Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chodzi mi generalnie o funkcje NEUTRAL. Jak dojeżdżam do skrzyżowania moge wrzycić na "N" i jak się zmienia światło to "D". Czy cały czas "D" i tylko hamulcem czekać aż sięzmieni światło. Czy takie oczekiwanie na "N" niezaszkodzi skrzyni??

Może banalne pytanie, ale wydaje mi się, ze bardziej niezdrowe dla skrzyni jest oczekiwanie na "D" przy hamulcu. Jestem laikiem w sprawach mechaniki więc sie podpytuje;) POzdrawiam gorąco!!!!

Opublikowano

Oczywiście można dawać na N ale jak już samochód stoi nie zalecam robienia tego w czasie jazdy ...

A tak to ci poleca lekturę...

http://www.automat.pl/vademecum/index.html

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Skrzynia jest przystosowana do jazdy caly czas na D jak juz wrzucisz to nie ma potrzeby zmiany chyba ze zostawiasz autko to na P i spokoj po to jest automat zeby nie trzepac tymi biegami tylko spokojnie rozkoszowac sie jazda moim zdaniem nie ma sensu wrzucac na N.
Opublikowano

Jak dolatuje do krzyżówki ze światłami to zawsze wrzucam N przynajmniej nie musze trzymać hamulca jak stoje na światłach.

Nie powiecie mi że N jest tylko do odpalania , bo można zapalić i na P , i jeśli fabryka wymyśliła N to używam go tak samo jak luzu w manualu czyli np: długa prosta z górki.

Jest to mój czwarty melex i zawsze tak robiłem i zawsze skrzynki działały bez problemu.

Po co męczyć tarczki , olej i układ hamulcowy stojąc np. w Warszawskim korku 30 minut- cały czas na hamulcu ?- głupota.

Opublikowano

Cytat z wyżej wymienionej strony:

 

Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania.

 

Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.

 

Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.

Pozdrawiam
Opublikowano
Nie rozumiem po co podczas np. tak jak mowisz zjazdu z gorki wrzucac na N przeciez automat tak jak i manual podczas jazdy na biegu i puszczonym pedale gazu nie spala paliwa a jak wrzucisz na N to paliwa fakt ze troche ale spala nie widze ekonomicznego wytlumaczenia dla wrzucana automata na N podczas dojezdzania do swiatel automat jest po to zeby biegow nie zmianiac wiec po co utrudniac sobie zycie. Ja praktycznie zawsze na skrzyzowaniu trzymam delikatnie hamulec i uwazam ze to nie jest zaden problem nie raz juz musialem trabic stojac na skrzyzowaniu bo ktos przedemna nie trzymal hamulca i samochod staczal sie na mnie i mysle ze kazdy z nas mial taka sytuacje. Nawet na kursie prawa jazdy ucza ze nie wrzuca sie na luz podczas dojezdzania do skrzyzowania trzeba wyhamowac na biegu i w ostatniej fazie wcisnac sprzeglo ewentualnie wrzycic na luz podczas postoju.
Opublikowano
to używam go tak samo jak luzu w manualu czyli np: długa prosta z górki.

 

:shock: :shock: :shock: No to mocny jestes :wink: A jak skonczy sie z gorki to bez problemu w czasie jazdy wchodzi z "N" na "D" :?:

 

Slyszalem ze nawet w manualu nie zdrowo jest wrzucac na luz zeby sie toczyc przez nastepny kilometr :worried:

Opublikowano
Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

A oczywiście że tak, bez żadnego problemu wbijam D po lekkim przegazowaniu, a co do skrzyżowań- najbardziej wku..rwiającą mnie żeczą jest debil stojący przedemną na hamulcu po zmroku np. na rogatkach kolejowych. Świała stop- w szczególności trzecie- tak '' blindują '' po oczach że mam ochote wyjść i opier..dolić cymbała , a niejednokrotnie włączam światła długie- skutkuje od razu.

Dojazd do krzyżówki na biegu -manual- ma sens bo silnik hamuje autkiem , i '' wspomaga układ hamulcowy'', w automacie nie występuje hamowanie chyba że załączony jest program Sport - i sam sobie wbijam gwozdzia do trumny-ale ja i tak Nuzuje- luzuje.

Ale nie o tym , nie o ,tym.

 

 

Cytat: Patryka

 

N przeciez automat tak jak i manual podczas jazdy na biegu i puszczonym pedale gazu nie spala paliwa a jak wrzucisz na N to paliwa fakt ze troche ale spala nie widze ekonomicznego wytlumaczenia dla wrzucana automata na N podczas dojezdzania do swiatel automat jest po to zeby biegow nie zmianiac wiec po co utrudniac sobie zycie.

 

Nie nie spala żywi się powietrzem.

Wytłumaczy Ci się to samo jak będziesz stał w korku przez 30 minut i trzymał hamulec- przecież noga ci zdrętwieje i wtedy i tak spóznisz start i tak.A przecież My nie ścigamy śię od świateł do świateł - na zakorkowanych ulicach raczej zbyt ryzykowne :twisted2: ale kto niekocha adrenalinki.

Opublikowano
Kanap widze ze nie masz o niczym pojecia wiec nie obrazaj innych i naucz sie czasami sluchac takim ludziom jak ty nie warto nic tlumaczyc ja sie juz nie wypowiadam powodzenia. A jak chcesz wiedziec to zywi sie jak to powiedziales wlasnie "POWIETRZEM" widze ze technika poszla do przodu a ty zostales w tyle.
Opublikowano

Pierwsza sprawa to podczas jazdy nie nalezy wrzucac na N gdyz wowczas olej nie krazy i po prostu brakuje smarowania skrzyni - co na dluzsza mete jest dla niej zabojcze.

Druga sprawa na postoju mozna wrzucic N lub P (ze wskazaniem na P gdyz nie trzeba trzymac hamulca bo skrzynia zablokuje)

Trzecia sprawa KANAP jak wrzucisz N to i tak musisz trzymac na hamulcu bo atko bedzie sie toczyc na nierownosciach.

Czwarta sprawa KANAP to podczas hamowania silnikiem autko zywi sie wlasnie powietrzem i paliwa mu nie potrzeba gdyz wykorzystuje energie z hamowania silnikiem

Opublikowano

Kanap

mnie najbardziej w.... tacy magicy co do skrzyżowani toczą się na luzie 20km/h a i nie radżę ludziom długimi po lusterkach świecić bo kiedyś wyjdzie ktoś taki i ci te długie pozbija :P

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

nie wolno w czasie jazdy wrzucac na N - w casie jazdy sterowanie birze dane z kata otwarcia przepustnicy , vzujnika predkosci obrotowej silnika , czujnika predkosci itd - wiec podczas jazdy na N skrzynia ma sprzeczne informacje ... i wyglada to tak ze tylne sekcje skrzyni pracuja praktycznie bez oleju - bez smarowania i bez chlodzenia - a tak sie sklada ze te sekcje sa najbardziej obciazane na 1 i 2 biegu - i jak sie zuzyja tarczki to :duh:

 

wystarczy brac przyklad ze mnie - tez sobie wrzucalem na luz - po rozebraniu skrzyni sie okazalo ze tarczki cierne na tylnych sekcjach sa starte do golej blachi i spalone :shock:

Opublikowano

Jednak widze że jesteście , jesteśmy, bardzo ale to bardzo nerwowi.

 

A owszem lekturkę czytałem pare lat do tyłu jak pokonałem pierwszego automata - i bynajmniej nie poprzez N w czasie jazdy- tylko ze względu na brak wymian oleju. No ale człowiek uczy się na własnych błędach.

Pozdrawiam wszystkich przyjacielskim pozdrowieniem i dozobaczenia na drodze.

Opublikowano

a ja czesto stoje w korkach czy na przejazdach kolejowych z wcisnietym hamulcem ( skrzynka na N) i raz mi jakis koles wyleciał z krzykiem ,ze go slepie na co mu grzecznie odparłem ,ze jesli chce , to moze zaraz miec na tyle opuchniete oczy,ze juz mu nie bedzie moj stop przeszkadzał :lol:

 

zabrał sie i poszedł do swej łupinki z powrotem :lol:

 

ludzie, troche spokoju i tolerancji za kółkiem.

Opublikowano
Wow!!! Chłopaki jesteście super. Dzięki za odpowiedzi. Nie sądziłem , ze aż tak bużliwa debata wyniknie z mojego pytania he he. Jeszce raz dzięi za rady!!! Pewnie nie ostatnie;)
Opublikowano

KANAP ZGADZAM SIĘ,że jak stoisz w korku,a ktoś przed tobą wali ci stopem po oczach to krew zalewa

ale ten ktoś przed tobą ma coś takiego co się

HAMULEC RĘCZNY/AWARYJNY nazywa i powinien go używać :idea:

zarówno w manualu i automacie

 

w automacie często o nim zapominamy,a wtedy się np,zapiecze nie póści,w końcu póści ale np szczęki powyrywa,w środku zrobi się młynek,pojedziesz do mechanika no i płać :mad2: :mad2: :mad2:

 

p.s.współczucia dla kolejnych właścicieli twoich automatów,

zamiast wygodnie sobie jechać z ręką na podłokietniku to starasz się PRZEROBIĆ AUTOmata na MANUala

 

KUP SOBIE MANUALA :idea: :idea: :idea:

---NOGI NA 100% NIE ZDRĘTWIEJĄ :mrgreen:

---PRAWA RĘKA TEŻ SIĘ NIE BĘDZIE NUDZIĆ :roll2:

Opublikowano

witam i grzecznie pytam :)

 

czy możecie mi koledzy wyjaśnić jak to jest z tym żywieniem się silnika tlenem (przecież to nie roślina) i zaprzecza wszystkiemu temu co wiem na temat konstrucji silników spalinowych. to że ekonomizer pokazuje zero to chyba raczej nie świadczy o tym że nic wtedy nie pali (przecież by zgasł). raczej ilość paliwa jaka jest wtedy dostarczana jest na tyle znikoma że wskaźnik nie wychwytuje tego i pokazuje zero. dla przykładu dodam że ostatnio miałem okazje przyjżeć się nowej astrze która ma też coś w rodzaju ekonomizera tyle że cyfrowego i tam następowała zmiana z l/100km na l/1h i pokazywało że np podczas hamowania było 0.5l/1h takiego rodzaju wykorzystania silnika. dodajmy że nasze ekonomizery mają skale co 2 litry z tego co mi się wydaje i wtedy kwestia 0,5l jest traktowana jako zero bo jak to pokazać na wskaźniku. prosze mi wyjaśnić może być na priv żeby nie zaśmiecać forum ale myśle że wielu chętnie by przeczytało jak to jest.

dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano

mialem juz kilka (dokladnie 3) automatow i zawsze na krzyzowce wrzucalem N. Teraz czytam, ze to nie pomaga, ok,. ale tez nie szkodzi. pozatym slyszalem kiedys o takim przypadku, ze gosc w korku trzymal na D ponad godzine i skrzynia sie pozegnala...

 

Nigdy nie przerzucalem szybko pomiedzy D i R lub R i D. Trzymalem auto na hamulcu az zacznie ciagnac i dopiero dodawalem gazu.

 

zmiany na S i L uzywalem czesto, ale nigdy swiadomie nie wrzucilem N podczas jazdy... raz jak mi sie to zdarzylo, to zatrzymalem auto i dopiero wtedy wrzucilem na D.

 

I to skutkowalo bezawaryjna jazda...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.