Skocz do zawartości

Koła kręcą się w miejscu przy przyspieszaniu


Dabliu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem tu nowy...moją BMkę posiadam od niedawna (więc też jestem świeży w tym temacie). Otóż mam taki problem, że jadąc dziś autem koła zaczęły mi się kręcić w miejscu, gdy wciskałem gaz do dechy...wcześniej było po prostu odejście auta konkretne i wciskało w fotel...teraz po prostu gdy dodam więcej gazu koła mielą w miejscu...tak jakby kontrola trakcji nie działała, ale kontrolki się nie palą, wszystko jest ok...dodam, że zdarzyło mi się 2 razy że po odpaleniu auta zaświeciły mi się kontrolki od trakcji samoczynnie...po zgaszeniu i kolejnym odpaleniu auta, problem zniknął, więc zlekceważyłem to. Aa no też nie ukrywam, że troszkę poszalałem ostatnie dni, w sensie nie oszczędzałem opon :) Nie są w najlepszym stanie ale też nie tragiczny. Co może być przyczyną? Opony, kontrola trakcji? Dzięki z góry za pomoc.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby się sprzęgło ślizgało to by nie przeniosło momentu na koła i auto by stało w miejscu, koła by stały i tylko obroty skoczyły... poza tym ślizganie sprzęgła występuje raczej przy większych obciążeniach czyli na wyższych biegach ...

 

ja bym raczej stawiał na opony... pewnie były nie dogrzane, są w słabym stanie, więc nie łapią trakcji i piszczą... "niedogrzana guma", "guma nie klei"...

 

sam dziś się zdziwiłem jak przy "lekkim" dodaniu gazu z 2-ki mi poszedł 15 metrowy uślizg i pisk... gdzie na zewnątrz było ok 28 st. jednak nierozgrzana guma przy wysokim momencie lubi piszczeć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie opony w ogóle nie piszczą :D ewentualnie na kostce brukowej raz zapiszczały przy paleniu gumy :) a tak to w ogóle...tylko dziwne cały czas było ok, była petarda a dziś akurat nie łapią przyczepności? ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to nie było palenie gumy przez kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund jak na filmikach itp. Może z 3 sec i tyle :) To moja pierwsza Bumka, pierwszy napęd na tył, nie wierzę że nikt się tym nie jarał na początku :) Nie taki jest temat, proszę tylko o podpowiedź, co może być nie tak skoro koła mielą w miejscu przy przyspieszaniu...tyle... :) Edytowane przez Dabliu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze mogą być zjechane opony. Po drugie to są pewnie kiepskiej firmy. Ja na tyle mam Michelin P-Zero 225 i żeby moje 320d nimi ostro przemieliło bez strzału ze sprzęgła to musiałbym zrobić chipa :P Jak masz jakieś lipne opony, twarde i najprawdopodobniej stare to proste, że nie trzymają. Jakiej szerokości masz te gumy? Moja mama w Toyocie Corolli miała kiedyś jakieś polskie Tigary (sama je sobie kupiła bez konsultacji z nikim...), to po deszczu przy mocy 80 KM nie szło się zebrać z miejsca. Uważaj przy deszczu, żebyś zaraz tematu nie zakładał, że koło z tyłu krzywo stoi po kontakcie z krawężnikiem. Wiem, że na początku jest pokusa żeby poszaleć, tylko żebyś za ostro nie przy szalał, bo w końcu masz tam 200 KM pod butem ze sporym momentem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie na kostce brukowej raz zapiszczały przy paleniu gumy
powinieneś mieć nick "debilu" a nie Dabliu. Idź poszukać na dresiarskim forum, może tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, dlaczego koła ci sie slizgają przy ruszaniu z kapcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w zimę raz wyrzuciło na szczęście na równe pobocze i świeżo nasypany śnieg. Jakby była barierka albo krawężnik to bym pięknie porozwalał auto. 320d można poszaleć tylko zimą, co innego 330©i. Tam już pokusa jest spora i możliwości odpowiadające. Jednak trzeba mieć w zanadrzu luźne 5 tyś. zł na wypadek niespodzianki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierdzielenie ... nikt nigdy nie ruszył ostro ani nie wyszedł bokiem - jasne.

Mnie stawia w turasie bokiem na suchym a mam nowe p-zero 225 ... a co dopiero w 330d w sedanie czy coupe - btw przesadzacie z epitetami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za ciotki..i marudy.

 

A co do problemu. Rzeczywiście może to być problem niedogrzanych opon. Napisz do BMW Sauber F1, powinni mieć jeszcze po Robercie koce grzewcze. Może sprzedadzą.

Zimny slick w ogóle nie trzyma....a rozgrzany klei się jak guma w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, widzę że nie traktujecie tu miło nowych członków :] Szkoda... Typowi Polacy co niektórzy, ja tu z problemem a ten hejt i zero pomocy. Gdzie moderatorzy, że takie buraki się tu wypowiadają nie na temat... i co? niby są idealnymi kierowcami? To że prędkość i napęd na tył wkręca, to normalne...każdy tak ma więc nie wiem po co to gadanie. Nie jestem łysym koksem w dresach który kupił auto dla penery i świruje dniami i nocami...to auto nie jest do ekonomicznej jazdy, a z głową zawsze można poszaleć ;] poza tym to moje auto i moja sprawa co z nim robię i nie potrzebuję głupich komentarzy, tylko pomocy. Skoro nie mogę jej tu od niektórych otrzymać i być obrażanym przez kogoś to trudno, pójdę na inne forum ;]

 

Pierdzielenie ... nikt nigdy nie ruszył ostro ani nie wyszedł bokiem - jasne.

Mnie stawia w turasie bokiem na suchym a mam nowe p-zero 225 ... a co dopiero w 330d w sedanie czy coupe - btw przesadzacie z epitetami.

 

Dokładnie :)

 

Dzięki tym co pomogli i mówili do rzeczy!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie jakas awarie "ASC"

 

bo generalnie jak zaczyna mieszac to dosc szybko sytem reaguje i ostro dławi moc ... uslizgi są prawie nieodczuwalne .... nie widze sytuacji ze z włączonym systemem takie cyrki by były mozliwe ...warto tez wspomniec e46 jest pierwszy naprawde skuteczny ASC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rocznik 2002 więc na 90% masz DSC. Jeśli bez wyłączenia systemu auto daje się wprowadzić w poślizg to system...nie działa. DSC reaguje blyskawicznie żeby studzić jak dziadki na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak często się DSC świeciło, że aż żaróweczka się spaliła i dlatego nie świeci :norty: A tak na poważnie, to podpiąć do kompa i sprawdzić ABS i ASC/DSC. To są sprzężone systemy, może któryś czujnik ABS nawalił i dlatego całość jest wyłączona :?: ale to tylko moja luźna teoria. Na pewno jak nie będzie sprawny któryś czujnik ABS lub połączenie, to system ABS się wyłącza, ale powinna wtedy świecić kontrolka ABS jako sygnał, że coś jest nie tak.

Przy sprawnym systemie ASC/DCS, uślizg koła jest ledwo wyczuwalny i już moc jest dławiona. Więc coś nie tak z układem ASC, skoro koła mielą jak głupie i zero reakcji ze strony "kagańca".

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sprawdzaczem DSC/ABS jest zima. I od razu ładnie się wyczuje czy działa. Wjeżdżając do mnie na plac mogę trzymać but w podłodze, a i tak toczę się 5 km/h.

Heh, widzę że nie traktujecie tu miło ...

Co do rzucania epitetami też nie jestem tego zwolennikiem. Wielu forumowiczom rozchodzi się o to, że później kupią sobie takie 330d co było tak podpalane czasami na kostce i będą musieli w nie władować 10 koła na start.

 

A co do Twojej bulwersacji o brak pomocy. Odpowiedziałeś chociaż na jedno pytanie, które Ci zadano? Do teraz nie wiem co masz za opony, jaki rozmiar, ile mm bieżnika, po czym się to stało, czy bardzo tak sobie upalałeś tą gumę na kostce? I druga sprawa, czy umiesz upalać tą gumę?

 

Z fusów Ci powróżę - "Pewnie ciągle niefartownie trafiasz na piasek i koła mielą jak szalone. DSC profilaktycznie samo się wyłącza, żeby koła mogły boksować na ostrym starcie. Nie przejmuj się, ten typ tak ma."

 

A co do moderatora, którego się czepiasz to powinien wystrzelić Twój temat na orbitę okołoziemską, bo źle go zatytułowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rzucania epitetami też nie jestem tego zwolennikiem. Wielu forumowiczom rozchodzi się o to, że później kupią sobie takie 330d co było tak podpalane czasami na kostce i będą musieli w nie władować 10 koła na start.

 

A co do Twojej bulwersacji o brak pomocy. Odpowiedziałeś chociaż na jedno pytanie, które Ci zadano? Do teraz nie wiem co masz za opony, jaki rozmiar, ile mm bieżnika, po czym się to stało, czy bardzo tak sobie upalałeś tą gumę na kostce? I druga sprawa, czy umiesz upalać tą gumę?

 

Rozumiem co masz na myśli...tyle, że źle się wysłowiłem z tym "paleniem gumy". Było to po prostu ostrzejsze ruszanie z piskiem a nie wariowanie w celu osiągnięcia "efektu dymu". Z tego co wiem od znajomych i internetu to BMW nie zaszkodzi troszkę rozgrzania (oczywiście z głową). Masz rację nie odpowiedziałem też na Twoje pytania odnośnie opon (wybacz), bo nie zauważyłem, czytając te obraźliwe komentarze - bo chyba nikt nie był by zadowolony, gdyby go tak potraktowano ;] ...ale ok, nie chowam urazy do nikogo :) Źle zacząłem temat i źle go wyjaśniłem. Tyle.. :) Dzięki w każdym razie za pomoc. A koniec końców znam już przyczynę: awaria sprzęgła. Niestety...ktoś napisał słusznie na początku tego tematu, że to wina sprzęgła. Dzięki więc za trop :) Problem będzie rozwiązany w przyszłym tygodniu, więc temat uważam za zamknięty i Dziękuję za wszelką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi teraz tez sie kola slizgaja czasami na 2jak rusze ostro od 2 do 4 tys obrotow bo wiecej szkoda 186koni zrobilo robote opony mam nowki prawie 2 sezony i bieznika jest tyle co u nowej opony. autor tematu poprostu daje za duzo w gaz :D kup nowe opony za 2 kola wtedy juz nie beda ci sie slizgac tak bo bedzie szkoda ci opon problem zalatwiony:) awaria sprzegla i odrazu dwumas do wymiany bedzie jakies 3 kola ponad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.