Skocz do zawartości

[e39] przekładka anglika proszę o pomoc


adam.gaweda

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Jeżeli temat jest założony w nieodpowiednim dziale to prosiłbym o informację gdzie go wrzucić...:)

 

Wiem że temat jest trochę oklepany i generalnie duzo jest różnych informacji w necie, ale czasy się zmieniają i wychodzą coraz to nowe fakty i takie tam.

Próbowałem już szukać w necie ale ciężko jest do kupy zebrać wszystko,żeby miało sens i logikę.

 

Od początku:

Od 3 lat mam e39 anglika którym śmigam i nie narzekam. Nic mi się nie psuje, auto jest pewne, nie kombinowane.

Obecnie 99% czasu spędzam w polsce więc nie opłaca mi się utrzymywać tej beemki w uk (mówię o wszystkich opłatach które rocznie wynoszą ok 1500 funtów).

Mam też drugie europejskie auto którym poruszam się na codzień a obecnie moja bunia stoi w garażu ( chciałem sprzedać ale nie było chętnych a za psie pieniądze jej nie sprzedam bo mi szkoda ). W tej chwili kosztu samego auta (cena jaką zapłaciłem za bmw) już wogóle nie biorę pod uwagę, jest to poprostu auto które mam i tyle...:).

Zacząłem się zastanawiać nad przekładką, żeby zrobić to auto dla siebie, nie na sprzedaż,,,poprostu jako drugie auto do zabawy i jazdy dla frajdy.

Mam w okolicy warsztat który robi przekładki anglików, byłem gadałem, właściciel porobił fotki i powiedział że zorientuje się jak to będzie wyglądało w przypadku mojego auta (konkretny model i wyposażenie) i oddzwoni do mnie z wyceną. Powiedział że jeżeli mi zależy to mogę codziennie do nich jeździć żeby zobaczyć postępy i jakość wykonywanej pracy oraz że wszystko będą robili jak należy. Wszystkie elementy mocujące, zaczepy spinki itd, które ulegną uszkodzeniu przy demontażu starej deski będą wymienione na nowe oryginalne (ASO BMW 2 kilometry od warsztatu).

 

Teraz moje pytanie: jak to jest z E39? Czy jest to auto łatwe czy trudne do przekładki? Podobno nie ma ingerencji w ścianę grodziową bo jest symetryczna?! Podobno wiązkę elektryczną trzeba ciąć i lutować bo znalezienie takiej samej graniczy z cudem. Czy istnieje możliwość kupienia ewentualnie nowej wiązki w ASO i jaki jest koszt takiej wiązki? Na jakie inne problemy można napotkać w tym modelu?

 

Prosiłbym o wypowiedzi zarówno znawców którzy zajmują sie przekładkami, osoby które takimi autami jeżdżą oraz osoby które interesują się mechaniką bądź elektryką i mają jakieś obawy co do konkretnych zmian.

Opinie typu: ja bym takim autem nie jeździł albo to skłądak który nie powinien jeździć po drogach itd prosiłbym zachować dla siebie aby niepotrzebnie nie zaśmiecać tematu.

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiadomo coś więcej o tej rejestracji bo ja o tym slysze juz od dawna ze niedłuugo a wiadomo jak to u nas w Bulandzie jest ; nikomu nie zależy żeby polacy rejestrowali angole w polsce....
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego, że będzie można rejestrować? Nawet gdyby można było rejestrować to ja bym nie chciał jeździć autem po przeciwnej stronie kierownicy... Spróbuj takim TIRa wyprzedzić...

 

Co do samej przekładki to nie wiem jak to wygląda w przypadku e39, ale spotkałem warsztat, który przekładał passata B5 FL i przełożenie instalacji polegało na dolutowywaniu przewodów aby z jednej strony przeciągnąć je na drugą powiedzmy gdzieś za pedałami kierowcy. Przy przekładkach tego typu zawsze później wszystko jest na odwrót czyli np. aby otworzyć szybę w drzwiach przycisk przyciska się do góry a szyba idzie w dół, w climatronicku również pozamieniają się przyciski od temperatury (przycisk "cieplej" obniża, a "zimniej" podwyższa). Oczywiście te wszystkie przeszkody należą do rozwiązania przez warsztat (wszystko obija się następnie o zmiane kolejności pinów we wtyczkach), który podjął się przekładki, jednak jeżeli byś się zdecydował na tego typu przekładkę to poprostu przy odbiorze należało by wszystko baaaaardzo dokładnie sprawdzić.

 

Co do ściany grodziowej to tylko ktoś kto nie widział gołej karoserii auta będzie płakał, że wolał by mieć spawane ćwiary niż ruszaną ścianę (słyszałem takie opinie...). Ściana jest elementem właściwie tylko odgradzającym komorę silnikową od kabiny i można powiedzieć że to kawałek "płaskiej" blachy (oczywiście ma przetłoczenia ale w przypadku większej kolizji nic one nie wskurają) i ścianę taką rozwierca się na zgrzewach i wspawuje się w swoje miejsce, w niektórzych samochodach zresztą są nawet z możliwością odkręcenia bo są na śruby.

 

PS. Kiedyś gdzieś widziałem ofertę warsztatu specjalizującego się w bmw, który twierdził, że przekłada całą instalację bez lutowania więc poszukaj, a może znajdziesz kogoś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielskie auto zarejestrowane w Polsce będzie miało dużo wyższą cenę niż obecnie bez możliwości rejestracji, poza tym jak się umie wyprzedzać , to bez problemu anglikiem wyprzedzi się tira na zatłoczonej drodze, zresztą kolega adam ma to na pewno już opanowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu przecież powiedział, że nie chce sprzedawać auta tylko zostawić je sobie, a pozatym jak on sam wspomniał już od dawna się trąbi o przyszłej możliwości rejestracji anglików, a jak z tym będzie - nie wiadomo. Co do wyprzedzania to jest moje zdanie, Ty masz swoje. To jest poprostu zbędne ryzyko i brak przyjemności z jazdy jeżdżąc autem z kierownicą po prawej w ruchu prawostronnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bmw e39 e38 e46 sa latwe do przekladki bo sa do tego przystosowane na rynek angielski i europejski wiem o tym bo moj kolega sobie sam przelozyl e38 e46 i e39 przykaldowo w e39 nie musisz wycieraczek zmieniac i mechanizmu calego w e46 trzeba nie pamietam jak w e38.Jezdzil nimi po kilka lat jedynie z tego co pamietam to w e46 pomylil pzrewody od szyb otwierania.I co najwazniejsze musza z poduchami ci zrobic porzadek tzn maty chyba po przekladac bo bedzie blad wyskakiwal od poduchy.Nic nie tzreba spawac wysztkie otwory sa przystosowane na pedaly i itp.On sam to robil okolo 3 dni mu to zajmowalo majac wszystkie czesci.Przewodow nie wymienial lutowal wszystko.Kolega jezdzi po przekladce w e39 6 rok i nic mu sie nie dzieje z fura nic nie skrzypi w srodku ani z elektronika zadnych cyrkow nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czy aby na pewno E38 da się tak łatwo przerobić? Z tego co się orientuję to trzeba grodź przerabiać bo budy były inne na prawo i lewo. Kiedyś był boski egzemplarz na sprzedanie(full drewno, stoliki, biała skóra, na tył oddzielna klima, wersja przedłużana i tak w nieskończoność, silnik V8 + webasto :shock: ) i interesowałem się przekładką tego modelu. Gość 3 lata temu chciał za przeróbkę E38 11 koła.

W sumie teraz z ciekawości też zrobiłem małe rozeznanie w związku ze ściągnięciem jednego auta(nie BMW) dla siebie na graty. Ceny przyzwoitych egzemplarzy na wyspach też się cenią. Raczej mija się z celem kupno 10-12 letniego auta za 10-15k + transport i opłaty z tym związane po to żeby rozebrać go na części.

Jedno muszę przyznać, że angole mają bardzo zadbane auta (oczywiście są wyjątki).

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ukrywam ze najbardziej sie obawiam dlubania w elektryce... Ale widzialem u nich 3 inne auta w trakcie przekladki i naprawde wygladaly porzadnie polutowane, poizolowane itd...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmmmh, coś mało znawców tematu na forum!!!

Zdecydowałem się robić przekładkę w rcarpower- tam podobno same beemki idą pod "nóż", i chłopaki wiedzą co robią.

Co najważniejsze dla mnie wiązka elektryczna idzie oryginalna, nie ma cięcia, lutowania, sklejania i izolowania...

No i podobno wszystko jak w oryginale...

Trzymajcie kciuki:)

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś zasięgnąć również języka u Wrony z Radzynia Podlaskiego. Gość ma znacznie lepsze recenzje odnośnie przekładek.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w climatronicku również pozamieniają się przyciski od temperatury (przycisk "cieplej" obniża, a "zimniej" podwyższa).

głupoty piszesz

akurat ze środkową częścią wiązki nie ma problemu a po co wymieniać panel jak jest taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przekładałem E39, ogólnie nie jest to jakieś arcytrudne ale trzeba trochę posiedzieć szczególnie jak jest sporo wyposażenia bo dostanie wiązki europejskiej od identycznego egzemplarza graniczy niemalże z cudem ale cuda się zdarzają :) w praktyce jest tak że nawet jak kupisz wiązkę to jakiejś kostki będzie brakło. trzeba też przespawać kilka uchwytów, np pod stelaż i pod dźwignię ręcznego wspornik. potrzebujesz drugi stelaż, dywany, deskę, elementy plastikowe, ja musiałem siedzenia wymienić bo elektryka, drugie boczki (przynajmniej przednie), kaseta dźwigni zmiany biegów, dźwignia ręcznego, tunel środkowy, maglownica, przewody hamulcowe i jeszcze kilka innych gratów. kiera i kolumna zostaje wiadomo, panel środkowy też, jeśli masz uchwyt na kubki to musisz europejski ( ja włożyłem listwę w kolorze zamiast kubków)

jak coś to pytaj

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głupoty piszesz

akurat ze środkową częścią wiązki nie ma problemu a po co wymieniać panel jak jest taki sam

 

Stwierdziłeś drogą dedukcji, że środek zostaje i oznajmiasz, że piszę głupoty czy przekładałeś b5 FL i wiesz to z doświadczenia? Bo ja uczestniczyłem osobiście w warsztacie, który robił przekładkę i po przeciągnięciu kabli z jednej na drugą stronę były takie problemy i pamiętam to jak dziś. Zresztą... możesz sobie poszukać na stronkach typu angliki.pl są tematy na forum opisujące jak poradzić sobie z pinologią właśnie w CLIMATRONIKU!

 

BTW nie pisałem nigdzie o wymianie panelu... I to akurat jest logiczne że zostaje...

 

EDIT:

 

Prosze kolego Dajan, pierwszy z brzegu temat z elektrody

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic933557.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozmowa jest o e39 i tego się trzymajmy, a passat akurat z tym modelem nie ma nic wspólnego, więc po co do tego nawiązywać? :roll:

Nie wiadomo, bo możliwe że w e39 środek instalacji zostaje bez zmian.

I na logikę biorąc ja też tak myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywałem na początku tematu jakie spotkałem problemy w przypadku B5 FL (jako przykład...) i ok poruszyłem temat nie tego samochodu co trzeba (e39). Ale skoro już wmieszałem inne auto i ktoś mi zarzuca, że piszę głupoty to niech odnosi się do mojej wypowiedzi, a nie wmanipuluje w to e39. Może i faktycznie w e39 nie trzeba nic zmieniać (napewno nie pisałem o wymianie panelu climatronic'a...), ale ja pisałem o passacie (widać niepotrzebnie). E39 nie przekładałem, ale myślę że jeżeli warsztat przekłada najtańszą metodą to pewnie też przeciąga naprzemian strony elektryki i chodziło tylko o opisanie jak to wygląda, a e39 napewno ma inne swoje typowe problemy przy tego typu przekładce, które należą do rozwiązania przez warsztat tak aby dla klienta było ok. Pzdr :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie myślisz że wszystkie kostki mają pozamieniane stronami piny - konektorki

to i żarówki mają pewnie włókna odwrotnie ...

zawsze największy problem to przekładka serwa z pompą hamulcową

cza nowe przewody lub przedłużać stare no i sama pompa ma pod innym kątem wejścia

widziałem jak p.Krystian robił e46 dla swojego pracownika

musieli wiercić w grodzi otwory bo przetłoczenia były ale pełne

mówił że to normalnie nieopłacalne ale mają dostęp do tanich części to zrobił wyjątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie myślisz że wszystkie kostki mają pozamieniane stronami piny - konektorki

to i żarówki mają pewnie włókna odwrotnie ...

Nom i świecą odwrotnie. Żółte światło robi się niebieskie, a białe robi się czarne i trza przerabiać, a i licznik wskazuje od końca. Tak właśnie myślę. Pzdr :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z właścicielem rcarpower, jezeli chodzi o elektrykę to wypytał się on mnie dokładnie o wyposażenie mojego auta i na tej podstawie stwierdził że ma odpowiednią wiązkę dla mnie na miejscu. Jeżeli będzie jakaś różnica to wtedy dokładają cały przewód od kostki do kostki.

Tą firmę polecił mi mój kuzyn który jest też miłośnikiem beemek i był w firmie rcarpower ze swoim szwagrem który przekładał swoje e46. Auto jest podobno nie do odróżnienia. Podobno właśnie jeżeli chodzi o elektrykę to chłopaki mają ją w jednym palcu (na ścianie mają rozłożone możliwie wszystkie instalacje do bmw i nawet jak składają nową instalację od podstaw to począwszy od kolorystyki kabli poprzez izolację kończąc na kostkach robią wszystko tak jak oryginał).

Oczywiście cały czas piszę podobno bo sam na oczy nie widziałem, ale też nie mam podstaw żeby własnemu bratu nie wierzyć.

W żadnym wypadku nie twierdzę że inne warsztaty mają mniejsze doświadczenie, natomiast do Torunia mam w miarę blisko no i polegam na opinii kuzyna.

 

Co do samej przekładki to termin mi sie trochę przeciągnie bo staram się o zwolnienie z obowiązku płacenia akcyzy, więc do puki z tym sobie nie wyprostuję sprawy to bunia stoi w garażu i czeka...

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.