Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem w mojej 318 IS elektryczny szyberdach dziwnie funkcjonuje. Zdarze sie ze caly dzien nie dziala (wogole nie reaguje na przyciski) a w inny dzien dziala jak zloto. W czym moze byc problem. Na poczatku myslalem ze jak jest zimno to cos mu tam zamarza i nie dziala ale nieprawda, czasem w okropnie zimne dni zaskakuje a w cieple sie nie rusza. Czy wie ktos co to moze byc?
Opublikowano

U mnie jest podobnie tyle ze zdaza mi sie tak ze potrafi stracic prad

gdy szyber jest otwart :mad2: w ciagu dnia bywa tak ze kilka razy pojawia sie i znika napiecje. Jeszcze kilka miechow temu zdazalo sie to duzo zadziej :cry2: teraz tylko musze poczekac na ladna pogode i poszukac przyczyny

Opublikowano
bodziotx: daj znać jak naprawisz co było, bo też kiedyś mi nie łączyło a teraz jest ok. Wypadła mi natomiast rok temu z szyberdachu taka kwadratowa nakrętka, chyba M4 i od tej pory na dziurach się tłucze. Tak jakby jednym rogiem podskakiwał. Pewnie to gdzieś było na forum, ale czy trzeba ściągać podsufitkę, żeby to dokręcić?
Opublikowano
Witam. Dzis (w ciepły dzionek) znow probowalem spraedzać szybera. I nic, nie działał i tak przez przypadek wykonałem czynnośc która go naprawiła :) jedno pieprznięcie od góry pięścią i zadziałał :P ale czuje że to tylko przypadek. No chyba, że znalazłem cudowny środek :D Wiem, że jak nadal będą się działy takie przygody i walnięcia pięścia nie będą pomagały to pojade do elektryka moze on cos pomoze.
Opublikowano
bodziotox masz napisane co masz zrobic.po co do elektryka odrazu cie skasuje.wyciagnij przycisk,obudowe od silniczka i przeczysc styki,psiknij wd40 i masz po sprawie
Opublikowano
A może to przekaźnik komfortu nad nogami kierowcy, ponoć w nich często są zimne luty :!:
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Ok sprobuje sam przeczyscic, ale mowisz o stykach tylko przy wlaczniku czy jeszcze gdzies? I chodzi o to zeby caly przełacznik djac i kable psiknac?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wita. No wiec. Psikalem WD-40 na styki i przy zlaczach silniczka szybera i jendka nie pomaga. Zauwazylem jedna wazna rzecz. Jak wejde do auta szyber nie dziala mozna cisnac przyciska ile sie da i nic dopiero po okolo 5 min od pierwszego przyciskania przycisku nagle szyber ozywa. Dziwne to jak cholera. Tak jakby zasilanie do niego dochodzilo przez 5 min :doh: .
Opublikowano
Sprawdź przekaźnik pod kierownicą(kolor niebieski). Miałem to samo i to właśnie ten przekaźnik miał zimny lut. Na pierwszy rzut oka nie widać pęknięcia lutu i najlepiej przelutować wszystkie połączenia.
Opublikowano

Witam

Miałem podobny problem. Okazało się że winny za to jest przekaźnik pod kierownicą.

Przepis na sukces dla tych którzy się z tym problemem spotkają:

1. Wziaść plus z akumulatora i podać na bezpiecznik szyberdachu w skrzynce pod maką (bezpiecznik nr. 1)

2. Jeżeli szyberdach działa to wiadome jest że przekaźnik o którym wcześniej była mowa padł.

3. Odkręcamy ten duż plastik pod kierownicą co jest na pedałami i szukamy przekaźnika.

Jest to mały przekaźnik (często jasnoniebieski) do którego idą 4 przewody: 2 cienki: fioletowo - żółty i brązowy oraz 2 grube: czerwono - żółty i czerwony. Ten przekaźnik znajdyje się w takim plastiku razem z innym wysokim przekaźnikiem. Należy wysunać ten plastik i wyjąć interesujacy nas przekaźnik.

4. Następnie rozbieramy ten przekaźnik ściągając plastikową obudowę.

5. Szukamy peknięcie na zlutowaniu na płytce i lutujemy tak żeby nie połączyć z inną ścieżką płytki.

6. No i na koniec składamy przekaźnik, umieszczamy go na swoim miejscu i szyber powinien działać.

Tak bynajmniej było u mnie

E 36 316i 1993r bez szyb elektrycznych.

PS Z szybami elektrycznymi podobo jest tak samo

pozdrawiam

Opublikowano
Witam! Mam dokladnie to samo, wczoraj wyszlo slonce wiec otworzylem szyber. Nagle sie zachmurzylo i zaczelo padac i to wcale nie lekko a szyber przestal dzialac :mad2: . Po jakims czasie sie zamknal. Ze mam ciemne szyby a policja jechala otworzylem obie na maxa, i oczywiscie od pasazera przestala dzialac :duh: Gdy dojechalem do garazu jak na zlosc zamknela sie. Wszystko w ciagu jednego dnia. Jutro pojde do garazu i wyprobuje przepis sosekp.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Lutowanie zajelo mi 2 podejscia i sie udalo szyber smiga az milo, a juz chcialem dzwonic do elektryka jak uslyszalem slowo przelutowanie... ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zgaaadza sie :) Niebieski przekaznik pod kierownica - wystarczy przetopic wsyzstkie luty i szyber smiga ze az milo :mrgreen:

 

Pozdro :dance:

Opublikowano

DOSTOSOWAŁEM SIĘ DO RAD

I DZIALA :cool2: (WINNY PRZEKAŹNIK)

DZIĘKI WSZYSTKIM :hand: :lol:

Opublikowano
Może wiecie do czego idą te kable przy przkaźniku ?? Jestem w trakcie zakładania elektryki szyberdachu i chciałbym zrobić jak w oryginale. Domyślam się że grube kable od przekaźnika idą do zasilania silniczka. Pytanie co steruje przekaźnikiem ?? I czy jest to zwykły przekaźniki, czy jakiś specjalny ??
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Odkryłem, że chyba przekaźnikiem steruje 9 pin CENTRAL LOCKING MODULE.

Może ktoś potwierdzić ?? I czy jest to zwykły przekaźnik, czy jakiś czasowy, który podtrzymuje zwarcie na jakiś czas ?? Wogóle jaką funkcję ma przekaźnik komfortu ??

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Mam takie pytanie.

Są tam dwa takie same przekażniki czy dwa są do szyberdachu czy ten drugi jest do czegoś innego?

Bo zamieniłem je miejscami i szyberdach działa a miałem taki sam problem czyli raz działał raz nie a teraz wszystko OK.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam jeszcze jedno pytanie. Kiedy można domknąć szyberdach.

 

1. Jak się wyciągnie kluczyk ze stacyjki to można ??

2. Przy otwartych drzwiach można ??

3. Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki i otworzy się i zamknie drzwi to można ??

 

Pytania są dla mnie istotne, bo właśnie sprawdzam działanie 9pinu w centralce. Wychodzi mi, że:

 

1. Tak

2. Tak

3. Nie.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

wszystko się zgadza

1-tak

2-tak

3-nie

sprawdziłem jest tak samo

mam pytanie czy też słychać głośny szum z nawiewu przy otwartm szyberdachu narastający tz. glośniejszy jak się szybciej jedzie tak jakby była jakaś nieszczelność

:8) :8) :8)

Opublikowano

Dzięki :cool2:

 

Ja nie zauważyłem tego. Szum jest ale wyraźnie z szyberdachu, bo przecież powietrze opływające szumi. Co do nawiewów to podczas otwartego szyberdachu powietrze przez nie leci mocniej, bo dach je wysysa. Ale u mnie nie toważyszy temu jakiś szum.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hej. Witam. Namierzylem ten caly przekaznik pod kierownica. Na razie to go tylko wyjelem, doklanie ten niebieski klocek. Nie wiem jak go rozlozyc? Bo wydaje sie mocno zlozony. Wiec go wyjelem, i podlaczylem spowrotem to tak wynik taki. Szyber zaczal dzialac. Dziala calkiem niezle. Mniej wiecej pol minuty po zalaczeniu zaplonu dizal ale tylko jako otwieranie zwykle, natomiast calkowicie mi przestalo dzialc uchylanie szybera do gory. Dziwne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.