373/0mmx.jpg

 

jak ja nienawidzę złodziejstwa!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Teraz widzę różnicę. Do lakierni nie jeździ się zbyt często, tym bardziej ASO :norty: Póki nie rozbiorę tarcz i nie sprawdzę, nie nagłaśniam sprawy. A propos, tarcze Zimmermann'a gdzie mają stosowne oznaczenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno mnie zastanawia, skoro nowa tarcza ma 25 mm, a w tej chwili jest 24,5, to raptem 0,5 mm zużycia ..., a minimum to 23,4 mm, to trochę "życia" materiału zostało, no, gdyby nie te bicia oczywiście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zent ...te tarcze wyglądały prawidłowo. Nikt pewnie nie zauważył, że jeździłeś na nich 2 lata, użytkując auto sporadycznie. Ta rdza w takich warunkach to norma i założę się że gdybyś dokładnie zrobiło pomiar grubości to doszlibyśmy do 25 mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zent ...te tarcze wyglądały prawidłowo. Nikt pewnie nie zauważył, że jeździłeś na nich 2 lata, użytkując auto sporadycznie. Ta rdza w takich warunkach to norma i założę się że gdybyś dokładnie zrobiło pomiar grubości to doszlibyśmy do 25 mm.

 

Co Ty opowiadasz, jakie prawidłowo? Przyjrzyj się jaki tam jest rant na zewnątrz tarczy, jakieś 2-3mm, on powstaje od klocków i nie powstanie po 10 czy nawet 14 tysiącach kilometrów. Nie chodzi o rdzę. Popatrz na moją tarczę, ma trochę więcej niż 20kkm, w ramach dokładności 20600km, 90% na mieście, czyli ciągłe hamowania i wyglądają idealnie, przebieg zrobiony przez prawie dwa lata, czyli podobnie jak zent. Przy takim przebiegu nawet klocków się nie zjedzie, a co dopiero tarcze...

No ale nie ma co gadać, ewidentnie trzeba coś z nimi zrobić, bo hamulce to podstawa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

aha, a na pierwszym zdjęciu widać dokładnie rant na zewnętrznej części tarczy i nie powiesz mi, że ta tarcza wygląda jak na podany przebieg, chyba, że zent te kilometry zrobił bez okładzin i hamował samymi matalami... ale go o to nawet nie śmiem podejrzewać.

Chyba nie powiesz, że jego tarcze wyglądają lepiej niż moje z większym przebiegiem, bo nawet zent zdziwił się różnicą..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.