Skocz do zawartości

BMW E36 na pierwsze autko.


noowak8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry uprzedzam że jestem początkujący, jeśli chodzi o samochody :)

Mam 17lat i w przyszłym roku będę zdawać na prawo jazdy, co się z tym wiąże - trzeba kupić auto.

Do niedawna auta mało mnie obchodziły, dopóki nie zaraził mnie tym kumpel. Od jakiegoś czasu zaczęły mi się podobać BMW E36 Sedan. Pomyślałem że takowe auto będzie idealne jako pierwszy samochód. Zacząłem czytać sporo tematów nt. tego auta, silników jakie w nim siedzą, spalanie itd. Z początku myślałem o silniku 1.6, ale wielokrotnie spotkałem się z określeniem ''lepiej 1.8 czy też 2.0'' więc o 1.6 zapomniałem.. Coraz bardziej chcę silnik 2.0 lub 1.8is. Kumpel radził, żeby szukać najlepiej 1.8is aniżeli 1.8 lub 2.0. Naczytałem się sporo, że lepiej 2.0 niż 1.8is i odwrotnie. O spalanie zbytnio się nie boję, bo wiem ile to pali itd :)

Teraz mam kilka pytań :

1. Jaki silnik polecacie Wy, doświadczeni ''koledzy'' ? 1.8is czy 2.0 ?

2. Czy silnik większy jak 1.6 jest przesadą dla osoby, która zaczyna ''zabawę'' z autem ? :nienie:

3. Za 3-4,5tyś. znajdę E36 SEDAN w dobrym stanie ? Czy nie ma szans ? :cry:

4. Czym się różni 1.8 od 1.8is ? Jest jakaś duża różnica między tymi silnikami ?

5. Na co szczególnie zwrócić uwagę, przy kupnie takiego BMW ?

 

Myślę, że póki co to tyle :P Proszę nie pisać, że przesadzam z tym że chcę 2.0, że życie się ma tylko jedno itd. Ja dobrze o tym wiem, ale chcę mieć 1.8 lub 2.0 i być usatysfakcjonowany, niż czuć niedosyt po 1.6 i nie być zadowolony ze swojego auta..

Pozdrawiam i liczę na pomoc :D

p.s - auto bedzie w gazie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Silnikiem się nie sugeruj bierz jaki będzie najważniejszy jest stan co z tego że będziesz miał silnik większy jak wszystko będzie się sypać i co wtedy będziesz i być usatysfakcjonowany ?

Za 3-4,5tyś i jeszcze w gazie zapomnij większość to ruiny nadające się tylko na złom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 2.0 jest mocniejszy od is, więcej niutonometrów, wytrzymalsza jednostka a M50 jest tzw "idioto odporna" :P silnik bardzo mało awaryjny, no i to rzędowa szóstka - piękne brzmienie. Kumpel miał coupe 2,0 z silnikiem m52 i sekwencyjna instalacja LPG i dużo mu nie paliło. Drugi znajomwy ma 1,8is tylko w compakcie (318ti) to powiem że też nieźle się zbierała i nawet is na szperze 100% dawał rade, a spalanie PB w trasie do 7,2 litra schodził, ale osobiście szukałbym 2,0 :)

 

2. To nie zależy od silnika bo i 316 da się wariować i rozpędzić tak żeby niezłe spustoszenie zasiać, zależy od tego co w głowie ci siedzi :)

 

3. Zależy co dla kogo znaczy dobry stan :P Jak się uprze to coś znajdzie na pewno.

 

4. No zwykły 1.8 ma 113/115 KM - zależy od wersji, jest to 8 zaworowy silnik R4, natomiast 1.8is ma 140 KM i jest 16 zaworowy R4, przez co jest dużo zwinniejszy

 

5.http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=212112

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma się w głowie ? Autem szaleć nie będę :D Czasem może jakieś wariactwa, ale ta wolnym powietrzu z dala od ludzi i zabudowań :D Co mam na myśli pisząc dobry stan ? Żeby silnik był w dobrym stanie i może pojawić się jakaś mała rdza w jakimś miejscu. Mam szwagra który ma warsztat i wiedzę, więc z tym problemu nie będzie :P Teraz tak, warto kupować tą E36 z gazem, czy dać sobie spokój i tylko na benzynie jeździć ? Widziałem kilkakrotnie aukcje na tablicy.pl z E36 i nawet za 3tysiące były w dobrym stanie :D Warto o takich myśleć z portali za niedużą sumkę ? Czy lepiej kogoś zaufanego i obeznanego w temacie poprosić o pomoc w znalezieniu itd ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy ale ja swoje 1.8 kupilem za 4.5 w stanie zadowalajacym.

http://i44.tinypic.com/oksyux.jpg

Przez rok to tylko 1k dołożyłem na części eksploatacyjne i jeszcze mnie ani razu odpukac nie zawiódł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz żeby buda była w miare zdrowa swapa to można kupić jaki sie chce za nieduże pieniądze w porównaniu do choćby Hondy .Za 4 tys. kupisz już trzymajace się kupy 316/318przedliftowe.Żeby sie nauczyć jezdzić bo 1 mocne auto rwd to niezbyt dobry pomysł heh.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie tematem ! Myślę że 2.0 silnik starczy w 101% i bede bardzo zadowolony :D Głupi nie jestem, i nie mam zamiaru jeździć po mieście nie wiadomo jak szybko, tylko normalna jazda :D To prawda, że jak kupuje się E36 to najlepiej podjechać do mechanika żeby zobaczyć spód samochodu przed kupnem, by nie było rozczarowań ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jest mądry, to i nie będzie miał problemu z 325 w rwd. Tylko trzeba z głową jeździć.

Tak znam takich mądrych po których ,jezdziło się o 2 lub pózniej w nocy z liną, wyciagąć z rowu po 1 opadach śniegu :D 2 km od domu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja dalem 5.600, stan idealny, 180tys przebiegu, 320i, automat. Touring. w przebieg to nie chce mi sie wierzyc bo aż niemożliwe, tudzież tapicerka, wnetrze, stan silnika(!), paski, pompa wody wszystko oryginalne jeszcze...:| koles 45 lat, mial go chwile ale sie okazal zbyt paliwożerny :P licz sie z tym ze 2.0 wciagnie 12l... ;>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczytałem że kupując E36 trzeba tak zrobić, bo już parę lat mają :D Teraz pytanie do osób, które w swoich E36 mają zamontowany sprzęt audio ; macie wygłuszone całe auto, czy może sam bagażnik czy w ogóle ? Brzęczy Wam tablica i klapa od bagażnika ? Wyczytałem że jak ma się sprzęcik i gra głośniej, to to bardzo brzęczy i coś trzeba zrobić z tym, a że znam i interesuje się sprzętem kilka lat to trzeba zamontować coś i właśnie boję się że będzie słychać brzęczenie już na małej mocy.. Ma ktoś taki problem ? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u mnie nie wygłuszałem nic. Zmieniłem radio, głośniki, dołożyłem wzmacniacz i skrzynie basową. Co do brzęczenia, ramka z rejestracją lata jak szalona, ale po przykręceniu napewno by się to uspokoiło. Klapy nie zauważyłem, żeby latała, może dlatego, że mam compacta i klapa jest cięższa. Plastiki we wnętrzu brzęczą dopiero przy wyższych poziomach głośności. Oczywiście nie odradzam Tobie wygłuszania, bo w car audio jest to raczej konieczne, dla mnie poprostu nie był to priorytet i zostałem przy fabrycznym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dobrą e36 trzeba dać więcej jak 5000. Wszystko tansze co kiedys oglądałem to był sam złom. Wiem, że niektórzy uwielbiają śmieci, ale trzeba też myślec o innych - mogą zginąć niewinni.

 

Mam na sprzedaż E36, w którą zostało przez rok włożone 5000zł. Nikt tego samochodu nie chce bo cena za wysoka (6000). Faktycznie za tą kwotę można mieć małą kolekcję złomu pod domem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak dla mnie? z całym szacunkiem, ale BMW E36 (i w zasadzie każde inne BMW) to nie jest dobre auto na pierwszy ogień. No chyba, że masz w głowie olej, pojęcie o jeżdżeniu, trochę nadmiarowej kasy i świadomość, że tego nie utrzymasz w należytym stanie i sprawności za 100-200zł w miesiącu. W zamian Beemka odwdzięczy Ci się bezawaryjną i wygodną jazdą - ale wg mnie tylko pod powyższymi warunkami.

 

Sam szukałem swojej niedawno i zgadzam się z opinią, że trzeba mieć niezłe szczęście, żeby znaleźć coś sensownego poniżej 5k. Sam za swoją dałem sporo więcej, a i tak w 2 miesiące wpakowałem kolejne 2k - a to klocki, a to filtry, tu olej, tam czujnik albo inna pierdółka. No ale w ostatnie 4 dni pojechała do Monachium i wróciła bez najmniejszego zająknięcia. Beemką z półki do 5k na podstawie tego co widziałem, nawet bałbym się wyjeżdżać w taką trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zasmuciliście mnie Panowie :cry2: Bardzo podobają mi się E36 i bardzo chcę takową kupić. Z początku podobały mi się Astry 2, ale cena sporo wyższa niż ta, którą ja będę mógł przeznaczyć na auto :cry: Wiem jedno, że szaleć autem nie będę. Nie będę miał doświadczenia, które zdobywa się latami i nie chcę sobie krzywdy zrobić, a tym bardziej niewinnym ludziom :D Na opłaty kasę się skołuje (gaz, paliwo, zarejestrowanie itd) ale boje się właśnie że nie dostane tej betki w takiej kasie, a jak dostane to będzie złom i po jakimś czasie rozsypie się na parkingu :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie smuć się, koledzy trochę wyolbrzymiają z tymi kosztami utrzymania :) E36 z silnikiem R4 cechuje się prostą konstrukcją i na prawdę nie ma tam drogocennych cudów i patentów. Chcesz E36 i bardzo dobrze, szukaj ładnej, kupuj i ciesz się z jazdy. Za ok 6000zł kupisz coś sensownego z 1.6 M43. To ostatni moment żeby kupić ładną E36 bo jeszcze kilka latek i tego nie będzie, zostaną same śmieci. Mówię ci,szukaj i kupuj, nic się nie bój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby nie wiem co, E36 będzie moim pierwszym autkiem :D Za 6tyś kolega powiada ? Ja góra 4,5tyś będę mieć :/ Szwagier bierze kaskę z 18urodzin i ja coś dołożę i robi mi auto. Ma swój warsztat, ma wiedzę więc wiem ze z naprawą problemu nie będzie itd :D 6tysiecy i 1.6silnik ? Mi to się marzy 2.0 lub 1.8 :/ Co tu robić Panowie ? :)

p.s - kolego KordekLK, ja auto będę mieć w Czerwcu więc wątpie by ktoś tyle czekał ze sprzedażą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.