Skocz do zawartości

e46 330i skrzywione przednie tarcze


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ten rant świadczy o tym ile już klocek zjadł tarczy, jak na 10kkm to strasznie dużo.
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tomek przyznaj się, że masz ciężką nogę albo Lepsza połówka jak "oko Saurona" nie patrzy :) .

 

Tarcze faktycznie nie wyglądają na 10 tyś km, ja osobiście zawszę stosuję zasadę "z tej samej parafii"

Nie chcę snuć teorii o jakości danego produktu ......... bo w większości mi znanych Bumek jak jest konieczność wymiany kompletnych hamulców przód/tył to lądują właśnie produkty firmy Zimmermann :) .

Opublikowano
Od momentu kiedy zaczęły się bicia na kierownicy, czy 1,5 roku temu, mechanik uznał że zaszklił się klocek i trzeba częściej jeździć, a nie stać, bo tarcze mi rdzewieją. Więc natchniony nadzieją często używałem hamulca licząc na poprawę, ale robiło się coraz gorzej i parę dni temu powiedziałem stop, bo inaczej zawieszenie pójdzie na śmietnik. Ok, wymieniam na ori, ale jakie klocki do tego dobrać żeby nie pyliły i nie piszczały, Juridy, czy Textar?
Opublikowano

Tomek sprawdź u mechanika jak ma przyrząd bicia tarczy i samej piasty ..................... bo może zalecana będzie wymiana po bożemu :norty: .

 

Klocki wziąłbym też oem zgodnie z moją zasadą ;) .

Opublikowano
Co znaczy po 'bożemu"? Jeśli chodzi o piastę, itp to jest ok. Natomiast "zaszklić klocek", to wg mechanika stan, tzw. glazury powierzchniowej, która tworzy się w sytuacji zardzewienia tarczy i klocka w miejscu ich styku. Pamiętam, jak umyłem obficie samochód późną jesienią i wstawiłem do garażu, jak się okazało postój trwał, bagatela, przeszło miesiąc. :mrgreen: Później w ASO stało też prawie miesiąc, więc może dlatego wszystko się zepsuło. :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem co tak wszyscy na hamulce narzekają.

ja przez 3 lata jedną wymianę miałem bo kupiłem z nowymi i poszły ate bo to on jest producentem hamulców w mojej.

jeżdżę dynamicznie 90% po mieście ale hebla używam oszczędnie więc może nie lecą.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokup jeszcze szczęki ręcznego i zestaw naprawczy do kompletu. Szkoda się grzebać z tym osobno. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tylko nie potrafię zrozumieć jednej sprawy, jak tarcze po 10000km (słownie: dziesięciu tysiącach kilometrów) mogą tak wyglądać???

To jest wręcz niemożliwe, musiałbyś jeździć cały czas z nogą na hamulcu i zetrzeć przy tym kilka kompletów klocków!!

Kolego pisałeś, że bicie zauważyłeś po wyjeździe od lakiernika i sorki, ale podejrzewam, że Cię OKRADLI z nowych tarcz. Zanim zaczniesz coś wymieniać zobacz, czy to są Twoje zimmermany, bo mi wyglądają jakby miały przebieg z 200kkm lub więcej.

Patrze na swoje boszki z przebiegiem 20kkm i na nich śladu zużycia nie widać, nawet jeszcze rant nie zaczął się robić.

Sorki, ale nie wierzę, że tarcze z Twoich zdjęć mają 10kkm.

No a klocek jak się zeszkli, to wystarczy przeciągnąć go papierem gruboziarnistym..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Biorę pod uwagę motyw kradzieży, bo awaria nastąpiła nomen omen tuż po wyjeździe z lakierni (ASO), zresztą niedługo potem musiałem robić alternator, więc przy tym przebiegu jest coś nie tages. Niestety nikogo nie złapałem za rękę, a czasu już sporo minęło. Ale sprawdzę przy wymianie, czy mam zimmermanny na samochodzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popatrz ZENT jak wygląda moja tarcza po 20kkm, widać na zewnętrznej krawędzi, że nie ma nawet najmniejszego rantu, zdjęcie zrobiłem przed minutką...

Nie jeździj do tego warsztatu, a nam napisz ku przestrodze co to za złodzieje i partacze..

 

http://img10.imageshack.us/img10/2373/0mmx.jpg

 

jak ja nienawidzę złodziejstwa!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisał, moje po jakichś 40 tyś nie mają wcale rantu (a klocki kilka razy dymiły na nich :) ).

Także jakoś nie chce mi się wierzyć, że po 10kkm tak może wyglądać tarcza.

Opublikowano
zent ...te tarcze wyglądały prawidłowo. Nikt pewnie nie zauważył, że jeździłeś na nich 2 lata, użytkując auto sporadycznie. Ta rdza w takich warunkach to norma i założę się że gdybyś dokładnie zrobiło pomiar grubości to doszlibyśmy do 25 mm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zent ...te tarcze wyglądały prawidłowo. Nikt pewnie nie zauważył, że jeździłeś na nich 2 lata, użytkując auto sporadycznie. Ta rdza w takich warunkach to norma i założę się że gdybyś dokładnie zrobiło pomiar grubości to doszlibyśmy do 25 mm.

 

Co Ty opowiadasz, jakie prawidłowo? Przyjrzyj się jaki tam jest rant na zewnątrz tarczy, jakieś 2-3mm, on powstaje od klocków i nie powstanie po 10 czy nawet 14 tysiącach kilometrów. Nie chodzi o rdzę. Popatrz na moją tarczę, ma trochę więcej niż 20kkm, w ramach dokładności 20600km, 90% na mieście, czyli ciągłe hamowania i wyglądają idealnie, przebieg zrobiony przez prawie dwa lata, czyli podobnie jak zent. Przy takim przebiegu nawet klocków się nie zjedzie, a co dopiero tarcze...

No ale nie ma co gadać, ewidentnie trzeba coś z nimi zrobić, bo hamulce to podstawa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jaki rant? Jakie 2-3 mm? Przecież zent podał, że pomiar wykazał 0,5 mm zużycia....

 

Na zdjęciu klocka z bliska widać, że tam nie żadnego rantu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha, a na pierwszym zdjęciu widać dokładnie rant na zewnętrznej części tarczy i nie powiesz mi, że ta tarcza wygląda jak na podany przebieg, chyba, że zent te kilometry zrobił bez okładzin i hamował samymi matalami... ale go o to nawet nie śmiem podejrzewać.

Chyba nie powiesz, że jego tarcze wyglądają lepiej niż moje z większym przebiegiem, bo nawet zent zdziwił się różnicą..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.