Skocz do zawartości

Najbardziej udany model BMW ostatnich 30 lat??


NIKI

Rekomendowane odpowiedzi

Jak myślicie który model z ostatnich 30 lat był najbardziej udany??

Pod terminem "UDANY" mam na myśli to czy dany model odniósł duży sukces na rynku no i czy jest bezusterkowy czy po iluś latach stał się legendą motoryzacji itp. itd.

Tak po dłuższym zastanowieniu to wydaje mi się że E30 to jedno z bardziej udanych BMW a z nowszych myślę że E39..:)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zgadzam się trzeba przyznać że E30,jest to już klasyk i stoi za nim już kawał historii.

Ale ja do najbardziej udanych zaliczyłbym model E24- 633CSI,wiem że może model ten nie odniósł wielkiego sukcesu na rynku ,ale jak dla mnie to uważam iż to jest właśnie legenda motoryzacji.( Od stycznia 1976 do kwietnia 1989 roku wyprodukowano 86 216 sztuk aut serii 6.)

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie który model z ostatnich 30 lat był najbardziej udany??

Pod terminem "UDANY" mam na myśli to czy dany model odniósł duży sukces na rynku no i czy jest bezusterkowy czy po iluś latach stał się legendą motoryzacji itp. itd.

Tak po dłuższym zastanowieniu to wydaje mi się że E30 to jedno z bardziej udanych BMW a z nowszych myślę że E39..:)

 

Fakt E30 to jedno z najbardziej udanych modeli , mysle tez o E34 , ktorych mimo 10 lat od zakonczenia produkcji wciaz jest bardzo duzo i nie zadko w swietnym stanie :wink:

Z nowszych jak dla mnie rowniez E39 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po dłuższym zastanowieniu to wydaje mi się że E30 to jedno z bardziej udanych BMW

 

Czytalem w ktoryms pisemku Bimmer lub innym "Buiyg guide" do E30 i byla tam taka informacje ze E30 jest taki wytrzymaly/bezusterkowy gdyz wytrzymalosc czesci byla wyliczana jeszcze "starym" sposobem czyli wzory i liczenie reczne oraz sporym zapasem tolerancji. Natomiast E36 bylo juz projektowane w AutoCAD :D wiec wytrzymalosc czesci zostala wyliczona bardzo dokladnie i jak zycie pokazalo az za dokladnie :D

Pozdr.

K.

================================================

Cokolwiek robisz zrób to dzisiaj bo jutro może być za poźno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, że na tych pare postów 2 osoby zagłosowały za e39, który według mnie jest jednym z najmniej ciekawych stylistycznie BMW - żadnego charakteru w tym aucie...

nie podobał mi się ten samochód w '96roku, teraz już pojawił się następca i dalej to auto jest zupełnie nijakie, a i jego trwałość pozostawia wiele do życzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uwazam ze wszystkie rekiny :) Dla mnie najbardziej udany modelem jest e21 poniewaz mam takiego i kocham te autka nie raz zaskakuje bezawaryjnoscia i budy dosc mocne Nadal mozna spotkac nie remontowane rekiny w dobrym stanie Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprzedaż, to BMW podpierane jest przez 3er serie. Połowa ich ogólnej sprzedaży to właśnie trójki. Począwszy od E21, przez E30, E36 do E46 - szły jak ciepłe bułeczki. Statystyk nowej 3 jeszcze nie widziałem.

 

Natomiast jeżeli chodzi o "udaność" auta, to chyba fakt klepania modelu E34 przez 9 lat ma swoje podstawy. Do tego E39 to E34 doszpikowane elektroniką i zaokrąglone, a założenia pozostały...

 

Jest jeszcze druga strona, której nie widać: silniki... M50 wygrywały w latach 90 przez parę lat z rzędu w kategorii najlepszy silnik. Każdego roku BMW plasuje się w czołówce światowych silników i to cenię najbardziej!

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech widzę że do tematu podchodzicie za bardzo emocjonalnie i każdy swoje chwali...

Nie zgodzę się na pewno że E31 było najbardziej udanym modelem BMW bo tak naprawdę ani się dobrze nie sprzedawało ani nic nowego do świata motoryzacji nie wniosło. Na dodatek BMW długo nie mogło się zdecydować na następcę. Było to po prostu luksusowe GT....

E30 wymieniłem dlatego że to auto nie do zdarcia i ma to w sobie to co dzisiejsze samochody już niestety nie mają czyli prosta konstrukcja bez tony elektroniki mocny silnik (oczywiście mowa tu o silnikach o 6 cylindrach) i tylni napęd. Czyli kierowca wie że prowadzi samochód .

E39 uważam za jedno lepszych BMW bo jest do bólu dopracowane w swoich czasach było niepokonane w klasie i na długo odskoczył swoim konkurentom. Nawet w programie Top Gear który nie słynie z sympatii do BMW został okrzykniętym jednym z lepszych BMW w historii. No i świetne wyniki w sprzedaży ... E38 nigdy nie odskoczyło swoim konkurentom

tak jak zrobiło to E39..

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UDane ? A coz to znaczy :D

 

śmieszne są gadki, ze E39 odskoczyło swoim konkurentom a E38 nie. O czym mowa ? O układze kierowniczym, zawieszeniu ? A8 i W140 nie miały szans. Silniki ? E38 i E39 miały te same poza V12, podobna gradacja była u konkurencji - W140 -W210 , A6- A8 - miały te same silniki poza V12/W12.

V12 MB był mocniejszy ale osiagi S600-750i były bardzo podobne. M73 nie był za to tak kosmicznie paliwozerny. W12 w A8 to juz praktycznie czasy E65, wiec nie ma o czym mowic. No i była jeszcze ALpina B12 - ja traktuje Alpine w zasadzie jak tunera fabrycznego- w koncu w seryjnych BMW są montowane silniki Alpiny ( np 4.8 V8 )

Wiec nie bardzo wiem o czym kolega niki pisze, bo jesli chodzi o przestronnosc wnetrza to oba te modele były w tyle za konkurencją.

I widze,ze Top Gear jest wyznacznikiem swiatowej mysli motoryzacyjnej- niesłusznie, bo ten program to lipa. A juz na pewno nie moze byc traktowany jak wyrocznia.

Wg mnie najbardziej udane modele BMW to-

 

1. E31

2.E38

3.E32

4.E34

5.E24

 

ale oczywiscie to tylko moja opinia :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co E31 po za ciekawą stylistyka wniosło do motoryzacji nowego?? Może kolega frank nam wyjaśni....

E38 moim zdaniem nigdy zbytnio równać się nie mogło z A8 a z Mercedesem W140 no cóż jeżeli chodzi o komfort.... hehe

Przeciwieństwie do E38, E39 zawsze brylował w klasie ...

Dla mnie porównywanie samochodów po tym ile maja do setki i ile wyciągną to ociera się o podstawówkę :P

Co do E32 to faktycznie chyba bardziej odstawało w swoim czasie od konkurencji niż potem E38 ale czy zasługuje na miano jednego z bardziej udanych BMW....(można dyskutować)

E34 fakt trzeba mu przyznać wspaniałe silniki M50

E24 no tu się zgodzę jak na tamte czasy było to bardzo nowoczesne auto no i ta wspaniała stylistyka :)

Tak dla sprostowania żeby nie było jakiś niepotrzebnych spięć uważam każde BMW za udany samochód no ale nie każde jest tym wyjątkowym ;)

Edytowane przez NIKI
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co E31 po za ciekawą stylistyka wniosło do motoryzacji nowego?? Może kolega frank nam wyjaśni....

E38 moim zdaniem nigdy zbytnio równać się nie mogło z A8 a z Mercedesem W140 no cóż jeżeli chodzi o komfort.... hehe

Przeciwieństwie do E38, E39 zawsze brylował w klasie ...

Dla mnie porównywanie samochodów po tym ile maja do setki i ile wyciągną to ociera się o podstawówkę :P

Co do E32 to faktycznie chyba bardziej odstawało w swoim czasie od konkurencji niż potem E38 ale czy zasługuje na miano jednego z bardziej udanych BMW....(można dyskutować)

E34 fakt trzeba mu przyznać wspaniałe silniki M50

E24 no tu się zgodzę jak na tamte czasy było to bardzo nowoczesne auto no i ta wspaniała stylistyka :)

Tak dla sprostowania żeby nie było jakiś niepotrzebnych spięć uważam każde BMW za udany samochód no ale nie każde jest tym wyjątkowym ;)

 

niki zawsze umie rozbawic mnie do łez :lol:

najpierw wyjasnij mi co takiego wniosło do motoryzacji E39, skoro uwazasz,ze tak brylowało :D

co do E31- wniosło co nieco, chociazby AHK, co to jest na pewno wiesz,bo kiedys o tym pisałem :D poza tym ty nie operujesz zadną sensowną argumentacją, wiec nie widze powodów, zebym musiał prowadzic tutaj jakis wykład :D

 

Jak sam zauwazyłes w porównaniu modeli, o których pisałem operujesz pojeciem " moim zdaniem" , wiec jesli zaczniesz przytaczac jakies konkretne argumenty dlaczego np E38 nie mogło sie rownac z A8 to mozemy dyskutowac, bo to twoje wynurzenia mi zalatują lekko przedszkolem- tak a propos to nic nie pisałem o przyspieszeniach do setki :D

E32 odstawało od W126 i Audi V8 - Brawo niki ! Jesli to jakos logicznie uzasadnisz bedziesz moim nowym idolem :lol:

Bo poki co to takie tezy powodują,ze nie wiem czy sie smiac czy płakac.

 

Wspaniałe silniki M50 były takze w E36 wiec nie bardzo rozumiem w czym tutaj akurat E34 ma sie niby wyroznic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.