Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem 3.0 tdi i 3.0d od bmw...sytuacja jest klarowna, jak dla mnie tdi jedzie słabo, delikatnie zrobiłem na 270 koni i było trochę lepiej ale nie porównujmy tych dwóch silników...spalanie w BMW 10l/100km gdzie w tdi miałem 13 a to przy sporych przebiegach miało znaczenie.

Jak dla mnie koniec karmienia ;)

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolega [moderowane] z Bmw typowa wypowiedz co do wypowiedzi,że 3.0tdi pali 13 litrów to chyba jakieś żarty i widzę,że nigdy tym autem nie jeździłeś co zresztą potwierdza twoją wypowiedz,że miałeś niby 270km.Napisz mi ,który tiuner robi z tego silnika 270km zawsze jest powyżej 280KM.Eeeee szkoda pisać jak nie ma szczerych wypowiedzi.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Przyszedłeś na forum BMW przekonać wszystkich ze Audi jest lepsze ? Może lepiej daj sobie już spokój.
Opublikowano
Przyszedłeś na forum BMW przekonać wszystkich ze Audi jest lepsze ? Może lepiej daj sobie już spokój.

Przecież to troll.... :D nigdy nie miał żadnej a5, najwyżej golfa IV od ojca :mrgreen:

A6 robiłem tutaj bo była hamowania przystosowana do napędu na cztery koła :arrow: http://www.wroclawski.com.pl

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ok może trochę wywyższam audi nad bmw ale poczytajcie wyżej posty.Kolega pisze,że jedzie jak aventador i tak się zaczęło.Teraz wyskakuje od trola i pisze o głupotach do mnie podejrzewam ,że starszego od ciebie.Tak się składa,że miałem i bmw 525tds i audi a4 b6 i audi a6 c6 ale nie w dieslu ale zdarzyło mi się taką przejechać.Prosiłbym o obiektywizm bo jeżeli ktoś pisze,że A5 pali 13 litrów to ręce mi opadają.Dodam,że a4 b8,którą mam często okazję podróżować pali więcej niż A5.Nie rozumiem po co taka gadka.Chciałbym w tym momencie zakończyć moje spostrzeżenia na temat audi a5 oraz bmw 330d e92.

Wszystkich pozdrawiam.Dziękuje.

Opublikowano

Dołożę swoje 5 groszy.. tak się składa, że w akurat mam A5 3.0 TDI 245km S-tronic QUATTRO, wcześniej była E90 320d 163km po chipie light 175km/391Nm.

Kupiłem Audi, bo nie miałem w tamtym momencie na wypasione F30/F10 3.0/35d które kosztuje swoje. A Audi trafiła mi się na mega mega wypasie polski salon z prawdziwym przebiegiem od gwiazdy telewizyjnej więc postanowiłem przekonać się jak to jest "mieć AUDI".

Z moich odczuć jazdy tym autem od lipca 2014 to nigdy nie słyszałem w nim trzeszczących plastików. Jakość wykonania w środku jest zadowalająca. Prawdą jest, że auto gdy się jeździ normalnie nie jak dziadek pali 13-15 litrów (mówię o naprawdę dynamicznej jeździe). Normalna jazda miasto-okolice to 7-8 litrów max realnie.

Skrzynia w trybie "S" bardzo dynamicznie rozkręca to auto i mogę powiedzieć, że naprawdę czuje to 5,9 do 100. Prawdą jest, że nie jest tak "skrętne" i zwrotne jak E90.. DUZY MINUS. Wydaje mi się, że pewniej się jedzie po zakrętach i lepiej się trzyma drogi (może dlatego, że to 4x4 a E90 była RWD). Na koleinach nie trzepie jak w E90, w Audi jest większy profil kół przy tym samym rozmiarze nie wiem czy lepsze zawieszenie. Audi A5 jest większe i wygodniejsze niż poprzednie E90 (które też było bardzo bogato wyposażone).

W mojej opinii AUDI A5 jest nowocześniejszym i dużo ładniejszym autem niż E90/E92 lecz jako ogromny fan BMW cierpliwie czekam dnia aż będę mógł kupić wymarzoną F30/F32/F10 z trzy litrowym silnikiem KROPKA.

Opublikowano

Kurczę - kiszka stolcowa się wywraca, jak się czyta niektóre cholernie stronnicze wypowiedzi, w szczególności Użytkowników, którzy raz w życiu mieli się okazję przejechać, lub co najwyżej oglądali na YT filmiki o jednej, lub drugiej marce :mad2:

Oba auta są dobre, oba jednak skierowane do nieco innego odbiorcy i tyle. Każdy będzie wiadomo chwalił swoje, ale należało by być obiektywnym, a nie sadzić teksty typu "idź na forum audi", itp. Nie bądźmy już takimi "mocherami" - każda racja dobra, byle nasza :mrgreen:

Na forum Audi potrafię chwalić zalety BMW, którym jeździłem i odwrotnie - bez krępacji.

 

Wg moich spostrzeżeń, bardzo dużo zależy od tego, jakie roczniki się rozpatruje (kwestia wykończenia i dopracowania) oraz wersji silnikowych, skrzyni biegów, itp. A5 quattro jest bardziej wszechstronna niż RWD e92, szczególnie na śliskim, czy mokrym.

quattro (mechanika) jest bardziej przewidywalne niż xDrive (elektronika), a płużenie przodem poprawiono nieco zmianą rozkładu momentu z 50:50 na 40:60. xDrive ostatniej generacji miałem i tam dopiero był koszmar wyjeżdżania przodem, potęgowany przez dziwne zachowanie elektronicznych kagańców. Znacznie lepiej jeździło się z wyłączonymi systemami.

 

Kwestie odbioru i wrażeń wizualnych pomijam, bo zależą od indywidualnych preferencji - mi np. surowość i super ergonomia BMW e91 lci z CIC odpowiadała bardzo, ale wkurzały inne rzeczy, chociażby brak możliwości wyłączenia samościemniania lusterka, szum od kół ROF, odgłosy zamykania drzwi, czy inne duperele. Audi zresztą też nic nie brakuje - mam również A7, w którym od nowości napier..lały amortyzatory, a ASO nie potrafiło stwierdzić jednoznacznie co to jest :twisted: Mam A6, w której lewe lusterko otwiera się ma maxa w przód, doprowadzając mnie do szału.

Jeśli chodzi o kwestię silników, to niestety, ale V6 TDI brzmi lepiej niż R6d :roll: , a rozrządy w rocznikach 2009- poprawiono i nie strzelają, nie szeleszczą, itp.

 

Co do samego spalania, to teraz mam A6C6 lift 3.0 tdi 240KM TIP i powiem tak - 13l/100km owszem można zrobić, gniotąc auto w mieście i korkach, lub na autobanie, goniąc okolice 200-230km/h. Ja mam średnie 9.4-9.6 z 80% miasto/20% trasa, co w porównaniu do 10l/100km w mieście, osiąganych przez niektóre M47 nie jest chyba dramatem :wink: N47 w manualu i z xDrive'm robiła mi w mieście max. 7,6l/100km.

 

Najlepsze na koniec jest to, że jako miłośnik obu marek, znacznie częściej tęsknię i oglądam się za ładną BMW, niż za ładną Audi, których to jest od zasrania na ulicach. Zwyczajnie te auta mają w sobie "to coś" i gdyby nie fakt, że mam pewną i miodnie wyposażoną A6, to dawno bym to walnął w cholerę i kupił BMW - tylko jakie, bo teraz obie marki mają wy..bane na Klientów, którym auta oferują ekonomiści... :mad2:

 

Zatem peace Panowie szlachta :cool2: i życzę obiektywności, a jeśli któryś będzie miał jakieś pytania w kwestii porównania (rzetelnego i obiektywnego) obu marek, to chętnie służę wskazówką. Moim zdaniem trzeba mieć obie marki w garażu - Audi na śliskie i mokre dni oraz do pożyczania żonie na zakupy, aby się pod sklepem nie zakopała, a BMW dla siebie i do zabawy :mrgreen:

Opublikowano

Koval. Masz duzo racji w tym co piszesz. Przynajmniej jesli chodzi o BMW. Miedzy egzemplarzami BMW są gigantyczne różnice w jakości wykonania wnetrza w zależności od wyposażenia rocznika a nawet wersji silnikowej. Są gigantyczne różnice w prowadzeniu w zależności od stanu opon zawieszenia ale takze znowu od wyposażenia i wersji silnikowej.

 

O ile jednak większe audi z napędem quatro da sie jeszcze jakos zestawiać z BMW tak mniejsze z napędem fwd to po prostu skoda/vw z lepszym wykonaniem wnetrza. W napędach mniejszych audi różnice są gigantyczne. Za chwile podobnie bedzie w BMW ale póki co nawet najmniejsze BMW ma rwd i swietnie sie prowadzi (nawet lepiej niz większe ). Oczywiście mamy juz w BMW przednionapędowego vana, ale ten model pomijam w rozważaniach

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koval. Masz duzo racji w tym co piszesz. Przynajmniej jesli chodzi o BMW. Miedzy egzemplarzami BMW są gigantyczne różnice w jakości wykonania wnetrza w zależności od wyposażenia rocznika a nawet wersji silnikowej. Są gigantyczne różnice w prowadzeniu w zależności od stanu opon zawieszenia ale takze znowu od wyposażenia i wersji silnikowej.

 

O ile jednak większe audi z napędem quatro da sie jeszcze jakos zestawiać z BMW tak mniejsze z napędem fwd to po prostu skoda/vw z lepszym wykonaniem wnetrza. W napędach mniejszych audi różnice są gigantyczne. Za chwile podobnie bedzie w BMW ale póki co nawet najmniejsze BMW ma rwd i swietnie sie prowadzi (nawet lepiej niz większe ). Oczywiście mamy juz w BMW przednionapędowego vana, ale ten model pomijam w rozważaniach

:cool2:

Opublikowano

Powiem wam szczerze że tak jak patrzę na A5 w takiej konfiguracji:

http://otomoto.pl/audi-a5-2-0tfsi-225km-misano-s-line-salon-pl-C33419276.html

To jest ono ładniejsze niż każde E92 jakie widziałem. (ocena subiektywna)

 

Porownanie osiagowe jest chyba na korzyść BMW w przypadku seryjnych aut, a po modyfikacjach wszystko zależy od zaawansowania modyfikacji w BMW/Audi.

Kolega miał nowe S5 3.0 TFSI, w środku jest to auto dla mnie INNE niż E92, ale podobnie jak E92 nawet w najlepszej opcji pachnie tanim plastykiem, na boczkach, desce, drzwiach itp... ot taki kasztan w porównaniu np do seri F (F32/F30) ktora moze wyglądać nawet tak:

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1059889&d=1405454539

takiego wnetrza NIE mozesz miec nawet w RS6/RS7 (zadne Audi exclusive nie ma np: obszycia skórą deski) tylko w typowym A8/S8.

 

moim zdaniem A5 to tak samo jak E92, - tania tandeta.

Każde ma swoje wady i zalety, ale do F3X żadne nawet się nie umywa.

Opublikowano
Koval. Masz duzo racji w tym co piszesz. Przynajmniej jesli chodzi o BMW. Miedzy egzemplarzami BMW są gigantyczne różnice w jakości wykonania wnetrza w zależności od wyposażenia rocznika a nawet wersji silnikowej. Są gigantyczne różnice w prowadzeniu w zależności od stanu opon zawieszenia ale takze znowu od wyposażenia i wersji silnikowej.

 

O ile jednak większe audi z napędem quatro da sie jeszcze jakos zestawiać z BMW tak mniejsze z napędem fwd to po prostu skoda/vw z lepszym wykonaniem wnetrza. W napędach mniejszych audi różnice są gigantyczne. Za chwile podobnie bedzie w BMW ale póki co nawet najmniejsze BMW ma rwd i swietnie sie prowadzi (nawet lepiej niz większe ). Oczywiście mamy juz w BMW przednionapędowego vana, ale ten model pomijam w rozważaniach

 

Zgadza się, dlatego nawet na forum A4 zawsze będę wychwalał wyższość RWD nad gołym FWD - mógłbym się kopać i ślizgać, ale zawsze przekładał bym tył nad przód :wink:

Audi ma jeszcze jedną zaletę ponad BMW - multum części oraz ogarniętych mechaników/warsztatów, kabelków do diagnostyki, itp. Większość problemów można rozwiązać samodzielnie, lub z niewielką pomocą. Ja swoją e91 lci musiałem do ASO odstawiać, bo mi na rozrząd chcieli patrzeć z przodu :duh:

 

wujek - powiedz, jaka jest cena tej obszytej f30, to będziesz wiedział, dlaczego nie ma konkurencji :mrgreen: Zresztą, takie frykasy wolał bym robić samodzielnie poza ASO, patrząc na ogarnięcie jednej i drugiej marki. Ja w f30 nie mogę zdzierżyć jedynie tej tandetnej, wysuwającej się nawigacji - seria e, czy f10 ma to znacznie subtelniej rozwiązane :cool2:

Opublikowano

Ale w F30 nawigacja się przecież nie wysuwa. Chyba, że chodzi Ci o to, że sprawia takie wrażenie jakby była wysunięta. Ale na pocieszenie to w nowych mercedesach jest jeszcze gorzej pod tym względem, spójrz np na W205:

 

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/did-this-guy-break-the-c-class-w205-interior-air-vent-video-74897-7.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

wujek - powiedz, jaka jest cena tej obszytej f30, to będziesz wiedział, dlaczego nie ma konkurencji :mrgreen: Zresztą, takie frykasy wolał bym robić samodzielnie poza ASO, patrząc na ogarnięcie jednej i drugiej marki. Ja w f30 nie mogę zdzierżyć jedynie tej tandetnej, wysuwającej się nawigacji - seria e, czy f10 ma to znacznie subtelniej rozwiązane :cool2:

 

nie tak duzo :)

Individual kosztuje 12k, a deska z merysonami 6k

Porownujac dopasione 428i (290k) i A5 2.0 TFSI (295k) chyba wlasnie mozna mowic o konkurencji ;) gdzie A5 nawet z tymi smiesznymi "Audi Exclusive" nie dorasta serii F do piet, plastic is fantastic.

Za to E92 bije na glowe... - nawet pod wzgledem gadzetow w wyposazeniu, tu bmw sie nie popisalo ;)

Opublikowano
gdzie A5 nawet z tymi smiesznymi "Audi Exclusive" nie dorasta serii F do piet, plastic is fantastic.

Za to E92 bije na glowe...

 

dlatego właśnie byłem zmuszony kupić A5..cena z faktury 350tys a po czterech latach mniejsza połowa (sic!) ale coś czuje, że F bedzie dłużej trzymac cene.. mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

Opublikowano
mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

 

Dobrze ze dodales ten usmiech na koncu z tym "prawdziwym silnikiem" ;)

Co by nie bylo A5 jest drozsze, zarowno w podstawie jak i po doposazeniu.

Nawet od serii F.

Opublikowano
.... że F bedzie dłużej trzymac cene.. mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

 

Na razie wrecz panuje przeciwna opinia, Ze Fki z seri 3 beda dosyc tanie bo bedzie maly popyt przez duze i kosztowne problemy z elektryka i elektronika pojazdu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
.... że F bedzie dłużej trzymac cene.. mówimy oczywiście o tych normalnie wyposażonych egzemplarzach z prawdziwym silnikiem :D

 

Na razie wrecz panuje przeciwna opinia, Ze Fki z seri 3 beda dosyc tanie bo bedzie maly popyt przez duze i kosztowne problemy z elektryka i elektronika pojazdu.

 

A tak z ciekawości to co konkretnie jest z nimi nie tak?

Dla przykładu F10 ma u mechaników bardzo dobrą opinię.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Dlatego precyzowalem jak chodzi o Fki z seri 3 :) Tak jak chodzi o F10 to generalnie jest uwazane za bardzo udane auto.

 

W F3x z tego co ja wyczytalem na forach amerykanskich na szybko :

- padajacy system DBW

- problem z elektryka (wymiana wiazek i kabli doprowadzajacych do bateri)

- problem z trwaloscia sond lambda i generalnie czujnikow ktore padaja seryjnie (ludzie mysla ze to jest zwiazane z problemami z elektryka)

- masa bledow nie trudnych w diagnozie ale uciazliwych i kosztownych do naprawy post 100 tys km.

- zaczynaja sie problemy z trwaloscia turbin i to nie tylko w dizlach ale rownierz w benzyniakach

-... itd

 

Generalnie, mechanicznie na razie auto wyglada niezle ale tez brak jest wiekszych przebiegow za to elektrycznie/elektronicznie nie wygalada to dobrze, lepiej miec zaprzyjaznionego elektronika wyspecjaizowanego w BMW bo ceny ASO sa astronomiczne jak chodzi o elektronike podobno (nie wiem jak moga byc bardziej niz jak chodzi o mechanike ale powiedzmy)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Cała elektronika, a nawet chyba same wiązki potrafią się różnić w autach na USA od tych w EU, więc niekoniecznie musi to dolegać też europejskim F
Opublikowano
@Rivasi czas pokaże z tą F30 pozytywne opinie słyszę o zawieszeniu, że są tam stalowe elementy zamiast alu jak w E90
Opublikowano

wujek - powiedz, jaka jest cena tej obszytej f30, to będziesz wiedział, dlaczego nie ma konkurencji :mrgreen: Zresztą, takie frykasy wolał bym robić samodzielnie poza ASO, patrząc na ogarnięcie jednej i drugiej marki. Ja w f30 nie mogę zdzierżyć jedynie tej tandetnej, wysuwającej się nawigacji - seria e, czy f10 ma to znacznie subtelniej rozwiązane :cool2:

 

nie tak duzo :)

Individual kosztuje 12k, a deska z merysonami 6k

Porownujac dopasione 428i (290k) i A5 2.0 TFSI (295k) chyba wlasnie mozna mowic o konkurencji ;) gdzie A5 nawet z tymi smiesznymi "Audi Exclusive" nie dorasta serii F do piet, plastic is fantastic.

Za to E92 bije na glowe... - nawet pod wzgledem gadzetow w wyposazeniu, tu bmw sie nie popisalo ;)

 

No to rzeczywiście nie ma dramatu - myślałem, że wygląda to znacznie gorzej :cool2:

bbrys - dokładnie - zapomniałem dodać "wysuwana"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.